knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:21

en terecht dat je niet zo netjes bent geweest maatje, belachelijk dat ze het zo afwimpelt.
alsof zij inderdaad vanaf een afstand kan bepalen dat geen mri nodig hebt |o

Morgen is de operatie inderdaad, moet kwart voor 12 in het ziekenhuis zijn. Nu heb ik gisteravond ook nog eens mijn kleine teen gestoten tegen de strijkplank :') waardoor mijn teen bont en blauw is. ze zullen morgen wel denken := (paar flinke blauwe plekken ook op mijn benen van geklooi met een wasdroger 2 weken geleden)

hoe ging de galop hagelslag? Ik spring er zo even voor het laatst op voor de komende 6 weken :(

bah chantal balen zeg :(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:44

Ik ben er ook redelijk klaar mee baal ook dat geen enkele pijnstilling helpt nu

Su6 morgen bij de operatie laar je het weten hoe het is gegaan ?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:06

Succes morgen met je operatie!

Ga je voor een ruggenprik of algehele narcose? :)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:15

Ik meld me hier ook, enkele jaren geleden ven ik gediagnoseerd met hypermobiel/flexibel en ik heb vier jaar geleden mijn knie geblesseerd tijdens voetbal. Destijds ermee naar dokter geweest, maar ik zag spoken in zijn ogen. Paar daagjes koelen en paar weekjes rust was voldoende. Sindsdien voetbal ik met een knieband/brace wat redelijk gaat. Helaas afgelopen zaterdag mijn knie band vergeten met voetbal, en net die dag krijg ik een keiharde duw waardoor mijn knie weer dubbel klapt (naar buiten toe). Ik heb er dus ook weer ontzettend last van, dokter gebeld maar ik hoefde niet te komen. Weer even koelen, pijnstillers nemen en rusten..

Nu zie ik het zelf ook niet echt zitten om naar de dokter / ziekenhuis te gaan omdat ik net een nieuwe baan heb, en wat als ik wel weken uit de running ben..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:23

Succes morgen MieLo en sterkte met het herstel daarna :(:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:12

Echt appart dat sommige huisartsen zo moeilijk doen.
Ik heb net weer een rondje gewandeld, 4.2 km....(oke vanmiddag ook al een rondje van iets meer dan 2 km)
Zondag avond ga ik voor t eerst sinds 7 maanden weer werken!!!!
Bij mn bijbaantje oftewel discotheek achter de bar zo veel zin in. Een nieuwe hoofdbaan moet ik weer zoeken maarja boeiend...
En euhh galoperen heb ik vandaag alsnog niet gedaan.
Mijn vader had tijd om de bomen op te schonen, dus moeten mn zusje en ik takken uit de weide slepen etc... Dus morgen rijden.

@MieLo succes morgen
@maatje nou wie weet wat de fsyio zegt
@_classis, dat klinkt niet erg fijn. Ben bang dat het toch verstandig is na de huisarts te gaan

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:33

Dat ben ik ook bang voor ja, alleen denk ik dat mijn huisarts me weer afwippeld met rust nemen..
En dan zou ik al door moeten naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis als ik wel foto's wil..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:45

bedankt allemaal! :o zodra ik weer een beetje bij ben laat ik het jullie weten :D
Ik ga helemaal plat Chantal, ben als de dood voor naalden en een ruggenprik lijkt me al helemaal niets :=

bah classis, hypermobiel lijkt mij erg naar (leerling van mij heeft het, zit nu vaak thuis door de pijn :( ), maar denk ook dat de huisarts verstandig is.
Wat hebben wij allemaal gemene huisartsen trouwens! :\ wij weten toch zelf ook wel als het niet goed zit

