Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:32

Oh wauw dat is fijn! Ben echt heel erg benieuwd naar de foto's met en zonder beugel!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:14

Super zeg! Ik wil ook graag foto´s zien! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:15

Foto's zal ik erop gooien zodra de beugel eruit is! :D Ook van voor/na de operatie.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:17

Super!
Ik ga een dag voor de operatie ook even ´fotoshoot´ houden zodat ik het verschil ook duidelijk kan zien na de tijd! Dat duurt nog wel even...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:22

Dat is wel tof idd :j

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:37

nou ik heb veertjes tussen mijn kiezen zodat ze straks de beugel kunnen plaatsen.. Ik heb hier 2x meer last van dan van mijn operatie met de verstandskiezen... Diit is gewoon zeurende pijn steeds.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:00

Moet weer afspraak maken met de KC, er komt een stukje bot door mijn tandvlees :evaw:
Heb het al eens gehad toen mijn tanden en kiezen er net uit waren maar ben nu toch een jaar verder!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:39

jakkes! wat moet er dan aan gedaan worden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:06

Ik heb het vlak na het trekken ook gehad, toen ik bij de KC binnenkwam keek hij even en vroeg aan zijn assistente de knabbeltang :?
Hij heeft het inderdaad afgeknabbeld maar alleen heb ik nu het idee dat er een zenuw vlakbij zit dus zal wel verdoven worden 8)7
Denk je dat je alles wel gehad hebt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:53

Bot door je tandvlees? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ik ben gister weer naar het ziekenhuis geweest, dit keer om te zeggen dat ik de implantologie voorlopig volledig stopzet. Daar ben ik even door de tandarts van de implantoloog op mijn plek gezet dat het gezicht geen puzzelstukje is. Wat ik zelf ook wel wist, maar stiekem blijf ik hopen dat ze het 'gewoon' weer los kunnen halen en +/- neer kunnen zetten waar het stond. Technisch gezien moest dat mogelijk zijn zei de arts tijdens mijn crisisgesprek begin oktober.
Nouja.. eind november gesprek met beide chirurgen die dan als het goed is huiswerk hebben gedaan mbt mogelijkheden. Tot die tijd blijft het dus nog heel spannend en onzeker..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:46

Anoniem, er is linksboven een open plekje waarin iets hards zit.
Aangezien mijn gebit een jaar geleden getrokken is voel ik echt een stukje bot, het zit vast maar is hard en mijn tandvlees wil er maar niet overheen groeien.

Dat crisisgesprek, heb je dat met een chirurg oid gehad, ik bedoel wel iemand die er verstand van heeft?
Dat hij je geen valse hoop gegeven heeft he!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:11

@Anoniem; wanneer je kaak weer kan worden teruggezet, wordt dat weer door de verzekering betaald?

Een stukje bot door je tandvlees klinkt heel eng..

Ik krijg 17 november de beugel.. Ik kijk er naar uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:18

He getsie? En dat is een gevolg van de operatie? Lijkt me een heel raar gevoel :P

Dat crisisgesprek was met de twee chirurgen die mij geopereerd hebben en een psychologe van het ziekenhuis. Ze kunnen niet beloven dat het 100% het zelfde zou worden, maar ze hebben wel foto's gemaakt van hoe het nu is en zijn dus nu aan het kijken wat ze wel kunnen om iets te doen dat het weer op het oude Lijkt. Wat dat iets dan is en wat het mogelijke, beoogde, resultaat dan zou zijn krijg ik eind november te horen. Of ik het dan ook doe dat weet ik nog niet.. Of ik de risico's opnieuw aan wil gaan of niet.. of ik denk dat het zin heeft of niet.. Wil graag weten wat ze wel kunnen, want nu loop ik constant te gissen....

Het enige wat ik zeker weet is dat dit niet goed geweest is. Maar hoe nu verder, dat zal de tijd me moeten leren want op dit moment is het nog heel onduidelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:18

@ ennie, ik zag je berichtje te laat :P Maar dat wordt waarschijnlijk niet vergoed..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:34

Anoniem schreef:
@ ennie, ik zag je berichtje te laat :P Maar dat wordt waarschijnlijk niet vergoed..

Als het een operatie wordt, is het best duur dan?!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:37

Nou het is niet eng hoor, alleen vervelend!!

Enniee gaat opschieten he, ben zeer benieuwd!!

Anoniem meen je dat, dat het niet vergoed wordt???
Kan je aardig je knip in denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:45

Ja dat is best duur... misschien dat we het op psychologische problemen kunnen gooien maar die voorwaarden daarvan zijn erg vaag..
Het scheelt dat er geen lange beugeltrajecten aan vooraf gaan. Wat precieze kosten eventueel zouden zijn hangt ook af van wat ze gaan doen en daarbij schijnen er maximumprijzen vast te staan voor elke operatie. Het zijn hoge kosten.

