Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pinacolada schreef:Hier gelukkig al paar dagen geen last.
Iemand van jullie ervaring met MRI scan? Ik moet er woensdag in voor mn hoofd..moet je er dan helemaal in of alleen je hoofd?
Esther28 schreef:Ben ik weer eens sinds hele lange tijd.
Mn migraine is de afgelopen maanden flink toegenomen, heb nu een verwijzing naar de neuroloog/hoofpijnpoli...
Ben benieuwd wat daar uit gaan komen....
Pinacolada schreef:Nou overleefd, maar in zo'n ding lig je niet voor je lol zeg. Hoofd werd vastgezet en moest er tot mn knieen in. Had het bloedjeheet man..pff..voelde me behoorlijk opgesloten maar ok.
eroslover schreef:Hallo allemaal ,
Ik heb al vanaf mijn 10e zeer regelmatig last van migraine.
Nu is het zo dat ik deze week 3 aanvallen in de week heb gehad en de rest van de week ook niet op en top was.
Ik drink al niets met caffeine.
Geen thee-ine
En nu heb ik gehoord dat kaas en chocolade ook niet goed zijn.
Hoe pakken jullie de preventie aan?
Ik heb ook medicijnen die neem ik in als ik het voel aankomen. Dit is Maxalt smelt tablet.
Ik hoop dat jullie tips hebben
groetjes Marisja
Vue schreef:eroslover schreef:Hallo allemaal ,
Ik heb al vanaf mijn 10e zeer regelmatig last van migraine.
Nu is het zo dat ik deze week 3 aanvallen in de week heb gehad en de rest van de week ook niet op en top was.
Ik drink al niets met caffeine.
Geen thee-ine
En nu heb ik gehoord dat kaas en chocolade ook niet goed zijn.
Hoe pakken jullie de preventie aan?
Ik heb ook medicijnen die neem ik in als ik het voel aankomen. Dit is Maxalt smelt tablet.
Ik hoop dat jullie tips hebben
groetjes Marisja
Hallo,
ik kom uit een famillie waarin alle vrouwen migraine hebben.
Ik heb zo'n 3 aanvallen per maand en mijn moeder heeft er soms wel 5 in een week of meer.
Er is nooit aangetoond dat voeding invloed heeft op de aanvallen volgens haar neuroloog.
Als wij een aanval hebben helpt het om in een donkere kamer te gaan slapen, meestal ben je er dan met een paar uur vanaf. Of naramig, dit (op recept, kan verslavend werken) innemen wanneer je een aanval voelt aankomen.