Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:29

Ow ja en wat bij Lump ook een goede zet had gegeven was een vochtinfuus.
Er werd vocht in de nek gespoten zodat t lichaam dit langzaam kon opnemen.

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:35

Dat is zeker lastig maaaike, zelfde als met overwerken, ik kan gewoon geen nee zeggen :n hoewel ik dat voor komende week wel gedaan heb, ik ga dan maar 1 avond overwerken ipv 2. Maar komt dan ook weer doordat ik de ene avond verenigingsles moet geven. En ook stug doorblijven gaan met het rijden van beide paarden.
Hoewel ik moet zeggen dat ik daar wel steeds meer zin in heb, heb ook echt weer zin om op wedstrijd te gaan en weer flink te trainen.
Moe ben ik heel veel, maar slapen ho maar... Dat lukt gewoon echt niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:42

Bedankt allemaal :)
Ik ga eerst wat inlezen hoor, niet dat ik jullie berichten negeer ofzo. Maar ik val er natuurlijk halverwege in dus eerst een beetje weten waar het over gaat :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:47

vandaag was het hier de gordel in belgie. Heb aan wandeling van 7 kilometer meegedaan. Viel nog wel goed mee. kreeg erna een medaie en voelde me nog fier ook hehe

maar vriendin sprak iets in op mijn gsm, dat ze graag met mij meegegaan was, dat ze me mist, dat ze me graag ziet enzo. Ik kreeg er terug een heel negatief gevoel van. Begon ook al te twijfelen of ik ze niet langs hier moest laten komen. Maar heb toch de moed gehad om er niet op in te gaan en mijn rust te nemen.
gisternavond ging de hele tijd door mijn hoofd, ik ben slecht, ik ben slecht, ezo... gewoon omdat ik op mijn strepen gestaan heb en naar mezelf geluisterd heb. Nu ik heb er me een beetje overgezet en gezegd dat het goed is wat ik gedaan heb. maar het blijft heel moeilijk voor me...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:38

Charlot , Super van je dat je voor je zelf de rust gekozen hebt . het is idem goed wat je gedaan hebt !

Hier was het vandaag , een goeie dag :D de cross in Breda was leuk ! wel weer wat ruzie met mijn moeder ... voor de afwisseling ... maar mijn paardje heeft dat helemaal goed gemaakt . we zijn weer een stapje verder . Na bijna 8 maanden oefenen heeft hij een jambette gedaan ! en hij is met mij op een blok gaan staan . ben echt mega blij . nog eens een leuke dag na een 2 tot 3 weken :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:41

Spooky heeft een paar hapjes voer gegeten uit zichzelf *\o/* Nu hopen dat hij straks weer wat wil eten. We hebben een afspraak voor een echo van z'n buik staan voor morgenochtend. Dus even kijken hoe dit verder gaat of die afspraak blijft staan of niet :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:43

Mayo : Wow ! Super ! het gaat de goeie richting uit dan :D

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:27

CharlotHeel goed van je, je komt voor jezelf op nu! En ja dat voelt gek en onrustig in het begin, maar geloof me dit word steed makkelijker. Dit is echt al heel knap.
Wat een geweldig nieuws dat je Boy weer mag rijden!! wat fijn voor je zeg! Dit doet je vast goed.
Heftig wat je meegemaakt hebt met je ex.. (kan het zijn dat je het al eens verteld had in grote lijnen? heb het namelijk eerder gelezen..) Lastig dat je je gevoelens moeilijk kunt plaatsen.. Maar je bent zeker al een heel stuk verder nu. Hoop dat je dat ook inziet!

Goed ook om te horen dat je veel steun hebt aan het topic. Ik vind het ook bijzonder hoe we elkaar steunen hier en dat je even wat van je af kan gooien op bepaalde momenten, ik heb daar ook veel aan.

Mayo wat fijn dat Spooky al wat heeft gegeten! Ik duim voor je dat ie helemaal opknapt en dat je de afspraak morgen af kan zeggen!

