Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:48

Ja, ik wrijf ook al die richting op de hele dag, als ik het eens had ging het dan snel weg maar voel het nu ook wanneer ik loop...
Chiara drinkt alleen nogal knap vreemd. Ik lig bijvoorbeeld op mijn linkerzij en zij gaat zittend drinken en nu ze groter is voel ik natuurlijk ook meer kracht.
Misschien is het even iets te lomp geweest voor mijn melkfabriek :')

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:50

Dat kan natuurlijk ook, mischien iets van een kloofje wat je net op de buitekant niet kan zien,.
kan vies pijn doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:53

Leuk zeg Beccz dat je kraamverzorgster bent!

Wij hadden een rotkraamverzorgster, heeft heel slecht werk geleverd en ondanks mijn gevoel zei dat mijn dochter geel was, zei zij van niet! Kan er nog steeds zo boos over worden.

Heb wel meteen een vraagje aan jou. Ik heb een officiele klacht ingedient tegen haar, via het evaluatie formulier en ook via de verloskundige. Ik heb er alleen nooit wat van gehoort. Hoe gaat zoiets bij jullie?? Wordt daar wel serieus wat mee gedaan?

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:12

@ Nathalie: Ik weet niet precies hoe dit gaat.
Ik heb een keer een kruik gevuld bij een babytje en nog extra gecontroleerd en deze is gaan lekker ( erg he! ).
Natuurlijk heb ik de baby gelijk uit het bedje gehaald en goed gecontroleerd.
Ik kreeg dit gelijk dezelfde dag van mijn werkgever te horen ( wat ik niet meer dan normaal vind ).
Ik denk dat het er ook vanaf hangt of dat ze vaker zulk soort dingen terug hebben gekregen over de kraamverzorgende.
Je betaald zelf een eigen bijdrage per uur van ik dacht 4 euro, wat nogal een bedrag is vind ik zelf.
Vind dat je dan ook zeker kwaliteit van zorg mag verwachten.
Als ik morgen start in een gezin en deze mensen niet tevreden zijn om welke reden dan ook staat er morgen een anderre kraamverzorgster op de stoep.
Maar dit zal ook per bedrijf verschillen denk ik

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:27

Ik hoop ook dat er wat mee gedaan is.
Het was sowieso erg slecht. We hadden haar 3 dagen, en daarna kregen we gelukkig een andere. Ik wil niet weten wat er was gebeurt als wij haar de volledige kraamtijd gehad hadden.
Zij vond nl dat ze niet geel zag, andere kraamhulp was nog niet binnen en schrok zich rot. Mijn dochter kon toen met spoed opgenomen worden en zat op de grens van hersenbeschadegingen en dit blijft altijd afwachten. (al ben ik er van overtuigd dat alles ok is)
Maar hier buiten was ze ook erg slecht. Of ze altijd zo is, of gewoon laks was omdat ze maar 3 dagen bij ons was dat weet ik niet. Ze deed niets, wij maakten zelf ons eten, mijn man deed de was, stofzuigen.. Het enigste dat ze deed was bij me op bed zitten roddelen. Controles voerde ze niet uit, voorlichtingen gaf ze niet. En dat terwijl ze in mijn kraamzorg boek schreef dat ze alles gedaan had, ook controles en voorlichtingen en huishoudelijke taken... Vreselijk!!! Dit mens heeft echt mijn kraamtijd verpest!

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:31

Jeetje nathalie wat een verhaal, dat druist echt tegen alle regels in.
Heel onproffesioneel, gewoon een hele uitgebreide brief tikken met al je iirritaties erin, deze nog 2 x overlezen en als nog sturen naar het kraambureau.
zet er gewoon bij dat dit een gevaar is voor elke kraamvrouw en baby en ze kunnen er niet meer omheen.
ik zou dan zeker ook nog ff bellen om te checken

Ik zou het er zeker niet bij laten want als iederreen dit doet dan kan ze vrolijk door blijven "werken"

