Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:11

Loesss schreef:
Ik ken het, nu alweer uit mijn spijkerbroeken gegroeid! En vind al die dieetproducten anders ook niet erg goedkoop (mager vlees, magere kaas, salade als avondeten ipv goedkope pizza etc)

Was gisteren nog een heel nieuwsitem over of in een actualiteitenprogramma...Dat slechte dingen goedkoper zijn dan gezonde dingen :j

Joonsel

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:22

Viel mij ook al op!

Deed van de week boodschappen. Een salade kost €3,30 ofzo, terwijl een pizza €1 is!!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:31

die chroomtabletten werken wel!! :) Heb 2 dagen al geen zoetigheid gehad, gister 1 colaatje, maar vandaag niets. :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:38

MamaMiesje schreef:
Heb vandaag effe mn feestjurk gepast; m'n killerheels eronder en ...damn I look hot! :D
Beetje rustig aan doen met afvallen; mn kont en heupen passen er mooi in, maar bij mn buik begint 'ie al behoorlijk te lubberen :=

En samen met dit goede nieuws heb ik ook nog goed nieuws:
Ik pas (weer :+ ) in mijn trouwjurk!!! *\o/* En damn, die stond ook goed :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:05

Bokkiej schreef:
die chroomtabletten werken wel!! :) Heb 2 dagen al geen zoetigheid gehad, gister 1 colaatje, maar vandaag niets. :)

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:25

*Sorry dat ik zo kom binnenvallen.

Ik had eigenlijk een vraagje, is appelstroop een goed brood beleg? := Beter dan (aardbeien)jam?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:26

Jup, maar als je light jam neemt is dat ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:30

Ah oké. Want ik houd echt van appel stroop O:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:28

Ik heb ook een vraagje :)

Hoe gezond is een broodje gezond?
Dus ham, kaas, komkommer, tomaat, sla en ei.

Hoe vaak kun je dit per week eten? :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:34

Kijk eens op http://www.caloriechecker.nl/productchecker/invoer.html Daar kun je een product invoeren en zien hoeveel kcal&vet erin zitten.
Ik kom uit op 400 kcal, 10 verzadigd vet, en 21 totaal vet (ik neem aan in gram?)
Ligt er dan ook wel aan wat voor broodje, wat voor kaas etc.

Hoe vaak je het per week kunt eten, weet ik niet.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:00

Ik zou dit persoonlijk misschien 1x per week doen.

Een ei zou ik misschien 1 a 2x per week eten.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:57

Een broodje gezond is helaas niet bepaald light. Kaas is vet en meestal wordt het gesmeerd met mayonaise. Daarnaast is ei ook niet echt mager. Als je broodjes moet halen kan je beter voor een broodje achterham gaan.

Gefeliciteerd Fletti met je passende jurk *\o/* Jullie zijn dus allebei al bijna klaar voor de grote dag :D

Loess, het is een net schema, maar houd er wel rekening mee dat jij in je werk ook veel staat en loopt en dat iemand met zittend werk best minder nodig zou kunnen hebben.

Momenteel is mager voedsel niet erg duur. Alle groenten komen nu van de volle grond en zijn lekker goedkoop. Alle kant en klare producten moet je wel laten staan. Zeker kant en klare salades, die zijn vaak een stuk slechter dan je zou denken (dressing, kaas, pijnboompitten).
Laatst bijgewerkt door kebie op 23-07-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:03

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:10

WAUWWWW +:)+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:24

kebie schreef:
Een broodje gezond is helaas niet bepaald light. Kaas is vet en meestal wordt het gesmeerd met mayonaise. Daarnaast is ei ook niet echt mager. Als je broodjes moet halen kan je beter voor een broodje achterham gaan.

Gefeliciteerd Fletti met je passende jurk *\o/* Jullie zijn dus allebei al bijna klaar voor de grote dag :D

Loess, het is een net schema, maar houd er wel rekening mee dat jij in je werk ook veel staat en loopt en dat iemand met zittend werk best minder nodig zou kunnen hebben.

Momenteel is mager voedsel niet erg duur. Alle groenten komen nu van de volle grond en zijn lekker goedkoop. Alle kant en klare producten moet je wel laten staan. Zeker kant en klare salades, die zijn vaak een stuk slechter dan je zou denken (dressing, kaas, pijnboompitten).

Ik werk maar 1 avond en 1 dag in de week bij de sportschool, dus is te verwaarlozen daarvoor. Rest studeer ik. Maar op zich is dit rond de 1200 kcal per dag en dat is zeker netjes! Wil niet zeggen dat dit het perfecte schema is, maar ik ben hiermee 17 kg afgevallen, dus het zal toch wel in orde zijn en niet ongezond of crasherig!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:25

Foolish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:26

Ik wil ook graag op dieet minstens 5 kilo er af, maar het probleem is dat ik me er niet tot toe kan zetten om van al het lekkers af te blijven.
Hebben jullie misschien tips voor mij?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:27

Ik denk dat het enige wat echt zorgt voor blijvende vermagering, die bekende psychische knop die om moet en dat kun je niet sturen!

ben best trots, ik ging met paps, mams en gezinshuiskids bij friettent eten ivm afscheid van iemand en nam gewoon in de friettent een salade :D!

