Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:47

Ik heb dus te vroeg gejuicht ;(

Ukje112

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:49

dat denk ik ook haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:15

Hier gelukkig al paar dagen geen last.

Iemand van jullie ervaring met MRI scan? Ik moet er woensdag in voor mn hoofd..moet je er dan helemaal in of alleen je hoofd?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:23

Hier gaat het ook niet lekker. Lithium werkt goed, maar ik mag ernaast geen verapamil gebruiken. En dus hoofdpijn. Bah., Gelukkig heb ik mijn zuurstof nog.

Wat betreft MRI: ik mag er elk jaar in voor een scan van mijn hoofd. Je komt er tot ongeveer je middel in te liggen, en krijgt een soort rooster over je hoofd heen zeg maar. Je ligt er ongeveer 10 minuten tot een kwartiertje in. Succes, ik vind het nooit een probleem, maar heb dan ook al ontzettend vaak in dat ding gelegen.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:27

hier is het nog steeds mis.
Ben vandaag wel gewoon aan het werk, ik MOET wel...
vannochtend een paar keer overgegeven, daar ben ik wel iets van opgeknapt, maar de hoofdpijn wordt alleen maar erger. Dus ik moet het allemaal maar afwachten hoe ik het einde van de dag haal ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:33

Ben ik weer eens sinds hele lange tijd.
Mn migraine is de afgelopen maanden flink toegenomen, heb nu een verwijzing naar de neuroloog/hoofpijnpoli...
Ben benieuwd wat daar uit gaan komen....

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:17

Pinacolada schreef:
Hier gelukkig al paar dagen geen last.

Iemand van jullie ervaring met MRI scan? Ik moet er woensdag in voor mn hoofd..moet je er dan helemaal in of alleen je hoofd?

Afgelopen december gehad. Net wat lalidan zegt, je ligt er tot je middel ongeveer in. 't Maakt echt mega veel herrie, maar verder vond ik het niet heel vervelend. Ik mocht ook een CD meenemen met een muziekje en dan krijg je een koptelefoon op met je eigen muziek (niet dat ik daar heel veel van hoorde, want het apparaat overstemde het aardig). Je moet wel héél stil liggen en dat vond ik wel even wennen.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:43

Esther28 schreef:
Ben ik weer eens sinds hele lange tijd.
Mn migraine is de afgelopen maanden flink toegenomen, heb nu een verwijzing naar de neuroloog/hoofpijnpoli...
Ben benieuwd wat daar uit gaan komen....

Ik hoop voor je dat er iets uit komt, toen ik naar de hoofdpijnpoli ben geweest, stond ik binnen 10 minuten weer buiten met mijn handen vol recepten.

Nog steeds geen migraine, maar ik zit weer in mijn migraine week (om de 4-5 weken 1 week = 4-10 dagen), dus ik hoop dat ik hem deze maand over mag slaan :o

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:36

Nou moet zo de mri scan in, hoop dak mezelf rustig kan houden... We zien wel..

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:48

Pinacolada schreef:
Nou moet zo de mri scan in, hoop dak mezelf rustig kan houden... We zien wel..

Succes!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:22

Zo, ben al even niet geweest, druk druk druk, heb ook nog niet bijgelezen.

Hoe is het met iedereen hier. Bij mij gaat het eigenlijk best redelijk :)

Werkt je topamax al Branca?

Hoe is het nu na je behandelingen in het ziekenhuis Laurabram?

Edit: Succes Pinacolada!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:25

Pinicolada succes!

Hier zat ik gister tegen migraine aan , ik ben momenteel gigantisch druk. Loop eigenlijk 10 stappen te hard voor wat ik kan, maar het gaat verbazingwekkend genoeg nog steeds best aardig.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:24

Nou overleefd, maar in zo'n ding lig je niet voor je lol zeg. Hoofd werd vastgezet en moest er tot mn knieen in. Had het bloedjeheet man..pff..voelde me behoorlijk opgesloten maar ok.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:03

Pinacolada schreef:
Nou overleefd, maar in zo'n ding lig je niet voor je lol zeg. Hoofd werd vastgezet en moest er tot mn knieen in. Had het bloedjeheet man..pff..voelde me behoorlijk opgesloten maar ok.

