[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:42

Jeetje meid, wat erg voor je!

Dikke knuffel Ach gut

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:02

Wendjuh, veel sterkte! Was je operatie ook een reden voor je vriend om het uit te maken?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:05

wendjuh schreef:
hallo
ik zou morgen eigenlijk geopereerd worden.
maar wil jullie even zeggen dat het niet door gaat.
Mijn vriend heeft het vandaag naar 4jaar ineens uit gemaakt.
terwijl ik het niet eens zag aankomen, ik dacht dat het allemaal goed ging onze relatie
Ik trek het niet om morgen met zoveel verdriet geopereerd te worden
hij heeft het op een vervelende manier gedaan en dan ook net voor de operatie.
Ik voel me echt verdrietig, ben kwaad, mis hem, voel me eenzaam,
hij heeft dit alles naar 4 jaar ineens opgegeven, en hoe!
het word me allemaal even te veel, eerst volle spanningen voor de operatie
nu dit nog, en heb het dus ook afgebeld die operatie.
Ik voel me echt Kl*te
ik kan het gewoon niet beschrijven
ik hield en hou van hem, wilde met hem oud worden en nu dit?
waarom?

dit wilde ik even kwijt.
Jemig meis, wat heftig en ontzettend moeilijk!
Heel erg veel sterkte.. Ach gut

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:08

Jeetje Wendjuh, wat erg voor je!!

Heel veel sterkte meis Ach gut

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:55

Clovertje schreef:
Wendjuh, veel sterkte! Was je operatie ook een reden voor je vriend om het uit te maken?

ik weet het niet, ik snap er echt niks van, hij stond er naar mijn idee 100% achter
onze relatie ging goed.
maar ik denk mischien een ding en dat is:
zijn ouders zijn altijd tegen onze relatie geweest, en verschrikkelijke mensen zijn het, ik zag ze ook nooit,
omdat hun altijd stookte in onze relatie
ze zijn in alles toe in staat. wat wij allemaal denken is, dat hij het uit het MOETEN maken, en als hij dat niet zou doen dat hij het huis uit gezet zou worden.
Hij houd nog steeds van me, en zijn ouders hebben al vaker zitten stoken.

bedankt voor de reacties allemaal.
ik voel me nog steeds niet lekker
mis hem zo, het kwam zo onverwachts, en net allemaal voor de operatie.
het voelt zo leeg
maar 1 ding weet ik wel dit is zeker goed voor de lijn.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:47

Hey Wendjuh,
nogmaals veel sterkte hoor! Ik ben vandaag nog wat suffig, dus ik hou het kort.
Niet twijfelen over je operatie hoor, als je je weer wat beter voelt, gewoon doen! Het is allemaal echt de moeite waard.
Voor vragen mag je altijd mailen!
Zet hem op!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:36

Dankje Clovertje! Ik wil de operatie ook nog zeker laten doen, maar ik moet alles even op een rijtje zetten..
en dit een plaatsje geven ( als deze relatie niet meer goed komt ) ik moet me eigen wel helemaal goed voelen voordat ik de operatie onderga.
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:51

Jeetje meid....
Wat ontzettend k*t voor je!! Ach gut
Ik hoop dat je je snel beter voelt...

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:15

Vandaag weer wat fitter dus ik zal even een verslagje van mijn ervaringen doen:

maandag om 6.30 moest ik er dus zijn (kon ook de nacht ervoor blijven slapen, maar ik woon op 15 min. rijden van het ziekenhuis dus dan was dit beter vond ik) Met de zenuwen viel het reuze mee, mijn vriend had er meer last van als ik. Haha!
Pas in de lift naar de afdeling waar ik opgenomen zou worden werd ik ineens doodsbang. Ik kon alleen maar huilen.

Toen de lift openging, ging het wel weer, maar toen ik de zuster zag, stonden de sluizen weer open. Dus ik werd gelijk naar mijn bedje gebracht, omkleden in het operatieshirtje, nog even plassen en toen kreeg ik een pilletje om me rustig te maken.
Na een paar minuutjes moest ik toch weer plassen, dus hup weer van bed. Eigenlijk mocht dat niet omdat je van dat pilletje duizelig kan worden, maar had nergens last van. Pas toen ik weer op bed was werd ik ineens rustig en doezelig.

