Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:11

Even geprobeerd bij te lezen!

Wen, wat akelig dat Lis kreupel loopt. Ik kon er destijds ook slecht tegen hoor als er wat met mijn paard aan de hand was. Je voelt je op de één of andere manier zo verantwoordelijk, al doe je natuurlijk alles wat je kan doen op zo'n moment. Hopelijk is het idd een simpele verstapping. Wel lekker gelopen dus.

Tara, ook even niet zo'n lekker dagje begrijp ik? Nou die had ik ook eergisteren, bah. Soms heb ik ook dagen ertussen die ik maar snel moet vergeten. Gelukkig accepteer ik ook steeds meer dat ik nu eenmaal af en toe zo'n dag heb. En ik denk ook dat je die 'mindere' dagen moet hebben, om de leuke dagen weer meer te waarderen. *spreek ik wijs* ;) Koppie op!

Noor, succes morgen met je 5km!

Annika, ik was 't die naar je foto's vroeg! Maar ik heb ze inmiddels gezien, leuk hoor! Je rijdt ook endurance? Dat vind ik nu een gave tak van de paardensport!

Jaan, wat spannend van die pas de deux! Kan me voorstellen dat 't lastig is om Tycho binnen een wk tijd te leren wijken. Ik kan je niet echt duidelijke tips geven, maar zie al dat meerdere je tips hebben gegeven. Ben wel heel benieuwd naar de foto's nadien.

Yoenlo, lekker gelopen vanmorgen? T was idd niet erg mooi weer. Knap hoor dat je toch zo door hebt gezet.

Fan, lekker dagje gehad? Flink wat loopjes gepland?

Scoob, klopt Marieke heeft o.a. bij Marijke de Jong gelest van Paardenbegrijpen. Erg interessant hoor. Enne....wat een mooie aanwinst heb je zeg. Prachtig, wat ga je precies doen met je paard? Of is 't puur voor 't genieten en recreatief rijden?

Nou, volgens mij ben ik wel aardig bij gelezen zo. Ik heb vandaag lekker gewerkt en verder een rustig dagje vandaag. Gisteren wilde ik een kort duurloopje van 25min lopen, maar dat ging voor 't eerst sinds 3 maanden niet goed. Ineens veel pijn in m'n rechter scheenbeen, 't voelde alsof die helemaal stijf werd en 't afwikkelen steeds moeilijker ging. Toch 15min doorgelopen, maar uiteindelijk toch overgegaan op wandelen. Nog 15min uitgewandeld en daarna voelde 't wel iets losser maar nog niet geheel over. Dus vandaag maar even rustig aan. Hopelijk morgen nog een 2e poging doen om die 25min te lopen. Dat wordt dan wel de 3e training van deze week. Morgenavond weer een late dienst werken, dus wil ook niet te gek doen! Vanavond lekker all you need is love gekeken met vriendlief. ;)

Fijne avond iedereen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:20

:wave:

Wat een verhalen iedereen, morgen reageer ik even uitgebreid, is niet handig vanaf de telefoon.

Ik voel me goed, maar wat een vreselijk slecht weer vandaag!

Tara kom een dagje naar Groningen, gaan we shoppen! Je kan het wel leren namelijk. Ik kon het op nooit, maar ben gaan opletten hoe vrouwen in tijdschriften en op straat zich kleden. Oh en de paspoppen in de winkels willen me ook nog weleens helpen.

Ik moet nog een weekje werken en dan heb ik lekker een weekje vakantie

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:57

@tara: Zet m op wuuf! Komt goed, maar idd, die mindere daagjes 'horen' er wel bij, lijkt het zo. Desalniettemin blijft het zwaar sjit!
@sakk: Super dat je je goed voelt! En hoeii, bijna vakantie! :):)
@marjolein: Hmmm, ook al pijntjes. Ff rustig aan dus!
@wen: Getver, wat ontzettend kl0te dat Lis niet goed is! Sterkte! :(:)

Iemand vroeg wat Cydectin is. Da's spul voor de CPL/mok bij mn trekpaarden. Is eigenlijk voor rundvee, maar werkt zó goed!
Fleur dr benen zagen er een paar jaar geleden nog zo uit (en dat was mét behandeling met o.a. Sebacil)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YP8BQJA.jpg
Nu zien ze er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4LUTKYH.jpg
Merkte vorige week dat Tycho ook stond te stampen en te joeken en jawel! Voelde tussen al dat haar wondjes en korsten, dus ook hem er weer in gezet.

