fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astritos

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:45

Nicku, das waar dat je hem buiten ook leuk dressuurmatig kan rijden. Maar ik moet hier gelijk de weg op en het is wel een eindje tot de ruiterpaden. Met al dat landbouwverkeer vind ik dat niet altijd een goed idee.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:46

Tja, als ik dat dan zo lees dan zou ik inderdaad denken dat er niet veel aan te doen is voor je. Alles lijkt al zo perfect als maar kan. Ja Fijn natuurlijk, maar daar heb je nu even niks aan. Ik ben benieuwd of andere nog tips hebben.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:49

astritos schreef:
Nicku, das waar dat je hem buiten ook leuk dressuurmatig kan rijden. Maar ik moet hier gelijk de weg op en het is wel een eindje tot de ruiterpaden. Met al dat landbouwverkeer vind ik dat niet altijd een goed idee.

das altijd al meer dan hier Haha!
alleen maar polder Boos! die 3 ruiterpaden die er zijn zijn samen nog geen km lang en zeker een km van elkaar verwijderd en niet bijgehouden (lees levens gevaarlijk )

probeer m iig op een goede dag net zo zacht te rijden als op een slechte dag

been is actie .. op een goede dag trainen zoals je m op een slechte dag hebben wilt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:50

waar in zeeland woon je ?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:50

@ astritos
je kan ook heel veel dingen voor jezelf vergemakkelijken door een andere kijk te krijgen op het paardrijden.
Die van mij is gelukkig door switchen van instructeur al zoveel makkelijk geworden.
Heb vorige week op een paard gezeten die via de klassieke rijkunst is gereden, heerlijk Haha!
Mijn nu 2,5 jarige wordt daar volgend jaar ook ingereden, zodat ik daar een heel fijn paard aan gaan hebben.

En ik ga de paarden echt niet opgeven hoor Haha! . Dan maar minder werken. Ik moet zeggen, dat ik voorheen niet veel meer last had van het rijden dan dat ik niet reed. Alleen met wedstrijden wel. Ik heb er een, die dan lekker zn hals erop zet, en niet helemaal van achter naar voren blijft sjouwen, plus daarbij een Z2 proef uitrijden...Dan heb ik wel last. En kan je me ook echt opgeven. Zal ook wel een stukje spanning bij komen kijken denk ik....

Ik heb nog geen therapie gevolg. Ik ga wel via het ziekenhuis een 'cursus' volgen mbt het leren omgaan met/ je grenzen leren kennen, en in combi met sport en fysiotherapie.
Op dit moment zwem ik 1 x in de week. Weliswaar met de kramp met kramp in de spier onder mn voet, maar het moet maar. Clown
De dag daarna voel ik me wel erg stijf, maar voel me er niet pijnlijker door oid.
Medicijnen slik ik niet. Pijnstillers heel afentoe. Ik wil er gewoon niet aan...
Paracetamol helpt geen drol. Ibuprofen gaat nog wel. Maar soms is het zo erg dat ik beter kan gaan slapen dan op te blijven en mezelf te kwellen.

Ik krijg ook geen blikjes open momenteel. Zeer frusterend, heb momenteel toch ook erg veel last van mn handen/armen. En mn heupen spelen ook erg op momenteel...

Nou idd nickyu, lekkere werkgever. Werk je daar nog steeds?

Hoeveel werken jullie allemaal als ik vragen mag?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:54

@astritos erg lastige situatie Scheve mond
@liesje23, ik werk niet onder een baas, kon het niet meer combineren met mijn studie
Nu verdien ik mijn geld met mijn andere hobby, foto's schieten Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:54

Blikken krijg ik nog wel open, maar potten niet. Bloos
Wat "doet" het zwemmen verder dan, als je de dag erna stijf bent enzo?

Ik werk momenteel niet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:56

Jeddah schreef:
Blikken krijg ik nog wel open, maar potten niet. Bloos
Wat "doet" het zwemmen verder dan, als je de dag erna stijf bent enzo?

Ik werk momenteel niet.

soepel blijven in de rest van je lichaam, conditie opbouwen...
Ben ook nog maar net begonnen, en was vergeten erbij te zetten dat ik dan vooral stijf ben in mn heupen. Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:58

Okee, dus je hebt er verder ook wel baat bij??

