Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:03

Chiqa schreef:
Och ik vind het zooooo zonde dat mensen hun leven zo weggooien door kinderen te nemen.............Ik had zoiets van nu lach je nog, straks als een boer zonder kiespijn en is er geen weg meer terug
weg leven!

Wel toch? Je kunt ze droppen bij de huisarts, in een drop-box in Oostenrijk en zelfs bij de vuilcontainers zetten. Zal dat ook werken bij pubers? Geen idee of die nog in een drop-box passen eigenlijk.

Ibbel

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:10

Volgens mij is dat leven met 2 katten en 5 honden ook al aardig vergooid. Kan nog wel een kind bij.

Ik vind jou wel heel extreem Chiqa. Kom op zeg, je leven weggooien. Dat is toch ieders eigen keuze, daar waren we het hier toch ondertussen over eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:12

Laetitia; kinderen die al jou tijd en aandacht opslorpen, je lichaam uitleven is dat een verrijking van je leven?
Kan me een leukere verrijking voorstellen, ach gelukkig zijn de meningen verdeeld anders zou mijn leven dr denk ik ook heel anders uitzien. Heb vanmiddag lekker uren met de hondwn en een vriendin rond een meer gelopen, niet naar de klok kijkend, lekker roken, en kom net pas binnenrollen. Pizaatje in de oven getrapt.
Met een kind had ons beide leven er heel anders uitgezien, moet je oppas regelen, op gepaste tijden vertrekken en weer naar huis gaan omdat de koters moeten eten en weer naar bed....
Voor geen goud zou ik dit willen, ben ik vanmiddag weer even mee geconfronteerd.
Wij kregen het ook over kinderen, heb even wat feiten opgenoemd :D

Ibbel schreef:
Kom op zeg, je leven weggooien. Dat is toch ieders eigen keuze

Maak je niet druk, daarom zeg ik toch ook;

Chiqa schreef:
Och ik vind

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:13

Het is ook maar net hoe je je leven inricht. Al dan niet met kinderen. Mijn kinderen voegen echt iets toe. Ze schillen aardappelen, halen de vaatwasser leeg......grapje.
Maar mijn leven is gewoon doorgegaan en mijn kinderen zijn erbij gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:14

Jij speelt vals Hellen jij heb een kerel die jou eten klaarmaakt :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:16

Chiqa schreef:
Jij speelt vals Hellen jij heb een kerel die jou eten klaarmaakt :D

Mijn kerel is er een uit duizenden, maar daarin ben ik vast niet de enige. Maar hij is niet de vader van mijn kinderen en ik heb jaren alleen voor ze moeten zorgen. Heb altijd gewerkt en heb me in niets belemmerd gevoeld verder. Of ik nam ze mee, of ik had de zegen dat ik een beroep op mijn moeder kon doen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:26

Iemand van de Moeder CAO gehoord? Een politiek partij die pleit voor het betalen van loon vanuit de overheid aan alle moeders van 2500,- per maand bruto (bovenop het eventuele salaris dat moeders verdienen met het verrichten van arbeid).

Partij vindt dat moeder zijn net zo goed een zware baan is en dan ook beloond moet worden in de vorm van loon.

Ik vind het zelf echt té belachelijk voor woorden...Dan ga ik ook maar kinderen krijgen en maar liefst 2500,- per maand verdienen met thuis blijven! Meer dan dat ik verdien met een fulltime baan bij een werkgever!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:29

Only_Hellen schreef:
Het is ook maar net hoe je je leven inricht. Al dan niet met kinderen. Mijn kinderen voegen echt iets toe. Ze schillen aardappelen, halen de vaatwasser leeg......grapje.
Maar mijn leven is gewoon doorgegaan en mijn kinderen zijn erbij gekomen.

Ideaal! Je kan kinderen inderdaad ook zien als extra personeel in huis :+

Chiqa mag ik vragen hoe de relatie met jouw moeder en vader is? Is die goed? En heeft jouw moeder wel kinderen gewild? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik ben daar erg benieuwd naar.

Mijn moeder was ook niet iemand die echt heel graag kinderen wilde, het was of op zoek naar een nieuwe baan of aan kinderen beginnen. Aangezien al haar vriendinnen bezig waren met aan kinderen beginnen heeft ze voor het laatste gekozen ;) . Ze heeft er echter nooit spijt van gehad.
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 16-03-10 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:30

Ik kan me best voorstellen dat moeder zijn een zware baan is, maar ik kan me zo'n salaris écht niet voorstellen. Eerste gedachte die in me opkomt is "aanrechtsubsidie", was dat niet van de SGP?

Daarnaast: moeder ben je voor altijd, dat is niet een of andere dienst die je verleent of overeenkomst die je aangaat (als je het wel zo ziet dan klopt er iets niet als je het mij vraagt). Of je kinderen moeten je kunnen ontslaan ofzo ;-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:31

Die politieke partij is blijkbaar vergeten dat het hebben van kinderen al dik gesponsord wordt door de overheid...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:32

Zo, das een aardig bedrag...
Het idee zelf is wel aardig, maar iedere moeder dat bedrag bovenop een eventueel salaris, nee das echt te gek voor woorden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:38

Ik snap dus werkelijk niet waarom dat zou moeten.

Want waarom alleen de moeders? En wat dan voor de alleenstaande vader die naast zijn fulltime job ook nog een paar kinderen opvoedt? Heeft die dan pech gehad?

Wel een handige manier om uit de bijstand te komen trouwens, gewoon zorgen dat je zwanger raakt, krijg je meteen een dik salaris :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:40

Hellen je heb het echt getroffen, zie helaas vaak dat de moeder voor alles moet opdraaien en vaders hobbelt daar maar wat achteraan.

