Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:09

Missfitness, ik vind het ook echt leuk om te lezen hoe jij het aanpakt!
Maar joh ik vind mezelf raar, vind ik al jaren, en dat vind ik eigenlijk wel best prima :+ (das dus niet alleen met dit, maar met heel veel dingen, hihi) Ik heb echt niet het idee dat jullie me raar vinden, en zelfs al vinden jullie dat wel vind ik dat geen probleem. Ik geloof dat ik me vandaag wat onhandig uitdruk := Ben een beetje hyper geloof ik dus ik type en denk en reageer ook hyper... :):)

*gaat eitje koken en dan op de bank zitten poging doen tot mediteren of iig rustig worden*

Oh, nicole, jou hebben we idd lang niet gezien, jij deed toch armdrukken? Of was jij dat niet? Zo wel, dan vroegen we ons al hele tijd af hoe je wedstrijd was gegaan!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:46

Zooo heb me een spierpijn haha
Kan niet eens normaal zitten
Kan merken dat ik een tijd geen body shape gedaan heb
Dat is toch wel even zwaarder dan gewoon trainen op mijn eigen tempo on de zaal

Er was een vraag over mijn voeding
Ik dieet niet doe ik al niet sinds ik train(nu een jaar)
En het gaat veel beter toen ik niet sporte en op dieet was ging het voor geen meter
Dit werkt voor mij veel sporten en normaal eten
Dat houd in brood,groente,vlees,fruit,zuivel

Vrijdag kan ik niet sporten omdat ik thuis moet zijn voor het bedrijf wat aarde komt bezorgen

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:51

Hee iedereen!
Dit is weer een drukke week voor mij. Ik zie dat iedereen hier ook al weer lekker sportief heeft gedaan. En ook een mooie platte buik langs zien komen dat motiveert altijd!
Omdat ik deze week de avond4daagse loop ga ik in de middag trainen. Dat ging maandag erg goed en liep daarna ook zonder moeite de 10km. Maar gister ohhjeee ik werd wakker en stapte me bed uit om kranten te gaan lopen en voelde me toch een boel spierpijn in mijn boven benen en kont. Ik heb de hele dag stijf gelopen en ik kan niet normaal op de wc zitten :+ . De 10km ging gister in het begin nog een beetje stijfjes maar daarna liep ik wel goed tot dat ik weer ging zitten. Ook mijn rug spieren heb ik maandag goed meegepakt en voel ik ook lekker.
Vandaag ga ik eerst paard rijden maar eerst even bedenken hoe ik met die spierpijn het zadel in kom, en vanmiddag weer naar de sportschool. Dan moet ik thuis even bijkomen en gaan we weer 10km lopen.

Mijn moeder, andere mensen en de vriendin waar ik de avond4daagse mee loop verklaarde me voor gek dat ik nog zoveel voor de avond4daagse doen. Dat het nooit gezond kan zijn voor jezelf en dat ik dat niet moet doen. Maar is dat echt zo?? Is het te veel om nog voor het lopen s'ochtends vroeg kranten te bezorgen, paardrijden en te fitnessen? Of is dat voor ieder mens heel anders?

annepaardoes

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:20

Mathilde_: Dat is voor iedereen verschillend denk ik. Ik vind bijvoorbeeld 10km lopen een scheintje, maar ik wandel zelf ook veel.
Ik neem spierpijn altijd als graadmeter. Heb ik meer dan tweedagen spierpijn dan heb ik te veel gedaan.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:23

Airborn schreef:
Missfitness, ik vind het ook echt leuk om te lezen hoe jij het aanpakt!
Maar joh ik vind mezelf raar, vind ik al jaren, en dat vind ik eigenlijk wel best prima :+ (das dus niet alleen met dit, maar met heel veel dingen, hihi) Ik heb echt niet het idee dat jullie me raar vinden, en zelfs al vinden jullie dat wel vind ik dat geen probleem. Ik geloof dat ik me vandaag wat onhandig uitdruk := Ben een beetje hyper geloof ik dus ik type en denk en reageer ook hyper... :):)

*gaat eitje koken en dan op de bank zitten poging doen tot mediteren of iig rustig worden*

Oh, nicole, jou hebben we idd lang niet gezien, jij deed toch armdrukken? Of was jij dat niet? Zo wel, dan vroegen we ons al hele tijd af hoe je wedstrijd was gegaan!

