Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:23

Pff.. MEGADIP. Ik moet nog vanalles voor school doen maar het komt er gewoon niet uit.

Heb net weer een enorme mail naar de vertrouwenspersoon gestuurd, zij is de enige die mijn situatie écht kent. Heb gevraagd of ze tijdens de studentbesprekingen mij wil vertegenwoordigen, want heb t gevoel dat de docenten (opzich logisch) denken dat ik een verzaker ben die gewoon maar op komt dagen als ik er zin in heb... Terwijl dat echt niet zo is... Wordt er zo moederloos van. Heb aangegeven dat ik absoluut door wil gaan met de studie en ik het ook KAN, maar ze me wel moeten vertrouwen..

;( Sorry voor mn gezeur, maar voel me echt even gigantisch kút en dit was even de enige weg om mn verdriet te plaatsen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:45

Hee Petulan. Je zeurt niet, dat weet je. Hoop dat je vertrouwenspersoon je kan helpen hiermee. Ik weet hoe druk het kan zijn met school, ik heb mijn studie moeten laten gaan voor dit jaar, waar ik enorm van baal, maar het ging gewoon niet. Heel veel sterkte met alles en je weet dat je altijd je hart kunt luchten hier..!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:25

Ik weet t ook wel.. Maar het wordt me soms gewoon wat te veel. Ik ben een controlfreak en ik vind het verschrikkelijk dat ik maar niks terug hoor. Heb ook nog steeds mijn propedeuse niet rond en dat frustreert me nog het meest. Val wel binnen de uitzonderingen dat ik door mag naar het 3e jaar zonder propedeuse..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:19

@ Petulan: goed dat je de vertrouwenspersoon gemaild hebt. hopelijk krijg je dan wat meer begrip van je docenten. Lijkt me wel een hele lastige sitautie, je wil geen zeur gevonden worden, maar ik denk dat het goed is als ze wel iets van je situatie afweten. hopelijk gaat dat nu dus ook gebeuren. Mooi dat de vertrouwenspersoon je daarbij kan helpen. Succes met alles, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik mijn studie en alles achter de rug heb, dat was ook altijd zo'n druk voor mij. Weet dus heel goed wat je bedoeld!

@Sifra: Jammer dat je minder slaapt. Is misschien niet zo raar, het zijn heftige dagen (geweest). Heb je de psych al gebeld en kun je deze week nog terecht? Of moet je toch wachten tot volgende week? Ben je er al over uit wat je doet met de begrafenis van je opa en de volgauto?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:56

Wat is het hier rustig...
Goed teken hoop ik. (En er zijn natuurlijk gewoon mensen die werken)

Ik ben vanmorgen even op stal geweest. Heb daar eerlijk aangegeven dat het een hele opgave is voor mij momenteel om te komen en de paarden te doen. Gelukkig begreep de eigenaresse dit wel. We hebben het even gehad over hoe het nu gaat. Ik heb de paarden in de wei gezet, de stallen gedaan en ben weer naar huis gegaan.

Ik ben vandaag weer erg mezelf aan het veroordelen. Vind dat het allemaal mijn eigen schuld is, dat ik teveel zelf medelijden heb en dat dat de reden is waarom het slecht gaat. Kortom: Als ik mezelf een schop onder m'n kont geef en weer gewoon normaal ga doen, komt het allemaal goed. Hoe heb ik het zo ver kunnen laten komen.Jammer genoeg weet ik dat het niet zo werkt. Maar ik word er zo moe van.

Mijn vriend heeft vandaag alvast de voicemail van mijn behandelaar ingesproken, zodat zij weet dat het niet goed gaat en dat hij meekomt vrijdag. Dan wordt ze er vrijdag niet zo mee overvallen en kan ze er vast over nadenken. Dat is wel goed denk ik. Hoe dichter vrijdag in de buurt komt, hoe banger ik word. Voel me zo'n aansteller. Maar dat is wat ik van huis uit heb mee gekregen. Niet zeuren, doorgaan en dat is nu net wat niet meer lukt. Doorgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:25

Sorry dames, ik heb even geen puf om te reageren..

