Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:01

Ik meld me hier ook.
Gigantisch veel last puistjes en mee eters, noem maar op.
Het is begonnen vorig jaar na een ernstige huidinfectie. Zat er helemaal onder. Gelukkig zijn die littekens bijna weg. En rond die periode ben ik ook gaan spuiten met B12.
Las op internet dat je hierdoor ook erg last kunt krijgen van acne.

Gebruik nog geen zalf of wat dan ook. Want weet niet goed wat de beste zalf is.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:24

Ik heb dan gisteren maar gestoomd. Direct 15 minuten, jeetje wat was het warm onder die handdoek. :') Maar het hielp wel! Bobbels deden inderdaad minder pijn en vandaag was mijn huidje redelijk kalm.
Misschien zo dadelijk nog thee maken.

Van make up heb ik niet genoeg verstand om over te gaan op een ander, eventueel beter merk. Sowieso gebruik ik eigenlijk toch enkel foundation en die maakt het zeker niet erger.

Best grappig, naamgenootjes in het topic. :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:34

Vervelend love_western , misschien heb je wat aan de tips die in het topic zijn besproken of worden gegeven.

Fijn dat het een beetje heeft geholpen Katyatje! :D

Ik baal een beetje van mijn huid.. langzaam aan word het beter maar ik zie ook weer telkens nieuwe rode plekjes boven m'n mond komen wat dan weer pukkeltjes worden :\ erg frustrerend.
Vandaag lekker make-uploos, zodadelijk sporten en daarna maar weer douchen en alles laten rusten, vanavond doe ik er wat Azulen Paste op.
Wat ik wel heel erg goed merk is dat ik geen enkele bobbel meer heb gehad sinds ik nog maar amper kaas eet, dus m'n voorhoofd is wel mooi, daar ben ik wel blij mee. :)

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:10

Mijn huid gaat nog steeds slecht... De hele tijd komen en gaan de pukkels, ziet het er daar weer wat beter uit, komt er ergens anders weer wat rode plekken.. Ik weet het niet meer, ik hoop gewoon nog steeds dat ik dan deze maand weer ongesteld wordt, want het is weer 3 maanden geleden... Anders ga ik maar een keer naar de dokter voor de pil ofzo..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:16

romeoluver :(:)
Aan de pil gaan heeft geen zin. Als je ouder bent en het blijft onregelmatig dan wel maar je bent waarschijnlijk net een paar keer ongesteld geweest en dan heeft je lichaam nog tijd nodig om een soort ritme op te bouwen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:08

Bij mij is het net in de war door de pil... Ook niet leuk. :\
Verder kan mijn huidje ermee door vandaag, redelijk rustig.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:34

Weten jullie wat ook helpt?

Tandpasta of aardappelsap voor het slapen gaan er op! Dat droogt uit namelijk. Volgende ochtend een lekker, voedende crème er op doen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:43

Mijn huid is momenteel ook desastreus, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen periode ook niet zo goed voor mezelf heb gezorgd qua voeding. Dus dat is de belangrijkste factor, denk ik.

Ik ben gisteravond in de infraroodcabine geweest, daarna heb ik een stoombadje met gedroogde kamille gemaakt voor mijn gezicht, daarna het zelfverwarmend maskertje van Garnier opgesmeerd, en tot slot mijn gezicht met een washandje in warm, gedestilleerd water met gedroogde kamille (wat ik had gebruikt om te stomen, werkt prima zo!) gewassen.

Morgen ga ik weer hetzelfde ritueel uitproberen, maar dan zonder het masker.

En het reinigen met warm en gedestilleerd water en kamille wil ik er toch wel twee keer per dag in gaan houden. Kamille heeft een ontspannend, rustgevend effect op lichaam en geest. En ik persoonlijk vind het wel de moeite waard om het te proberen. Het is immers een puur natuurlijk kruid.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:00

Helpt uierzalf tegen puistjes? Ik was er benieuwd naar want het wordt voor veel gebruikt..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:06

Voor mij is het voornamelijk puberteit en 'stress' (voor zover je dat al kan hebben op je 15e, zegt mijn vader altijd haha) en zolang ik er afblijf, me niet te druk maak, blijf sporten (goed voor je humeur, en huid), geen kaas eet en veel water drink gaat het redelijk goed. :)

Heb nog 2 korstjes op m'n kin, 1 boven m'n mond en 3 kleine rode vlekjes waarvan er 2 wegtrekken.
Op de ander smeer ik elke avond Azulen Paste omdat ik geen zin heb om eraan te zitten :+ dus ik probeer hem zelf weg te laten trekken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:29

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:52

Steentje schreef:
Ik zag trouwens dat 'De Tuinen' twee Dr. Organic producten op basis van Tea Tree Olie in hun assortiment heeft.

Tea Tree Lotion Tissues.

Tea Tree Anti-Puistjes Stick.

Heeft iemand ervaring met een van deze producten?

Ze hebben er een hele lijn van hoor, van shampoo tot (ja echt waar) tandpasta. Ik heb ooit wel eens de skin lotion gebruikt, uit een grote tube, maar dat werkte voor mij iig niet.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:49

Ik weet niet door wat het bij mij komt. Wat me wel opviel, het is bij mij (opnieuw) begonnen de week nadat ik degene waar ik verliefd op was voor het laatst gezien heb. En na die keer is ons 'relatie' bergaf gegaan en daar heb ik me ook wel heel belabberd door gevoeld... Zou dat ook een invloed kunnen hebben? Hormonen enzo?

