De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:12

Jammer...

Succes jullie..voel met je mee...ik heb al jaren lymeachtige klachten..laatst weer een lyme test laten doen...er schijnt nu een borealia test te zijn die standaard mee genomen wordt op auto immuunziektes.
De vitamine D, divisun via recept doet het goed..pas wel op voor overdosering..

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:21

Heeft iemand van jullie ervaring met een veganist? die schijnt ook Lyme te kunnen opsporen.
Weet iemand of dat idd. zo is?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:54

Hoe een veganist lyme op kan sporen weet ik niet, ik weet alleen dat veganisten naast vlees ook geen andere dierlijke producten eet. :')

Weet je zeker dat het een veganist heet? :+

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:59

Ja want hij doet een Vegatest en meerdere testen.Dan noem je zo iemand toch veganist,hahahaha.Geen idee eigenlijk.
Hij is een Vegatest Expert staat erbij.
Wat jij bedoelt zijn toch Vegetariërs?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:44

Nou, je hebt vegetariërs, die eten geen vlees. En dan heb je nog veganisten die eten geen vlees maar ook geen andere dierlijke producten zoals melk, kaas, honing etc.

Dus vandaar dat ik het erg apart vind dat wat jij bedoelt 'veganist' heet, lijkt mij eigenlijk niet dat dat de goede benaming is haha.
Maar van Vegatesten heb ik verder nog nooit gehoord, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. En of je zo iemand veganist noemt lijkt mij dus eigenlijk niet, maar je weet maar nooit. :')

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:04

Je hebt gelijk,het heet zo volgens mij ook niet,kan wel Vegatest vinden op google maar niet dat zo iemand Veganist heet.
Dom,dom,hahaha.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:31

Het gaat nog niet zo heel goed
Moet nu 2e nacht extra blijven omdat ik veel restverschijnselen van narcose heb..

Ben wel erg benieuwd of er wat uit de lyme test gaat komen
Ik lees verder hier wel mee maar reageren is beetje lastig nog

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:26

Wat vinden jullie van stevia? Gebruikt iemand dit al?

Even wat info;

Stevia effectief tegen de ziekte van Lyme
Mocht u dit willen gebruiken, raden wij aan om pas in het voorjaar te starten. Veel patienten zijn in het voorjaar fitter en sterker. De titel (zie artikel) is misleidend omdat er maar 3 antibiotica zijn getest. ILADS artsen wisselen verschillende antibiotica af. Het onderzoek is gedaan door Eva Sapi van ILADS.
Het is steeds moeilijker om ziekte van Lyme te behandelen. Kan de steviaplant wellicht uitkomst bieden?
Uit een nieuwe studie blijkt dat een extract van de plant de strijd aangaat met Borrelia burgdorferi, de bacterie die verantwoordelijk is voor de ziekte. De onderzoekers ontdekten dat het extract effectief was tegen alle vormen van B. burgdorferi.
Jaarlijks worden er in Nederland ongeveer 1,2 miljoen mensen gebeten door een teek. Hiervan krijgen er ongeveer 17.000 een scherp afgetekende rode ring rond de plaats van de beet.
(En dan hebben we het alleen nog maar over tekenbeten, want het is ook overdraagbaar van moeder op ongeboren kind, via bloedtransfusies, seksueel contact en via andere stekende insecten!)
Ingebouwde verdedigingssystemen
Onderzoek toonde in 2014 aan dat het aantal teken in Nederland en België toeneemt. Het percentage besmette teken neemt ook toe. Omdat B. burgdorferi in verschillende vormen kan bestaan is de bacterie moeilijk te bestrijden.
De nieuwe studie is gepubliceerd in het European Journal of Microbiology & Immunology en uitgevoerd door onderzoekers van de Universiteit van New Haven in Connecticut.
Het onderzoek: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4681354/

Stevia wordt normaal gesproken niet gezien als een antibacterieel middel, maar alle planten hebben ingebouwde verdedigingssystemen die hen beschermen tegen infecties. Door die planten te consumeren kunnen wij daar ook van profiteren.
Natuurlijk product
De wetenschappers vergeleken stevia met drie (combinaties van) antibiotica die vaak worden gebruikt bij de behandeling van lymeziekte: doxycycline, cefoperazone en daptomycine. Het stevia-extract bleek effectiever te werken tegen de bacterie dan de antibiotica.
De onderzoekers concluderen dat een natuurlijk product zoals stevia een effectief middel kan zijn tegen B. burgdorferi. Er zijn weinig tot geen aanwijzingen dat stevia schadelijk kan zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:55

Thnx flowerbomb.
Gaat om de zuivere hele plant stevia extract las ik. Niet het witte zoetertje van stevia.
Ik ben benieuwd naar verdere resultaten.