Daaphh goed bericht van je om te lezen! De bom is dus niet gebarsten. lekker dat het zo goed ging ondanks de ruzie met je moeder..

Lieszje benauwde gevoel thuis herken ik.. Ik zonder mij eigenlijk altijd af.., zit nooit in de woonkamer als iedereen thuis is.., geen zin in, te druk.. Een plekje voor mezelf lijkt me heerlijk..

Maaike nog steeds zo suf van je medicatie..?

Hier gaat het wel redelijk.. geniet van de kleine dingetjes waar ik momenteel mee bezig ben.. Wel heel veel koppijn weer de laatste tijd..
En ben nu even helemaal kapot.. Heb net een verjaardag gehad en dacht dat ik compleet gek werd.. Gewoon een bankzit verjaardag, helemaal niet druk, maar heb me zo in zitten houden.. jemig wat een gekwek zeg en een luid gepraat, gelach door elkaar heen... verschrikkelijk! Moest me inhouden niet te schreeuwen of ze aub hun koppen niet even allemaal dicht konden houden! Het suist nog door mijn oren en mijn wangen gloeien.. ga zo lekker slapen.. morgen weer een drukke dag..

Slaap lekker iedereen en :(:)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:38

Jeej, Spooky heeft weer een paar brokjes gegeten *\o/* Hij lijkt ook wat sterker/fitter :)

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:31

Wat een fijn nieuws Mayo! *\o/*

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:15

Charlot: Goed van je! Zowel het lopen als voor jezelf opkomen!
Daaphh: Fijn dat je een goede dag heb gehad! Jambette is dat met 4 benen op 1 voorwerp (boomstronk, blok oid) gaan staan? :o?

Mayo, Super dat Spooky weer zelf begint te eten *\o/*

Ikbenellie: Best herkenbaar, ik kan er soms af en toe ook echt niet tegen om met meerdere mensen te zijn.
Had gisteren ook een feestje en had eigenlijk helemaal geen zin om te gaan, maar kon er ook niet echt onderuit, achteraf is het me gelukkig wel meegevallen, maar zag er ontzettend tegenop omdat ik ook niet meer echt tegen die drukte kan.

Vandaag een redelijke dag gehad, veel moeite met wakker blijven, had gerust de halve dag kunnen blijven liggen :Z was echt kapot na het feestje van gisteren. Eenmaal op het werk ging het gelukkig wel weer beter en heb lekker gewerkt vandaag.
Dadelijk ga ik me weer laten kraken en daarna nog even op stal langs.
Morgen voor de eerste keer verenigingsles geven, vind het best wel heel erg spannend := dadelijk lukt het niet :=

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:33

Mayo : Zalig dat je kat weer zelf begint te eten !

Qwerty_ : Jambette is dat hij voorbeen naar voor in de lucht moet strekken :D En op blok is idem op een boomstronk . Leuk dat je een redenlijk goede dag heb gehad :D

Hier valt het redenlijk mee .. Op school is het super saai . Leuke mensen in men klas zijn weg .. Mijn broer zit nu in hasselt op school en vertrekt als ik nog slaap & ben meestal veel vroeger thuis als hem . Dus daar heb ik geen last meer van . Mama is wel nog boos op mij . En eigenlijk weet ik niet wat ik gedaan heb ...

Hoegaat het met de rest ?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:09

Hallo iedereen!
Ik wou even zeggen dat ik weer terug ben vakantie!
Zal nu even even (ehh tig) paginas gaan doorlezen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:49

Gelukkig heeft Spooky weer wat gegeten!

Ik had vandaag echt een rot dag..
Moest van 9.00 tot 17.45 naar school vandaag.
De dag begon al goed met een verschrikkelijk buikpijn en koppijn..
De klas was echt verschrikkelijk druk, heb het volgehouden tot een uur of 15.00.
Toen heb ik me maar ziek gemeld, zat echt niet lekker in mijn vel.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:08

nou, heb bijgelezen vanaf pag 65(toch stiekem heel vermoeiend om alle letters te lezen.....). Nja, mijn concentratie vermogen is ook nog niet alles...

