Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:13

CIV: Hoe is jouw dag? Kun je een beetje genieten van je rust? Hoe gaat het eigenlijk met je paardje? Helpen ze je al een beetje op stal?

Ik ga zo maar eens even boodschappen doen. Heb goed geslapen. Net weer een meningsverschil met mijn vriend dat een beetje uit de hand loopt. Ik baal er zo van. Als het even een tijdje goed gaat verwacht hij dat het altijd rozengeur en manenschijn is en dat we het altijd met elkaar eens zullen zijn. Hij blaast het dan zo op als ik even iets heftiger reageer en daar word ik dan weer geïrriteerd en boos van. Zucht...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:28

PW, :(:) wat jammer dat je vriend weer iets te heftig reageert, hopelijk koelt hij wat af als jij de boodschappen haalt. Het kan niet altijd goed gaan maar geniet van de goede momenten en leer van de slechtere. Hier gaat het momenteel wel, heb de was weggewerkt. Het is toch fijn om iets gedaan te hebben. We hebben met de hond gewandeld en nu weer even achter de computer, is wel fijn dat ik er geen hele dag achter heb gezeten :D Gisteren hebben ze me geholpen, we hebben haar gelongeerd (wat loopt ze toch mooi :~ ) daarna beentjes voor het eerst afgespoten, wat ze wel spannend vond en nog een stukje gewandeld. Gaf me een goed gevoel om met haar bezig te zijn, al is het dan met hulp. Wel fijn dat de winkels bij jullie open zijn, die luxe hebben wij hier niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:50

Ik heb vandaag ook de was gedaan.
Verder wel teveel achter de computer gehangen, doet me geen goed. Al voelde ik me vanmorgen al niet goed... |(

Wat leuk dat je je paardje hebt gelongeerd gisteren. Kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft. Het maakt niet uit dat het met hulp is, voorlopig is het begin weer gemaakt en dat is het belangrijkste!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:54

Voel je je wel wat beter dan vanmorgen? Er zijn dagen dat ik er ook veel achter zit maar ik probeer het wel wat te minderen maar soms lukt het me niet me ergens anders toe te zetten.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:04

Nee, voel me eigenlijk alleen maar minder.
Ga zo maar eens even wat eten koken. Ik zit vaak ook te veel achter de computer, vooral als ik me rot voel kom ik er moeilijk achter weg. Daarom is het ook zo goed dat er weer een hond komt, kan ik weer lekker wandelen. Is goed voor me.

Voor nu mis ik Droeffie gewoon even heel erg. Pfff...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:10

Even wat foto's van gisteren zodat jullie ook een beeld bij haar hebben, somber weer en erg veel blubber maar ze liep erg netjes na lange tijd rust.

Mooi zweefmoment, helaas was het weer niet zo.
Afbeelding
Fijn achterbeen gebruik
Afbeelding

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:12

Hey Leuk om wat actiefoto's van je paardje te zien!
Ik vind het echt een leuk dier. Mooie ruime draf lijkt ze te hebben :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:16

PW, dank je. Was even offtopic natuurlijk maar wilde ze graag met jullie delen :D Ze loopt nu natuurlijk in de blubber en moet nog opgepakt worden maar de gangen bezit ze in ieder geval :~ Ze komt zelf niet zo mooi uit op de foto's maar ze blinkt ook erg mooi, ben wel trots dat ik haar eigenaar ben als ik haar dan zo zie gaan. Edit; hoop zo dat het gaat werken tussen ons anders vrees ik dat ik toch knopen door zal moeten hakken maar nu nog niet.

