Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:57

Nicole top gedaan!

Ik wil ook hardlopen. maar moet wachten tot die gescheurde spieren weg zijn. K*T

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:06

Ja dat is balen Monnie! Heb je te veel hooi op je vork genomen? Het klinkt idd als een gescheurde spier. De pijn moet wel weg alvorens weer optimaal te kunnen trainen! Als je te snel begint kan dezelfde blessure weer snel opspelen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:05

Zó en weer thuis na een avondje vol bier en bitterballen |o

Morgen ga ik het hardlopen weer opbouwen! Van de fysio mag ik me aan dit schema houden voor deze week:
4x 1 min lopen & 2 min wandelen :') Verschrikkelijk! Maar moet er wat voor over hebben, ga me er braaf aan houden ..

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:50

Hallo,

Ik heb me ingeschreven bij de sportschool. Nu vraag ik me alleen af welke kleding jullie hebben. Ik heb nu alleen een losse jongingbroek. Ik was nu aan het kijken naar een strakke lange broek, maAr omboorde van iemand dat die alleen geschikt zijn voor hardlopen. Ik wil ook graag gaan spinnen en hoorde dat dat broekje weer anders moest zijn... En wat voor een onderbroek hebben jullie, hihi.

Mag ik me in dit tòpic aansluiten?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:54

dressagelady :P gezond voer zeg :D succes met hardlopenn, jij ook Missy! heerlijk weer.

ik ga binnen fietsen. blughie. Doen jullie ook weleens cardio op nuchtere maag?

Welkom christyj.
Ik heb gewoon veel verschillende broeken van adidas, lange driekwart en korte.
En shirtjes van nike. ook van die soort sportbh like dingen maar die deed ik alleen aan toen ik een asperge was.
Shirtjes zijn niet nodig je kunt ook gewone aandoen hoor.
Voor spinning zijn die gestroomlijnde gladde broekjes het fijnst met een verstevigd kruis zegmaar. anders kan dat gaan schuren. Maar het hoeft allemaal niet perse gewone niet te dikke jogging voldoet ook.
Bij spinning raadt ik wel echt een korte broek aan want je zweet als een dolle.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:00

nou voor spinning zou ik toch echt een officieel broekje kopen, anders krijg je toch echt een zere doos...
Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je ermee door gaat, anders is het weer zonde.
Net zoals schoenen, als je echt serieus aan de gang gaat moet je de officiele schoenen met SPD-pedalen kopen (van die vast-klik schoenen), dan kun je het tempo veel beter halen en haal je de kracht op de juiste manier uit je benen.
ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:32

missfitness schreef:
Het wordt mooi weer de komende tijd dus we kunnen weer gaan hardlopen! Morgen ga ik weer een rondje doen!! Wie gaat er mee?

Hardlopen is niet echt mijn ding. Ik ben meer van het fietsen.
Ik denk dat ik binnenkort mijn mtb maar weer van stal haal. ;)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:01

Goedemorgen allemaal! Ik ben net weer terug na een heerlijk rondje hardlopen samen met mn vriend (5km). Wat kan de natuur dan toch mooi zijn! :j
Zondag probeer ik altijd buiten te hardlopen op een nuchtere maag. Vanmorgen half 9 begonnen en ik loop dan heel rustig om de vetverbranding op gang te krijgen.
Nu een stevig ontbijt met brinta, whey eiwitten en een gezonde mix van kiwi, havermout, kwark, noten en water. Dan lekker douchen en ik voel me dan toch fit!! Later vandaag nog de buikspieren!! :)
Laatst bijgewerkt door missfitness op 11-03-12 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:10

Lekker sportief missfitnis

Ik moet rollend het bed uit van het deadliften van gisteren :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:13

haha nicole :))

Lekker miss! ik ga ook ff nieuwe whey potten bestellen.
Zucht. Ik moet 6 weken rusten, en kan nieteens fietsen. Ga nu maar keto dieet doen denk ik. Voordat je me straks ken rollen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:32

Oke, dus een strakke sportbroek kan eigenlijk wel voor alles, alleen voor spinning heb je een andere nodig?