Hier kan ik geen zinnig woord zeggen. Gaat niet lekker. Sinds die hoogtij dag is het gewoon tot de nek in de drek.
Elke dag is overleven. Strijd. Misselijk. Lappenpop. Het is zo zwaar.

Ik wil m'n medicijnen stoppen en gewoon heel hard gillend wegrennen. Ik heb dat vaker gedaan. Na een jaar buffelen denken: stik erin ik wil al die behandelingen niet meer. Terwijl ik kan al helemaal nauwelijks leven.. Geen medische toeters en bellen helpen met ook niet. En de mindset veranderd geen ruk helaas. Maar na 13 jaar struggle ben ik er zo moe van.. Iedere x weer hoop. Maar onder de streep blijf ik over de hele linie gewoon verslechteren. Na 12 jaar nu dan dus antibiotica.. 9 maanden al. Wat helpt nou in godsnaam. Minocycline heeft een goede doorlaatbaarheid maar sjonge strontmisselijk. Nu de rifampicine erbij is, is het weer bal 24/7, onafgebroken.

Maandag de afsoraak met de reumatoloog van laatst. Willen jullie duimen voor een gewoon fantastische slimme doorpakkende top-arts?

Knuffel voor eenieder hier.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:10

Stevia had ik nog nooit van gehoord.

Heel klote dat het zo slecht gaan Sanne :(:) Ik hoop echt voor je dat de antibiotica nog gaat werken.. En ik hoop dat je reumatoloog goed meewerkt!

Ik weet niet wat ik heb, maar het gaat best lekker :)) Zaterdag meeting was heel leuk, zondag verwachtte ik een slechte dag maar die kwam niet. Gisteren ook ingecalculeerd als slecht, maar het ging goed en het was mega lekker weer.. Dus ik ben voor het eerst weer naar buiten geweest!! *\%/*
Het eerste stuk zelfs gedraafd en gegaloppeerd, daarna ben ik vooral bezig geweest met Mel bij houden want die was echt mega vrolijk. (Denk dat we alles bij elkaar een kilometer oid hebben gereden, gewoon klein beginnen.) Hopelijk was dit de eerste van weer veel buitenritten, we zijn er aan toe :D
Dit was haar blije hoofd na het rijden, echt geweldig hoe leuk ze het vond:
Afbeelding

'S avonds ben ik ook nog naar de musical van mijn zus geweest, dat was zoals verwacht teveel maar wel leuk.
Vandaag heb ik echt overal spierpijn, was er onderweg ook bijna afgevallen en een flinke bok en heel veel gestuiter gehad, dus dat is niet gek :+ . Ik had gisteren nog bedacht dat ik huisjes ging maken voor de cavia's, dat ben ik toch gewoon gaan doen. Was behoorlijk veel werk, maar ze zijn er blij mee.
Afbeelding

Ik was vanochtend mijn antibiotica vergeten, kwam erachter omdat ik helemaal niet misselijk was. Dat is dus toch nog door de antibiotica.
Morgen ga ik naar school, 1,5 uur.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:40

Helpt een maagbeschermer jullie niet tegen de misselijkheid?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:40

Ik heb geen maagbeschermer.. Denk dat de homeopathische spullen daar ook voor dienen, maar daar word ik ook misselijk van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:38

Hannanas: dikke knuffel!!!
Ik ga je pb'en. :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:20

Hannanas, heel veel sterkte! Ik herken het wel. Ik loop ondertussen al meer dan 10 jaar in het ziekenhuis en daarnaast nog een hoop alternatieve genezers. Op een gegeven moment ben je er zo klaar mee. Dan denk je idd stik er maar in, het helpt allemaal toch niet. Zo herkenbaar!
Flowerbomb, nog nooit van gehoord dat stevia zou helpen. Maar ik ben dan ook nog maar net begonnen in het lyme-doolhof.
Melody, fijn dat het goed gaat!

Ik worstel ondertussen verder in de hoop op herstel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 02:02

Ik kreeg van de week een brief, het UWV..
Nav de gesprekken vind men dat ik werkcapaciteit heb voor 4 uur per dag. >;)
Man ik hang de vlag al uit als ik mijn pony kan trainen, en dat is momenteel ook al weken bijna niks. :x
En laatste maand vooral weer plat gelegen, het is dat de B1 redelijk helpt anders kon ik nog steeds geen kant op.
En dan praat ik niet over echt activiteiten, puur over ik kan mijn bed uit komen en voel me niet 24/7 een depressieve doodmoeie zombie.
Staat wel tegen over dat ik het met kunst en vliegwerk zo moet houden, dat gaat ook alles behalve gemakkelijk.
Het heeft heel wat hoofdbrekens en tranen gekost, en elke morgen 3 prikken erin om dat beetje zo te hebben.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:45