Gaat echt zwaar klote..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:27

Zucht, kreun, ik ben ook weer terug thuis. Wat was dat een lange dag, ben vanmorgen om 7.45 uur vertrokken en 17.30 was het klaar. Toen nog naar huis rijden, bij pa eten en met de hond lopen. Ik zit net en dacht gelijk even bij mn digitale vriendinnetjes mn verhaal doen en kijken hoe het hier gaat. Het viel mij niet tegen vandaag buiten dan dat het erg vermoeiend was maar daar had iedereen wel last van. Had wel aan het begin dat ik last had van spanningen, moest mn kopje met 2 handen vasthouden := We kwamen ook nog in een benauwde ruimte en toen werd ik ook wel even angstig (bang flauw te vallen ofzo) maar door op mn ademhaling te letten ging het wel, we bleven daar gelukkig maar even.

Ga nu even bijlezen en reageren als het lukt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:48

CIV: Dat zijn goede eerste berichten!
Valt me niks tegen. Heb nog wel aan je gedacht vandaag.

Angela: Wat balen dat het zo slecht gaat. Klote zeg. Hopelijk voel je je gauw weer wat beter.

Met mij gaat het ook niet zo best. Last van druk op m'n borst en licht in mijn hoofd.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:07

Sifra, ben je er nog aan uitgekomen wat je gaat doen mbt de begrafenis? Hoe voel je je verder? Nog iets kunnen regelen met je psych?

DC, hoe was de vergadering, is het meegevallen? Hoop het voor je.

Petulan, voel je je al iets beter? :(:) Nog iets terug gehoord van je vertrouwenspersoon? Hopelijk kan zij je helpen en je zeurt niet hoor, wij zijn er hier voor elkaar.

PW, nog iets van je handelaar terug gehoord? Neem jezelf nets kwalijk en je zeurt niet, wees gewoon eerlijk tegen je behandelaar alleen dan kan zij jou het beste helpen.

Angela_ :(:) Wat vervelend, hoe kom het? Sterkte

Voor de andere die het nodig hebben :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:38

Sorry dat ik even een ego post doe, maar even spammen.
Heb vandaag een super dag gehad, en een heel grote stap voor
mn zelfvertrouwen gezet :)

samantha21 @ [ITP] even voorstellen aan candyboy

Het fjordje is een 3 jarige, die nog niet heel lang onder het zadel is. De gene met de dikste kont ben ik :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:48

Nee, niks teruggehoord. Dus nu wachten tot vrijdag, want ze is alleen ma, di en vr aanwezig. Ik begin nu al zenuwachtig te worden voor vrijdag, heel stom, maar dan moet ik eerlijk zijn over hoe het gaat. Dat idee maakt me nu al gespannen...
(Probeer er nog maar niet heel veel aan te denken)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:06

Sam, leuke foto's maar kijk je wel uit met je beeb! Je kunt het al wel zien dat je een beeb gaat krijgen, mooi buikje.

PW, lief dat je aan me hebt gedacht, ik heb weinig tijd gekregen om te denken maar wie weet slaap ik nu wel goed, ben in ieder geval moe. Eerlijkheid duurt het langst en je helpt jezelf ermee, je doet het voor jezelf en voor haar is vast niets te gek dus schaamte is niet nodig. Zeg anders ook dat je er zo tegen het gesprek opzag en waarom? Gebruik anders je G schema.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:13

Dat is een goede CIV, even een G-schema van invullen en ik ga zeggen dat ik erg tegen het gesprek op zie. Bedankt voor het meedenken :)

Goed dat je lekker moe bent, moe van alle indrukken natuurlijk. Hopelijk slaap je idd goed en kun je morgen fris en fruitig weer aan de slag. ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:53

Hoop het ook PW, bijna een hele avond aan de tel gezeten, iedereen belt hoe het was en ik doe graag uitgebreid verslag leggen ;) Is het nog gelukt met het G schema?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:01

Ik loop vast bij het uitdagen van mijn gedachten. Niet helemaal dus. Misschien kan ik het donderdag weer inbrengen bij de cognitieve vaardigheden.