Ik heb lekker filmpje gekeken en duik er zo in. Morgen eerst uitslapen en dan gaat vriendje mee naar stal en mee naar de bak. Hem gevraagd om wat foto's en filmpjes te gaan maken, kan ik ff goed bekijken waar ik nog erg goed op moet gaan letten.
Dus wie weet morgen wat plaatjes van mijn joekeltje en mij.

Trusten allemaal! :wave:

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:23

Goedemorgen!

Jaan, hoe kom je aan dat spul? Ik heb er nooit van gehoord, maar Lis heeft al jaren mok en jeuk... :(:) Heb al van alles geprobeert....

Ga zo lekker naar stal en vanmiddag bij vrienden langs. Gezellig.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:28

Wen, balen van lis en ik duim voor je dat het snel over is.
Tara, die daagjes ken ik wel, het liefst zou ik dan mijn bed in willen kruipen met een goeie jankfilm.
Jaan, ik wend vóórbij C of A af, stel eerst een paar passen recht en kijk naar de overkant. Na die paar passen, kijk ik naar de K of M en stuur Zorro die kant op. Dan open mijn binnenhand en doe mijn buitenhand tegen de hals. Binnenbeen leg ik naar achteren en duw daarmee de achterhand richting hoefslag. Buitenbeen hang recht naar beneden. Ondertussen blijf ik kijken naar de K of M. Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik heb zojuist weer een rondje van rond de 7 km gelopen en ongeveer 42 min bezig geweest. Had de GPS op mijn foon niet aangezet maar net even gekeken in afstandmeten.nl. Daarna lekker gedoucht en nu even een broodje erin. Vanmiddag ga ik een buitenritje maken met stalgenoot.... lekker daggie.... :):)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:34

Goedemorgen!
@ Tara: :(:)
@ Bom: lekkere dag zeg! Als ik naar Lelystad kom, laat ik het je weten :j !

Zo! Net mijn allerallereerste 5 km gelopen! *\o/* Kon het echt makkelijk volhouden, maar het moet wel sneller hoor! 37,5 minuten :D
Was echt lekker, liep samen met een vriendin dus ook nog gezellig :)
We pakken nu de laatste twee weken van het 5 km Medium schema van DR. Dan over 2 weken eens kijken of we al wat sneller kunnen :j
Ga snel douchen en eten, heb zo kantinedienst bij de vereniging en daarna mijn paarden nog even doen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:44

Goedenmorgen.

Goed bezig geweest al Bom geniet vanje ritje vanmiddag.
Knuffel voor Tara :(:) net wat sakkia zegt je kunt het leren wel een lief aanbod trouwens misschien een optie?
marjoleintje schreef:
Scoob, klopt Marieke heeft o.a. bij Marijke de Jong gelest van Paardenbegrijpen. Erg interessant hoor. Enne....wat een mooie aanwinst heb je zeg. Prachtig, wat ga je precies doen met je paard? Of is 't puur voor 't genieten en recreatief rijden?

Ik ga eerst dressuur matig aan de slag heb ook erg lang gelest bij marijke...sinds ze dat niet meer doet aan niet intructeurs ben ik over gestapt
naar Ellen schuthof een hele fijne klassieke dressuur gerichte intructrice
Als dat een beetje loopt wil ik weer endurance gaan starten reed ik met mijn andere meririe ook.
Maar dan moet ze eerst rechter zijn en in evenwicht kunnen lopen.
Verder gewoon lekker keutelen en ik ben nu aan het rond kijken of ik ergens een schrik en opstakel training kan volgen gewoon om vertrouwd te raken met elkaar.

Hmm wenk dat is minder van je paard...bekend verschijnsel?
Succes noor met je 5 km vandaag.

Zo net even een interval gedaan wow ging lekker zeg maar wel zwaar.
Daarna rustig uitgelopen dat gaat dan zo gemakkelijk he :D

Zo eten en vanmiddag naar stal even rijden tot later

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:45

He goed gedaan Noor super...lekker voelt dat he

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:03

Noor, super +:)+ En die snelheid komt vanzelf wel :j Je hebt van DR ook het 5 km onderhoudsschema, duurt 4 weken dacht ik en daar krijg je ook snelheid van. Hierin zijn een heleboel lessen van de 10 km easy verwerkt.

Scoob, heerlijke plannen :D En goed bezig met je paardje.