Ik werd om kwart over 7 opgehaald en "geparkeerd" in de voorbereiding, er werden kabeltjes naast me op bed gelegd voor de hartbewaking en mijn chirurg kwam me aftekenen. Verder weet ik er eigenlijk niet zoveel meer van (eerst helemaal niets meer, pas later kwam dit deel weer wat boven)
Na een tijdje werd ik de operatiezaal binnengebracht en mocht ik overstappen op de operatietafel. Het was koud in de zaal en er werd een soort fohn onder mijn deken gedaan met heerlijke warme lucht. Een zuster bracht een infuus aan (klein prikje) en er werden wat plakkers op mijn rug en borst gedaan en 1 op mijn voorhoofd.
Toen kwam er een tweede persoon bij, ik kreeg een kapje op mijn neus en mond en ze vroegen of ik al slaperig werd. Nee dus (vond ik zelf, maar ik had natuurlijk ook al dat pilletje op, dus ik was vast toen al een trage slak Knipoog )
Vlak na mijn antwoord ging de kamer ineens een beetje draaien en zakte ik weg. Ik wilde nog zeggen maak er iets moois van. Ik heb het ook gezegd maar het antwoord van degene naast me bed was ''dat hebben ze ook gedaan, U bent al klaar"

Ik voelde niets aan pijn ofzo, alleen maar erg moe en opgelucht dat het voorbij was. De zuster vertelde me dat ze mijn onderbroek hadden uitgedaan omdat ik toch nog wat urine had laten lopen, er zat nu ook nog wat urine in mijn blaas, dus ik kreeg een po onder me kont om te plassen. Dat lukte niet, zeker omdat zij met haar neus er boven op bleef staan kijken, dus ik kreeg een katheter (dat ding leek wel even groot als die dingen die wij voor koeien gebruiken op de dierenartsenpraktijk)
Dat was iets minder prettig (om het netjes te zeggen). Ik was wel gelijk wakker genoeg om terug naar de zaal te mogen. Om 11.00 was ik weer terug.

Mijn vriend mocht eigenlijk pas bij het bezoekuur om half 3 komen maar rond een uur of 12 stond hij toch naast me bedje Lovers
Naast vreselijk moe, nergens last van, geen pijn, niet misselijk, niets. Waar ik wel een beetje van schrok was mijn huid om de zwachtel heen. Die was biggetjes roze! Van de jodium voor het ontsmetten natuurlijk, maar ik wist het niet dat dat zo zou zijn.
Daarna alleen maar geslapen! Bij het bezoekuur was ik wel wakker genoeg om even gezellig te zijn. Toen voorzichtig ook een beschuitje gegeten. Tjee, wat ging mijn buik tekeer, het geborrel was op de hele zaal te horen!
Mij chirurg kwam nog langs om te kijken hoe het met me was. Pas toen ze vertelde dat zij ook degene was die mij had afgetekend wist ik weer van hoe het was gegaan in de voorbereiding, dat was ik eerst kwijt.

Om half 7 weer bezoekuur, dus samen met zuslief McLeods gekeken op bed. Weer een beschuitje gegeten, maar tegen 20.00 werd ik toch wat misselijk. De zuster zei dat het kwam vanwege de drukte van bezoek en TV kijken dus maar even rustig aan doen. Na een kwartier was ik nog steeds misselijk dus ik kreeg daar een zetpil voor. Ik moest perse van haar op mijn zij daarvoor (terwijl ik smiddags nog een pijnstiller-zetpil had gehad en toen hoefde dat niet) Dat was niet fijn! Mijn linkerborst deed gelijk zeer en voor de misselijkheid was het ook niet goed. Daarbij rukte ze dus ook de katheter die er nog inzat eruit.... Die zetpil hielp even, maar niet lang. De zuster vroeg of ik wat wilde drinken maar ik zei dus dat ik echt heel misselijk was. Ze liep zo weg! Gelukkig had mijn zusje uit voorzorg een kartonnen bakje neergezet, anders had ik mijn hele bed ondergespuugd! De zuster haalde het bakje weg, maar verder niets.... Geen glaasje water, niets....
Gelukkig was een kamergenote die de volgende dag een BVK zou krijgen zo lief om dat te halen voor mij.
Het luchtte stukken op en daarna had ik weer nergens last van. Slecht geslapen, de oma naast me snurkte en de persoon tegenover me vond zichzelf erg zielig dus bleef maar harop klagen hoe saai het was in een ziekhuis Boos!