Idd dat ben ik :+

Ik ben daar 5de geworden op beide armen dus daar super blij mee en kwam ook nog eens mijn streef categorie gewicht wat ik toen zo snel moest afvallen :P

Staan nu een paar grote wedstrijden te wachten *\o/* over 2 weken in leeuwarden in een oud gevangenis en belgie, frankrijk en duitsland.. zin in :):)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:31

Oh gaaf dat dat toen toch gelukt is! Dat heb ik me echt steeds zitten afvragen :+
Serieus, in de oude gevangenis in het centrum van lw? lol, dat gebouw gebruiken ze echt voor de meest bizarre dingen tegenwoordig...
Succes met trainen voor de wedstrijden :D Kun je na je blessure wel weer zo snel op niveau komen?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:44

Airborn schreef:
Oh gaaf dat dat toen toch gelukt is! Dat heb ik me echt steeds zitten afvragen :+
Serieus, in de oude gevangenis in het centrum van lw? lol, dat gebouw gebruiken ze echt voor de meest bizarre dingen tegenwoordig...
Succes met trainen voor de wedstrijden :D Kun je na je blessure wel weer zo snel op niveau komen?

Dat moet ik kijken of dat gaat lukken maar train nu lekker weer verder.. De spierpijn momenteel pff :')

Idd daar :D is wel gaaf hoor veel grote landen komen..

Ik zit samen met een vriendin over te denken om een grote wedstrijd te organiseren in Adam volgend jaar, maar dat is nog zo makkelijk niet want we willen echt een lokatie dat je denkt wauw gaafffff en sponsors zoeken

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:03

Wat gaaf Nicole, goed gedaan! Op wat voor manier train je precies? veel zware gewichten?

Mathilde lekker actief zeg! De avond 4daagse lijkt me ook eens leuk om mee te gaan doen.. Want tijdens de 4daagse feest ik iedere dag haha!! En het is inderdaad heel persoonlijk wat niet en wel lukt.. Zelf luister ik gewoon naar mn lichaam.. en of ik spierpijn heb ja of nee.

Ik heb net 4 uurtjes gewerkt, flink korte nachtrust gehad dus.. Maar ben nu wel fit, gelukkig maar want ik heb zo rijles. Vanmiddag ga ik nog een hardloop interval doen, en daarna lekker relaxen en voetbal kijken.. Morgen wakeboarden, een totaal nieuwe uitdaging haha! Ben benieuwd of het een beetje zoals snowboarden is :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:09

Marije__ schreef:
Wat gaaf Nicole, goed gedaan! Op wat voor manier train je precies? veel zware gewichten?

Mathilde lekker actief zeg! De avond 4daagse lijkt me ook eens leuk om mee te gaan doen.. Want tijdens de 4daagse feest ik iedere dag haha!! En het is inderdaad heel persoonlijk wat niet en wel lukt.. Zelf luister ik gewoon naar mn lichaam.. en of ik spierpijn heb ja of nee.

