[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:03

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:08

Apple ik was de 1e dag dat ik begon ook wat misselijk maar daarna heb ik er helemaal geen last meer van gehad Lachen
Ik heb deze maand de pil doorgeslikt en deze strip is bijna op. En net als ik met school naar Berlijn ga moet ik ongesteld worden. Ik zat er nu aan te denken om de pil nog een keer door te slikken. Maar ik heb de laatste tijd wel erg veel stemmings wisselingen. Of heel boos terwijl ik geen idee heb waarom of wat er aan de hand is, kan dat door de pil komen? Dan lijkt het me niet slim om nog een maand door te slikken ofwel?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:51

Wel of niet doorslikken zal geen effect hebben op je buien. Lees het artikel eens in de link die net geplaatst is, dat maakt een hoop duidelijk.

Je kunt dus gerust doorslikken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:20

Ik werd gisteren door de nieuwe HA gebeld met de mededeling dat mijn vorige HA erg laks was geweest en dat ik een uitstrijkje al had moeten laten maken.
Dus maandag moet ik erheen.
Iemand ervaring mee?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:41

foutje

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:30

kaatje77 schreef:
Ik werd gisteren door de nieuwe HA gebeld met de mededeling dat mijn vorige HA erg laks was geweest en dat ik een uitstrijkje al had moeten laten maken.
Iemand ervaring mee?

Wil je weten of iemand al eens een uitstrijkje heeft gehad in het algemeen of specifiek voor hetzelfde doel?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:47

kaatje77 schreef:
Iemand ervaring mee?

Nee ik heb er nog geen ervaring mee, volgendjaar pas Nagelbijten / Gniffelen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:26

_Sigrid_ schreef:
maaykuhhh schreef:
Ff een dringende vraag..

Als je op vrijdag de pil vergeten bent, maar de volgende ochtend binnen 12 uur gwn de pil nog inneemt.

En de zaterdag gwn weer op t goede tijdstip de pil in hebt genomen. Is de pil dan nog veilig??

Ja, dan is hij gewoon nog veilig! Er mag gewoon nooit meer dan 36 uur tussen 2 pillen in zitten.
Dus stel: Je neemt je pil van donderdag om 23:00, vrijdag vergeet je je pil. Dan moet je hem zaterdagtochtend vóór 11:00 alsnog innemen. In de 2e week van de strip is het het minst erg als je een pil vergeet.

fieuw dit wil ik even zeker weten..
Is het zo raar, bang te zijn voor een zwangerschap.. Ik heb dat namelijk wel heel erg.
En ik word gek van mezelf!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:01

kaatje77 schreef:
Iemand ervaring mee?

Ik vond het miks voorstellen, ik voelde er niks van en het was zo gebeurd.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:55

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:18

Volgens mij maakt dat helemaal niets uit hoor!
Op elk moment van de dag ieder mens doet het op een ander moment.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:36

Citaat:
Tien jaar nadat vrouwen gestopt zijn met het slikken, zijn de risico's op allerlei aandoeningen even groot als bij vrouwen die nooit de pil hebben genomen.

das best wel lang .. bedenkend dat de meeste vrouwen de pil erg heel erg lang slikken

en "allerlei aandoeningen" .. ook zo'n mooie

jammer dat er weinig over die "allerlei"aandoeningen word uitgeweden

eerlijkheid over alle voors en tegens lijkt me essentieel
helaas worden de voors altijd veel beter toegelicht dan de na"s

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:43

annemarie89:thanks!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:04

Marloes_R schreef:
kaatje77 schreef:
Iemand ervaring mee?

Ik vond het miks voorstellen, ik voelde er niks van en het was zo gebeurd.

Dank je wel, een vriendin heeft me ook al gerust gesteld, maar toch....... Bloos

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:22

antitoilet schreef:
is het eigenlijk de bedoeling dat je de pil op de lege maag slik, of mag je ook al wel eten op hebben..