Pff ook die flut regel dat je minimaal 1 uur achter elkaar kan werken en 4 uur op een dag? (Desnoods ine en aangepaste omgeving, want ja. Er zijn heus wel bedrijven die je aannemen :roll: ) Wat nu? :(

Ik moet niet meer uitspreken dat het goed gaat, nu gaat het weer slecht := Eigenlijk zou ik vandaag naar school gaan, maar het is misschien maar goed dat dat niet door ging.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:47

Moonfish13 zorgt het uwv dan nu voor een baan voor jou? Als jij een sollicitatie voor wat dan ook schrijft wil toch niemand jou voor die paar uurtjes hebben?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:14

Uhhhh ik kan niet eens 1 uur echt wat doen, laat staan 4. :Y)
Laatste tijd lag ik 16 uur per dag op bed.
Vandaag ook pas om 3 uur eruit, omdat ik 2 zware dagen gehad heb.
Net iets teveel gedaan en klaar weer.
Tot 2018 kunnen ze niks in elk geval, ik mag gewoon nee zeggen.
Per 1 januari 2018 kunnen ze dus mijn wajong halveren als ik pech heb.

Maar lekker weer, knok je voor verbetering op de meest uiteenlopende manieren, ben je 'stabiel' en eindelijk een soort tevreden en blij krijg je dit.
Overigens slaap ik zeer slecht door elke nacht koorts, dus dat is ook elke nacht een enorm gedoe, ik sla regelmatig nachten over.
Alhoewel stabiel laatste 4 weken ook niet aan de orde was, met niks kunnen behalve mijn pony in de paddock zetten en naar hem kijken.
Het idiote is dat ik dus een giga psychiatrisch verleden heb met ernstige depressie en paniekaanvallen, dus dit vind ik nogal lef hebben.
Hoe wil je een terugval triggeren?
Nu heb ik gezond verstand, maar bij anderen zou dat wel eens ernstig af kunnen lopen denk ik zo.
Vannacht heb ik heel raar gedroomd en nachtmerries gehad, dat kwam echt bij dit verhaal vandaan aan de onderwerpen af te zien.
Ik weet het niet eens meer, maar ik zag bij wakker worden direct de link.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:19

Nee dat snap ik, maar dat zijn hun richtlijnen nu. Als je volgens hun minimaal 1 uur achter elkaar en 4 uur op een dag iets kunt 'doen' keuren ze je niet af. Bij mij kwamen ze zelfs aan met een map met taken. Ik kon best fulltime werken want volgens haar kon ik best de hele dag liggend scannen :roll:

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:22

Liggend scannen? :')
Wie zou je daar nou voor willen hebben ook, buiten het belachelijke idee om?
Ik kan niet eens 4 uur wat, als dat zo was had ik al lang zelf gesolliciteerd. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-01-16 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:23

Yep, ze zijn vrij creatief :+ Maar goed, door zulke geintjes ben ik nu dus wel 100% goedgekeurd.

Waarschijnlijk ga ik wel toch in bezwaar, maar ik heb er een hard hoofd in dat het lukt.

Ik zou t overigens ook niet kunnen hoor, dat scannen. Misschien net een uur, maar absoluut geen 4 uur op een dag. Laat staan fulltime.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:26

Nou inderdaad..
Ik heb er ook een hard hoofd in hoor.
Gelukkig zit ik nog 2 jaar safe, en mijn ouders hebben aangegeven dat mijn pony never niet weg gaat mocht dit echt gebeuren.
En dan te bedenken dat ik dus 200 euro eigen risico over had in 2015, de rest komt dus van mij of mijn ouders qua medische kosten.
Ze vergeten dat als je dus geen backup hebt dus zelfs mijn medische kosten niet betaald kunnen worden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:38

Ik zit gelukkig ook prima bij mijn ouders, al zou het wel fijner zijn als ik gewoon een bijbaantje kon doen.

Maar ik kreeg zakgeld en nu mijn stufi en heb eigenlijk nooit dat ik iets wil hebben wat ik niet kan betalen. Meestal koop ik toch halsters, snoepjes, andere dierenzooi of 'eten' voor mezelf. Dat is niet echt nodig :')

En hoe minder ik buiten kom hoe goedkoper ik voor mezelf ben, want nu kom ik niet langs Smullers _O-

Medische kosten is wel belachelijk ja, als het niet op hun lijstje staat heb je een probleem. CZ is ook echt krom. We krijgen €25 per consult, maar wanneer hij medicijnen voorschrijft is hij ineens geen arts want dan moeten we alles zelf betalen. Mijn moeder heeft al een aantal keer ruzie met ze staan maken, maar heeft zich er nu maar bij neergelegd dat we echt niet meer terug gaan krijgen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:10

Oke ik ben net gebeld, en misschien kunnen jullie mij helpen want snap nog niet zo goed of ik het nou wel of niet heb :P

Er zijn geen antistoffen gevonden, wel reactie van mijn witte bloedlichamen op de borelia bacterie
Ivm mijn recente operatie wil dr meyer het 4/5 weken aankijken en 8 maart weer afspraak om te kijken wel of geen antibiotica.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:52

Dat is dus positief Eloya, Lyme dus.