Ik heb net 4 uurtjes gewerkt, flink korte nachtrust gehad dus.. Maar ben nu wel fit, gelukkig maar want ik heb zo rijles. Vanmiddag ga ik nog een hardloop interval doen, en daarna lekker relaxen en voetbal kijken.. Morgen wakeboarden, een totaal nieuwe uitdaging haha! Ben benieuwd of het een beetje zoals snowboarden is :+

Kracht en explosie vaak.. Veel zware gewichten en vaak zwaarder en zwaarder tot je niet meer kan en dan nog eens 5 tot 10 keer eruit proberen te gooien.. Je word dus ook wel letterlijk gesloopt.. Voornamelijk hebben we dat op zaterdag, woensdag is techniek of we gaan het bos is maandag cardio (fly's/eigen gewicht dragen/squats/lichte deadliften/benchpress) in teams van 2 en 1 minuut continu doorgaan en dan 2 a 3 rondes met 7 a 8 onderdelen en herstel trainingen met voornamelijk veel rekken voor tijdens en na de tijd..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:11

Nicole, wat voor ruimte heb je eigenlijk nodig voor zoiets? Vind het wel wat voor het centrale station in A'dam :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:29

2 mooie foto's van het toernooi in Italie binnengekregen:

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu even voorlopig helemaal niets aan het doen, verkering na een lange tijd uit, fysiek ben ik goed in orde, alleen ik wil mentaal eerst ook alles op een rijtje hebben.
Binnenkort mooi toernooi in Leeuwarden maar ik zal me voornamelijk bezighouden met de organisatie en dan hopelijk weer knallen in Rochefort!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:03

Idd Marijke en ik zitten beetje in zelfde situatie maar komt vast weer helemaal goed schatje <3

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:02

toffe foto's!

Omdat ik nu wel nieuwsgierig was heb ik me met behulp van een riem :+ en een duimstok toch gemeten:
ruim 2 jaar geleden toen ik 11 kg was afgevallen was ik op zn strakst 86,4 kg, arm 33 cm, borst (direct onder borsten) 79cm, taille 78cm, heupen 100cm, bovenbenen 67cm. Weet niet meer hoe strak ik het meetlint toen had, dus zal sowieso klein meetverschil in zitten.
Nu was het 87,1 kg, arm 36 cm (gespannen 38), borst 82 (en 99 over dikste stuk borsten), taille 81, heupen 108 en bovenbenen 70 cm...
Ik heb dus wel echt nog ff te gaan om überhaupt weer terecht te komen waar ik zat paar jaar terug, laat staan mn streef doel. Maar toch ook wel tevreden. En toen meette ik 1 keer per week, en heb metingen van 7 weken, was in die tijd 1 kg aangekomen, 1,5 cm van bovenbenen af, 4 cm van mn heupen en taille, 2 van mn borst en 1 van mn armen.
Hmz, misschien toch maar weer bijhouden, nou ben ik nieuwsgierig hoe het verloop nu is, LOL. Die nieuwsgierigheid doet me nog eens de das om :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:02

Nicole schreef:
Idd Marijke en ik zitten beetje in zelfde situatie maar komt vast weer helemaal goed schatje <3

Jazeker, ik heb al het beste medicijn gevonden om over deze situatie heen te komen. ;)

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:10

Zo ben eind van de middag weer geweest !
Was wel weer lekker , hopelijk morgen nog weer even !

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:18

Wow, gave foto's Matheno!
Airborn, super dat er al wat cm's strakker zijn geworden, oke rare zin, haha. :) ben benieuwd naar een andere keer dat je het weer gaat meten. :)
Nicole, succes met je grote wedstrijden over een poos, helemaal naar Frankrijk, jeetje, lekker eind!
Verder weer heel veel gepraat, nu niet zo heel veel tijd om te reageren op iedereen.

Gister weer gesloopt, gewicht wat zwaarder, pfff, was toch wel zwaar. Nu beetje spierpijn, maar ach, hoort erbij. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:21

Leuke fotos! :D
Je kijkt er echt bij alsof het niks is := Hihi

Net echt super getraind, missfitness bedankt voor je tip :D
Heb er nu al echt veel aan gehad!
Had het gevoel alsof ik nu echt meer heb getraind dan voorheen, dus dat houden we erin!!

Er waren echt 0 mannen := Haha, verschrikkelijk :=
Tussen al die vrouwen sporten vind ik niks.. :')

Strakjes voetbal kijkennnnnn :):)
Ik hoop dat portugal wint! Dat is het gunstigst voor Nederland.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:52

super fijn gesport net :D Ging echt heerlijk :D Alleen tijdens coolingdown op de crosstrainer weer kramp in mn kuit.. vrij licht, maar ik kreeg het er verdorie niet uit...

