Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:05

Dank Moonfish :j. Ben benieuwd hoeveel je neemt en op welke manier. Daarnaast de vraag waar je het koopt.

Ben vandaag alvast begonnen met Brandnetelthee, schijnt ook te ontgiften.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:07

Klopt..maar kijk eens op Alkaline/ Alkalife...gewoon natriumbicarbonaat hebben sommige mensen baat bij maar ik word er doodziek van. Dus dan kun je beter in bad gaan ermee denk ik. Kan ook met bitterzout {magnesiumsulfaat}

Ik denk trouwens dat die medicijnen je leverwerking oa aantasten..en je hebt best kans dat er al het ea mis was waardoor een depressie kreeg {hoort oa ook bij fibro} en overbelasting is uitputting. In mijn ogen is fibro een vorm van uitputting.

Als je het echt goed wilt doen dan zou ik je willen aanraden naar een goede orthomoculaire arts te gaan en je medicijnen af te bouwen en je lichaam {en geest} te laten herstellen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:16

Elisa2 schreef:
Klopt..maar kijk eens op Alkaline/ Alkalife...gewoon natriumbicarbonaat hebben sommige mensen baat bij maar ik word er doodziek van. Dus dan kun je beter in bad gaan ermee denk ik. Kan ook met bitterzout {magnesiumsulfaat}

Ik denk trouwens dat die medicijnen je leverwerking oa aantasten..en je hebt best kans dat er al het ea mis was waardoor een depressie kreeg {hoort oa ook bij fibro} en overbelasting is uitputting. In mijn ogen is fibro een vorm van uitputting.

Als je het echt goed wilt doen dan zou ik je willen aanraden naar een goede orthomoculaire arts te gaan en je medicijnen af te bouwen en je lichaam {en geest} te laten herstellen.

Allemaal goede adviezen in het begin maar om iemand die je alleen hier via die topic kent en best wel heftige medicatie gebruikt niet verstandig om te adviseren medicatie af te bouwen. Ook niet onder begeleiding van de orthomolucaire arts. Deze medicatie moet als voorschrijvend/behandelend arts vindt dat je eraan toe bent onder zijn begeleiding afgebouwd te worden. Half jaar is redelijk kort om dit te gebruiken en je moet wel stabiel genoeg zijn om af te bouwen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:57

Ieder moet zijn eigen keuzes maken daarin, persoonlijk zou ik per direct stoppen met mijn lijf te vergiftigen. Er zijn vele manieren om met psygische problemen om te gaan en je kunt het beter leren oplossen dan jezelf voor de gek houden met medicatie en symptoombestrijding. Maar dat is mijn mening, ik ben geen voorstander van de "pillenkunde" die artsen tegenwoordig gebruiken..lekkere melkkoe voor de farmaceutische industrie.

Ik heb ook niet gezegd af te bouwen zonder begeleiding..want je lichaam moet ook weer helemaal herstellen na al die troep.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:02

Elisa2 schreef:
Ieder moet zijn eigen keuzes maken daarin, persoonlijk zou ik per direct stoppen met mijn lijf te vergiftigen. Er zijn vele manieren om met psygische problemen om te gaan en je kunt het beter leren oplossen dan jezelf voor de gek houden met medicatie en symptoombestrijding. Maar dat is mijn mening, ik ben geen voorstander van de "pillenkunde" die artsen tegenwoordig gebruiken..lekkere melkkoe voor de farmaceutische industrie.

Ik heb ook niet gezegd af te bouwen zonder begeleiding..want je lichaam moet ook weer helemaal herstellen na al die troep.

Tja, ik ben ook geen voorstander van pillen maar als het helpt helpt het.
Als iemand mij nu een pil aan zou bieden die er voor zorgde dat ik weer normaal kon functioneren zou ik geen moment twijfelen :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:51

Nee ik stop er niet mee, een hele ernstige depressie is de hel op aarde.
Maar ben benieuwd naar ervaringen van ontzuring door zuiveringszout.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:50

Ik heb een ligbad: het Duitse recept luidt: water van 37 graden,100 gram natrium bicarbonaat (al dan niet onder sexy engelse namen als sodium bicarb ;) ) en dan 30 minuten weken.