En ik wil toch de tijd eens wat gaan oprekken naar de 45 min. Vrijdags en zondags is dat geen probleem. Ergens daartussen wordt het een kort loopje, weet niet waar ik de tijd vandaag moet halen. Nog 1,5 jaar dan gaan allebei de kids op woensdagochtend naar school en kan ik lekker lopen :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:38

Wenk, ik haal het gewoon bij de DA, maar niet iedere DA geeft het... Is nl nog niet echt bekend dat het zo goed werkt bij de benen en het is ook ontwormspul, dus daar toetje heel goed bij/mee opletten.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:27

goedenmorgen allemaal!

marjoleintje: Nee in principe rij ik geen endurance! Heb het toen twee x gedaan maar toen kreeg hij die peesblessure :) Heel misschien ooit weer in de toekomst maar blijf dressuur toch het leukst vinden :)

Tara: Ik ken het gevoel wel! Kop op kotm goed :)

Noor: wat goed !

Jaan: wat vervelend!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:51

Fotootje van vanmiddag
Afbeelding
Best lekker gereden! :j Juf kwam ook nog ff kijken en heeft me nog ff heel goed geholpen. Ook nog oefening mee gekregen wat ik moest doen (of de volte naar buiten toe 'wijken')en zag echt veel verbetering zeg!
Ook jullie tips met/voor wijken nog even kort gedaan, Rudi heeft filmpje ervan gemaakt, zal ik straks proberen te plaatsen. Kunnen jullie kijken wat ik goed en fout doe. ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:39

Hello ladies!! :wave:

Wow wat heb jij een kanjer Jaan! <3 Die mok van je andere paard, wat erg!!! Ziet er enorm pijnlijk uit! Heb je de sokken ook geschoren?
Noor wat goed! Ik had bijna dezelfde eindtijd op mijn eerste run! Snelheid komt vanzelf! :j
WenK, dat is schrikken! Beterschap aan Lis! :(:)
Marjolein, probeer koelen eens.
MJ welkom!!! Wat goed zeg 9km en 7 kilo kwijt! :j

Net een rondje van 6,5 km gelopen, had een 7km gepland, maar mijn route werd verstoord door wel hele diepe plassen, ben omgedraaid. Op 35 minuten/5km heb ik een minuutje gewandeld en ben aan de overige kilometers begonnen, ging erg lekker. Tijd weet ik niet, was vergeten de receiver in mijn ipod te doen :o? Had nog verder kunnen lopen, maar ben toch te bang voor blessures.
Volgende week pak ik echt een rondje van 7km, nu maar een andere route plannen. Nu lekker stretchen en douchen! Tot straks :wave:

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:51

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:34

Wat een leuke foto Jaan! Echt een gaaf paard!

Noor, leuk dat je ook de marikenloop gaat doen en tof, je eerste 5 km! Ik was zo trots toen me dat eindelijk lukte :D

Verder lees ik fijne hardloopverslagen, lekker hoor! Het was er prima weer voor vandaag!

Ik heb even een zondagje overgeslagen, ben afgelopen donderdag plat op mijn muil gegaan met hardlopen omdat ik op het laatste stuk (de benen werden al wat moe denk ik) gestruikeld ben over een scheef liggende stoeptegel... dat zorgde toch voor blauwe en dikke knieën. Valt me mee, ik heb er al niet veel last meer van maar wil toch even wachten tot de zwelling helemaal weg is. Voelde me wel echt een topkneus toen ik daar languit lag...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:40

Klinkt pijnlijk MJ! :(:)

Ik loop ook de Marikenloop *\o/* mits ik niet op vakantie ben. ;) Ik ga voor de 10km
Ik ben aan het twijfelen over deze loop www.breakfastrun.nl. Dit is mijn geboorte dorp en is toch wel erg leuk. :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:44

MJ, :(:)
Fan, lekker bezig, super! Dan maar niet vakantie, hardlopen zul je }> En die breakfastrun is leuk, zal aan je denken als ik me nog een keer omdraai in de caravan op een Zuid Franse camping, maar dat had ik geloof ik al gezegd :=
Jaan, had het al gezegd in je topic van Tych maar heerlijke billen heeft-ie :9 Nah ja, het is gewoon een lekker ding <3

Vanmiddag lekker buitenritje gemaakt van een kleine 2 uur. Voornamelijk gestapt want het was 1 grote blubberpartij maar de knollies hadden het super naar hun zin. Daarna nog 45 min gewandeld met de woeffies, dus ik heb mijn glaasje wijn weer "verdient".

Lekker bewegen, zo financier ik mijn eten en drinken ;)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:47

Balen MJ van je val!

Leuk Fanneke Leuk!

Jaan zei het al in je topic maar vind het echt super gaaf!