Ik ga zo voor het eerst, hihi.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:07

niet noodzakelijk, maar wel veel praktischer!
Succes met de je 1e les!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:58

Ik ben ook weer terug, helemaal kapot maar wel voldaan, heerlijk. Zo naar de paardjes, kijken of ik het hooi nog in hun bakken kan krijgen :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:33

Ik heb vandaag maar even overgeslagen, flinke spierpijn in mn bovenbenen van de squats en lunges gisteren. Wel al een stuk gewandeld op stal en paardgereden en dadelijk naar de supermarkt lopen. Dus wel een beetje cardio gedaan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:17

Christyj138 schreef:
Hallo,

Ik heb me ingeschreven bij de sportschool. Nu vraag ik me alleen af welke kleding jullie hebben. Ik heb nu alleen een losse jongingbroek. Ik was nu aan het kijken naar een strakke lange broek, maAr omboorde van iemand dat die alleen geschikt zijn voor hardlopen. Ik wil ook graag gaan spinnen en hoorde dat dat broekje weer anders moest zijn... En wat voor een onderbroek hebben jullie, hihi.

Mag ik me in dit tòpic aansluiten?

Welkom!

Ik heb zelf een strakke driekwart broek van een dunne stof (ook eigenlijk een hardloopbroek) en een nike top met dri-fit technologie. Ik moest eerst wennen aan die strakke broek, maar nu vind ik het heerlijk. Het belemmert je niet in je bewegingen. Een lange joggingsbroek lijkt mij vreselijk fitnessen! Veel te warm en vaak van een dikkere stof wat mij niet lekker lijkt tijdens het bewegen.
Mijn shirt met dri-fit vind ik echt een uitkomst! Het vocht wordt niet in het shirt vastgehouden zoals bij een gewoon shirt en het is ook niet warm.Je shirt is ook een stuk sneller droog tijdens het sporten.

Voor spinning wordt inderdaad aangeraden om qua kleding een broekje met zeem te kopen en hierin geen ondergoed aan te hebben. Maar voordat je zo'n broekje aanschaft zou ik eerst eens gewoon een lesje of twee meepakken om te kijken of je het echt wat vind. Anders het is ook weer zonde van die broek.

Ik heb vanochtend ook mijn schema weer afgelopen en nog even extra gelopen op de loopband. Heerlijk voldaan gevoel weer :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:17

oh ja, je moet je absoluut niet te warm kleden, afschuwelijk, van de plakbenen...

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:26

Dri-fit van nike is echt een uitvinding! Die shirts zijn echt heerlijk! :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:27

Ik heb 2 lange broeken, en 3 korte (tot de knie).
Wel allemaal losse, strakke vind ik echt niks :n :=

Heb 2 topjes over elkaar aan, 2 verschillende kleuren.. Om het grootste deel van het zweet op de vangen.. Hoewel mijn bovenste dan nog steeds zeiknat is :+

Morgen weer :):) Can't wait!!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:31

Nee, ik sport in tops, nog niet eens in t-shirt. En ik heb wel van die voetbal broekjes zeg maar, maar die kruipen omhoog. Maar kan het wel een keertje proberen...

Alhoewel die witte benen ook niet alles is :+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:46

Adidas heeft clima-cool shirts. Die zijn ook fijn.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:00

geeft niets hoor, witte benen, die heeft (bijna) iedereen, zolang je ze maar geschoren hebt!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:00

Ik heb diverse fitnessbroeken, zowel driekwart als lange broeken. Maar heb wel fitness modellen omdat het lekker moet zitten en moet ademend zijn en transpiratievocht moet snel afgevoerd worden. Heb net een nieuwe, Better Bodies Palm Bay Jazzpant. En draag meestal een sporttop.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:08

Ik draag altijd losse trainingsbroek met een topje.
Heb geen vaste kleding wat ik aan heb :+
Echt wijde broeken zijn inderdaad niet fijn als je lekker bezig bent.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:11

Christyj138 schreef:
Nee, ik sport in tops, nog niet eens in t-shirt. En ik heb wel van die voetbal broekjes zeg maar, maar die kruipen omhoog. Maar kan het wel een keertje proberen...

Alhoewel die witte benen ook niet alles is :+

Lekker na het sporten een kwartiertje ontspannen onder de zonnebank! :D

Edit: kromme zin

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:24