Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:57

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat jonge mensen zo afwijzend staan tegenover vernieuwingen. Lantus heeft een rotpen (van horen zeggen!), dus maar niet? Probeer die pen dan eerst eens een keer, dan weet je het zeker. Die rotpen is al lang vervangen door een betere en de wegwerppennen van Lantus zijn nooit vervelend geweest.

Het kastje van een sensor is veel groter dan de gemiddelde pomp, dat is geen vergelijking. Als je niet probeert, kan je niet oordelen. Misschien voel je de naald van de sensor wel, een pompinfuus voel je echt niet de hele dag.

Kom op meiden, wat meer lef en initiatief, het gaat om je eigen gezondheid, later heb je spijt!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:07

Ik heb de oen via mijn werk wel eens uitgeprobeerd maar kreeg het ampper voor elkaar. Ook bij ons in het ziekenhuis op de afdeling intern gebruiken ze liever de wwpennen dan de vulpennen. Ik probeer het eerst nog met de levemir maar kan best zijn dat ik over een tijdje toch de lantus ga proberen.
Bang voor veranderingen ben ik niet anders had ik destijds ook niet meegedaan aan een trial om het verschil tussen levemir en lantus te onderzoeken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:17

Als je echt niet bang bent voor veranderingen, kan je zo over op Lantus met wegwerpennen, die zijn ook voor thuisgebruik bechikbaar. Daarnaast passen de ampullen van de Lantus ook in de erg makkelijke Autopen 24.

Echt niet bang voor verandering? Vraag een paar infuussets en een demopomp en voel eens een week hoe het is om met een pomp te lopen.

Het gaat om je eigen toekomst! Ik ben niet voor niets zo fel, ik ken heel wat dertigers en veertigers met de complicaties die ze nu hebben door een slechte instelling in hun jeugd. Ik heb twee vriendinnen die erg veel oogproblemen hebben, een vriendin die al een nieuwe nier/alvleesklier heeft (nog geen 40!) en een vriend die hartstikke impotent is (ook heel jong nog).

Je kan het voorkomen door al jong te werken aan een hele goede diabetesinstelling! De veertigers van nu hadden toen de kans niet, die waren blij met de allereerste bloedsuikermeters en spoten nog met glazen spuiten.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:27

Ik wwet waar ik over spreek.Bem 35 jaar en heb ook 35 jaar diabetes. Ik ben gewoon niet geschikt voor een pomp vind ik zelf. Andere soorten insulines uitproberen geen probleem maar telkesn iets bij me moieten dragen is niks voor mij.
In het begin van mijn diabetes kon ik niket meten, dat spul was er gewoonweg niet. Toen begonnen met keurstrips en dan sinds jaren alweer een mooi controle apparaat thuis

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:28

Ik snap gewoon nooit wat die last van een pomp is. Ik draag mijn pomp zo automatisch, merk het niet eens.

Maar vooruit, ieder zijn eigen keus, maar ik vind dat proberen het minste is wat mensen kunnen doen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:14

dat is ook de reden dat ik wil overstappen op 4 maal daags spuiten, vanwege de mogelijke complicaties op latere leeftijd.
Eerst maar een zien hoe dat gaat toch?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:16

Ja, dat is in elk geval al een hele stap in de goede richting. Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom je nog steeds op een 2-keer daags regime stond. Dat is eigenlijk allang uit de tijd.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:21

Omdat het altijd goed ging, nuchtere waardes van rond de 4 en hb1c's van 6,5 gemiddeld. Tja, waarom zou je dan vaker gaan spuiten?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:34

Tja, da's ook weer een goeie. Ik ben dan denk ik gewoon verwonderd dát het zo goed ging ;-)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:37

ja was eigenlijk ook wel vreemd, want zo goed hiel ik mij nou ook weer niet aan mn dieet.......Maar toch een jaar of 7 ging het zo :) Nu de laatste 2 a 3 jaar minder goed...... Ook als ik wel erg mn best doe, das wel heel jammer