@charlot, knap van je dat je toch voor jezelf hebt gekozen! En dat je inziet dat je mss wel niet altijd zo vrolijk wordt van die vriendin.
Mag ik vragen of dat diezelfde vriendin is die toen wel es paar dagen bij jou sliep?
En wat is hippotherapie?

enlas net jouw hele verhaal! erg knap geschreven! en je moet je er niet voor schamen! Je viel indd denk ik op "aandacht/iemand die jou leek te begrijpen! Je moet dit wel aankaarten bij je pscyh, die kijkt hier echt niet raar van op hoor! en ze kan met meer tips komen! en de eerste tips in uitvoering brengen is heel moeilijk, en voel je je naar, maar na vele oefeningen en doen, zal het beter gaan! en die (ex-vriendin mag ook wel es hulp gaan zoeken, is niet normaal hoe bezitterig zij is! en jij moet je niet slecht gaan voelen omdat je nu eindelijk es zegt van hoe en wat! ik vind het heel knap van je!!!!!!)

@evelien
balen dat je dus weer de depressieve kant opgaat! heb zelf ook een heel pest verleden, dus kan wat dat betreft wel goed inkomen in jouw gevoel, gedachtes
Mijn zelfbeeld was ook ver te zoeken. Ik heb gelukkig goeie vriendinnen waar ik erg veel aan heb! wat ik bij de psych besprak, besprak ik ook met hen! en zo is me ook veel duidelijk geworden over mijn eigen zelfbeeld!
zo dacht ik altijd: IK ben NIET spontaan. dus bij de psych kwam dat ook ter sprake, van waarom ik dat dan dacht etc.
Later nagevraagd bij vriendin, of die mij ook spontaan vond, en waarom dan wel of niet.
Toen zei ze: nou jij bent heel spontaan! je bent gezellig, je knoopt makkelijk praatje aan met vreemden(als ik met haar es meeging naar menles), je groet altijd iedereen, je luistert ook naar mensen als die met een verhaal bij jou komen! je toont altijd interesse! (dus ja, .......dit verstond ik niet onder spontaan, had daar heeeeeele andere ideeen bij....) en dat ik mezelf moddervet vond! nou daar heeft die ene vriendin me ook erg bij geholpen! (nja, ben niet de dunste, feit is feit, maar ben ook niet zo dik als ik zelf dacht) en nee, de dikkeren onder ons moeten zich hier niks van aantrekken, maar het gaat nu even om hoe ik tegen mezelf aankeek. want ook al zag ik mensen die 100 keer dikker waren, die hadden wel leuke kleding aan wat hen stond, maar het zou mij niet staan!......dus ja, zelfbeeld.....was ver te zoeken!
en over boeken en tips, ik lees nu wel es het maandblad: psychologie magazine! staan veel tips in! raad het iedereen aan!

@barbalala
tjee, is ook niet niks dus, relatie ten einde, veel verhuisd, jezelf dus nu meer in je eentje zien te vermaken...hoop dat je op de goede plek zit bij je psych! scheelt veel als je je fijn voelt bij die persoon!

@qwerty,
wat is een ggggcirkel?

@daaphh,
hoe is het nu?
(oh pagina verder las ik dat je een goeie dag had, zelfs gesprongen met een neckrope! gaaf gevoel lijkt me dat!

@mayo,
zieke kat las ik? blij dat het weer beterder gaat met je katje!

@lieszje,
goed van je dat je naar de psych bent geweest! en ontzettend naar dat jouw relatie ook uit is! heb je verder nog wel een "goed"contact met je ex? en altijd handig dat je moeder je kan masseren! is ze masseuse?
en wat voor opleiding doe je? omdat je het ook over werk hebt?

@petulan, een crematie van je oom...nee dat hakt er wel even in ja! wel erg mooi dat je ook de kist hebt gedragen! gaat het wat dat betreft weer een beetje?

