Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robin_S schreef:@Zwitsal
Ik weet niet of het wel zo gezond is je pil zovaak door te slikken?
Volgens mij is je lichaam momenteel een beetje in de war...
Als je pil te licht is, dan zou je dat normaal in het begin moeten merken.
Toen ik aan mijn eerste pil begon had ik 17 dagen aan een stuk door bloedingen. Pas toen ik ze dubbel begon te slikken hield het bloeden op. Dan ben ik van pil veranderd en was het over..
Maar een te lichte pil, dat merk je normaal meteen al.
Misschien even terug om de maand een stopweek houden, en dan kijken?
ikke129 schreef:oh sh*t kom er net achter dat ik van de week de strip van mn pil (ethinylestradiol/levonorgestrel, groen doosje) heb omgedraaid met nieuwe strip beginnen.. ben dus achteraan begonnen.. maakt dit uit? kan niet vinden of t een drie fase pil is..
Naambordje schreef:Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!!
Ik heb nu bijna 2 jr een mirena spiraaltje en heb er ontzettend veel profijt van gehad; maandje na plaatsing beetje ongesteld maar daarna helemaal niet meer. Echt heerlijk! Tot 3 wkn geleden beetje buikpijn, ik houd het niet meer bij maar dat zal zijn wanneer ik 'ongsteld hoor te zijn'. Maar het duurt nu al 3 wkn en sinds eergisteren vloei ik weer een beetje ???? Ben toch bang dat ik 'm kwijt ben of dat ie niet goed zit, door al die horrorverhalen op internet....
Hoe voelt het als ie evt. weg zou zijn? Ongesteld en buikpijn?? Ik durf eigenlijk ook niet te voelen.... volgende wk pas weer naar de dokter maar ben er niet gerust op.
WillemYntJee schreef:_Charlotte_ nee omdat je langer dan 7 dagen bent gestopt is ie pas na een maand weer betrouwbaar.
Staat overigens ook gewoon in je bijsluiter..
lillytjuh schreef:Stediril is geen goedkope microgynon versie hoor. Wat prijs betreft zal het weinig schelen, tis maar net met welke je zorgverzekering een contract heeft afgesloten. Het is allebei een merk geneesmiddel.
Zwitsal schreef:Ilse: inderdaad gewoon je schema aanhouden en het is inderdaad heel normaal dat je niet direct "ongesteld" wordt na je laatste pil.
Las ook dat je de stediril slikt. Misschien fijn om even in de gaten te houden of dit merk je bevalt( kwa eventuele bijwerkingen vooral). Ik kreeg van de stediril flink bijwerkingen. Vooral mn stemmingswisselingen waren niet te harden. Pff, voelde me echt labiel, super vermoeiend ook. Daarbij had ik ook vaker buikpijn/misselijkheid.
Overgestapt naar de "originele" microgynon (stediril is een goedkope versie van microgynon) en dat bevalt echt veel beter.
Maar bijv een vriendin van me heeft bij de stediril echt nergens last van dus verschilt echt per persoon