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:54

Het is ook best vervelend ja! Gelukkig heb ik niet een hele erge vorm, ik heb geen last van spontane ontwrichtingen enzo. Maar wel veel gewrichtspijn, vochtophoping in enkele gewrichten en vrij snel blessures en bot breuken. Ik heb naast de soepele spieren en gewrichtsbanden ook nog eens vrij zwakke botten.. :(
Als ik naar de dokter ga, ga ik denk ik voor een andere dokter dan mijn eigen huisarts. Deze heeft mij iets te vaak afgewimpeld. O.a. ook met mijn hypermobiliteit, schoof hij af op groeipijnen. Terwij ik toen al niet meer groeide :o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:04

Succes morgen met de operatie. Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:06

dat is wel vervelend, je verwacht dat hij het beste met je voor heeft, ook apart toen hij over groeipijnen begon terwijl je bent uitgegroeid. elke leek weet dat dat niet kan :')
dat meisje heeft wel spontane ontwrichtingen, maar zwakke botten is ook naar!

bedankt iejoorr :o

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:20

Oh dan snap ik het wel MieLo! Bij mij juist andersom. Heb een kotsfobie dus het idee dat ik misselijk kan worden van de narcose maakt het voor mij al een no-go om helemaal plat te gaan :') .

Succes vandaag!!

Jeetje dat is echt vervelend classic. Ik snap niet waarom huisartsen hier zo laks mee omgaan.
Nu ik zelf met mijn knie zit besef ik pas hoe belemmerend dat is. Ik loop met een brace en daarmee houd het direct op. Kan nog geen pas versnellen. Laten we over de rest maar niet eens beginnen :\

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:27

Ik ben ook wel hypermobiel, alleen ik moet met de fysio uitkijken dat ik niet met mn knieën door klap. :=
Heb wel eens gehad dat ik door mn enkel heen zwikte door een gat in het gras, maar voelde echt volkomen niks.
Bij mij schieten ze er niet uit of dergelijks, maar het ik moet niks overstrekken want dan gaat het niet goed.

(Vingers kan ik bijna in mn pols of op de achterkant van mn hand neerleggen, knieen naar achteren,
ellebogen naar achter en hele soepele enkels, vind rennen vaak niet fijn omdat ik dan met opgetrokken enkels ren)

En sterkte/succes vandaag MieLo! :o

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:00

Ik ben weer thuis :D operatie is wel meegevallen vergeleken met de vorige keer.
Infuus was niet heel fijn, daarna is de stress weg haha.
Ze hebben toch een deel van de menicus weggehaald (klein stukje binnenin, was een geïrriteerde hechting van de vorige keer) en littekenweefsel, dus hopelijk verklaarde dit de pijn.
Nu dus weer lekker thuis met flink wat pijnstilling in mijn mik :') en 2 weken rustig aandoen.
Heb wel gelijk deja vu's van de vorige keer, krukken lopen ging ook gelijk weer goed.
Ben wel benieuwd hoe ik mij morgen voel, vorige keer had ik de volgende dag 39 graden koorts.
ik weet niet wat er in het narcosemiddel zat Chantal, maar ik voel mij toppie :') totaal niet misselijk en gewoon goed bij. maar de vorige keren ook wel erg misselijk ervan geweest.

Die brace is inderdaad erg vervelend, dan wordt je zo belemmerd. Ik heb de mijne van de vorige operatie nog, die gaat de komende nachten wel mooi even om. ken mezelf in mijn slaap :')
Het is wel goed dat zo'n brace bestaat, maar fijn is anders ;)

hea bah siggislief, zie dat met die vingers gelijk voor mij haha :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:03

Wat fijn dat de operatie is meegevallen! Ik hoop ook voor je dat nu de pijn weg is. Wat gek dat een hechting zodanig kan gaan irriteren dat hij pijnlijk wordt, zou toch niet moeten mogen lijkt mij :=
En nu nog even duimen dat je morgen geen koorts hebt!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:13

Fijn dat het tot nu toe goed gegaan is! Op naar een goed herstel :D .