Van het telefoneren zal je vast alleen maar moeier geworden zijn ;) Hopelijk slaap je heel lekker!! Ik gun het je!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:05

Hee hallo allemaal.
Is een heftige dag voor je geweest CIV! Hoe ga je je uren verdelen? Maar fijn dat het eigenlijk best goed is gegaan, hopelijk heb je de volgende keren dan steeds iets minder spanning.

Leuke foto's Sam!!

Goed dat je vriend vast even heeft gebeld PW. Hopelijk kom je vrijdag wat verder bij je behandelaar. En goed dat je toch even bij je paarden geweest bent, ook al doe je niet veel, je bent er toch even uit en kunt je gedachten wat proberen te verzetten.

Hier gaat het redelijk. Heb de psych gebeld, maar kan pas volgende week weer terecht. Wel jammer, maar aan de andere kant is het nu ook wel hectisch rondom de begrafenis. We willen niet dat oma alleen is nu, dus ik ben vanaf vanmiddag tot nu ook daar geweest. De begrafenisondernemer en de dominee zijn langs geweest. Morgen moet ik mee naar de begraafplaats om nog wat dingen door te spreken en een plekje uit te zoeken. Zie daar al weer best tegen op, omdat de begraafplaats best groot is en ik bang ben dat ik niet durf. Grr. Misschien moet ik idd iets kalmerends nemen, eigenlijk wil ik dat niet meer, maar deze situatie is natuurlijk wel uitzonderlijk.
We hebben iig afgesproken dat ik niet met de volgauto meega, maar met eigen vervoer. Alleen nu rijden er weer mensen mee, dus schiet ik er nog niet zoveel mee op. Nou ja, we zien wel, misschien moet ik echt aan de oxazepam en hopen dat dat helpt.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:12

Ff bijgelzen,...

Sifra gecondoleerd met je opa, hoop dat je het een beetje trekt met d ebegrafenis , als je weg wilt moet je gewoon gaan.

Civ, klinkt wel goed je eerste dag! kan je je ueren nou gaan verdelen en zelf een beetje inplannen?

Petu al wat beter?

Sam wat een leukerd, maar pas op met je buukje!

PW het is pas vrijdag, nu niet teveel tijd aan besteden.
je merkt zelf dat je er onrustig van wordt!

Sorry voor mijn late binnekomst , heb hel het weekend gewerkt in Renesse, was erg leuk, had de laaste avond even paniek maar kon me goed redden,.. was echt even uitlaatklep ik wou eens wat geks doen en eff andere dingen aan mijn hoofd.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:17

Wat doe je voor werk Daijano, ben wel benieuwd wat je voor geks hebt gedaan!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:22

ik ben eigenlijk planner en heb dit weekend mijn ritme omgegooid,
heb bij mijn stamkroeg geholpen op de bierkar, Renesse is met pinksteren echt gekkenhuis, alleen maar duitsters die 3 dagen zuipen en feesten, stond op de kar(veilig en niet in de massa) 3000 man verzorgen met bier ,... echt geweldig om mee te maken, ik was iedere ochtend pas 7 uur thuis, slapen en weer werken,.. hebben 5000 liter bier weggetapt... nu ben ik wel aardig moe maar vond leuk om echt even mijn frustaties kwijt te raken, verstand op nul en gaan!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:24

Edit: Logisch dat je moe bent daijano, wel super dat het je even goed heeft gedaan! (ik had niet met je willen ruilen)

Sifra hoe is het met jou? al een keuze kunnen maken?

CIV Succes morgen weer!