Denk ook dat een hond je goed zal doen, nu kom je toch wat minder makkelijk buiten en straks moet je weer. Herken dat achter het scherm hangen wel. Als je je verhaal wilt doen of even wat afleiding zoekt dan weet je me te vinden meid :(:) Doe rustig aan. Misschien is er iets wat je kunt doen waardoor je je wat beter zult voelen en anders dan mag het er zijn, er komen weer betere momenten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:20

Op de tweede foto lijkt ze wat buikerig inderdaad, maar ja, wat wil je als je al een tijdje vakantie hebt ;) Vind de eerste foto al een leuk beeld geven voor een paard dat zo lang stil gestaan heeft hoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:23

Toen ik net boodschappen ging doen zat de deur nog op slot, er was og niemand buiten geweest. Dat was ook even zo'n lastig moment. Normaal gesproken gaat de deur 's ochtends bij het eerste rondje natuurlijk al van slot.

Heb het er net even met mijn vriend over gehad dat ik me rot voel. Dat luchtte wel even op. Het mag er inderdaad gewoon zijn.

Mijn vader belde net trouwens. Hij had een leuke hond van anderhalf op internet gezien. Ik zei tegen hem dat we gisteren al bij een hond zijn wezen kijken. Ik kreeg de indruk dat hij het niet leuk vond dat hij dat nog niet wist. Ik voel me er een beetje rot om, maar aan de andere kant is het onze keuze en ik hoef het toch niet meteen aan iedereen te vertellen? Beetje dubbel...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:36

Wij hadden ook een merrie die heel snel buikerig was. Daar doe je op zich weinig aan. Zodra die weer aan het werk kwam, was het er ook altijd zo weer af.

Ik heb vandaag de kussenhoezen van Droef uitgewassen. Verder zijn we er klaar voor. Heb het een en ander nog gelezen vanochtend en heb zin om met hem aan de slag te gaan. Het wordt een uitdaging om buiten zijn aandacht vooral op ons te richten, zodat hij ook wat minder gaat trekken aan de riem. Ik heb er zin in en ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.

Morgen heb ik inderdaad geen drukke dag, daar moet ik me dan nog maar even doorheen slaan. Ga na de groep weer sporten morgen, heb nog de komende twee weken een aangepast programma om mijn energiereserves weer wat op te bouwen. Ik kon gisteren op stal met uitmesten dat ik me fitter voelde dan voor de vakantie. :)
Verder even naar de bloedbank. Mijn grootste angst is of ik het wel kan vinden :+

Ik had het mijn moeder gister al wel verteld en afgesproken dat ze vrijdag op de koffie zouden komen. We vonden het wel grappig als mijn vader dan opeens de hond zou zien. Nu vond ik het banketstaaf om het niet te vertellen. Volgens mij baalde hij er alleen een beetje van dat ik niet wilde vertellen wat voor één het was. Wij vinden het gewoon leuk dat ze dat pas zien als ze komen kijken :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:42

Dat buikige was niet erg geweest als ze haar doel waar had kunnen maken, ze was bedoelt als fokmerrie. Fijn dat je klaar bent voor dinsdag, hebben jullie vrij genomen? Wil je ook een cursus gaan doen met hem? Zal toch wel lukken om het te vinden, vertrek optijd zodat je ook alle tijd hebt om eventueel nog te zoeken, vind ik zelf altijd wel prettig want anders krijg je last van de tijdsdruk. Succes in ieder geval morgen, wil je vanavond nog iets innemen om te slapen? Als ik niet hoef te werken dan neem ik meestal niets in, probeer zo min mogelijk maar soms kan het niet anders. Dan is het nog spannend voor je pa een vrijdag ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:48

Heb jij haar gekocht als fokmerrie dan? Nee toch? Is ze niet geschikt voor de fokkerij?

Ik wil niet meteen op cursus met hem. Wil eerst even bekijken hoe het gaat en of we het zelf met consequnt zijn kunnen aanpakken. Heb zelf al wel ideeën over hoe ik er mee om moet gaan. Mocht dat niet voldoende blijken dan gaan we zeker met hem op cursus.