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:25

Heb je toch mooi lang geluk gehad, fijn hoor dat je toch nog vrij onbezorgd door je tienerjaren bent gekomen zo!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:56

kom net terug van het ziekenhuis, heb een hb1c van 7,5 dus ik ga toch over op viermaal daags spuiten.....
Ik zie er eerlijk gezegd best wel tegenop....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:06

meid dat zou voor mij een ideale Hba1 zijn, maar dappere beslissing, geloof in jezelf

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:30

Zelfde als Caroline. :P

Maar geloof me, als het mij gelukt is om naar 4x daags te gaan, gaat het jou ook zeker lukken :(:)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:50

mijn hba1c was 8,3 de laatste keer.
Ben nu een lijst aan het bijhouden in exel.
Hoop echt dat het snel een beetje beter gaat.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:07

Tjah ik ben pas 22 en ik moet wel de rest van mn leven met dit lichaam doen, dus moet ik er maar goed voor zorgen :)
Trouwens de dv heeft een apparaat laten zien dat vergoed werd door de verzekering, waarmee je je accucheck meter aan de computer kan koppelen, maar ik ben de naam vergeten :o , iemand enig idee?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 13:20

wow een hba1c van 7,5 , daar zou ik een moord voor doen :') bij wijze van spreken :)

die van mij is weer gestegen sinds de laatste keer in het ziekenhuis.(nu 9.3)

Maar ik ben nu helemaal enthousiast over de sensor! :) heb mijn gewone naaldje nu in mijn buik en die van de sensor in mijn bil. werkt voor mij nu ideaal, ben blij dat ik nog even heb doorgezet :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:53

@Meikemarieke, ik heb sinds kort de Accu-check mobile. Echt een super apparaat en deze kun je aan de computer koppelen!
Je hebt echt een minimale hoeveelheid bloed nodig en binnen notime heb je je resultaat!!
Deze heb ik vergoed gekregen van de verzekering.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:55

MI1990, heb je helemaal geen last van dat naaldje dan? Het lijkt mij niet zo fijn zitten, of valt dat wel mee? :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:09

mijn laatste hba1c was ook 9.3 maar denk dat ie nu al hoger ligt heb paar maanden zo'n last van stress gehad dat dat geheit zijn uitwerking heeft op, nu is de rust terug en hoop ik dat t snel beter zal gaan, ja naald in mijn bil lijkt me ook niet zo fijn, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen, fijn dat het zo goed werkt met de sensor

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 14:30

ik voel hem wel eens maar is niet pijnlijk.
Ik vind het juist een eng idee als het in me buik zit. en de naaldje van de sensor is wat langer en dikker dus heb hem dan liever in een deel zitten waar meer spek is :)

alleen 1 nadeel is dat ik beetje allergisch ben voor de pleister die erover heen moeten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:38

Kentaro schreef:
@Meikemarieke, ik heb sinds kort de Accu-check mobile. Echt een super apparaat en deze kun je aan de computer koppelen!
Je hebt echt een minimale hoeveelheid bloed nodig en binnen notime heb je je resultaat!!
Deze heb ik vergoed gekregen van de verzekering.

ja die meter heb ik ook :)
Maar de dv had een apparaat dat je nodig hebt om je meter met de computer te verbinden.....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:45

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:41

ja die ja! dankjewel :)

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:39

Hey, even een vraagje...
Ik heb zo vaak last van opgezetten klieren. Vaak verschilt het per keer welke klier. Ze zijn elke maand tot om de maand gezwollen. Vaak ook erg pijnlijk. Zoals nu is de klier onder mijn oor gezwollen en pijnlijk en even naar boven in/ op mijn oor is het ook verdikt. Ik kon er vanacht slecht op liggen van de pijn..

De klieren onder mijn oksel zijn ook vaak gezwollen. Hebben jullie dit ook zo vaak? Of hebben jullie hier ervaring mee??