Uierzalf tegen puistjes, ik weet het niet hoor? Er worden hier veel dingen aangehaald om te gebruiken tegen puistjes maar die er eigenlijk niet voor bedoeld zijn. Weet niet of dat allemaal wel zo goed is... Tandpasta durf ik wel eens op een beginnende onderhuidse doen om die tegen te houden, maar dat helpt niet altijd, of gewoon niet.
Ik gebruik wel nog steeds elke dag de Tea Tree Cleanser van de Body Shop, maar weet ook niet of die veel effect heeft. Maar dat ontsmet het wel he? Dus kwaad zal het wel niet doen?

De bobbels op mijn slapen lijken te verdwijnen! Juij :D Nu is mijn kaaklijn het slachtoffer, maar ach. Zo komt alles eens aan de beurt he. :')

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:35

Katyatje schreef:
Ik weet niet door wat het bij mij komt. Wat me wel opviel, het is bij mij (opnieuw) begonnen de week nadat ik degene waar ik verliefd op was voor het laatst gezien heb. En na die keer is ons 'relatie' bergaf gegaan en daar heb ik me ook wel heel belabberd door gevoeld... Zou dat ook een invloed kunnen hebben? Hormonen enzo?
:') Nou dat gevoel heb ik eigenlijk ook, als ik iemand leuk vind dan is mijn huid echt slecht (zoals nu), waardoor ik me nog slechter ga voelen. Alsof de duivel ermee kan spelen... Zonet drukte ik een heel klein meeëtertje weg, huid was daar verder supervlak en mooi, en nu zit er opeens een bult, wtf ik deed nauwelijks wat he :') Maar hopen dat ie gauw weer wegtrekt...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:31

De week nadat ik ongesteld ben geweest ik altijd mijn huid gewoon gaaf en pukkelloos. En nu begint 'ie weeral te kloten!

Het is bij lange na niet zo erg als vroeger, wat zag ik er toen uit zeg :+, maar toch; ik weet dat mijn huid wel mooi kan zijn en dan doet 'ie ineens zo moeilijk :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:00

'Vroegah' toen ik een jaar of 10/11/12 was had ik echt een perfect huidje gewoon :)) daarna begon het helaas.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:00

Die tissue dingen van Tea Tree lijken met trouwens heel fijn, om je gezicht te reinigen ofzo.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:01

bij mij begon het bij 13 en is met 14 op zijn ergst geweest. Nu word het steeds minder gelukkig.
Maar soms heb ik vlagen dat ik er opeens weer heel erge last van heb :(

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:02

xAylie schreef:
'Vroegah' toen ik een jaar of 10/11/12 was had ik echt een perfect huidje gewoon :)) daarna begon het helaas.

Ja he, ik heb ook foto's van die leeftijd en toen ik ze weer terug zag viel het me op hoe mooi mijn huid toen was :j

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:06

Ik heb niet alles doorgelezen en weet niet of het misschien al eerder genoemd is, maar biergist tabletten kunnen ook helpen, ze zijn niet duur en bij de drogist verkrijgbaar, kan verder ook weinig kwaad.....

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:08

Bij mij was het al op m'n achtste begonnen :o

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:11

Inderdaad ladyisabelle :j

mayday: ik slik vitamine B pillen met biergist erin, maar ben bang dat ze niet werken omdat het bij mij helaas door m'n puberteit komt.

Oei Unoo :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:16

Mijn huid is trouwens redelijk mooi.. behalve boven m'n mond :\ echt gewoon 6 rode plekjes en er komen telkens nieuwe bij.. af en toe doen ze pijn en ik heb er al aan lopen krabben :+ maar het zijn geen pukkeltjes ofzo.. heel raar.
Misschien komt het doordat het daar te droog is dus heb het enkel met water gewassen en misschien doe ik er zo nog wat creme op.
M'n voorhoofd is egaal (voor zover dat egaal is bij mij) maar als ik goedkijk zie ik wel wat mee-etertjes, ik laatze voor nu maar even zitten. :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:32

Biergist kan heel goed zijn, bij mij had het een ongelofelijk goede werking op mijn haar haha, ook leuk! Verder kan je er alleen wel schimmels etc van krijgen, dat is de reden waarom ik het liever niet slik. Ik slik wel af en toe Grote Klis, volgens mijn natuurtherapeut het beste kruid tegen acne.

Mijn huidje gaat verder super! Was gisteren op een verjaardag en heb er meerdere complimentjes over gekregen :D Neem nu elke dag trouwens een lepel tarwekiemolie, misschien dat dat de das heeft omgedaan? Want ik zie het echt minder worden! (niet te vroeg juichen natuurlijk))

Verder laatst gescrubt met dode zeezout, prikte enorm maar was wel goed volgens mij. Ga dat maar 1x in de week doen!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:35

dacht ik dat het beter ging, krijg ik opeens allemaal bultjes boven mijn wenkbrauw. nouhouw :(