gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:53

Kun je anders niet eens een gesprekje aangaan met Bob? Zou je daar iets aan hebben?
Gewoon maar doorgaan is natuurlijk geen oplossing, dan weet je zeker dat het mis gaat. En dan voel je je weer schuldig dat je niet eerder iets gedaan hebt om het voor te blijven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:56

Als je de dingen af zult zeggen en daarna tot rust kunt komen en hulp kunt zoeken is er licht aan het einde van de tunnel want dan krijg je hulp en wat rust.

Gewoon doorgaan geeft weinig perspectief op verbetering tot nu toe, of je moet er bij het doorgaan voor gaan zorgen dat je minder dingen gaat inplannen voor de toekomst.

Nee zeggen of een afspraak afzeggen is géén doodzonde en Nee zeggen moet je leren!
Dus ik zou zeggen, ga oefenen ;-) Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik, maar toch moet je hoe dan ook ermee aan de slag.

newmom

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:57

Is het geen idee om eens alles op te schrijven:
Wat wil je bereiken,
hoe wil je je voelen,
wat moet je daar voor laten,
en wat moet je ervoor doen,
wat vind je leuk om te doen,
en hoe kun je het beste naar je eindpunt toe werken.

Misschien als je zulke dingen eens opschrijft word het wat overzichtelijker voor je.
ik heb nu het idee dat je jezelf boos, verdrietig, onzeker, en alles tegelijk maakt waardoor het een beetje een warboel word daar boven.
Als ik er langs zit dan zeg t maar, maar ik krijg dat idee nu een beetje bij wat ik lees..
plus dat erg sterk naar voren komt dat je geen idee hebt waar te beginnen,
daarom heb je er misschien wat aan om t op te schrijven
en om bijv een dagplanning voor jezelf te maken, alles waarvan je denk dat je het niet aan kan dat schrap je.
Het is niet verstandig om aan andere mensen te denken en niet aan jezelf.
Als je zo door gaat kan dat straks waarschijnlijk ook niet meer en word je gedwongen eerst aan jezelf te werken. Het zou zonde zijn als je weer van voor af aan moest beginnen..

lieve groet marieke

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 15:26

Ik zit nu even in een impasse. Heb het er met mijn moeder over gehad en die zegt ook opname, maar dan zaterdag pas. Dus eerst die dingen doen die ik moet doen van mezelf. En misschien dat het zaterdag op miraculeuze wijze beter gaat?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:42

Meisje, meisje, meisje... ik lees dit topic nu al heel lang mee. Of je nu opgenomen bent, je been breekt, griep hebt, of er gewoon niet meer bent. De wereld draait echt wel door, ook zonder jou.
Wat betreft het kiezen tussen 2, daar heeft je begeleidster wel een punt. Wat gaat je op langere termijn het meeste opleveren voor jezelf? De rust door wat minder hooi op je vork te nemen of de drukte in je hoofd die je niet aankunt door maar door te gaan... Beide keuzes zijn moeilijk om te maken, maar kijk eens naar de langere termijn.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:49

bromfiets schreef:
Ik zit nu even in een impasse. Heb het er met mijn moeder over gehad en die zegt ook opname, maar dan zaterdag pas. Dus eerst die dingen doen die ik moet doen van mezelf. En misschien dat het zaterdag op miraculeuze wijze beter gaat?

Zaterdag gaat het echt niet ineens beter. Maar ik vind het een goed voorstel van je moeder.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 16:51

Als ik de rust neem komt daar automatisch ook schuldgevoel bij kijken, ik denk dat ik daar meer last van heb dan dat ik gewoon instort. Want dan weet ik toch niet meer wat er aan de hand is.

Klinkt heel raar, ik weet het, maar toch is dat nu voor mij de beste optie. Ik heb het iig uitgesproken en ze weten nu dat het niet zo goed gaat, maar ik moet toch nog even vol proberen te houden...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:55

Waarom zou je je daar schuldig om moeten voelen? Als je bordje vol is, is het vol hoor. Bij de een is dat wat sneller dan bij de ander, maar volgens mij heeft iedereen daar wel eens last van hoor.

Ik heb niet voor niets de eerste week van januari vrij genomen. De kids moeten het dan maar met papa zien te redden, ik trek die week m'n eigen plan. Moet ik me dan als moeder schuldig voelen omdat ik er die week niet voor ze ben? Nee, dat doe ik niet. Ik heb tijd voor mezelf nodig omdat ik het anders ook niet trek.

