Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:40

Pillen :j
Moest mijn maag moeilijk gaan doen heb ik daar ook nog wel wat voor liggen :+ Maar het is voorlopig maar 10 dagen dus dat zal wel meevallen ;) Vorige keer heb ik er ook geen last van gehad.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:42

Trouwens hebben jullie hier ervaring mee?

Hoe meer ik extra multivitamine,vitamine c etc slik,denk steeds vast beter voor de gezondheid,hoe krakkemikkeger ik word en als ik stop is dat weer over?
Ieder jaar trap ik er weer in,..maar steeds hetzelfde,.. :?

Heeft iemand dit ook?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:48

Heb zelf ook als ik extra vitaminen neem (van die multiviatmine pillen) dat ik me idd ook brakker voel. Terwijl ik juist het gevoel heb dat ik dat extra nodig heb.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:01

ik heb even een vraag.. mijn partner en ik hebben dus beide fibromyalgie en hij heeft er nog chronische sarcoidose bij. Ik heb het idee dat ons bed/matras niet goed is voor ons. We zijn beide helemaal stijf in de spieren als we s ochtends wakker worden, spierpijn van boven tot beneden zeg maar. Nu wil ik eens informeren wat een geschikter bed zou kunnen zijn. Ik hoorde van mensen dat een waterbed goed zou zijn voor mensen met spierklachten. Ik heb nog nooit op een waterbed gelegen en het lijkt me persoonlijk niet zo heel fijn. Ons bed is nu maar 140 breed en ik denk sowieso dat ik een bed van 160 of 180 breed wil, zodat we een beetje meer ruimte hebben. Wat voor matras/bed hebben jullie die goed bevalt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:03

Auping. :j
En dan 2 meter breed. Lekker veel ruimte. :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:07

ik heb helaas geen auping-centen.. dat is nou net zo moeilijk.. we hebben denk ik goed materiaal nodig maar geen groot budget. dus ik zoek naar opties.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:09

@Glossi,..bizar,maar ben blij dat ik niet de enige "abnormale"ben dan :D

@Leorah,..ja bed doet al heel veel,...daar mankeert het bij mij ook aan,..en dan heb ik nog een man die als een inktvis om me heen wil slapen,terwijl ik al pijn heb als die naar me wijst ;)
Waterbed sliep ik vroeger bij mijn ouders in,en ja dat is heerlijk,temp kan je aanpassen en het matras vormt zich geheel naar je lichaam,ik zou er ook wel weer 1 willen,...

Hai Suzanne,jij ook hier??? *D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:09

Leorah schreef:
ik heb helaas geen auping-centen.. dat is nou net zo moeilijk.. we hebben denk ik goed materiaal nodig maar geen groot budget. dus ik zoek naar opties.

Je hebt van die oplegmatrassen in watervorm,..ik weet niet of dat wat is????

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:19

Hee Sandra! Ja gezellig hier he? :D
Sinds ik Magnesium slik ben ik van de ergste klachten af. *dankt god of weet ik het wie op de blote knietjes*
Ik kon me 's nachts niet meer omdraaien en kon 's ochtends niet eens staan van de pijn. Ik ben weleens schuifelend op mijn kont van de trap af gekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:20

Leorah schreef:

Unica of Ubica ofzo is ook goed. Ik zou wel investeren in een goed matras hoor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:22

snap ik, maar mijn partner is compleet afgekeurd door zijn ziekte, ik moet de hele kar alleen trekken, het zit niet mee en het is al moeizaam om de gewone dingen rond te breien dus echt, ik kan geen kapitaal uitgeven aan zoiets..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:23

Leorah schreef:
snap ik, maar mijn partner is compleet afgekeurd door zijn ziekte, ik moet de hele kar alleen trekken, het zit niet mee en het is al moeizaam om de gewone dingen rond te breien dus echt, ik kan geen kapitaal uitgeven aan zoiets..

Ligt ook aan je postuur en gewicht en je smaak. Houd je van een hard matras of zacht? Etc. :)
Ik zou toch naar een beddenzaak gaan dan. :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:57

zo druk geweest hier in het topic zeg

Ik heb ook het gevoel dat het dit jaar veel erger is dan voorgaande jaren, dat ik wakker ben geworden van mijn knieën was ook compleet nieuw voor mij.

Wat betreft het onderwerp waterbed, tja ik denk dat het ieder z'n eigen smaak is, de 1 kan er absoluut niet op slapen en de ander wil nooit anders meer. Mijn bed kan overigens tot 40 graden, dus ik heb nog even te gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:54

Hee sorry dat ik weer zo kom binnen vallen, ik heb een beetje een raar vraagje.