Laetitia; ik ben wees. En wij zijn alledrie zeer gewenste kinderen, mijn moeder had ook graag oma willen worden, had ze nooit geworden we denken er alledrie hetzelfde over. Zonde van je lijf en leven.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:47

Ja maar ik draaide ook overal voor op hoor. Voor zover ik dat ervoor opdraaien noem. Maar ik heb het altijd alleen gedaan, tot de echtscheiding, en we een co-ouderschap aangingen. Hun vader werkte tot de scheiding in het buitenland en was heel erg weinig thuis.

2500 euro? Wow. Ik ga stemmen :Z . Wie mag dat gaan betalen zoetje-lieve-gerritje? Juist, Jan de Belastingbetaler. Belachelijk idee. Het komt zo trouwens bij Man bijt hond, over die moeder-CAO. Aan de ene kant moeten we 1750 euro bezuinigen (is 1750 per Nederlander per jaar) maar aan de andere kant mogen alle moeders 2500 euro salaris krijgen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:56

Het is zelfs 2500,- netto! Wie verdient dat in godsnaam bij een normale 40-urige werkweek? Alleen de topinkomens!

Chiqa, dus jouw broers/zussen willen ook geen kinderen?
Heb je wel vriendinnen die kinderen willen of niet? Hoe sta jij daar tegen over (vriendinnen die kinderen willen)?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:21

Elke mafkees zonder opleiding neemt een kind. Studeren doen we niet meer, want we krijgen toch wel de dikke jackpot per maand. Maar laat ik nou niet het idee hebben dat dit ooit werkelijkheid gaat worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6303 ... tml?p=13,1
Waarom zoeken ze de moeder. Dat snap ik niet. Kind is niet gewenst, wat de reden dan ook is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:25

Sh!t zeg, en nou ben ik te oud voor een carriere-move tot moeder :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:28

Oppasmoeder?

Ik kan nog net, opschieten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

Ik ga meteen met de pil stoppen! Wat een heerlijk riant salaris zeg! En dan nog kinderbijslag erbij. Kan ik mooi ook een paard aanschaffen en onderhouden, waar ik naar toe kan als kindjes op school zitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:31

Sparta denk dat het een misdaad is oid een baby bij het vuil dumpen kan zomaar.

laetitia schreef:
Heb je wel vriendinnen die kinderen willen of niet? Hoe sta jij daar tegen over (vriendinnen die kinderen willen)?

Mijn ene zus werkt met kinderen en wilde ze ook graag, altijd opassen (Deed ze als kind al) echt levensmoe. Nu is ze 34 jaar en nog steeds niets, laatst zei ze tegen mij dat ze het vrije leven toch wel heel erg waardeerde, uitslapen, laat naar bed, op vakantie naar vrienden, feesten, ze moest stiekem bekennen dat het toch niets voor haar was, dacht dat ze van haar geloof was afgestapt, heb me rot gelachen, zie je wel, grote zus weet wel wat goed is voor je 8-)

Mn andere zus heeft een bloed hekel aan kinderen, die is in staat ze omver te lopen als ze haar een strobreed in de weg lopen, en vind ze net zulke suckers als ik :+ Levert heel wat taferelen op op straat en familiefeestjes.
Vriendinnen? Ach heb dat in het begin van dit topic al verteld, die zie ik niet meer zitten verstopt en weggevaagd tussen 4 muren van een nieuwbouwhuis hebben geen tijd meer voor vriendschappen.

Gelukkig heb ik nog een hele horde vrienden en vriendinnen van mijn leeftijd die er net zo over denken als ik of verschrikkelijk afwachten/sceptisch zijn als de dood op te moeten geven wat ze nu hebben.

Ik heb een vriend die is gescheiden, heeft drie kinderen en wordt razend, echt razend als wij over kinderen beginnen, hij wil ons niet kwijt en volgens hem verpesten ze voorgoed je leven (En hij kan dr over meepraten)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:32

Dat krijgen ze er toch nooit doorheen.
Echt een belachelijk bedrag.
En net wat _sparta_ zegt, iedere simpele ziel word even zwanger, ongeacht of het kind nu wel of niet gewenst is.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:33

Dat is wel een heeele sterke overtuiging.
Maar goed, ieder zijn ervaringen en mening ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:55

laetitia schreef:
Het is zelfs 2500,- netto! Wie verdient dat in godsnaam bij een normale 40-urige werkweek? Alleen de topinkomens!

Per kind 2500 euro? *D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:42

laetitia schreef:
Iemand van de Moeder CAO gehoord? Een politiek partij die pleit voor het betalen van loon vanuit de overheid aan alle moeders van 2500,- per maand bruto (bovenop het eventuele salaris dat moeders verdienen met het verrichten van arbeid).

Partij vindt dat moeder zijn net zo goed een zware baan is en dan ook beloond moet worden in de vorm van loon.

Ik vind het zelf echt té belachelijk voor woorden...Dan ga ik ook maar kinderen krijgen en maar liefst 2500,- per maand verdienen met thuis blijven! Meer dan dat ik verdien met een fulltime baan bij een werkgever!

Welke partij is dat? :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:45

Chiqa schreef:
Hellen je heb het echt getroffen, zie helaas vaak dat de moeder voor alles moet opdraaien en vaders hobbelt daar maar wat achteraan.

Laetitia; ik ben wees. En wij zijn alledrie zeer gewenste kinderen, mijn moeder had ook graag oma willen worden, had ze nooit geworden we denken er alledrie hetzelfde over. Zonde van je lijf en leven.

Gelukkig is mijn man ook de vervelendste niet! :)

Wees... Dat woord wordt toch bijna nooit meer gebruikt...