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:16

aaai das wel heel vervelend.. ik ging gister veel te hard tijdens mijn cooling down :')
Ga denk ik strakkies weer :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:23

gisteren nieuwe taille oefening gedaan bij body shape
heb me toch een spierpijn :')
vandaag kan ik niet want tussen 07:00 en 11:00 word er 3 kuub aarde gebracht
dus moet even thuis blijven
hoop alleen niet dat ze net komen als ik even gauw de kinderen naar school breng
ik ga maandag pas weer -O-

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:53

Goede morgen allemaal :).

Gisteren 2 uur op t water geweest. Ik heb watergeskied en mn vriend geboard. Skiën ging me goed af en kon garanderen dat dat niet zou zijn als ik met een board ging, haha.
Heb nu wel licht trekkende spierpijn in mn schouders en triceps.
In de bochten krijg je steeds een ruk van de kabel die je vasthoudt!!
Vandaag een rustig dagje, misschien wat gewichten meepakken als ik tijd heb.
Vanavond richting friesland voor een druk en gezellig familieweekeind!

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:52

Zo ben nu het hele weekend weer de hort op voor werk. dus dat word maandag pas weer..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:49

Ik heb vanochtend weer gesport, heerlijk! Merk nu al dat sommige apparaten makkelijker gaan dan de eerste keer :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:33

Even een ego post hoor..

Blehhh meiden, ik heb een dip!!! Ben moe, nergens zin enz. dus even een motivatie probleempje.. heb het druk met allerlei dingen, stress op mn werk en geen tijd om goed te eten met als gevolg dat ik veel slechte dingen op heb deze week (werkt niet mee!). Het komt denk ik doordat het fietsen zondag zo slecht ging, heb 2 dagen gedrogeerd van de pijnstillers knock out gelegen :S

Als ik ga sporten, ga ik met die collega's.. die zitten op zn laag niveau tov mij dat ik nog niet eens warm gedraaid ben na 3 kwartier en dan zijn we klaar. Moet dus weer even een doel gaan verzinnen en daarmee aan de slag!

Iemand inspiratie of in staat mij een schop te geven? :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:35

Airborn schreef:
toffe foto's!

Omdat ik nu wel nieuwsgierig was heb ik me met behulp van een riem :+ en een duimstok toch gemeten:
ruim 2 jaar geleden toen ik 11 kg was afgevallen was ik op zn strakst 86,4 kg, arm 33 cm, borst (direct onder borsten) 79cm, taille 78cm, heupen 100cm, bovenbenen 67cm. Weet niet meer hoe strak ik het meetlint toen had, dus zal sowieso klein meetverschil in zitten.
Nu was het 87,1 kg, arm 36 cm (gespannen 38), borst 82 (en 99 over dikste stuk borsten), taille 81, heupen 108 en bovenbenen 70 cm...
Ik heb dus wel echt nog ff te gaan om überhaupt weer terecht te komen waar ik zat paar jaar terug, laat staan mn streef doel. Maar toch ook wel tevreden. En toen meette ik 1 keer per week, en heb metingen van 7 weken, was in die tijd 1 kg aangekomen, 1,5 cm van bovenbenen af, 4 cm van mn heupen en taille, 2 van mn borst en 1 van mn armen.
Hmz, misschien toch maar weer bijhouden, nou ben ik nieuwsgierig hoe het verloop nu is, LOL. Die nieuwsgierigheid doet me nog eens de das om :+

Ik vind het eigenlijk wel heel netjes!! Je had ook nu 16 kg zwaarder kunnen zijn!!! Goed dat je weer een doel hebt, gaat je wel lukken :D

Vind die fotos van he tarmdrukken echt vet!! mooie meiden, die stoere mannen dingen doen :D