Ik zit daar ook.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MoniqueT schreef:Citaat:Alleen lijkt dat obstakel veelste groot, samenwerken lukt niet, opdrachten snapt ze niet , verslagen schrijven doet ze eeuwen over waardoor er vervolgens geen tijd overblijft om haar pony's/paarden thuis te trainen wat weer frustratie oplevert en veel gedoe in huis ..
Ik weet precies wat je bedoelt met 'gedoe in huis' ...
Dochterlief kan zó lastig zijn en ik weet dat ze er vaak niks aan kan doen, dat maakt het ook zo moeilijk. Ik ben wel blij met de begeleiding op school hoor, maar als ik dan weer een mail krijg van een leerkracht die zegt dat 'E. toch echt zelf om hulp moet vragen', dan zakt me de broek weer af. Het eerste wat mijn dochter kon zeggen was: 'kan ik zelf wel'. Zij vraagt geen hulp, per definitie.
Cantheon schreef:Klopt het dat stichting karakter tot 18 jaar is? Dat meende ik op te maken uit de site. Zelf ben ik 19, maar ik begrijp dat het dus via de huisarts moet?
Tinkelbell schreef:Sorry dat ik (wéér) zomaar binnen kom vallen. Mijn broertje heeft PDDnos.
Weet iemand of er in Haarlem ook een instantie zit die activiteiten organiseerd voor mensen met een "verstandelijke beperking"? Zoals Action Kids in Eindhoven?
Essie73 schreef:Kom me zelf hier alvast voorstellen en dan ga ik het topic doorlezen.
Ik (36) heb een zoontje van 10 die ook autistisch is. Het is nog niet helemaal duidelijk welke vorm van autisme hij heeft, maar dat komt omdat we op zijn vraag (en het niet klikken met de therapeute) gestopt zijn. Hun diagnose was vermoedelijk, ODD, ADHD, Gilles de la Tourette en een autisme aanverwante stoormis. Om een preciese diagnose te geven willen ze mijn zoontje gedurende een half jaar opnemen. Dit hebben wij geweigerd. Ten eerste omdat hij na de zomer naar de middenbare school gaat (hij is ook hoogbegaafd) en wij hem dit laatste half jaar basisschool niet af willen pakken, en ten tweede omdat hij zelf absoluut niet wil. We hopen een juist besluit te hebben genomen, maar dat weet je van te voren nooit. We zijn erg bang dat hij het als een straf gaat zien wanneer we hem nu laten opnemen.
Alwiene schreef:Ik geef niks om kleding. Ik heb altijd te weinig schoenen omdat er bijna niks is wat lekker zit. Ik vertik het zoals veel vrouwen op iets te gaan lopen wat móói is maar niet lekker zit. Andere kleding evengoed, ik vind de mode zelden mooi, veel te duur en onpraktisch. Favo kleding op het moment: spijkerbroek, shirtje en fleecevest.
gizmo1986 schreef:ik heb pddnos en add
heb een cursus gehad en heb inprincipe nergens last meer van ( mijn omgeving ook niet)
ben getrouwd, we hebben samen een koophuis, 2 super lieve jackrussels en een schat van een paardje!
het kan allemaal goedkomen als je je best maar doet
Alwiene schreef:gizmo1986 schreef:ik heb pddnos en add
heb een cursus gehad en heb inprincipe nergens last meer van ( mijn omgeving ook niet)
ben getrouwd, we hebben samen een koophuis, 2 super lieve jackrussels en een schat van een paardje!
het kan allemaal goedkomen als je je best maar doet
WAUW, autisme en ADhD en dan na één cursus nergens meer last van, jij en je omgeving niet? Wat was dat voor wondercursus?
Sorry maar dit kan ik vrijwel níet geloven.