Zover ik weet maakt het helemaal niet uit. Gewoon altijd op hetzelfde tijdstip is belangrijkst.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:25

thanks!
Ik slik hem altijd wel `s ochtends, maar soms voor het ontbijt, en als ik het vergeten ben ,dus erna!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:08

ik ben vorige week woensdag weer begonnen met de pil na een stopweek. Maandag was de strip op maar ik had me vergist want ik dacht dat ik nog een strip had liggen, donderdag (gisteren dus) had ik mijn nieuwe pil pas weer en dus heb ik de pil 3 dagen overgeslagen (dom, dom, dom) maargoed, gisteren en vandaag dus weer geslikt maar ik zie net dat ik ongesteld ben geworden. Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon doorslikken? En wanneer is het dan weer veilig? (heb overigens de week van tevoren geens seks gehad en vergeet de pil normaal nooit)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:10

Ik zou gewoon doorslikken maar de komende maand wel voorbehoedsmiddelen gebruiken. Die eerste week is nl. erg belangrijk. Pas na je stopweek ben je weer 100% beschermd.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:29

bij de gebruiksaanwijzing van de yasmin staat dat je de eerste 7 dagen met voorbehoedsmiddel moet doen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:18

Dat vind ik een hele vreemde bewering. Zou er zelf niet op vertrouwen en het zekere voor het onzekere nemen.
Ongeveer 10 dagen na je ongesteldheid vind de eisprong plaats. Als je de pil slikt vind deze niet plaats, maar vergeet je deze dan heb je kans dat je dus wél een eisprong krijgt en vruchtbaar bent. De Yasmin wil dus dat je voorbehoedsmiddelen gebruikt tot na de (mogelijk ontstane) eisprong. Ik snap de redenatie wel, maar was al je eisprong later plaatsvind.. niet alle lichamen werken gelijk.
Ik zou uit zekerheid de hele maand gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, mogelijk overbodig maar wel heel erg zeker.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:41

Ben op zoek naar een alternatief voor de pil, maar ik ben een mietje en heb een lage pijngrens.

Zou wel een spiraaltje willen, maar zie mezelf niet bij de gyn liggen met de benen wijd.

Wie kan mij vertellen of de prikpil altijd wordt gespoten in je bil?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 01:06

Ik heb sinds januari de prikpil en het stelt echt niets voor.
Je bent 89 dagen beschermd vanaf dat je de prik hebt gehad.
Echt een ienieminie naald die je met het blote oog haast niet waarneemt Nagelbijten / Gniffelen
Wordt gespoten in de bil en kreeg er een piepklein pleistertje overheen, maar moest echt zoeken waar, dus doet echt niet zeer.
Ben ook bijna niet meer ongesteld geworden.
Echt een uitkomst en de klachten zijn ook weg die ik had.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:17

Heb even getwijfeld of ik het wel zou neertypen...maar k hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven. Begin december had ik een miskraam en besloot dat het dan maar even genoeg was geweest en ben weer gestart met de pil. Op aanraden van gyneacoloog meteen. Ik heb dan twee maanden de pil genomen omdat ik weer op een regelmatige cyclus wou terechtkomen en dan weer stoppen. Dus tweemaal ben ik dan weer ongesteld geworden (de tweede maal nogal serieus..) nu dus na een maand pilvrij wacht ik al meer dan een week op mijn ongesteldheid. Ben een beetje bang dat ik weer zwanger ben... Zou het kunnen? En wat dan met die twee vorige ongesteldheden?

>Las zonet iets over de prikpil. Bevat die veel hormonen?? De hormonen die in een pil zitten, zijn net de reden dat ik er mee wou stoppen, ik word er licht depressief van, niet zo aangenaam voor mijn omgeving Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:02

Nieke, wat vreselijk, maar ik zou zo niet weten of je zwanger bent.
Misschien een test doen, dan heb je zekerheid.

Ik heb nu de prikpil, omdat deze weinig hormonen bevat en andere dan de pil.
Ik zat zelf te denken aan de nuvaring, maar hier zaten bepaalde hormonen in die ik niet mag hebben ivm verhoogde kans op longembolien. Prilpil is voor mij de enigste optie, nadeel is dat het wel 2 jaar KAN duren voordat je na de laatste injectie zwanger kunt worden.
Het was voor mij dan ook een vreselijk moeilijke keus, maar heb toch voor deze optie gekozen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:36

Nieke: met de pil wordt je niet echt ongesteld, er vindt immers geen eisprong plaats, het is enkel je baarmoederwandslijmvlies dat zich afbreekt. Het is normaal dat je ongesteldheid na het stoppen met de pil even uitblijft, bij sommige vrouwen duurt het 6 maand. Voor de zekerheid kun je langs bij je dokter Ja
Ik vind het trouwens geenknap plan om voor 2 maand de pil te nemen, daar word je cyclus dus niet regelmatig van of op gang getrokken. Je lichaam moet zelf op gang komen Lachen
Veel sterkte met je verlies.