Verder kwamen ze snachts ineens binnenrennen, knalde het licht boven me aan en er werd bloeddruk gemeten. 1 van de drains (de linker dus ik weet ook wel hoe dat komt> van op mijn zij moeten rollen...) was ineens heel erg snel volgelopen. Daarna werd ik ieder uur gecontroleerd of er geen bloeding was.

De volgende ochtend voorzichtig ontbeten en dat bleef erin. Nog steeds geen pijn, alleen die strakke zwachtel om me heen was niet comfortabel.
Een chirurg kwam me checken. Daarna voorzichtig uit bed met een lieve zuster. Tjee, die paar meter naar de WC leek wel een wereldreis. Ik was ook doodmoe toen ik weer terug op bed was.
Daarna knapte ik wel gelijk snel op en smiddags kon ik zelfstandig eruit. Alleen uit bed komen was moeilijk, maar nog steeds geen pijn ofzo. Savonds lekker gegeten (voor zover ziekhuisvoer lekker is, ik had een rubberen slavink met onherkenbare kool en gekookte aardappels en kleffe pudding)
Er kwam nog een zuster ons allemaal controleren en een prik tegen trombose geven. Ze vroeg waar ik hem wilde hebben, buik of been, maar voor ik antwoord kon geven, ramde ze die naald zo in mijn been! Ik wist dat het geen fijne prik was (het schrijnt een beetje, dat spulletje wat ze spuiten) maar ze had net een zenuw geraakt! Het was maar goed dat ik mijn armen niet zo ver kon optillen anders had ik haar flink gestompt!
Snachts best goed geslapen, alleen op je rug liggen is best lastig als je het niet gewend bent. Om mijn rug iets te ontspannen ben ik een paar keer een rondje wezen lopen over de gang (met de flesjes van de drains onder mijn arm Haha! ) Ik kon wel al met mijn armen boven mijn hoofd slapen, dat was wel prettig.

Smorgens na het ontbijt werd ik ''uitgepakt''. Ik kon alleen maar huilen, zo mooi was het. Geen bloed of blauwe plekken!
Daarna kwam mijn chirurg weer even langs en vertelde me dat ik naar huis mocht zodra de zuster de drains eruit had gehaald!
Die drains eruithalen waren geen pretje, links viel reuze mee, die zat mooi los, maar rechts zat al aardig vast en kostte wat meer moeite. Ik had het gevoel dat mijn hele tiet werd meegerukt! Gelukkig was het na een paar secondes alweer voorbij. Ik mocht lekker douchen, heerlijk! Ook het roze er lekker afgewassen. Toen ik opstond om naar de douche te lopen, viel ik gewoon bijna om, ik moet helemaal opnieuw balans vinden, maar ja, er mist dan ook bijna 2 kilo aan de voorkant Knipoog Op de gang had ik zin om voor iedereen die ik tegen kwam mijn badjas open te gooien en mijn borsten te laten zien Haha!
In de badkamer de eerste 5 minuten alleen maar in de spiegel staan staren. Ongeloofelijk, ben ik dat?
Intussen was vriendlief er, dus die was ook even van de wereld van het resultaat.

SportBH aan, (tjee wat een kleintje, vergeleken met mijn eigen) en shirtje. Het shirtje waar ik eerst altijd aan liep te trekken omdat het te kort was kwam nu ruim over mijn buik heen! De tandpastavlek van maandagochtend op tiethoogte zat nu ongeveer bij mijn navel! En ik kon mijn voeten zien als ik naar beneden keek!
Buiten was fijn, frisse lucht. In de auto waren drempels en bochten niet heel fijn maar verder nog steeds nergens last van!

Heerlijk om weer thuis te zijn, dan knap je alleen maar sneller op. De dag daarna was ik echt helemaal lekker, ik had zelfs geen pijnstiller nodig. Het enige waar ik last van heb is mijn rugspieren en de strakke band van de BH, maar verder niets.
De dag daarna was ik ineens weer supermoe en af en toe een beetje dizzy, maar vandaag gaat alles weer helemaal top. Ik laat me lekker verwennen door mijn mams en mannetje. Ben alweer aardig op de been, net lekker in het zonnetje een rondje met de hond gedaan (mams houdt de riem vast voor me)
Morgen ga ik weer lekker bij mijn Cloverpaardje kijken!