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:41

Ja weetje, is het niet een beetje laat om nu nog wat te doen? (mijn dochter is 7 maanden)
Ik heb een klacht ingedient via de nieuwe kraamverzorgster en het evaluatieformulier. Zij zou er voor zorgen dat het ook echt terrecht kwam bij degene waar het terrecht moest komen, zeg maar. (zij was trouwens super, maar door de opname etc hebben we haar maar kort gehad, al kregen we wel 2 dagen extra gelukkig)
Ook via de verloskundige heb ik een klacht in gedient, heb goed zitten huilen bij haar laatste controle en ze nam het heel erg serieus. Ook kende ze haar nog eens persoonlijk en zou er dus ook privé nog eens me thaar over praten.
Dus voor mijn gevoel heb ik op genoeg manieren laten weten dat dit niet zo kan, maar ik heb er nooit meer wat van gehoort.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:48

Ik vind het een rare gang van zaken!
De client staat bij ons altijd voorop.

Ik denk dat je er maar vanuit moet gaan dat er echt wel wat mee gebeurt is!
zeker omdat je zelf al zegt dat de anderre kraamhulp wel wist hoe het ging, en klachten via de verloskundige worden erg serieus genomen!

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:51

en te laat is het nooit, je bent zo druk met je kindje het is zo een half jaar verder.
Dat weten ze bij de kraamcentras ook.. ik denk dat ze er alleen maar heel blij mee zijn als je het nog even checkt, en mischien voor jezelf ook..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:52

Ok, dan ga ik er maar gewoon vanuit dat er ook echt wat mee gedaan is!
De organisatie staat verder echt heel goed bekend hoor, dus wat dat betreft denk ik dat ik echt de verkeerde getroffen heb. Al zei de verloskundige dat ze haar niet op die manier kent en dit ook niet van haar verwacht had..

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:59

Mischien had ze zelf gewoon een rotperiode: nog steeds geen excuus natuurlijk

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:03

Zou kunnen maar het is inderdaad geen excuus.
Ach het is gebeurt, maar ik hoop dat het gewoon niet nog eens bij iemand anders gebeurt.
Ik donderde wel heel hard van mijn roze wolk af toen we ineens met spoed naar het ziekenhuis moesten. En was net zo blij dat ik erop zat na 10 weken weeën... tis wat, haha!

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:07

Ja, ik kan me er ook niks bij voorstellen, ik bel liever 10 x te veel als 1 x te weinig

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:08

Jeetje wat een kraamverzorgster Nathalie! :oo
Ik had bij Jelle een super leuke vrouw. Zo leuk, dat ik toen ik zwanger was van Emma haar heb gemaid of ze weer bij me wou kramen. Het ging er even om hangen of het lukte ivm haar vakantie, maar het is gelukt. En net ook, want ze was net 1 dag terug aan het werk. :D
Heb 2 keer een super leuke kraamtijd gehad dus, de 2e keer was het ook veel meer vertrouwd.

Het lijkt mij ook een leuk beroep. Mijn buurvrouw is nu met de opleiding bezig, soms denk ik wel eens, het lijkt mij ook wel wat. Alleen lastig te combineren denk ik, als je zelf 2 kleine kindjes hebt?

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:11

Ja heel moeilijk, het zijn hele onregelmatige diensten en tijden.
Ik vind dat je erg veel moet geven en erg weinig terugkrijgt.
Dan heb ik het niet over de mensen waar je werkt hoor maar puur over de bedrijven

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:13

Mij lijkt het idd ook heel erg leuk werk om te doen. Maar idd moeilijk te combineren met kinderen denk ik..
Al had onze eerste kraamverzorgster wel een kindje, maar schoonouders (geloof ik) die niet werkten en bij ze om de hoek woonden. Ze kon dus altijd kind/babyfoon bij hun brengen.
Het lijkt me soms wel zwaar werk, trouwens.

Beccz verdient het zo slecht?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:16

Beccz schreef:
Dan heb ik het niet over de mensen waar je werkt hoor maar puur over de bedrijven

Nou lijkt mij ook bij sommige mensen? Mijn kh vertelde dat veel mensen op de bank gaan hangen en commanderen wat er schoongemaakt moet worden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:29

Beccz schreef:
Ja moeilijk hoor, want we leggen het kindje juist niet op de zij omdat het dan naar de buik kan rollen en kan stikken, het wiegendood is gezakt, maar daar staan dan weer de platte hoofdjes en helmpjes tegenover.
Sja ik weet het wel ik leg ze het liefst op de zij met een opgerolde handdoek voor en achter.