@kido
fijn dat ej therapie van start gaat straks! wat voor therapie ga je volgen? en indd, als jezelf ontslag neemt heb je geen uitkering.

@maaike, je kan indd ontzettend fus zijn van die medicatie! maar dat gaat over hoor!(ten minste bij mij wel, al ben ik nu weer aan het afbouwen)

@urielle, welkom!

@jollligirl, was je vakantie lekker? en geloof dat je het wel naar je zin hebt op je werkplekkie zo in je caravan?

nou dat was een hele klus haha, ik me hoofd als een zeef!
hoop dat ik niemand ben vergeten!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:17

bobomelo : This een zalig gevoel ! Ik was echt trots , we komen van heel ver . heb met hem terug vanaf 0 moeten starten . Was wel zeer goed gereden toen ik heb teste en kocht . maar eens thuis , echt niet normaal . Stijgeren achterovervallen . En dan heb ik dit bereikt . doet me echt goed :D

Hoe was je vakantie ?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:26

Ja ik heb nog wel contact met mijn ex.
Binnenkort komt hij nog even praten, als dat gesprek waardeloos gaat verbreek ik het contract.
Nee hoor :p Ze weet een beetje hoe ze moet masseren :')
Ik zit nu weer op school, deed daarvoor beveiliger 2 via een bedrijf wat niks is geworden.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:45

nou mag je heel trots op zijn dus dat je dat bereikt hebt!

en hoop dat jouw gesprek met je ex dan goed verloopt!en wat voor opleiding doe je nu dan?

mijn vakantie was heerlijk! veel afleiding, dus niet veel piepmomenten gehad!(een paar, maar even met manlief op pad, even tranen, even spanning weg laten vloeien, en dan ging het weer beter....) mooi weer gehad! en veel gezien en gedaan!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:55

Ik doe nu de opleiding handhaver toezicht en veiligheid.
Hoop over ongeveer 2 jaar handhaver te zijn en klaar te zijn met school :')

Bokfkont :')
Ik ben het afgelopen jaar niet op vakantie geweest..
Ik wil ook, kan wel even een aantal dagen weg van huis gebruiken ;(

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:21

bobomelo: leuk dat je terug bent!! super dat je vakantie goed gelopen is. om even te antwoorden he. Mijn therapeute weet ervan. het is ook iets wat bij borderline kan voorkomen. Ja het is die die ook bij mij nachten/ dagen gebleven is. Maar zij verlangde er steeds meer van, dus voelde ik me er nog slechter van. Nu zit ze op een borderlineforum over mij te schrijven. en ze zei dat ze het niet meer ging doen (ik kan het normaal niet op dat forum lezen omdat er een deel geheim is al je omstander bent). en ik heb even een acount aangemaakt om het te lezen. Ik vroeg haar aan telefoon schrijf je er nog op. Zegt ze nee. ik zeg men gevoel zegt dat je het wel doet. en ze zegt nee ik doe het echt niet, ik had het je toch beloofd? Ja beloofd?? ze doet het toch, ik kreeg een woedeaanval in mezelf.
en wat hippotherapie is: vb mensen met een diep mentale handicap kunnen er leren met paarden omgaan, zitten erop,... vb kinderen waar heel wat emotioneel met gebeurd is leren er met paarden omgaan leren er hun vertrouwen terugvinden enzo. (hoop dat ik het aankan, er komt een jongetje donderdag van wie zijn broer nog maar een week of wat langer overleden is door zelfmoord.. hmm ja).

nu de laatste dagen moet ik weer elke dag mijn moed bijeenrapen om men dag door te komen. was vandaag overstuur bij mijn ouders. daarna moest ik nog 70 kilometer terug rijden, ik vloog aan 150 km/u terug. helemaal niet goed van me. op zo'n momenten heb ik me niet meer onder controle en dat zijn momenten dat ik nog moet leren voorkomen, maar nu lukte het niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:41

charlotvanre : Ik wil later ook Hippotherapie geven . Lijkt me leuk om zo bezig te zijn met paarden en met mensen :D . Ben je al moeten gaan ? of is donderdag de eerste keer ?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:59

ja donderdag is de eerste keer, al kan het dat ik woensdagavond ook ga.
Ik zou het ook heel graag doen. heb al heel men leven iets met paarden/ mensen die het moeilijk hebben. Heb men diploma opvoeder en leerkracht. kan dus en met mensen met een beperking en lesgeven (al lukt dit wel niet voor de moment, maar komt wel terug zeker)
Het is heerlijk mensen wat vreugde te geven. ik ben naar opendeurdag geweest en ik vond het er al super uit zien.