Kan me helemaal voorstellen, ik loop nog liever 20 trappen dan dat ik met de lift moet, moet je voorstellen dat je in z'on krap zoemend ding moet...

Maargoed, je hebt het weer gehad (voor hopelijk de komende tijd) :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:43

Wanneer krijg je de uitslag van de Scan?

Hier gaat het bagger, werd vandaag wakker, hartstikke misselijk en de hoofdpijn van gister was vanochtend over gegaan in migraine. De imigran zetpil sloeg niet of nauwelijks aan (of heeft misschien wel gewerkt toen ik weer in slaap was gevallen) en ben nog steeds kots en kots misselijk... Ik twijfel of ik nu de neusspray zal nemen of dat ik beter niets in kan nemen... Wat zouden jullie doen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:46

ik zeg, gewoon doen.

Beterschap meid.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:55

Tnxx, ik ga idd maar weer de neusspray gebruiken en weer op bed liggen, want hier zitten voelt eigenlijk ook niet lekker, bah... Tot later! Hopelijk voel ik me dan ook wat beter!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:01

Als je misselijk bent kun je beter geen pilletjes/zware dingen in je maag terecht laten komen, en kun je dus beter de neusspray nemen. Als ik misselijk ben, zonder dat ik moet overgeven, helpt het bij mij meestal om iets te eten, ookal heb je het idee dat je daarvan misselijker word. Als ik wel moet overgeven, helpt ECHTE Coca-Cola (dus geen light/zero of namaak) heel goed.

Succes en beterschap!

(enne, tv-kijken of computeren is meestal niet bevordelijk voor migraine, ga lekker in een donkere kamer liggen!)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:41

Bah beterschap! Voel je je al iets beter?

Vanmiddag voor het eerst naar de cesartherapeut geweest, houding moet idd wel anders daar kan de hoofdpijn ook (deels) wegkomen. Zat ook lekker vast bij mn nek zei ze..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:16

eroslover schreef:
Hallo allemaal ,

Ik heb al vanaf mijn 10e zeer regelmatig last van migraine.
Nu is het zo dat ik deze week 3 aanvallen in de week heb gehad en de rest van de week ook niet op en top was.

Ik drink al niets met caffeine.
Geen thee-ine

En nu heb ik gehoord dat kaas en chocolade ook niet goed zijn.

Hoe pakken jullie de preventie aan?

Ik heb ook medicijnen die neem ik in als ik het voel aankomen. Dit is Maxalt smelt tablet.

Ik hoop dat jullie tips hebben

groetjes Marisja

Hallo,
ik kom uit een famillie waarin alle vrouwen migraine hebben.
Ik heb zo'n 3 aanvallen per maand en mijn moeder heeft er soms wel 5 in een week of meer.
Er is nooit aangetoond dat voeding invloed heeft op de aanvallen volgens haar neuroloog.

Als wij een aanval hebben helpt het om in een donkere kamer te gaan slapen, meestal ben je er dan met een paar uur vanaf. Of naramig, dit (op recept, kan verslavend werken) innemen wanneer je een aanval voelt aankomen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:20

Vriendin van me heeft spuiten trouwens, die moet zichzelf prikken en dan gaat t over.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:41