Toen ik voor het eerst ongesteld moest worden had ik vreselijke pijn in mijn rug, daarna nam het met de keren af, maar eens in de zoveel tijd is het zo erg. ik heb wel eens een keer gehad dat ik in de supermarkt op de grond moest gaan zitten omdat ik echt te veel pijn had. Nu heb ik het weer. het doet zo een ongelovelijke pijn. er helpt bijna niks. het kan verlichten als ik met een kussen in mn rug ga liggen (dat mijn rug holler is) maar ik kan echt amper slapen. Declovinac kan wel helpen, maar ik kan daar nogal slap en heel suf van worden.
hebben meer mensen dit? en wat gebruiken jullie daar voor? soms zie ik van die reclames voor als je erge rug pijn heb met je menstruatie, dat ze daar speciale pilletjes voor hebben iemand die dit gebruikt?
(uiteraart heb ik Fybro)

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:36

@ Alou, ik heb hetzelfde als jou, ik heb dan ook veel pijn. Ik gebruik de pil. Deze gebruik ik nu gewoon door. Hierdoor is bij mij de fybro ook al een stuk minder geworden. Het lijkt wel dat het ook met hormonen te maken heeft op deze manier.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:13

Zo heb ik ontzettende pijn tijdens eisprong,...maar mijn fysio heeft daar de verklaring voor,want alles is omhuld door bindweefsel en dat is dus dan extra geirriteerd in die periode.

By the way tijdens mijn zwangerschappen heb ik me top gevoeld,die moeheid was ik al aan gewend,maar valt in het niet bij het extreme die wij doorgaans voelen.Pijn viel toen zo mee,....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:24

Verafjord schreef:
Wat betreft het onderwerp waterbed, tja ik denk dat het ieder z'n eigen smaak is, de 1 kan er absoluut niet op slapen en de ander wil nooit anders meer. Mijn bed kan overigens tot 40 graden, dus ik heb nog even te gaan ;)

Heb je 'm wel eens zo warm staan ook?
Lijkt me echt helemaal niet lekker namelijk haha.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:30

nee hoor zo hoog zet ik 'm niet dan zwem ik er volgens mij midden in de nacht uit :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:30

Nee precies, lijkt me smerig :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:15

Hoe ligt een waterbed eigenlijk, ik bedoel, kun je je daar wel fatsoenlijk op omdraaien of zak je er niet zover in weg als ik denk? (heeft er nog nooit op gelegen en is best benieuwd). En hoe zit het met de kans op lekkage, gebeurt zoiets vaak of niet?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:49

Mijn waterbed is gewoon goed gestabiliseerd, ligt gewoon stevig en omdraaien gaat ook gewoon normaal.
Ik heb mijn bed 6 jaar nu en had toevallig enkele weken terug mijn eerste "lekkage". Zat een miniscuul klein gaatje in en dat hebben we geowon geplakt met een bandenplaksetje, gaat prima :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:47

Heb zelf 1x op een waterbed geslapen bij iemand anders, nooooit weer :+ Als ik me omdraaide hoorde ik alles klotsen. Op me buik kon ik niet slapen omdat ik dan in de kreukels lag. Nu was dit waterbed ook wel erg zacht vond ik (of ik was gewoon een hard matras gewent) En je kunt natuurlijk zelf kiezen hoe je hem wilt hebben. Maar geef mij maar maar gewoon een matras. Komt mischien ook omdat ik op mijn buik slaap. Al lijkt het me wel handig en fijn dat je het waterbed voor kunt verwarmen.

Vanmiddag heb ik paracetamol/coffeine gehaalt. Zodra de pijn niet uit is te houden ga ik het proberen (tenzij het na 18.00 is want ik moet wel goed kunnen slapen) Ben benieuwt of ik verschil merk met de gewone paracetamol.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:43

Pff komt even binnenvallen!!

Lees gelukkig op de vorige pagina dat jullie ook zo last hebben van moeheid!
Het is hier niet normaal, kan wel de hele dag slapen. Lig ik op mn bed kan ik amper liggen van de pijn in mn nek,richting hoofd. Iedere keer wordt ik wakker als ik me om moet draaien, en smorgens ontzettend stijf..
Vanmiddag een klein halfuurtje gereden, en nog geen uur daarna voelde ik me hele lichaam al.. duik zo mn bed maar in.. in de hoop dat de pijntjes wat mee gaan vallen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:01

Jinkk schreef:
Pff komt even binnenvallen!!

Lees gelukkig op de vorige pagina dat jullie ook zo last hebben van moeheid!
Het is hier niet normaal, kan wel de hele dag slapen. Lig ik op mn bed kan ik amper liggen van de pijn in mn nek,richting hoofd. Iedere keer wordt ik wakker als ik me om moet draaien, en smorgens ontzettend stijf..
Vanmiddag een klein halfuurtje gereden, en nog geen uur daarna voelde ik me hele lichaam al.. duik zo mn bed maar in.. in de hoop dat de pijntjes wat mee gaan vallen..

Hier precies hetzelfde. Ik ben kapot en voel me zo rot. ;(
Overal pijn en gewoon zo moe en lamlendig. Bah.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:46

Hier ook hoor... Zit nu even op mijn werk en voel me nu dubbel lamlendig want heb net te horen gekergen dat mijn contract echt niet verlengd gaat worden. Bahbah....