Vanmiddag klein rondje gelopen maar wat ging het beroerd! Voel mezelf ook super belabberd! Hele opgezette keel/ super koud en helemaal de rillingen! Hoop toch echt niet dat het doorzet en dat ik ziek ga worden!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:37

Rustig aan Annika! :(:) Lekker je bedje in :j
Heb je maar één glaasje verdient Bom? >;)

Hier nog lekker aan het nagenieten van mijn rondje van vanmiddag. :D Tevens de route bekeken van de Rotterdamse 10 km, leuke route :j Motivatie is weer helemaal terug :d

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:47

Wow Jaan wat een gaaf paard ga zo even je topic bekijken.
Fanneke ook lekker gelopen en heerlijk he die inspiratie die je ineens weer kan hebben met lopen.
Was ook zulk lekker weer vanmiddag.
Annika :(:) lekker slapen er heerst toch nog van alles hoor doe maar rustig aan.
Au Mj dat klinkt niet fijn....rust geven aan je lijf is helemaal niet verkeerd hoor.

Ik heb vanmiddag zo lekker gereden de dame deed echt super haar best.
Maar het is allemaal nog wel moeilijk voor haar.
Met een half uurtje is de pijp echt leeg en was ze moe in haar koppie.
Toen ik naar huis reed zag ik haar staan slapen in de wei <3

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:18

Nou ja OK dan Fan, 2 glaasjes ;)
Ach gossie Scoob, echt nog een puppie dus <3
Annika, vroeg onder de wol :z en rustig aan

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:44

Jaan81 schreef:
Wenk, ik haal het gewoon bij de DA, maar niet iedere DA geeft het... Is nl nog niet echt bekend dat het zo goed werkt bij de benen en het is ook ontwormspul, dus daar toetje heel goed bij/mee opletten.

Hmmm, ze heeft wel eens een ivermectine injectie gehad, maar dat hielp ook niet. Is dit ook op basis van ivermectine?

Scooby, die kreupelheid bekend probleem bij Lis? Nee helemaal niet. Dit is de 1e keer sinds ik haar heb (10 jaar) dat ze kreupel is. Dus ik heb geen idee. Ze was vandaag wel beter dan vrijdag. Morgen is ze helemaal vrij (wel in de paddock) en dan zie ik dinsdag wel weer. Zou het liefst morgen ff stappen en koelen, maar dat red ik echt niet met werk en cursus. En eigenlijk durf ik ook niet goed een stalgenootje te vragen (ivm last veroorzaken voor hun, zijn allemaal mensen die ook al druk zijn).

Vandaag lekker projectje gereden (merrie). Ze was nog wel wat stout, maar gaf ook fantastisch mooie stukken, dan mag je wel een beetje stout zijn... :D Daarna nog even vriendinnetje geholpen met haar paarden, was erg leuk. Ben er zelf ook nog even op gestapt, supergaaf dier heeft ze. Moet nog veel leren, maar heel eerlijk en heel bewerkbaar. Supergaaf dus om dat even te voelen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:59

aha wenk...soms als je iets leest op een forum is het lastig te interpreteren :o
Ik las het op een manier als of iets terug gekomen was vandaar mijn vraag.
Maar duidelijk nu....wel balen he als ze niet goed lopen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:07

Nou, ik word er vooral onzeker van omdat ik er dus geen ervaring mee heb. Heb nog nooit een paard kreupel gehad, dus moet van alles vragen. De theorie ken ik wel (stappen op het harde en koelen) maar ja. Hoe weet ik of ie beter loopt, wanneer check je dat en hoe? Kan langer stappen dan de standaard 10 minuten kwaad en is het schadelijk om er op te stappen als ze aan de hand gaan vliegeren? En als je er dan op zit, moet je 'm dan volledig in eigen evenwicht laten lopen of mag je 'm na laten geven? En als ie zich scheef trekt, mag je dan rechtrichten? Allemaal dingen waar ik de afgelopen dagen ineens tegenaan liep. Inmiddels heb ik er mijn weg wel in gevonden (ik stap zolang als het goed voelt, ik zit er op en vraag nageeflijkheid, bij scheefgaan richt ik haar recht), maar het was wel ff zoeken en kijken haha....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:35

Wenk, die van mij heeft van alles gehad: boter wassen, spuiten Dectomax, spuit ivermec, kuur Sebacil, kruidenmix,mokzalven,etc.etc. Hielp allemaal even, maar kwam even hard weer terug.
Toen kwam kennissen met de Cydectin. Had toen net weer muurtje Sebacil gedaan (helpt ook goed, maar dat wassen is zo rot!) en daarna dus gelijk over gegaan op Cydectin. Sindsdien alleen maar vooruitgang!