Ik weet morgen wel ongeveer waar het is. Ik ben er met mijn vriend als eens een keer geweest, dus het moet wel goed komen. Ik denk niet dat ik vanavond wat inneem, heb de afgelopen twee nachten al wat ingenomen. Ik probeer ook zo min mogelijk in te nemen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:36

PW: Jammer dat je vader zo reageerde.. Als hij zelf al aan het zoeken is geweest, zal hij in ieder geval niets zeggen over dat hij het te vroeg vindt etc. Ben benieuwd hoe hij vrijdag reageert :)
Jammer dat je vriend zo reageerde. Ik vind het ook wel eens moeilijk voor de mensen om me heen, maar je kan er gewoon echt even niets aan doen. Hopelijk is het weer een beetje bijgelegd?
Knap dat je naar de bloedbank gaat. Ik heb ook absoluut geen angst voor naalden (moet mezelf ook injecteren), maar zou het toch niet snel doen. Hoewel het natuurlijk een kleine moeite is.

CIV: Leuke foto's, mooi paard! Lekkere bewegingen zo te zien!! Fijn dat je haar hebt kunnen longeren. Dat anderen je geholpen hebben geeft toch niet, anders had je het waarschijnlijk niet gedaan. Nu kan je even vertrouwen opbouwen, van beide kanten. Wie weet durf je het over een tijdje wel alleen aan. Superfijn dat je mensen op stal hebt die je willen helpen!

M'n mail naar de vakbond is gelukt, krijg uiterlijk binnen 10 werkdagen antwoord :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:26

Jeetje het is druk geweest...

Pw, ik denk dat jouw beslising gewoon gevoelsmatig goed is, en helaas hebben mensen altijd een oordeel klaar,
maar ik vind het goed dat je je niet laat beinvloeden door dat soort uitspraken, je helpt weer een dier en je helpt jezelf!
Droef zal altijd in je hart blijven, en ik hoop dat je met je nieuwe aanwinst weer lekker kan wandelen en genieten!
Ik las net een stukje over de ademhaling ga ik zo ff doorlezen , want ik zit de laatste tijd erg met met mijn ademhaling ( ik heb astma), maar het is niet dat ik het benauwd heb , ik adem niet voluit,..

Dat je vader zo reageerde is wel raar , maar ik denk dat hij het goed bedoelde. en ik zou het ook leuker vinden als ze hem ineens thuis zien als ze langs kwamen.
Ben je er weer een beetje uit met je vriend, het blijft altijd een beetje moelijk, maar je geeft het goed aan en je blijft praten.

Civ, leuk je paardje, voelde het goed? Geef jezelf wat tijd om eraan te wennen weer met je paard tijd door te brengen, als jullie band goed is dan komt het goed.
Heb je voor de rest nog een leuk rustig weekend gehad?

Aikon, foe ik heb het even wat moeilijk met jouw posts, kom er niet doorheen, lees dat je veel mee hebt gemaakt en je het niet echt makkelijk hebt, ze werken niet echt mee met je!
Sorry ik moet het echt even nog een keer lezen,..

Flugel ik had toen jouw topics gelezen toen je ze plaatse, over je oude paardje,
Ook je nieuwe aanwinst .. en wat is het een prachtdier zeg!

Maaike, dat jij smorgens zo wakker wordt dat heb ik ook, ik snap er niks van op tijd naar bed en word wakker alsof ik de nacht doorgegaan ben, ook spieren doen pijn , maar dat heb ik ook vaker zere kaken van het gespannen slapen en alles strak zetten.

Hier gaat het even minder, eigenlijk rustig weekend gehad, lekker de paarden gedaan en gelezen en op de bank gebleven.
Maar ik voel me best slecht nu, vanacht veel wakker geweest, druk op mijn borst en ik bleef in mijn paniek hangen ik kon niet uit de gedachte komen waar ik in zat het was een gevoel en gedachte die leken echt ik heb hardop gezegd JE BENT WAKKER, maar het hielp niet, verder voel ik me gewoon erg somber, grrrr de spanning nu zelfs mijn vingers blijven strak... oh dit is frusterend..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:47

Pilipa: :(:)
Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Wel fijn dat je lekker bij de paarden geweest bent en wat gelezen hebt. Als ik jou verhaal zo lees kan jij denk ik ook wel wat hebben aan de ademhalingsoefeningen. Lees het maar op je gemakje door. Als je er nog vragen over hebt, moet je maar een gil geven, ik geef er graag antwoord op.

