Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:45

Ja, gewoon doen hoor Iris! Kun je geen geluidopname maken met je telefoon van het hartje?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:48

Oja, dat kan ik wel proberen! :))

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:00

Hier even een echopost.. Ik voel me zo ontzetten kl*te momenteel:'( Kan wel janken.. Gister weer eens tot bloedens toe aan het overgeven geweest (wat is dat ontzettend goor zeg) en vandaag wil het ook totaal niet.
Heeft iemand nog tips wat je dan het best kan doen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:00

Hi, even teken van leven.
Iris, ik heb ook hartje luisteren opgenomen toen manlief niet mee kon.
Alle bevallen dames gefeliciteerd, en geloof dat vandaag een ingeleid wordt, sterkte.

Hier veel gerommel, doorbroken nachten. Ben helemaal kapot.
Onze hond is ook nog is flink ziek, mentaal even flink zwAAR nu.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:01

Hoever ben je?
Ik heb ook onwijs gespuugd. Cola drinken scheelde mij wat.
Maar als t TOT bloedend toe is, zou ik toch de verloskundige bellen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:10

Oei Tequilaatje dat klinkt niet goed! Ik zou zeker even de verloskundige bellen!

Edit: In bed ontbijten en dan voorzichtig opstaan hielp mij wel heel erg, maar wellicht heb je dat allang geprobeerd...

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:12

Tequilaatje ik zou even z.s.m. contact opnemen met je verloskundige. Ik heb medicatie gekregen tegen mijn misselijkheid/spugen. Dit is niks!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:24

Meloen aan het bevallen.
Tequila, ik zou even contact opnemen met je VK!
Carina, beterschap! Rustig aan nu maar!
Iris, dementie, haha. Lekker slim om je afspraak bij je VK te vergeten. Daarom zet ik alles in m'n telefoonagenda mét alarm!
Wythlove, jij ook dementie, muts!
Lisch, balen dat je vent zo licht slaapt, de mijne wordt niet wakker van mij hoor!

Hier even wat aan het eten. En begin domme dingen te doen op m'n werk omdat er op het moment beste en grote druk op me ligt. Ik moest chauffeurs mailen wat hun opbrengsten zijn, en dan ook een bedrag incl. btw. Had ik het bedrag excl btw neergezet... zoooo dom!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:29

Het mooie is ook nog dat ik de tijd dus ook verkeert op de kalender gezet heb.... :+

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:33

Tequilaatje schreef:
Hier even een echopost.. Ik voel me zo ontzetten kl*te momenteel:'( Kan wel janken.. Gister weer eens tot bloedens toe aan het overgeven geweest (wat is dat ontzettend goor zeg) en vandaag wil het ook totaal niet.
Heeft iemand nog tips wat je dan het best kan doen?

Ik heb dit ook gehad (en nog steeds) komt, omdat er een adertje geraakt is en je hoef je geen zorgen te maken.
alleen in de gaten houden of je niet uitdroogt en wat bij mij helpt is echt coca cola.
sterkte :(:) weet hoe het is...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:35

Lekker slim Wythlove, whahaha.

Ik denk, ik doe m'n boyfriend jeans aan vandaag. Maar hij gaat niet meer dicht. Dus hup, elastiekje eraan en buikband erover :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:36

Arme Tequilaatje :(:)
Enne bo0tjeee zegt er iemand wat over dementie. :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:38

Haha lekker slim Wythlove! Helaas ken ik het probleem! :+ Oh, dat doet me eraan herinneren dat ik mn afspraak bij de opticien voor vanmiddag nog moet afzeggen! Of had ik daar al moeten zijn... >;)

Wat vervelend Tequilaatje! Ik zou ook even contact opnemen met je verloskundige. Buiten dat het verontrustend is dat er bloed bij zit, is de kans op uitdroging ook weer groter.

