Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:11

Goedemorgen!

Ik zou eigenlijk met Pascal mee gaan naar het honkballen, maar hij maakte me te laat wakker en zo haalde ik voor mijn gevoel niet om op tijd klaar te zijn. Ik zat al helemaal te stressen, dus ben ik thuis gebleven..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:20

Hey Angela, welkom terug, kunnen genieten van je vakantie en blij dat je weer terug bent? Ik ben altijd blij weer thuis te zijn. Leuke dingen om te doen met je vriend? Ik zou simpel beginnen met dingen die niet gelijk dagvullend zijn, beetje de dingen die PW noemt. Vind je het jammer dat het vanmorgen niet is gelukt om mee te gaan? Ga je vanmiddag nog iets doen?

Hoi Bolletje, wat doen wij? Phoe wij krijgen oefeningen van onze psychologen om ons minder druk te maken en leren hoe we onze gedachtes kunnen verzetten. Dingen opschrijven is er 1 van, zodat je overzicht krijgt.

PW, hoe is het met jou? Lekker geslapen? Veel plezier vandaag, hoop dat het gezellig is.

Hier gaat het wel, voelde vanmorgen best wel wat spanningen maar gelukkig is dat nu over, komt misschien omdat ik langer op bed heb gelegen en ik droom ook veel over mn vriend. Nu is het gelukkig weer gezakt, als het lekker weer is wil ik vanmiddag nog even van de zon genieten maar verder geen plannen, is ook wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:35

CIV: Wat vervelend dat je vanmorgen last van spanningen had, gelukkig is het nu wat gezakt! Geniet maar lekker van je dag.

Ik vind het wel jammer, en voel me ook wel schuldig dat ik niet mee ben gegaan. Maar goed, volgende keer beter! Ik ben nu de keuken aan het opruimen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:07

Angela, daar is hij ook vast blij mee maar ik snap dat je het jammer vind, is hij een hele dag weg? Volgende x zelf je wekker maar zetten ;) Er belde net een vriendin, morgen gaan we even wandelen in het bos, dat is wel leuk natuurlijk, wel uitkijken voor teken :=

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:25

Nou het is weer rustig hier. PW hoe was het bij je vriendin?

Vandaag lekker gerelaxed, zelfs nog even geslapen vanmiddag :o. Heb nog uitgebreid met mn vriend gebeld en dat deed me goed. Nog een lekkere wandeling met de hond gemaakt en verder eigenlijk niks gedaan maar dat mag ook weleens. Voel me nu wel ontspannend maar je wordt er ook lui van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:40

Leuk dat je morgen gaat wandelen!

Ik ben weer helemaal op, weer teveel gedaan. Het is zo frustrerend om iedere keer weer tegen je eigen rotte grens aan te lopen!!!! :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:00

Hallo allemaal.
Ik ben vandaag bij mijn vriendin geweest. Had haar lang niet gezien. Was van te voren wel wat gespannen. Ben dan bang dat het niet gezellig wordt en dat ik niks te vertellen heb enz.

Maar het was heel gezellig. Lekker gepraat en bij haar paard geweest. Ik was sommige momenten aardig op mijn gemak, maar had ook nog wel momenten dat ik me toch ongemakkelijk voelde. Maar dat was gelukkig niet de hele tijd, waardoor ik er toch van heb kunnen genieten. Dat was erg fijn en voelt weer als een klein stapje vooruit.

Ik ben doodmoe nu, maar wel heel voldaan.
Ga maar op tijd naar bed, want morgen wordt een drukke, lange dag. Moet morgenmiddag de vragenlijsten invullen voor de schemagerichte therapie en heb morgenochtend gewoon eerst dagbehandeling.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:05

@ CIV: Wat vervelend dat je wat spanningen had. Ik heb dat ook dat ik 's ochtends vaak nare dromen heb. Bij mij gaan ze over de familieperikelen. Heel vervelend is dat en ik kan me goed voorstellen dat dat spanningen geeft.

Lekker dat je morgen gaat wandelen in het bos met je vriendin. Het wordt lekker weer, dus dat is prima.

@ Angela: Jammer dat je niet mee kon. Ik begrijp de stress wel. Dat zou ik ook hebben. Goede keuze denk ik dat je niet mee gegaan bent. Alleen wel jammer natuurlijk omdat je het toch van plan was.

Vervelend dat je weer zo over je eigen grenzen gegaan bent. Je moet ook nog een beetje rustig aan doen, je bent net terug van vakantie. En dat betekend in jouw situatie dat je daar nog van moet bijkomen. Waar bij normale mensen de vakantie energie oplevert, heeft het jou energie gekost. Kalm aan dus! ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:15

Angela, doe rustig aan :(:) Ben je nog bij Garuna geweest?

PW, wat fijn dat meeviel bij je vriendin, weer een positief bericht, je maakt vele kleine stapjes PW, erg goed van je! Doe nu lekker rustig aan en succes morgen, zie je er tegenop?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:41

Ga deze week inderdaad weer hard ;) Positief is het zeker. Het geeft een goed gevoel en vooral vertrouwen dat het wel goed komt.