Je kunt het poeder ook innemen, al dan niet opgelost in water, maar het ontzuurt dan vooral je maag. (Dat merk je aan de boertjes die je laat. )
Als je geen maagbloeding hebt is dat niet nodig. Om je lichaam te helpen te ontzuren heb je juist een zure maag nodig.

Verder kun je met kruiden je lever helpen ontgiften (oa curcuma en mariadistel).
Wees lief voor je spieren: denk ook bij kleine klusjes aan warming up and cooling down.
Wees lief voor je darmflora.
Wees lief voor je bijnieren.
...en Google op "pral waarde" - zo hebben abrikozen een hoge pral waarde, 20 oid, omdat ze ont-zurend werken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:35

Dank je Janneke :j. Ik ben gister begonnen met brandnetelthee, moet zeggen dat ik vanmorgen zonder pijn wakker werd. Vanmiddag even een kort stapritje aan lang teugeltje gemaakt en voel nu de pijn in mijn nek en schoudergebied en buik weer opkomen.

Hoe voelen jullie de pijn? Doet je huid pijn (alsof het verbrand is?) en als je de plekken masseert doet het dan ook zo'n pijn?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:19

ik val ook even weer binnen hoor, ik heb echt hele erge last van koude voeten en onderbenen, altijd tot net onder de knie, steenkoud en kippenvel, gisteravond had ik de elektrische deken op het voeteneind van mijn bed gelegd, op de hoogste stand en toch heb ik nog zeker drie uur wakker gelegen van de kou, hebben jullie dat ook ? en is er een middel voor om het beter te krijgen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:29

jolandje schreef:
ik val ook even weer binnen hoor, ik heb echt hele erge last van koude voeten en onderbenen, altijd tot net onder de knie, steenkoud en kippenvel, gisteravond had ik de elektrische deken op het voeteneind van mijn bed gelegd, op de hoogste stand en toch heb ik nog zeker drie uur wakker gelegen van de kou, hebben jullie dat ook ? en is er een middel voor om het beter te krijgen?

Lekker warm douchen en een goede warmtedeken helpen mij de nacht door, overdag heb ik overal waar ik zit dekentjes en altijd mijn uggs aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:42

Slechte doorbloeding? Heeft mijn moeder ook, zijn tabletjes voor, maar die zijn behoorlijk zwaar geschut. Bij je HA langsgaan en advies vragen.
Verder is genoeg drinken bijna nog belangrijker met kou dan bij hitte, bloedsomloop heeft genoeg vocht nodig om goed te werken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:24

Venoruton werkt bij mij goed voor mijn benen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:34

is het wel een typisch iets van de fibro dan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:08

Ja ik heb het ook..ga minimaal 2x p/w in de infraroodsauna om op te warmen en douche altijd voor het slapen omdat ik anders ook niet kan slapen door de kou. Bij mij is het het ergste met de vrieskou..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:09

oke, goed warm houden dus, nou ja, doe ik ook wel, zit ook vaak met warme ( nep) uggs en beenwarmers op de bank :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:02

Ben nu 3 x in bad geweest met Alkalife en moet zeggen dat het echt wat verlichting geeft :j.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:10

Vanmorgen de afspraak bij de reumatoloog gehad, hij heeft me verteld dat ik inderdaad fibromyalgie heb.
Dubbel gevoel maar eigenlijk ben ik vooral erg blij dat ik eindelijk een label heb na jaren vechten tegen artsen die dachten dat ik mezelf ziek praatte.
Donderdag krijg ik voorlichting over wat nu verder en nog wat vervolgonderzoek, ik ben erg blij met de manier van werken van de reumatoloog tot zover in ieder geval.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:34

Gelukkig maar - het spul is duur genoeg.

