[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloise

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:40

Ja het zit nu wel dicht, pijn is ook gelijk weg.
Ik denk inderdaad dat er iets niet goed is gegaan, nja dat staat wel vast eigenlijk. Het ene gaatje is er ook echt een stuk erger aan toe dan de andere.
Zowiezo ga ik inderdaad morgen bellen, of langs als ik de tijd heb. Anders is het ook geen service.
Maar wat is beter voor het schoonmaken? Unicura of betadine? Ik weet wel voor een piercing unicara, maar wat als het sieraad eruit is? Ik ga m zowiezo goed schoonmaken, zeker na horrorverhalen van een bloemkool oor!
Wel fijn dat jullie zo snel kunnen reageren!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:41

Niet te veel aan pielen hoor. Laat hem zelf maar tot rust komen.
Gewoon keertje met of unicura of betadine en daarna niet te veel meer aan komen of mee doen.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:44

Ik bloedde ook als een rund bij mijn piercing in mijn oor. Ik heb een wattenstaafje gepakt, lauw water op gedaan en het daarmee schoongemaakt. (met een wattenstaafje kon ik namelijk om de piercing heen)
Jij kan waarschijnlijk wel een doekje gebruiken.
Ik zou er niet teveel zooi op smeren oid, je lichaam kan het zelf prima aan. ;)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:09

Na hoeveel weken/maanden kan ik met mijn Conch gaan zwemmen :) ?

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:11

Nee probeer ik ook niet te doen. Wil m denk ik wel 1x per dag(?) even deppen met betadine.
Maar het klopt niet, is gestopt met bloeden en er komt ook geen pus uit. Dus ik hoop dat ie wel goed geneest. Bovenste gaatje doet helemaal geen pijn. Onderste ziet er heel lelijk uit, die doet nog wel wat pijn maar heb er ook wel veel aangezeten vandaag, eerst laten zetten dan eruit halen. Hoop niet dat het een litteken wordt!
Ik schrok ook echt van de hoeveelheid bloed, dus zal wel een ader zijn geweest. Zit nu daaronder ook een dik rood adertje, geen idee of het verband heeft maargoed.
Ik ben iig wel weer gerust gesteld, want ik ben toch wel een beetje bang voor een infectie enzo. Maar het zal wel goed komen!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:17

Ach komt wel goed hoor. Je houd 'm schoon, de naald en de piercing die erin gingen waren ook schoon dus ik denk niet dat er snel een infectie zal komen hoor. Daarnaast heeft ie flink gebloed, dus eventueel vuil is er nu wel uit :P
Of het een litteken wordt weet ik niet, ik hoop het niet voor je.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:18

Je kan er Calendula zalf op smeren. Schijnt ook de littekens te verminderen.

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:33

Haha zo had ik er nog niet over nagedacht idd, dat als het bloed dat alles ook wel eruit is ja.
Calendula is ook nog een idee, maar dat wil ik wel pas doen als die echt een beetje dicht zit.
Bedankt voor jullie snelle adviezen! Morgen even er achteraan bellen en hopen dat er inderdaad nog wat geld terug te krijgen is. Want hij was ook echt belabberd gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:38

Ik kom ook even dit topic binnenvallen met een vraag :) Ik neem na de examens een conch, en vroeg me hetzelfde af als ROCHELLEx. Verder ook of iemand weet hoe groot de infectiekans is bij deze piercing :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:44

Lijkt me dat zwemmen pas kan als hij helemaal genezen is, en dit hangt heel erg af van de persoon. Bij de ene geneest het sneller dan bij de ander.
Als je de piercing schoon houd (en dan niet perse met allemaal middeltjes, maar gewoon met lauw water oid kan het ook prima) lijkt me dat de infectiekans ook niet zo groot is.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:56

@ Eloise : Een Industrial moet gepierct worden naar de vorm van je oor. Hij mag je oor dus niet in een andere positie drukken of trekken. Daarom is niet bij iedereen mogelijk om een Industrial te zetten :) Morgen even naar de desbetreffende piercer om je verhaal te doen en tot dan je oor behandelen zoals je met een gewoon wondje ook zou doen...niet te veel aanzitten ;) Heb je misschien een foto voor me?

@ Conch : Je kan er gewoon mee gaan zwemmen, maar je moet daarna wel zorgvuldig schoonmaken. Ik persoonlijk zou zo'n 2 tot 6 weken wachten voor ik een duik zou nemen :)

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:41

Daar is het ook verkeerd gegaan. Het onderste gaatje zat ook niet in het "randje" maar bijna in mn oorschelp dus er zat wel spanning op.
Foto:
Beetje onduidelijk maar is de enige die ik heb. Het gaatje aan de achterkant zit een stuk lager.
Maar als je er een staafje tussen kan voorstellen dan lijkt het niet dat dit goed is?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:46

Ik ben geen piercer ofzo, maar als ik het zo zie is hij idd verkeerd gezet. Zou wel even terug gaan naar de piercer :)