Er is niks mis met rust nemen, echt niet.
Beter op tijd rust nemen dan volledig instorten, want dan duurt het weer veel langer voordat je er bovenop bent :(:)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:58

Natuurlijk voel je je schuldig. Dat is heel begrijpelijk. En een probleem waar je mee moet leren omgaan. Doorbuffelen tot je instort is uitstellen van het probleem. Want vroeg of laat kom je jezelf weer tegen.
Kun je dit schuldgevoel bespreekbaar maken bij je begeleidster?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:00

Mijn begeleidster is er maandag pas weer, ik heb met iemand anders gesproken waar ik lang niet zo'n klik mee heb. Dus dat gesprek is eigenlijk op niks uitgedraaid, bovendien weet ik er nog maar weinig van. Niet omdat ik niet luisterde, maar omdat ik het niet op kon nemen.

Ik kijk iig morgen nog aan, ik kan dat echt niet maken om dat niet te doen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:01

Voor jezelf kiezen is diep door de modder gaan, maar er uiteindelijk sterker uitkomen. Succes!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:03

Dat geeft toch ook niet. Als jij je geruster voelt om je afspraken van morgen na te komen, moet je dat gewoon doen. De ene dag kan er dan nog wel bij. Maar vanaf zaterdag moet er dan toch echt iets gebeuren hoor.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:04

je hebt gelijk.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:15

Doe er dan ook iets mee he :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:21

dat is zo moeilijk, zit al heel de middag te janken omdat ik het niet weet...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:22

Ik denk dat je verstandelijk gezien wel weet wat je moet doen maar dat je gevoel iets anders zegt...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:23

mijn gevoel zegt niks, had ik daar maar wat aan...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:26

bromfiets schreef:
dat is zo moeilijk, zit al heel de middag te janken omdat ik het niet weet...

bromfiets schreef:
mijn gevoel zegt niks, had ik daar maar wat aan...

Waarom huil je dan? Je voelt je toch rot? Dus je voelt wel wat..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:28

Dat is moeilijk om uit te leggen pubelia, het voelt alsof ik daar geen contact mee heb. Ik jank dus wel, maar ik kan er m'n vinger niet opleggen. Het is wel een teken dat het niet goed gaat.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:29

Als je zelf niet kunt beslissen, luister dan naar je omgeving...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:30

Zie het als een engel en een duivel. De duivel zegt dat je beter kan wachten tot zaterdag omdat je afspraken hebt, maar de engel zegt als je dat allemaal niet had gehad het slimmer was om nu opgenomen te laten worden. Klopt dit?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:35

De engel houdt wijselijk zijn mond...

Mijn omgeving (en dan vooral hier) zeggen allemaal dat ik voor opname moet kiezen, behalve martijn. Die zegt dat ik minder moet doen, maar dan doe ik helemaal niks meer. Die opname komt er ook wel, maar nog niet nu. Ik móet morgen naar die dingen toe, anders voel ik me nog slechter. Maar ik denk dat ik zaterdag wel ga bellen voor een opname, want zo houd ik het geen week meer vol.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:08

Zaterdag is toch goed, die ene dag is nog wel te overzien. Dan kun je de dingen afhandelen met een goed gevoel en "rustiger" aan je opname beginnen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:40

Hé Broem, ik hoop dat je inmiddels wat rustiger bent :(:)

Alles lezende denk ik dat je, na wat praktische zaken hebt afgewerkt, er goed aan doet om je vrijwillig te laten opnemen zodat je weer tot rust kunt komen in een omgeving met minder prikkels en verwachtingen.

Het punt is dat als je dat niet doet het van kwaad tot erger zal gaan en je uiteindelijk weer gedwongen opgenomen zult worden. Dan ben je weer terug bij af of misschien nog wel verder terug.
Je hebt al zoveel bereikt, dat je nu beter een stapje terug kunt doen dan dat je keihard naar beneden valt en al het knokken tot nu toe voor niks is geweest.

Heel veel <3 en een dikke :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:31

Super knap van je dat je zowel je begeleidster als je moeder op de hoogte hebt gebracht. Vandaag komt er iemand bij de hengst toch? Succes vandaag.
Ik denk dat je moeder op zich een goede optie heeft voorgelegd om te wachten tot zaterdag, als dat haalbare kaart is voor jou~?
Ik zou zelf niet wachten tot alles je uiteindelijk te veel wordt, maar echt een keuze maken, dat geeft jouw meer macht en power en daar kun je dan later trots op zijn dat je het herkend hebt en echt zelf een keuze gemaakt hebt. Als je dit laat doorlopen tot het je helemaal overvalt, heb je vast uiteindelijk toch nog een gevoel van falen en van dat gevoel wil je juist af en daar ben je ook hard voor aan het werk. Sterkte !!