(Ik koop gewoon voor 6 euri een kilo natrium bicarbonaat bij de drogist.)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:20

Ik snap dat het fijn is om een diagnose te hebben Azmay..

Ik geloof niet meer in de fibro diagnose..ben nu bij een natuurarts en die doet eindelijk echt onderzoek, blijk sowieso ziekte van crohn te hebben en waarschijnlijk ook schildklier problemen waardoor mijn stofwisseling niet gaat zoals het moet en dat veroorzaakt bij mij fibro klachten. Maar in de reguliere zorg weigeren ze gewoon verder te kijken naar wat er echt mis is..en stoppen ze je al snel in een hokje met etiketje en zoek het maar uit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:54

Ik vind fibro ook de meest onzinnige diagnose ever.
Ik heb het ten gevolge van Lyme, ik noem t dus gewoon Lyme.
Kunnen jullie nog wat momenteel?
Ene dag is t minder als de andere dag, maar ik mag niet klagen.
Gister plat met griepsymptomen en vandaag gerevalideert in t zwembad.
Merk dat mijn knieën echt beter gaan, ze slaan niet meer vast.
Lijk de klachten wel onder controle te hebben nu.
Mijn ontstoken achillespezen zijn weer rustig, en ik ben heel voorzichtig aan het opbouwen daarmee qua belasting en duur.
Merk echt dat mijn lichaam sterker wordt nu, meer stabiliteit en kracht. :)
De tramadol doet fijn werk zo.
Heb er recent voor gekozen 50 mg retard te nemen met opstaan, en dan 20 mg tramadol snelwerkende druppels erbij.
Rond een uur of 4 neem ik dan weer 20 mg druppels erbij.
Als t dan mee zit redt ik het ermee icm de wietolie s'nachts. :D

Net magnesium gespoten en vanavond dry needlen, dan ben ik weer gereviseerd. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:14

Haha moonfish, je hebt er een hele dagtaak aan..fijn dat "je niet mag klagen".

Ik herken het management wel..vanmorgen ook 10 min gezwommen om wat spieren ontspannen te krijgen. Vannacht alleen mega slecht geslapen en nu overal pijn..maar over het algemeen mag ik ook niet klagen de laatste paar dagen vind ik.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:09

ik ben zo moe... kan de hele dag wel slapen, als ik op de bank ga zitten val ik telkens weg

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:53

Elisa2 schreef:
Haha moonfish, je hebt er een hele dagtaak aan..fijn dat "je niet mag klagen".

Ik herken het management wel..vanmorgen ook 10 min gezwommen om wat spieren ontspannen te krijgen. Vannacht alleen mega slecht geslapen en nu overal pijn..maar over het algemeen mag ik ook niet klagen de laatste paar dagen vind ik.

:')
Een gevalletje alles went. :')
Hier zit ik nu op 20-25 minuten in het water, maar op een slechte dag moet ik ook weer terug naar drie keer niks of echt niks.
Vind het wel onwijs schelen met magnesium en dry needling hoor, stukken minder napijn, slik ook vitamine E tegen de spierpijn.
Maar dat het werkt nu motiveert enorm, ondanks de dips erin.
Heb je wel eens geprobeerd om twee eitjes te eten na het zwemmen?
Bij mij scheelt dat wel enorm in de spierpijn, voor ons is dit ook pittige inspanning en dan kan je lichaam dat goed gebruiken hoor. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:58

moonfish13 schreef:
Ik vind fibro ook de meest onzinnige diagnose ever.

Tja, kan je vinden, maar toch legt het vaak net iets makkelijker uit met diagnose. Simpel.

Ik ga het paardrijden weer rustig wat oppakken. Heb een bijrijdpaardje gevonden, dus ik kan weer lekker wat gaan bewegen. Daarbij ben ik thuis begonnen met wat yoga/ rek en strekoefeningen, want ik word steeds stijver. Dat vind ik wel echt vervelend worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:06

Daarvoor gebruik ik het ook, fibro legt lekker simpel uit.
Maar verder is het voor mij geen toegevoegde waarde hoor.