Even een crappy foto, maar dit is de mijne vers van pers
Afbeelding

Ik heb hem sinds 6 februari en is op dit moment weer een beetje aan het klieren (kortjes en gevoelig etc) Maar daar is het een kraakbeenpiercing voor :+

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:39

Kraakbeen piercings zijn echt een pain in the ass. Maar die van jou zit er super mooi uit. Vind het ook heel mooi geplaatst. Hij is na 3 maanden nog steeds heel gevoelig dus?
Ik heb contact gehad met de piercingshop, ze had het wel erg met me te doen haha.
Maar ik krijg inderdaad geen geld terug omdat ik het erzelf uit heb gehaald. Ik krijg wel gratis een nieuwe piercing. Ben eigenlijk al wel blij met deze oplossing. Volgende keer een makkelijkere piercing. Ik zie trouwens dat je een tragus en een conch(zo heet die toch?( hebt. Beetje goeie ervaringen mee gehad?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:40

tragus kan ik je aanraden :j maar wil je je écht nog een keer laten piercen daar? je oor ziet er echt heel slecht uit..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:47

Mijn traguspiercing was echt de makkelijkste die ik heb gehad :j

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:24

Bij mij de vervelendste :+ kan na 6 maanden nog niet op mijn linkeroor slapen..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:32

mijn tragus deed ook veel minder pijn dan mijn helix, komt ms ook omdat de helix wat scheef gezet was met een net wat te kort staafje, waardoor ik er nu na 3 jaar af en toe nog last van heb :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:00

Nooit last gehad van mn kraakbeen piercings.
Industrial zit er bijna 2 jaar en kon er na 2 weken gewoon op liggen Rook ook.
Die in mn nek ook ik kon gelijk gewoon op mn rug slapen :P. Tepel heeftwel heel lang pijn gedaan. Vooral 'fijn' als je je douchekabine uitloopt en hij dan blijft hangen aan die deur. :+ Het kriebelt ook weer voor een nieuwe piercing, maar ik weet nog niet waar....

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:15

Wisselende ervaringen met de tragus dus. Voor pijn tijdens het zetten ben ik niet bang kan prima wat hebben.
Alleen het gaat met om daarna, kan je er een beetje opliggen, doet het pijn met schoonmaken?
Mn oor ziet er nu echt wel veel beter uit, ik denk echt dat het wel het juiste was om te doen.

Ja ik denk het nog wel wil proberen om daar nog een keer te laten piercen, industrial is volgens mij wel moeilijk om te piercen. Dus ik denk dat er met een tragus of helix weinig mis kan gaan? En anders iemand een idee voor een makkelijke piercing?
In mn gezicht wil ik het niet meer hebben, voor de rest is bijna alles een go. microdermal lijkt me ook vet. Iemand ervaringen daarmee?
Na 3 jaar nog last? Wow is wel echt heel lang. Ben je er niet mee terug gegaan?

Ik heb aan mn andere ook een door mn kraakbeen aan de bovenkant van mn oor, dus hoger dan een helix.
Die is prima gedaan, die avond geen last meer van gehad. Kon er niet gelijk op slapen ofzo. Maar verder prima ook al zat het soms na 7 maanden weer in 1 keer ontzettend te klooien

Oh dat blijven hangen met je tepelpiercing, ik zou echt gaan krijsen als ik blijf hangen!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:50

Mijn industrial is gewoon nog een beetje boos omdat m'n dochter er een kopstoot op had gegeven :=

M'n tragus was echt piece of koekje...geen centje pijn aan gehad. Ook geen problemen met die oortjes van m'n mp4 ofzo :)
M'n conch was wel een gemeen prikje en heb een maand 7 af en toe last gehad ervan maar sindsdien nooit meer.

En microdermal heb ik ook...onder m'n sleutelbeen,is ook al piece of koekje :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:54

Wat bizar dat 1mm zoveel uitkan maken met een tongpiercing zeg.. Ik had mijn tongpiercing op 3mm zitten en wil hem stretchen omdat ik uiteindelijk een split wil en eerst wilde hij niet naar 4mm en als ik wilde stretchen dan deed mijn tongriem moeilijk..

Nu zag ik mijn tongpiercing in mijn tong "verdwijnen", ik heb er een glazen staafje inzitten namelijk. Dus ik dacht "nou hij zit wel los" dus een staafje van 4mm gepakt en dat paste precies en heb toen die er maar ingelaten want het ging wel. Alleen nu ineens omdat ik zo veel praat (tja technisch support he) doet mijn tongweb best wel zeer volgens mij gewoon omdat het staafje er tegen aan kliert.

Ga denk ik maar eens navragen of ze dat kunnen weghalen want dit is ook niet fijn :/ (sowieso ook handig ivm een tongsplit omdat de split dan dieper kan)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:21

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:32

Yep zoals dat.. hoop alleen dat mijne wel wat dieper word :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:35

Gadverdamme :o :=

Ik ging vandaag langs de piercer om mijn piercings opnieuw te laten zetten, had ie die dingen nog niet eens steriel gemaakt.. -:(-