Maar nogmaals.. ik weet niet of ik het traject weer in ga. Eerst goed over nadenken en weten wat er wel of niet mogelijk is en dan maar verder kijken... Het liefst doe ik het. Ik heb de pijn en de moeite er voor over. Maar of het reeel is om te denken dat het probleem dan opgelost is... Eigenlijk heb ik heel goed door dat het probleem daarmee niet ineens weg is. Want mijn gezicht krijg ik nooit weer terug. punt. (zeg ik heel dapper omdat ik weet dat het zo is maar mijn gevoel dat niet wil accepteren).

Dus lieve mensen die hier nu nog de operatie in moeten gaan.. denk alsjeblieft goed na! Wil je jezelf echt veranderen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:40

Voor mij? Ja. Iedere foto die ik van mezelf zie, kijk ik alleen naar die stomme tanden en stomme onderkin. Zij foto's zijn helemaal een verschrikking. Andere mensen zien het misschien niet, maar ik wel.

Tel daarbij dat ik veel op mijn lip bijt door 1 tand (ja dat kan ook op een andere manier opgelost worden) en de laatste tijd steeds vaker last heb van mijn kaken, dan maar 2/3 jaar lijden.

Maar dan heb ik over 3 jaar wel een mooie smoel op mn trouwfoto's (eindelijk...) Dat heb ik er wel voor over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:52

Anoniem, lijkt me inderdaad een moeilijke beslissing, ik zou bang zijn dat het beeld dat ik in mijn hoofd zou hebben nooit benaderd zou kunnen worden.
Bij mij lag dat anders omdat de "vergroeiing" later is gekomen en ik al blij was dat ik daaraan geholpen werd, had ook helemaal geen beeld in mijn hoofd van hoe het zou worden.
Klinkt misschien raar maar ik had gewoon het volste vertrouwen in mijn KC.

Prairy als je inderdaad er zo overdenkt zou ik er ook vol voor gaan en ik weet zeker dat je prachtige trouwfoto's hebt over een paar jaar!
Ik had trouwens ook dat ik telkens door 1 tand steeds op mn lip beet en dat doet écht zeer! Heb er nu gelukkig geen last meer van!

Ik kan de 14e terecht bij de KC dus ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:07

Is geen persoonlijke waarschuwing Prairy :) wat ik je al pb'de, jij hebt er goed over na gedacht en hebt zo te lezen de voors en tegens op een rijtje :)

Chanica, jij benoemd daar inderdaad mijn allergrootste angst.. ik ben op dezelfde manier als jij de operatie ingegaan. En eerlijk is eerlijk, het vertrouwen was terecht want ben eigenlijk fantastisch door alles heen gerold. Dus geen slechte woorden over mijn chirurgen hoor! Absoluut niet. Zijn een stel goede mensen, wat nu ook blijkt aan de moeite die ze nu voor me willen doen!

Goed, genoeg gezeur over mijn situatie. Kan er toch niet nu iets aan veranderen. Zal jullie wel op de hoogte houden van de volgende gesprekken e.d.

Fijn trouwens Chanica dat je zo snel al terecht kan!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:09

Ook zo niet opgepakt ;)

Ik krijg trouwens als het goed is 14-15 november uitslag van de verzekering. Nog even nageltjesbijten dus... En morgen weer stoned naar de tandarts }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:15

Hihi, spannende dag die 14e november dus :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:18

Zal voor je duimen Prairy en succes voor morgen!!

Anoniem ik vind het geen gezeur hoor!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:41

Pfff ik hoef niet meer te wachten tot de 14/15e :P

Vandaag al een brief van de verzekering, de machtiging is verleend! Voor de orthodontische behandeling. Ben ik wel benieuwd of dat dan ook geldt voor de kaakchirurg etc... Maar krijg schijnbaar nog een apart bericht daarover. Zo maar wel nog even bellen met de verzekering, of dat idd geldt voor de kaakchirurg, dan kan die mn verstandskiezen gaan inplannen.

Handig om dat alvast te weten ivm sollicitaties die ik heb lopen... Ach ja.

Ik mag in ieder geval van start! En ondanks dat ik zeker weet dat ik het moet doen, heb ik nog steeds zo'n dubbel gevoel, want het is toch een hele onderneming... Brrrrrr

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:49

Yeaahhh gefeliciteerd Prairy!!!
Het is een hele onderneming maar ik heb geen seconde spijt gehad en als je het zo graag wilt als jij denk ik dat het je goed afgaat!