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:59

Op het moment zit ik weer tussen de 50 a 60 uur per week maar dat is niet vol te houden.
Dan zit ik ook nog eens in 1 houding en moet steeds de auto uit om de deur voor passagiers open te houden. Ik vraag tegenwoordig dus vaak om een rolstoelbus, die is zo hoog dat ik mij zo van de stoel kan laten glijden maar ja, erin klimmen is dan weer erg lastig én de rolstoelen vastzetten is ook nog een pijnlijke zaak.
Maar ik hoop komende week een gesprek met mijn baas en de planner te hebben waarin ik aan ga geven véél en véél minder te gaan werken, maximaal 4 dagen per week en dan wel gebroken na 2 dagen met 1 dag vrij. Ik werk nu regelmatig 6 dagen achter elkaar maar zelfs 4 dagen achterelkaar is al niet te doen.
Lastige is dat aan mij niets te merken is, ik blijf vrolijk en beleefd naar klanten en collegas toe maar inwendig klinkt het heel anders Clown ik hoop maar dat mijn baas daar doorheen kan kijken want ik heb nu het idee dat ze mij maar een lui type vinden....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:01

Jeddah schreef:
Okee, dus je hebt er verder ook wel baat bij??

uhm, ja ik geloof het wel.
Maar heb de laatste tijd wel erg veel last..... maar geloof niet dat het door het zwemmen komt.
Drukke gekke maanden gehad en natuurlijk ook de diagnose. Misschien dat het daar ook wel enigzins mee te maken heeft.

@ Tanja, das echt gekkenwerk. 40 uur op kantoor is amper vol te houden! Snel rustiger aan gaan doen hoor!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:02

werk helemaal niet meer .. helaas .. maandag word ik gekeurt voor een rolstoel ,
maar er speelt hier meer dan alleen fybro
dat kregen we er gratis bij Knipoog

ik rij mijn paard puur op gewicht (bil been kuit hak schouders rug allles doet iets )
en dus ook boter zacht
losse teugel en nu zover dat ik m af en toe eens oppak (gaat zelf tonen hoef slechts de teugel op te pakken geen mg meer dan de teugel wil voelen )

kuit aanspannen betekend reactie , kreeg mijn paardje zadelmak licht ingereden en rijd m nu door
mijn methode duurt wat langer maar zo komen we der ook wel Knipoog
krijg zo wel een paard wat op eigen benen bijna op de gedachte te sturen is

ben nu 4 maanden bezig oid , en het lukt al aardig
alleen de galop hulp zit er zeker nog niet in de draf hulp bijna bevestigd
sturen en remmen en stilstaan en voorkomen gaat heel erg goed
de draf ansich zowel jog arbeids en uitgestrekt zijn mooi in balance
de galop heeft hij wel al balance maar nog lange niet genoeg rond
en is bal en stick proef Haha! (polo crosse al is het bij ons meer polo kruipen Bloos )
hij is nu 4 en 3 mnd dus we hebben nog zeeeeeeen van tijd Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:44

Ik hoop binnenkort dus een wat "rustiger" rooster te krijgen met voldoende rustdagen tussendoor want ook al ga ik minder dagen werken, 1 dienst is meestal nog steeds veel langer dan de gemiddelde werkdag bij "normaal" werk, 1 dienst is meestal 10 uur, ben meestal 11 tot 12 uur van huis Bloos dus ik hoop maar dat baasman de planner toestaat mij een ander rooster te geven. Er zijn er meer die maar 3 dagen in de wekk werken maar ja, dat zijn vaste chauffeurs, ik ben maar een contractantje Clown

Blikken krijg ik ook gewoon nog open, potten en vaak ook flessen dus niet.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:07

Tanja, is halve dagen van 5 uur per dag geen mogelijkheid bij jullie? Ik werk 5 dagen 5 a 6 uur per dag en dat gaat net. Kan je de rest van de dag wat anders doen, maar net hoe je je die dag voelt.

Nicku, ik woon in koudekerke (walcheren), ik heb mijn paard zelf aangereden en rijd ook hoofdzakelijk met mijn benen en gewicht enzo. Maar heb nu ook veel last van mijn heupen en rug, dus met gewichtshulpen heb ik ook al last. Wil mijn paard goed nageeflijk hebben omdat hij dan niet meer loopt te duwen op mijn hand en beter oplet. Enne natuurlijk omdat hij dan goed zijn rug en achterhand gebruikt. Maar omdat hij zo lui is moet ik hem altijd eerst in stap draf en galop naar voren rijden(echt flink naar voren) voordat ik uberhaubt aan het nageven toekom. Ben dan soms al moe genoeg, en heb dan nog eigenlijk niets uitgehaald.

Ga inderdaad eens vaker stukken buiten proberen te dressuren met hem, als het geen oogsttijd is dan!! Zondag ga ik altijd met een paar een lange staprit maken, dus dan is het echt puur ontspannen en niets doen. Ook lekker, heerlijk zelfs, maar ik wil ook wel eens een beetje dressuren in de bak....zucht paarden!! (lees paarden en fybro...gaat niet altijd goed samen helaas!)