Ik ben zelf echt mega gespannen, wil eigenlijk naar bed, maar ben bang dat ik niet in slaap kom zo. Zometeen nog maar even een rondje met de hond, misschien lucht dat wat op. Echt klote, ik moet nog tot vrijdag.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:27

pw, ga een rondje doen met de hond en dan op je gemak naar je bed en miesschien ff wat lezen, niet zo druk maken voor vrijdag, weet dta het moeilijk is, maar probeer je gedachten te verzetten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:32

PW, het gaat wel redelijk, zie mijn post hierboven (ff gemist :+ ?) Ga lekker een stukje lopen met de hond en dan naar bed. Hoop dat je goed slaapt vannacht, zal aan je denken, misschien helpt het..

Whaa Daijano, klinkt wel gaaf. Voor als ik in mijn goede doen ben dan, moet er nu echt niet aan dénken! Wel lekker hoor, dat je je zo even hebt kunnen uitleven!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:35

Nou ik ben er morgen weer ga nu echt slapen,.. foe.

Pw doe rustig aan, en probeer een beetje te ontspannen.

Sifra wens je morgen succes en sterkte, hoop dat het een beetje meevalt!

truste allemaal.

Knuf

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:41

Zo Daijano, dat was een druk weekendje. Knap dat het je is gelukt! Doe je vaker zulke dingen?

PW, doe rustig aan, doe ontspanningsoefeningen, mediteer maar verzet je er niet tegen, des te eerder gaat het weer over. Jammer dat het G schema niet helemaal werkte.

Sifra, dat zijn emotionele dagen voor je of misschien komt de klap later? Dat had ik wel toen mbt de begrafenissen, je werd compleet geleefd, alles regelen etc. maar je staat niet stil bij het moment. Rijdt er nu iemand anders met je oma mee? Vervelend dat er nu weer mensen met jullie mee rijden. Rijd je vriend want met een oxazepam mag je volgens mij niet rijden en misschien kun je beter zowiezo zelf niet rijden in deze situatie, dan hoef je je in ieder geval niet op de weg etc. te letten. Sterkte nogmaals.

Wat betreft mijn uren, die staan nog niet vast. Wel moet ik de komende weken veel werken omdat er straks met vakantie gaan, wil zelf toch niet meer dan 32 uur maken want ik sta maar voor 20 uur op de boek, dan vind ik 12 uur overwerk toch wel meer dan voldoende. Als het allemaal dagen van 9uur worden dan gaat het snel. Als het goed is mag ik ze straks zelf indelen maar ik wil denk ik wel op vaste dagen gaan werken, aan het begin van de week zodat ik lang weekend heb. Zit alleen met de psych. want die is er alleen op maandag maar hier weten ze op mn werk niet vanaf. Ik zal eens naar bed gaan, spreek jullie morgen weer dames, slaap lekker.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:55

Je wordt idd een beetje geleefd CIV. Maar ik heb de afgelopen tijden best veel gehuild en ik heb het gevoel dat het ook wel een beetje klaar is (?) Maar misschien komt het wel weer. Kreeg vandaag de rouwkaart in de bus (die ik gister zelf verstuurd heb, hoezo dom, had m ook wel gewoon mee kunnen nemen..) en dan schiet ik toch wel weer vol. Oma rijdt vanaf de kerk naar de begraafplaats met de volgauto mee, maar ze wil graag met ons meerijden vanaf huis naar de kerk. Ja, ik heb maar gezegd dat dat goed is. Stom ingewikkeld gedoe, ik ben zó klaar met die hyperventilatie en paniek en straatvreestoestanden. Echt hoor, het maakt alles moeilijk, moeilijk. Ik wil er gewoon vanaf!!!
Oja, ik wil juist wel zelf rijden, dat is die controle weer. Maar heb jarenlang gewerkt en autogereden en alles gedaan met oxazepam, dus dat gaat wel goed. Wil nu eigenlijk gewoon van die klachten af. Maar helaas werkt dat niet zo. Op dit soort momenten vind ik het het ergst. Als je eigenlijk nergens onderuit kunt. Maarja, ik ga ook naar bed. Welterusten allemaal.