Ik heb vandaag na een half uur dressuur voor het eerst vaardigheid geoefend met mijn pony. *\o/*
Ik men pas vanaf augustus vorig jaar en dressuren pas echt serieus sinds kort.
Hij had 9 maanden stil gestaan voor aankoop en er zat veel werk in.
Zowel qua bespiering als gehoorzaamheid.
Vandaag voor het eerst vaardigheid geoefend, en als volleerd vaardigheidspony ging hij door de bak. :D
Hij kende het spelletje al, ik nog niet.
Na de eerste poort moesten we rechtuit, en hij spurtte er gelijk in galop vandoor naar de volgende om tijd te winnen. _O-
Hij heeft even laten zien hoe het werkt haha. :))
Qua niveaus ben ik een leek, maar ik zag net op youtube dat ik er lijnen in had zitten die je in het Z nog niet ziet.
Knappe pony! :D <3

Morgen verwacht ik echt naar de klote te zijn, maar ik heb zo genoten.
Ik heb gauw last van een ongelijke bodem, en normaal kan ik er echt niet in rijden als die bak niet gesleept is of daarna weer gebruikt.
Dan lig ik daarna gegarandeerd met veel pijn in mijn bed, ik had vanavond een extra tramadol genomen, dus ik ga dit echt nog merken ben ik bang.
Maar ok, dat is het waard.

Ik begin ook steeds handiger te worden met foefjes bedenken om mezelf te ontlasten.
Mijn invalidevoertuig is automaat en in 90 graden met mijn knie, voor mij perfect.
Daarbij bijna altijd vol gas omdat ik maar 45 kan, wat minder kracht vergt.
Zo vul ik op een goede dag hooinetten voor 3 dagen en bakjes met voer voor 6 dagen.
Als ik dan een slechte dag heb hoef ik dat niet te doen, dat is dan gewoon teveel.
Verder ook bewust een pony van 1,32 zodat het allemaal niet zo hoog is.
Dekens op doen is veel lichter met maat 155. :Y)
En met mennen span ik binnen in, ik verplaats de wagen zo min mogelijk omdat ik echt last heb van dat getrek aan de wagen.
Uitspannen ook naast de plek waar mijn wagen staat.
Mijn pony is inmiddels ook fijn aan de hulpen, dus op die manier is er zo min mogelijk belasting voor mijn hele lichaam.
Verder heb ik vering op de wagen en is mijn bok verstelbaar waardoor ik echt goed kan zitten, ik zit beter op mijn wagen als op een stoel.
Als ik er aan denk stap ik ook met krukje op de wagen.
Ik sleep ook gewoon niet meer met dingen, daar heb ik veel last van.
Met hooinetten sleep ik dus ook niet, die leg ik in een kruiwagen.
Uitmesten doen ze vanuit stal, dus dat scheelt ook.
In en uitstappen aan de hand doe ik zo min mogelijk, daar gebruik ik de stapmolen voor en dat scheelt enorm.
En als longeren niet gaat gaat het niet, jammer maar helaas, mijn gezondheid is veel belangrijker. Dus momenteel longeer ik gemiddeld maar 2 keer per week. -O-
Mennen was ook echt minimaal 2.5 week geleden.
Gelukkig heeft hij over de dag meerdere paddockmaatjes die hem de nodige beweging geven en ook echt ravotten met hem.
Sinds ik daar goed op let gaat het echt beter qua pijn, ik moet gewoon heel goed opletten wat ik doe.

Qua belasting kan ik op goede dagen nu sinds een paar daagjes wel weer de weinige stalgangen vegen met een goede lichte bezem 1x per dag.
En vanaf de kant of het midden kort wat instructie geven lukt ook op een goede dag.
Maar daar stopt het dan ook wel, en dat hakt er flink in.
Eigenlijk dus vooral de klusjes waarbij ik fysiek niks of weinig hoef te doen, lopen gaat qua overbelasting momenteel goed als ik het niet te gek maak.
Dat kan volgende week weer 180 graden anders zijn.
Nu ik het zo lees ben ik wel erg beperkt zeg, maar zelf ervaar ik het gelukkig totaal niet zo en denk ik vooral in praktische oplossingen.
Hebben jullie dat ook?