Ik kom me hier toch ook maar even melden, ik heb nl al jaren last van (hormonale) migraine en heb de nodige middelen geprobeerd. Ca. 1,5 jaar geleden was het zo erg geworden dat ik zeer regelmatig even uit de running was, overgeven was vaste prik... Enfin, omdat je bereid bent om alles te proberen om er maar van af te komen, ben ik eigenlijk een beetje 'toevallig' bij de electropunctuurpraktijk van mijn tandarts terecht gekomen nadat ik mijn controle afspraak weer eens moest verzetten omdat ik migraine had (dan ga ik echt geen uur enkele reis in de bus zitten :n ). Iig, sceptische ik ging zonder al teveel verwachtingen naar die afspraak waar ik ben door gemeten en vervolgens op mij aangepaste electropunctuur en homeopathische druppels kreeg... Het enige dat nu kan zeggen dat ik niet sceptisch meer ben iig :D . Het heeft mij echt geholpen, meer dan de medicijnen en doktersafspraken die ik in de afgelopen jaren heb gehad. Mijn laatste afspraak is inmiddels al weer meer dan een jaar geledenen sinds mijn mexicaanse griepje heb ik wat last van eczeem waar de zalfjes van de dokter niet volledig tegen helpen, dus wat mij betreft is het hoog tijd om weer even een afspraak te maken voor de electropunctuur e.d. :) .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:54

@Vikki: fijn dat het zo goed helpt, misschien moet ik daar ook maar eens naar kijken...

@Vue: Naramig helpt mij bij niet...

@Farfalle: Voor de migraine heb ik neusspray en zetpil en tegen de misselijkheid ook zetpillen. Ik heb de paracetamol pas genomen nadat ik een klein beetje had gegeten en gedronken en dat er niet uitkwam ;)

Nu gaat het gelukkig een stuk beter, ik wist gister echt niet hoe ik het had... Op bed liggen was niet fijn, want dan begon mn hoofd nog harder te bonken, als ik rechtop zat nam het bonken iets af, maar werd ik juist gigantisch misselijk. Het enige dat ik fijn vond was slapen, maarja, zie maar eens in slaap te komen als je al tig keer hebt geslapen, haha. En ik wist dat ik moest drinken, maar dat ging niet van harte... Uiteindelijk heb ik dus toch nog een dosis Imigran genomen, nu de neusspray en dat begon met een uurtje te werken, wat een verademing zeg! Maarja, toen voelde ik dus hoe moe mijn lichaam was... Echt zo slap als een vaatdoek... En nu voel ik me nog steeds niet lekker, maar de hoofdpijn is weg...

T is denk ik ook een combi van meerdere dingen geweest hoor, heb een paar weken lang mezelf ontzettend hard voorbij gerend op mn werk, ook toen ik ziek was gewoon doorgelopen en nu komt zeg maar de genadeslag... Voordeel daarvan is dat ik nu echt even uit kan zieken en er dinsdag hopelijk weer fris tegen aan kan!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:32

Vue schreef:
eroslover schreef:
Hallo allemaal ,

Ik heb al vanaf mijn 10e zeer regelmatig last van migraine.
Nu is het zo dat ik deze week 3 aanvallen in de week heb gehad en de rest van de week ook niet op en top was.

Ik drink al niets met caffeine.
Geen thee-ine

En nu heb ik gehoord dat kaas en chocolade ook niet goed zijn.

Hoe pakken jullie de preventie aan?

Ik heb ook medicijnen die neem ik in als ik het voel aankomen. Dit is Maxalt smelt tablet.

Ik hoop dat jullie tips hebben

groetjes Marisja

Hallo,
ik kom uit een famillie waarin alle vrouwen migraine hebben.
Ik heb zo'n 3 aanvallen per maand en mijn moeder heeft er soms wel 5 in een week of meer.
Er is nooit aangetoond dat voeding invloed heeft op de aanvallen volgens haar neuroloog.

Als wij een aanval hebben helpt het om in een donkere kamer te gaan slapen, meestal ben je er dan met een paar uur vanaf. Of naramig, dit (op recept, kan verslavend werken) innemen wanneer je een aanval voelt aankomen.

Ik zie juist wel een sterk verband met voeding. Een tosti moet ik echt niet eten. Dan heb ik binnen 4 uur tijd een enorme migraine te pakken. Nu eet ik geitenkaas en schapenkaas, dan is het wel goed *D

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:24

Ik zie ook juist wel een verband met voeding, net als phormicola. Nu ik me goed aan mn dieet hou gaat het een stuk beter gelukkig :)