Haha Boo0tjeee! Wat zal jij er vandaag heerlijk charmy uitzien! :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:57

Iris, Ja maar dat ging niet over afspraken, die vergeet ik niet _O-
Noviceh, het valt niet op hoor, die broek! Heb gewoon een elastiekje bij de knoop. En over m'n broek een stukje buikband :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:40

@ botje: je kan ook bij de kwantum een rolgordijn laten maken, dan kun je gewoon de stof uitzoeken en zo breed laten maken als je zelf wil. volgens mij hebbben ze nu een aktie dat je gordijnen gratis kan laten maken. ;)

@ iris: Succes en doe rustig aan. :(:)

@ iorr: leuk! Zo'n 20 weken echo is inderdaad heel bijzonder :j

wij doen overigens vaak de weekboodschappen op zondag. Tenzij we een extreem druk weekend hadden dan halen we bijna elke dag avondeten. Heel omslachtig, maar goed... soms is het niet anders.

@ lisch: vervelend, dat je er zo vaak uit moest vanwege het trappen van de baby. Vervelend dat je hond niet helemaal betrouwbaar is bij kinderen. Heb je kinderen al eens haar haar favo eten laten geven??? Heel voorzichtig en dat je haar wel vasthoudt...?? Had overigens de kraamzorg op intake en die had het over de website: http://www.minderhondenbeten.nl, hierop zou staan (ik heb dus nog niet gekeken) hoe je een hond voorbereid op de baby en hoe je zorgt dat de baby wordt opgenomen in de roedel en dus boven de hond staat. Wellicht staan daar handige tips op.

@ meloen: sterkte! en heel veel succes meid!

@ tequilaatje: dat klinkt niet best :(:) , heel veel sterkte. Ik zou even de VK bellen.

Vandaag dus kraamzorg op bezoek. Je krijgt wel weer even een berg aan info. Maar wel allemaal handige tips :j. Ik had nog wat vraagjes ook over mijn polis omtrent kraamzorg. Ik snapte er geen snars van, zij keek er ook even naar en gaf aan even de verzekeraar op te bellen. Alles is verhelderd en ook maar snel het kraampakket besteld. Ik wist dus ook niet dat je daar recht op had. :o

Sinds gister is onze hond ineens populair bij de buurtkinderen. Onze hond is nog vrij jong en soms nog wat angstig naar kinderen, dus gelijk een goede oefening. En toen eenmaal de tennisbal te voorschijn kwam was hij zijn angst vergeten. Ze hebben dik een uur met hem gespeeld, en vandaag stonden ze dus weer voor de deur of hij buiten kwam spelen. Meneer kwam zowaar kwispelend naar de kinderen toe rennen. Gaat dus goed. Wel lekker dat ze met hem willen spelen, want kan nu toch niet enorme wandelingen met hem maken. :D

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:49

Kimbaie, fijn dat alles nu helder is met betrekking tot je polis. Kraamzorg brengt inderdaad een hoop info. Ze zijn wel laat bij jullie zeg? En zou de verzekering het pakket zo snel mogelijk versturen?

Wij hebben net onze spruit gezien. Ze ligt goed ingedaalt. Stonden met 2 tellen weer buiten. Hoofdje lag ook goed waardoor we haar gezichtje dus niet konden zien, jammer!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:51

Kimbaie, alles weer geregeld dus. En altijd je verzekering bellen, da's wel zo makkelijk!
Da's trouwens wel een erg handige site!
En super van je hond en buurkids!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:08

Tequilaatje. heel vervelend vk bellen mischien? je mag niet uitdrogen.. ik heb wel overgegeven maar niet zo erg!

ja iris dan kan hij het iniedergeval wel horen! :D

carina gelukkig komt voor jou ook het einde in zich! nog even volhouden!

kimbaie dankje voor die site ik ga het even doorspitten! +:)+
kraampakket heb ik niet hoeven bestellen.. zodra je doorgeeft zwanger te zijn en aanvullend bent verzekert krijg je die thuis gestuurd bij mijn verzekering :j
wat fijn dat je hond de kinderen leuk vind! das een goeie start!

wythlove jammer dat je haar gezichtje niet kon zien! maar gelukkig ligt ze wel goed! dat is het meest belangerijk..