Foolish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:38

Ik zal mij eet patroon omschrijven:

S'morgens: Meestal niets, omdat ik het gewoon weg niet door mijn keel krijg.
S'middags: Dan eten we hier dus warm, en eet ik gewoon een aardappel groente en vlees.
S'avonds: meestal 2 of 3 boterhammen.
Tussen door: Ongeveer een pak dubbelfris, s'avonds nootjes, stokbroodje met iets lekkers, eventueel een paar snoepjes.

Oke ik ben van mezelf niet overdreven zwaar ik weeg 78, en ben 1.80 lang.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:06

Dames passen jullie op met die vochtafdrijvende tabletten???? Dit kan namelijk ook echt verkeerd uitpakken! Aan de ene kant willen jullie meer als 2 liter vocht per dag drinken maar aan de andere kant mag dat vocht geen plaats innemen in je lichaam! Dit is tegenstrijdig en door die tabletten kun je jezelf best wat uitdrogen zonder dat je het door hebt! Het is normaal dat je vingers aan het einde van de dag dikker zijn dan 's morgens daar is echt niets mis mee!
Kleine tip van de apotheek!

Vandaag rustige dag gehad!
O: 2 boterhammen met gestampte muisjes
T: niets
L: 2 boterhammen met delight
T: milk break
A: uit eten geweest met een vriendinnetje en stokbrood met kruidenboter en een pizza gegeten! Heerlijk en moet zo nu en dan eens kunnen!

Vandaag wel 1,5 uur paardgereden en stallen gemest als beweging en half uur gesport bij de fysio en op de fiets daar heen geweest.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:29

Foolish schreef:
Ik zal mij eet patroon omschrijven:

S'morgens: Meestal niets, omdat ik het gewoon weg niet door mijn keel krijg.
Kijk, hier ga je al de fout in; je ontbijt is het belangrijkste maal van de dag. Het zorgt er voor dat je verbrandingsmotortje weer op gang komt. Je hoeft niet zwaar te ontbijten als je dat vervelend vindt. Begin eens klein, met een plakje ontbijtkoek en een kopje thee ofzo
S'middags: Dan eten we hier dus warm, en eet ik gewoon een aardappel groente en vlees.
Op zich niks mis mee, 's middags een warme maaltijd. Maar eet jij tussen je (niet)ontbijt en deze maaltijd niks? Het is erg belangrijk om je verbranding aan het werk te houden, dus om de 2 à 3 uur iets te eten. Wij houden hier meestal het volgende schema aan:
Ontbijt-Tussendoortje-Lunch-Tussendoortje-Diner

S'avonds: meestal 2 of 3 boterhammen.
Tussen door: Ongeveer een pak dubbelfris, s'avonds nootjes, stokbroodje met iets lekkers, eventueel een paar snoepjes.
Ik denk dat vooral hier jouw boosdoeners zitten; nootjes, (wit) brood met lekkere dingen, snoep...dat zijn calorieënbommetjes ;) Kies dan liever voor fruit, rijstwafels, een bakje yoghurt, rauwkost. Ook dat pak Dubbelfriss zit natuulijk vol suikers, probeer anders eens de light-variant of houd het gewoon alleen bij thee en water.
Oke ik ben van mezelf niet overdreven zwaar ik weeg 78, en ben 1.80 lang.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:06

Foolish: eens met Mamamiesje. Probeer 's ochtends iets te eten al is het maar een cracker. Tussendoor warm geeft niet maar als dat op een nuchtere maag komt verbrandt dat ook niet zo goed. Je komt aan van je avonden, laat die nootjes en dat stokbrood staan en de snoepjes ook. Je zal zien dat je die 5 kilo dan zo kwijt bent.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:54

Die chroom tabletten werken echt super :D

Zo maar eens verdiepen in het Special K programma waar ik maandag mee ga beginnen :P

MM wowwwwwww

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:55

Foolish, ik denk dat als je je calorierijke drank inwisseld voor een caloriearme variant dat je al een heel eind komt.
Maar het enige dat echt helpt is de knop die om moet. Ik heb jaaaaren gevonden dat ik op dieet moest maar me er absoluut niet (echt) toe kunnen zetten.
En nu lukt het dus wel ineens. Vind het nog steeds apart, maar kennelijk moet het dus zo.

Ik ben momenteel drop aan het snoepen en volgens mij houd ik daardoor vocht vast. Moet er dus mee ophouden :(

Schema:
O: 2 VB met 1x appelstroop beleg
T: bak verse ananas
L/T: 2 VB met 1x sellerysalade en 2 VB met 1x smeerkaas 20+
A: halve? pizza :+

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:47

Vandaag:
O: cracker pathe beker optimel
T: appel
L: cracker smeerkaas, cracker pathe, beker optimel