Nee, zie er eigenlijk niet echt tegen op. Heb eerder zulke vragenlijsten moeten invullen, dus dat is inmiddels wel bekend. Zie er alleen een beetje tegen op dat het zo'n drukke volle dag is, maar ja dat is even niet anders.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:51

Morgenavond gewoon weer rustig aandoen. Vind dat je goed bezig bent! Ik heb net toch weer een oproepje voor een ruiter geplaatst, wie weet heb ik dit maal meer succes en krijg ik minder offtopic reacties, zal toch een oplossing moeten vinden. We zullen zien.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:53

Jeetje gaat echt veel te hard ja.
Ik kan mijn andere hk's al amper bij houden, maar daar word voornamelijk gekletst , hier is de kost wat zwaarder.

Even een resume, hoe is het nu met iedereen, zijn er nog mensen op vakantie, of gaan er nog mensen op vakantie?

Zijn er al mensen volledig aan het werk?

Ik hoop morgen ff een plekje te vinden dat ik even de laatste pagina's kan doorlezen zodat ik op iedereen eprsoonlijk even kan reageren

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:56

Hai ladies! Ik lees nogsteeds mee hoor :)
PW, wilde even zeggen dat ik heel trots op je ben. Je boekt zoveel kleine succesjes: Momentjes die je weer laten voelen dat je écht wel op de weg omhoog bent :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:59

CM en Petulan, hoe is het met jullie?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:01

Jaa, goed eigenlijk! Heerlijk nog een weekje vakantie met mn vriend gehad hier thuis, en echt mn rust gepakt :) Net nog lekker een eind wezen fietsen, heerlijk!

Momenten van spanning kan ik tegenwoordig goed reguleren, alhoewel er natuurlijk wel weer uitschieters naar beneden zijn. Ach, ik denk dat ik daar mee moet leren leven en dat geeft gewoon aan dat ik - ik ben, en dat bij mijn eigen handleiding hoort :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:03

Dat klinkt goed, goed ook dat je kan accepteren dat sommige dingen nu bij je leven horen. Zelf vind ik dat nog moeilijk maar mn grenzen bewaken gaat wel wat beter.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:14

Wow Petulan, dat klinkt inderdaad als een flinke vooruitgang.

Hou dit gevoel vast, er zullen vast nog wel kuilen komen, maar als je dit gevoel aanhoud kom je daar zeker doorheen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:16

Voel me weer wat minder nu maar dat komt misschien omdat ik vandaag niets heb gedaan en niemand heb gezien, voel me zeker in de avonden wel eenzaam ;( en het zal ook wel aan de periode van de maand liggen vrees ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:24

Oh CIV , dat is zo herkenbaar.
Afleiding is het sleutelwoord.
Ik voel me ook belabberd als ik de hele dag niets heb gedaan.

Ik ben vanochtend met een oude vriendin van me naar het bos gegaan, had dr echt al jaren niet gezien, was erg gezellig!
Daarna nog even andere paard naar het dorp gereden naar mijn huis en buurtjes

Daarna huis gepoetst en toen uitgebreid in bad, pff was kapot.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:26

Klinkt goed CM, was een leuke dag zo te lezen. Dacht dat een dag thuis me goed zou doen en dat deed het ook, tot vanavond, dan komt toch dat vervelende gespannen gevoel weer boven, verdorie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:27

Ik wou dat ik je een knuffel kon geven :(:)

Als je een keer echt te kwaad zit ben je van harte welkom hier hoor :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:30

Dank je, het is helaas niet bij de deur maar het zou weleens prettig zijn met iemand te praten die me begrijpt, mag volgende week weer naar de psych. gelukkig, even wat dingetjes bespreken. Vandaag lag er een kaartje voor mn vriend van mn schoonmoeder binnen, heb het even gelezen :o staat er weer in dat ik te moe was om mee te gaan, dat doet dan weer pijn. Had het ook niet moeten lezen maar vermoeden al dat er iets over mij in zou staan en dan smsen ze dat ze het begrijpen, kan ook zijn dat ik het te negatief zie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:32

Nee helaas, de afstand is natuurlijk een struikelblok.
Maar het is soms fijn om ff te spouwen, dan ben je het in elk geval kwijt !

Ik denk dat je veel dingen idd nu negatiever ziet dan ze zijn. Dat is logisch en kun je nu niets aan doen.
Toch zijn er stiekum steeds meer mensen die het begrijpen hoor !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:33

Laten we het hopen CM, had je nog plannen voor morgen? Ben erg blij dat jullie hier zijn en dat het weer wat drukker voelt, dan voel ik me niet zo alleen en kunnen we elkaar steunen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:36

Precies, er is altijd nog internet he !

*klopt af voordat ie er dalijk uitligt*

Morgen komt de smid, verder geen plannen :D