Ben trouwens net om een ander bitje geweest, even proberen. Een dubbel gebroken bustrens die iets dunner is dan de dubbel gebroken watertrens die ik nu heb. Ligt iets stiller in zijn mond en werkt ietsje scherper in doordat hij iets dunner is, ben benieuwd. Iemand ervaring met bitten die je wilt delen?? Vind het lastig iets te vinden wat voor ons allebei prettig rijdt....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:22

Noppe, is geen optie, het is minder dagen of niet want half kan niet. Is ook een lastige hoor, dan zou een collega ergens in the middle of nowhere mijn taxi moeten komen overnemen omdat mijn halve dienst erop zit Haha! Als ik op de helft van mijn dienst zit kan ik zomaar in Oss zitten of op Schiphol. Standplaats is Elim/Hoogeveen, Drenthe dus, zo'n 200km bij Schiphol vandaan Haha! en de dienst start altijd vanaf de standplaats want daar staat mijn eigen auto dus als ik nog naar huis wil komen moet ik daar ook eindigen Knipoog

Hier geen ervaringen met verschillende bitten, als ik al rij dan gaat dat zonder bit. Maar als ik weer met Kev naar buiten wil denk ik er toch ook over om er weer een bit in te hangen, hij kan op de een of andere manier het erf niet meer af zonder totaal uit zijn dak te gaan, gek dier Clown

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:31

Tanja, dan is inderdaad minder dagen ook een goede optie! Ik werk 29,5 u per week en vind dat meer dan genoeg. Zou het liefst nog een halve dag minder draaien, maar dan kan ik vendigo niet meer betalen denk ik dus dat kan niet.

Ik heb nu 2 maal bitloos gereden met vendigo, met een halster. Maar de eerste keer ging goed, de tweede keer had hij zoiets van....ik ga wel van galop naar draf als je dat met je gewicht vraag...maar dan doe ik er wel een halve ronde langer over om terug te komen. Dus dat lijkt me op buitenrit geen optie inderdaad...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:41

Buiten ben ik ook een stuk voorzichtiger geworden hoor.
Ik heb Kev altijd bitloos gereden maar na de verhuizing heeft hij een tick gekregen en kan ik dus niet meer met hem buitenrijden. Nu wonen we hier alweer bijna 5 jaar dus eigenlijk wordt het zoetjes aan eens tijd dat hij eroverheen gaat komen maar ja, daar moet ik dan ok achter staan he Haha!

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:00

Ik lees hier al een tijdje mee...
Maar wat ik mij afvraag, ik rij helaas pindakaas al een tijd niet meer (financieel niet haalbaar) en ik zou graag weer rijden.
Woont 1 van jullie hier in Gouda of omgeving? En zoekt 1 van jullie bijrijder???????
Ik wil wel graag "les" en durf na zo'n tijd niet rijden ook niet helemaal alleen te rijden...

Is dit een optie voor iemand??? Ik kan er alleen niet voor betalen...Maar geef paarden wel overdosis liefde...
PB anders maar ipv hier in dit topic te reageren. Maar ik hoop dat dit berichtje wel mag blijven staan hier...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:14

woon niet in e buurt helaas

astritos koudekerke ken ik wel
ben ik paar weken geleden nog te paard door heen gereden op trektocht en heb daar op stal de rbahmof met mijn "spul"gestaan
daar kan je toch nog behoorlijk rijden (meer mogelijkheden dan hier iig was gewoon beetje jaloers Bloos )
zelf rij ik nu met een billy allen shanks
mijn anda hengst reed ik op een hackemortje
ben nu diverse bitloze optomingen aan het uit proberen

zal waarschijnlijk wel bij deze eindigen
http://www.nickyskeet.nl/prod/1360_comf ... emore.html

word toch voorzichtig om je heen kijken tanja .. die lange dagen gaan je nekken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:19

Hmmm ja ik heb al gedacht aan het uitzendburo maar dan moet ik horecavervoer gaan rijden, dat zie ik dus echt niet zitten he, ik wordt altijd wat mepperig van dronken kerels Boos! Haha!

@LinnieLin jammer, ik woon in Drenthe dus zit ook niet bij je in de buurt. Anders had je mijn tank wel een overdosis liefde mogen geven (krijgt hij al maar volgens hem is het noooooooit genoeg Haha! )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:28

jij hebt dus (nog) geen last dat je zpieren soms dienst weigeren ? .. dat i de reden waarom ik niet meer auto rij , of althans alleen op goede dag

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:31

Nou, ik heb spiertrekkingen maar dan vooral in mijn benen. Dat ze echt dienst weigeren heb ik af en toe maar alleen als ik echt totaal uitgeput ben, verder is dat nog niet heel vaak voor gekomen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:32

Tanja schreef:
Nou, ik heb spiertrekkingen maar dan vooral in mijn benen. Dat ze echt dienst weigeren heb ik af en toe maar alleen als ik echt totaal uitgeput ben, verder is dat nog niet heel vaak voor gekomen.

ik ook niet. Maar ik ken wel iemand dat als ze over dr grens heen gaat, spieruitval heeft. En dus echt niet meer kan lopen.....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:34

Maar hebben jullie wel van die spiertrekkingen? Dan vliegen je benen (en armen heb ik het trouwens ook in) ineens een kant op, geen gezicht Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:35

Alleen op bed heb ik dat, Rusteloze benen noemt men dat.