Ik moet nog 3 weken wachten op mijn MRI .. :n . Hebben jullie ook zulke wachttijden?
Krijg dan wel een uurtje later de uitslag en plan van aanpak.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:19

3 weken? En hoelang wacht je nu al? :wow:
Ik kon binnen 2 weken terecht. Eerder al wel zelfs, maar ivm met vakantie kon ik pas na 2 weken!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:24

zo zat ik ook, maar het kan altijd zijn dat de hechting niet helemaal oplost. tevens zat daar ook wel een beschadiging in de rand, die ze de vorige keer over het hoofd hebben gezien denk ik.
Het was wel een opluchting dat ze vertelde dat ze toch iets heeft kunnen doen.

3 weken is lang ja, ik was de 1e binnen een week, #) 2e ook wel 2 weken. maar 3 weken is wel heel lang
uitslag zo snel is dan wel weer fijn, maar alsnog

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:28

Uhm even denken.. Eerst al 2 weken voor ik terug terecht kon bij de orthopedie met complicatie klachten na de OK. Toen weer 2 weken voor ik terecht kon bij de orthopeed welke de operatie heeft uitgevoerd. En nu dus 3 weken voor dw MRI. Al met al op deze manier bijna 2 maanden..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:06

Kijk aan mielo, wie weet kun je net als mij over een paar weken lekker zonder teveel ongemakken weer bezig zijn.

De mriafspraak duurde bij mij ook precies 2 week
De 2de mri kon ik direct middags al terecht er had iemand afgezegd.

Ik heb vandaag niet gereden, t waaide behoorlijk hard en vervelend hier. Plus moesten mog takken opruimen.
Hebben de bomen rondom de weide opgeschoond.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:00

Wat fijn dat het goed is gegaan MieLo :D

Hier een weer een rot nacht gehad een kitten van bijna een half jaar en je knie gaan niet goed samen is het me knie niet.is het die.kat wel die in mijn tenen ,oren of neus bijt

Om tien voor twaalf bij de fysio zijn

Ik word op een of andere manier steeds bozer op mezelf , stel ik me aan dat denk ik de hele tijd.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:30

haha kittens zijn ook zo lekker speels, gelukkig hebben wij een volwassen dikzak, die hints van knie ontwijken goed snapt :')
Boos op jezelf zijn moet je niet doen Maartje, je stelt je niet aan. jij hebt veel pijn en die pijn is echt.
Maar omdat niemand de pijn ziet (loopt natuurlijk niet meer krukken denk ik?) denk je al gauw dat je je aanstelt.

Ik ben ook heel blij dat het goed gaat. voel me niet helemaal top, maar wel echt stukken beter als de vorige operatie *\o/*

2 maanden totaal is best wel lang chantal :(

op het paard springen met flinke wind is vaak om problemen vragen hagelslag, dus logisch dat je niet gereden hebt. de mijne is dan gewoon een bommetje :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:50

Ik loop sinds afgelopen week met krukken op aanraden van de huisarts zodat ik wat extra steun heb

Is ook wel begrijpelijk toch na zo,n operatie dat je je niet helemaal top voelt ? Su6 intiedergeval en gelukkig hebben jullie een oudere kat kan die van mij afentoe echt achter het behang plakken begin november word hij gecastereerd dus hopelijk is het dan minder.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:12

Tsja combo rare wind en paardrijden is de reden dar ik in dit topic meelees en schrijf..

En mieLo doe rustig aan! Neem genoeg tijd voor je herstel. Dat is zooo belangrijk

En maatje succes zo bij de fysio.

En mensen die niet snappen dat je pijn hebt, ken t gevoel.
Heb 2 maanden "gewoon" gewerkt en mijn collega's intereseerden het niet dat ik behoorlijk "kreupel" liep de gehele dag.
Zelfs mijn baas is het toen niet opgevallen

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:36

Net terug van de fysio

Heb wat oefeningen mee gekregen die ik elke dag moet doen en als het niet binnen nu en vijf weken verbetert dan moet ik terug naar de huisarts en een doorverwijzing naar de orthopeed krijgen .