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:15

wythlove schreef:
Kimbaie, fijn dat alles nu helder is met betrekking tot je polis. Kraamzorg brengt inderdaad een hoop info. Ze zijn wel laat bij jullie zeg? En zou de verzekering het pakket zo snel mogelijk versturen?

Wij hebben net onze spruit gezien. Ze ligt goed ingedaalt. Stonden met 2 tellen weer buiten. Hoofdje lag ook goed waardoor we haar gezichtje dus niet konden zien, jammer!

Ja, wordt een spoedje. :D Als ik hem volgende week nog niet binnen had moest ik gelijk weer bellen, zeiden ze. Maar ze verwachte dat deze dan echt allang binnen was.

Leuk zeg!!! Jammer dat je gezichtje niet kon zien, maar wel weer fijn om te zien dat alles goed gaat.

@ lisch: ik denk niet dat ze wisten dat ik zwanger ben, ik heb het ze niet doorgegeven in ieder geval. Alhoewel, ze natuurlijk wel al kosten voor de VK hebben betaald. Nou ja... ik krijg hem.. dus vind het prima. :D

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:18

even een vraagje (lees nog steeds stil mee ;) ) krijg je alleen een kraampaket als je aanvullend verzekerd bent?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:19

xxxmarexxx schreef:
even een vraagje (lees nog steeds stil mee ;) ) krijg je alleen een kraampaket als je aanvullend verzekerd bent?

ligt volgens mij aan je zorgverzekeraar. Bij het zilveren kruis krijg je hem al bij de simpelste aanvullende verzekering.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:22

Is per verzekeraar verschillend.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:22

Hoi meiden,

Nou ben weer helemaal uitgerust en fit. Pff wat was ik moe gister zeg.
Zag dat Meloen ingeleid wordt, toch een te hoge bloeddruk. Ben benieuwd of het allemaal voorspoedig loopt en hoop dat ze snel haar kindje vast mag houden.
Tequilaatje die erg aan het spugen is, inderdaad even je vk bellen misschien dat je iets van medicatie krijgt.
Ook ik krijg mijn kraampakket gewoon thuisgestuurd omdat ik mijn kraamzorg via mijn verzekering heb geregeld. Dus dat is wel fijn.
Kimbaie heeft de kraamzorg alles ook gecontroleerd ofzo of wat moet ik me daar bij voorstellen zo;n huisbezoek?
Iris last van zwangerschapsdementie..haha heb ik nu ook al last van lijkt wel. Vanmorgen ging ik naar mijn ouders huis om de post weg te leggen en de plantjes water te geven, want ze zijn op vakantie..was ik gewoon de sleutel vergeten haha kon ik weer terug naar huis.
En Carina heeft het mentaal even lastig..knuf voor jou meis

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:24

Ik ben bij vgz verzekert en heb een jong paket. ik heb niks aanvullend verzekerd. dus geen idee of ik hier recht op heb. waar zou ik dat uit kunnen zoeken?
ik hoorde zo ook dat ik nu lid moet worden van het gele kruis om klose voor onder heb bed enzo te huren.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:25

@ beccy: tja.. wist ook niet echt wat ik ervan moest verwachten. Maar ze spreekt gewoon door hoe ze het gaan aanpakken, wat wij kunnen verwachten. Ze neemt de kraamlijst met je door en je hebt kast tot het stellen van vragen. Ook kregen wij het kraamzorgdossier, dit kunnen we alvast doornemen en deze zal tijdens de kraamperiode worden gebruikt. Daarnaast geeft ze aan wat je allemaal bij hun kunt lenen (klossen, po, borstkolf, etc..). Wat de bijzonderheden bij ons zijn, ben je allergisch? leven je ouders nog? En dat je ze altijd kan bellen als het niet klikt met de kraamhulp.