Mijn kinderen lagen altijd wel op de zij maar dan iets naar achteren geheld en dan met een doek erachter. En dan om en om draaien iedere voeding.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:36

Samantha_ schreef:
Beccz schreef:

Nou lijkt mij ook bij sommige mensen? Mijn kh vertelde dat veel mensen op de bank gaan hangen en commanderen wat er schoongemaakt moet worden?

Dat heb ik nooit gedaan, onze tweede was heel actief. De eerste niet en die liet alle spenen met uitkoken verbranden in de pan. Ik zou de volgende dag nieuwe krijgen en opeens was mevrouw niet aanwezig en was ze naar een voorkeursgezin. Ik werd niet gebeld, niets. Het is dat ik zelf belde waar ze bleef. Dat vond ik zo'n slechte zaak. Heb dat kraambureau ook nooit meer genomen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:18

Wij hebben maar 2 dagen kraamzorg gehad, ik had helaas geen recht meer op kraamzorg toen ik na 8 dagen ziekenhuis weer thuis kwam (moest de 2e kraamdag met spoed naar z'huis ivm infectie). Vind het wel raar geregeld in NL, als er namelijk iets met de baby niet goed was geweest hadden we wel recht gehad op verlengde kraamzorg, maar ik kon helemaal niks en we hadden ook nergens meer recht op. Toen is mijn man nog 2 weken thuis gebleven van zijn werk en gelukkig kon mijn moeder ook bijspringen. Ik had in het ziekenhuis ook niet echt kraamzorg gehad, ivm infuus en omdat ik zo ziek was kon ik qua verzorging niks dus dat moest ik thuis nog allemaal leren. Gelukkig kon ik wel bv geven, ben ik nog steeds heel blij mee dat dat wel is gelukt en ik nog steeds met veel plezier bv kan geven.

Cyntje: ik vind het een goed idee hoor om het topic wat breder te trekken. We belanden toch al regelmatig op een zijspoor.

Nathalie: ik zou ook gewoon navraag doen, beetje vreemd ook dat je er niks meer van gehoord hebt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:52

Ik had ook een infuus, ontstoken aderen daardoor en ook nog eens een koortslip, dus mocht 'r geeneens kusjes geven in het begin ;( dat steekte écht!
BV ging na 5 dagen gelukkig wel! :j
Maar dat is idd wel krom, eerste badje etc etc kon ik ook allemaal niet doen omdat ik met mijn vochtpoten niet eens kon staan of lopen en dus 8/10 keer per dag met mijn bed naar de coef-afdeling gereden moest worden.

Ok, trek ik het volgende topic breder :)

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:44

Salaris is niet heel goed ook niet heel slecht ik verdien iets van 8 euro bruto en ben 19, word bijna twintig en dan ga ik weer omhoog.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:46

Het is inderdaad wel raar geregeld maar wisten jullie dat nederland een van de enige landen is die kraamzorg heeft.

In het buitenland moeten ze het allemaal gelijk zelf doen of blijven ze wat langer in het ziekenhuis

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:24

Ik bleef ook wat langer in het z'huis (niet vrijwillig...) gelukkig hebben ze, op de momenten dat er voldoende tijd was wel aan mijn man van alles uitgelegd. Je moet er alleen wel steeds zelf om vragen. Was ook met de bv, de meeste verpleegkundigen geven de baby aan, helpen met aanleggen en zijn dan weer foetsie. Terwijl je juist in het begin zoveel moeite hebt je kindje te laten drinken.

Cyntje: die vochtpootjes herken ik! Heb pas nog foto's terug gekeken van toen en schrok echt van hoe opgeblazen ik eruit zag, maar ja wat wil je kreeg 3 liter vocht met natrium erin toegediend per dag.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:18

Ja, je krijgt die zakken vocht /natrium ook om je aderen open te houden hè ;)

Mij werd aangeraden om met mijn benen te bungelen... heb me doodgebungeld maar het had geen effect, ben zelfs ervoor gezwachteld geweest 2 dagen :+

En mijn borst doet nog steeds zeer, kijken wat het morgen na de voeding doet...