Bij ons is de lucht weer geklaard. Ik heb aangegeven dat ik me vandaag gewoon helemaal niet fijn voel en ik merk steeds meer dat het makkelijker wordt als ik dat gewoon uitspreek i.p.v. voor me houd.

Mijn nieuwe aanwinst wordt wel een uitdaging, hij kan namelijk nog wel wat opvoeding gebruiken. Ik heb nog even het een en ander gelezen en heb er zin in om met hem aan de slag te gaan. We gaan het ervaren :) Is voor mijn zelfvertrouwen ook wel goed, zo'n hond. Ik weet ergens namelijk wel dat ik het kan en dat ik niet aan mezelf hoef te twijfelen...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:50

Thanks , ik ga alleen ga ik het morgen ff printen ik moet zeg maar dingen kunnen aanstrepen enz, zodat ik het ook altijd bij de hand heb.

Vind je erg positief klinken met je ideen met de hind, dat is goed en dat je zegt "dat ik het kan " goed dat je het makkelijker kan bespreken dat moet voor hem ook wel beter zijn toch?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:52

Mijn vriend en ik gaan nu een mooie foto van Droeffie uitzoeken om uit te vergroten. Verder ga ik een verjaardagskalender maken met foto's van hem. De kalender die ik heb is verjaard, dus een mooi moment voor een nieuwe :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:54

_Pilipa_ schreef:
Thanks , ik ga alleen ga ik het morgen ff printen ik moet zeg maar dingen kunnen aanstrepen enz, zodat ik het ook altijd bij de hand heb.

Vind je erg positief klinken met je ideen met de hind, dat is goed en dat je zegt "dat ik het kan " goed dat je het makkelijker kan bespreken dat moet voor hem ook wel beter zijn toch?

Ik vind het ook altijd fijner om dingen op papier te hebben. Begrijp het dus helemaal :j
Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik ben ook positief over de hond en heb zin om hem dinsdag op te halen.
Ik merk dat ik door het inslapen van Droef dichter bij mijn gevoel gekomen ben. En daardoor zijn mijn vriend en ik weer dichter tot elkaar gekomen. Heeft Droef toch maar mooi voor elkaar gekregen wat de haptonoom al vanaf aug. probeert :+

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:05

Haha, wat goed PW dat je de positieve ervaringen eruit haalt!
Leuk dat je een mooie foto gaat uitvergroten. Wij hebben hier ook een grote uitvergrote foto hangen van onze vorige hond.
In het begin best moeilijk, maar nu zo mooi (http://img521.imageshack.us/img521/6545/royn.jpg).

Pilipa, wat balen dat het minder gaat. Herken wel heel erg wat je zegt. Spanning die blijft, hangen pijn op de borst, slecht slapen en rot voelen..
Denk dat wij op het moment handen kunnen schudden ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:12

PW ik vind je vooruitgang weer enorm , je maakt zulke mooie stappen , tegemslagen verwerk je en biedt je het hoofd!

Maaike ik denk het ook, voel me zo zwaar en gewoon geen puf meer.. bleehhhh

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:12

En wat een prachtige hond!!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:14

Wat een snoepie Maaike! Een heerlijk koppie had ie zeg.
Deze foto heb ik al op canvas 50 x 70:

Afbeelding

Maar we hebben in de keuken nog een muur vrij waar ik graag een mooie stoere foto van hem wil. Hierop staat zijn lieve kant, ik wil er dus ook nog één van zijn stoere kant...

Heb je nog wat aan de artikelen gehad?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:20

Ik heb nog niet de fut en concentratie gehad om het te lezen.. sorry.
Heb ze opgeslagen op m'n pc, kan ze een x rustig om m'n gemak lezen. Maar het lukt nu gewoon even niet..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:25

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor ;)
Dat begrijp ik wel, was gewoon benieuwd.