Ik denk dat ik morgen maar een dagje op mijn gemak ga nemen. normaal ging ik die vriendin terug zien, maar ik denk dat ik dat ook nog maar beter niet doe en miss beter met boy ga gaan rijden!

wat stom is, achteraf besef ik dat het niet goed is van zo snel te rijden enzo, maar op de moment kan ik me dat nooit bedenken..

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:13

Ik ben kapotmoe, ben de hele dag bezig geweest, maar wel voldaan; mijn hooi is van het land en staat veilig onder zeil en afdak, dus laat maar komen die regen!

Morgen moet ik van mezelf rustig aan doen, al is het nu verleidelijk om door te gaan en maar gelijk alles aan te pakken wat ik de afgelopen tijd een beetje heb laten liggen..
Maar vandaag was eigenlijk teveel van het goede. Al mijn spieren doen pijn en merk dat mijn rug het ook zwaar gehad heeft.. Heb vanmiddag even een dip moment gehad en een potje zitten vloeken en daarna lekker hard zitten huilen. Ik was met iets bezig wat me toch niet lukte in mijn eentje en er was niemand die me kon helpen.. Was zo boos dat het me zelf niet lukte en voelde me slap en alleen..
Maar het is goedgekomen en ik kan zeker genieten van het eindresultaat!

Bobomelo welkom terug! Fijn dat je vakantie geslaagd was!

Slaap lekker iedereen!
Ben benieuwd of ik vannacht lekker slaap, of dat ik alleen nog maar hooibalen kan zien.. Of steeds wakker ga schrikken van een mislukte oogst.. :+
Maar denk dat ik zo weg ben..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:28

goedemorgen
*\o/* ik heb gister de uitslag van het ziekenhuis gekregen: ik heb GEEN ms! dus ben hartstikke blij.
heb ook geen hernia, dus wat die "pijn"in me rug/benen is weten we nog niet, de neuroloog dacht dan dat het misschien aan de spieren/pezen lag! maar daar moet ik gewoon weer voor terug naar de huisarts en misschien weer met fysiotherapie ofzo zei die man!
heb over ongeveer 2 week afspraak met huisarts!

@ikbenellie, is je rustdag gelukt? en het is belangrijk dat je in elk geval toch van je eindresultaat kon genieten!

@charlot,
is jouw rustdagje ook goed gelukt?
en ben heel benieuwd of je vanavond ook hippotherapie gaat geven! en hoe het gegaan is! als ik in de buurt zou wonen ging ik es met je mee! maar helaas!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:01

bobomelo:

super dat je geen ms of hernia hebt!!! is heel goed nieuws!! ben blij voor jou!

Straks moet ik aan twee kinderen les geven en dan bij hippotherapie gaan helpen! heb er wel zin in!

Gisteren ben ik met de hond naar DA geweest. want ze moet gesteriliseerd worden van dierenasiel. Goh was dat geen fijne ervaring. Hond gromde en snakte direct naar de DA. Met muilband was ze nog niet kalm te krijgen. Ze heeft nog geplast ook op zijn tafel.. Ze was echt dood van de angst. helemaal niet leuk om te zien. Want zo heeft ze nog nooit gedaan. heel de avond was ze nog niet op haar gemak. nu gaat het al wat beter maar ik zie dat ze toch nog niet terug helemaal haar zelf is. Woensdag moeten we terug voor de sterilisatie. zie er wel tegenop.