Lang verhaal geworden, maar ik hoop ook dat degene die nog moeten er ook iets aan hebben. Ik heb er absoluut geen spijt van en zou het zo weer doen!
Ik heb foto's van het resultaat op de mail, dus wie wilt geeft maar een gil!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:08

wat super voor je clovertje! wel even vervelend van die rot zuster, die je pijn deed. Maar die pijn is echt niet voor niets! Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar foto's van het resultaat. Ik ben benieuwd of dat te vergelijken is met dat van mij.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:00

Ik mail ze je wel, als je wilt?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 16:43

Leuk om jouw verslag te lezen Clovertje. Wat voor maat bh heb je nu aan? Lachen Jammer van die ene zuster, maar voor de rest een prettig verhaal Lachen
Als je wil, ben ik ook wel erg benieuwd naar jouw foto's. Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:44

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:08

Clovertje:(:) Maar dan de positieve versie! Ben zo blij voor je dat alles helemaal goed is gegaan! heerlijk!

Ik zit nogsteeds moed te verzamelen om haar de HA te gaan..

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:01

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:46

Ik heb nu een C -cupje.... Echt supermooi! Ben zo blij! Ik vond nog een zak kleren die ik eigenlijk weg wilde doen, met een heel leuk bloesje. Nooit aangehad, kreeg hem niet dicht, zat ook te strak in de oksels... Ik kreeg nu alle knoopjes dicht! En hij zat gewoon lekker!

Ben vandaag even met mijn vriend meegeweest boodschapjes doen. Daar wordt je moe van! Weer even lekker op de bank, daar lukt het me wel om op mijn zij te liggen, in bed gaat nog niet. Dus halverwege de nacht ga ik even een paar uurtjes op de bank liggen en daarna weer lekker bij me mannetje!
Verder gaat alles echt nog steeds zo lekker.

Heeft 1 van jullie misschien ook ervaring met het volgende:
in 1 borst voel ik af en toe een luchtbelletje langskomen (net zoals je wel eens in je darm voelt zeg maar)
Het doet geen zeer ofzo. Nu heb ik een plekje op mijn borst, als je er voorzichtig op klopt, klinkt het hol, alsof er lucht zit. Verder is het niet gevoelig ofzo. Is dat normaal?

Ik zal nu even foto's jullie kant opsturen. Ze zijn gemaakt op woensdag (ben op maandagochtend geopereerd),de dag dat ik thuis ben gekomen. Inmiddels is vooral rond mijn tepels alles weer mooier. En zijn er nu wat meer beurze, gele plekken op mijn borsten te zien.
Ik heb helaas geen blootfoto's van voor de operatie. Die hebben ze in het ziekenhuis wel gemaakt dus die vraag ik wel even.

@ Petulan: een gesprek met je huisarts legt nog niets vast hoor, maar kan wel opluchten voor je toch? Gewoon doen hoor!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:47

Hmm, nee, de het belletjesgevoel is mij vreemd Haha!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:53

anders bel ik maandag het ziekenhuis wel eens eventjes. Ik maak me er ook niet echt zorgen over, was meer nieuwsgierigheid.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 18:54

Gewoon bellen als je ergens een vraag over hebt. Ja

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:09

dat gevoel had ik ook clovertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:42

klinkt positief Clovertje...
Helaas voor mij doen deze verhalen me alleen geen goed... Heb alweer 2 dagen aan een stuk lopen janken omdat ik zo zenuwachtig ben... Vind het echt 3 keer zo eng als vorige keer!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:05

Sorry Robijntjah, dat was zeker niet de bedoeling.
Toch heel veel succes en sterkte alvast!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:49

Hoeveel is er bij jullie eigenlijk afgehaald? Bij mij aan de ene kant 910 gram en aan de andere kant 960 gram (schijnbaar waren ze scheef Verward )

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:43

Die zijn bijna altijd ongelijk...

Ik heb n vergroting gehad.. en aan de ene kant is er meer bijgedaan dan aan de andere kant..

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:18

de fotos zien er netjes uit clovertje! ben ook erg benieuwd naar fotos van voor de operatie!, maar dit ziet er zeker netjes uit! wees er maar trots op!!! nu ik nog, moet nog steeds een nieuwe afspraak maken.. maar heb er op het moment de kracht niet voor, mijn vriend heeft sinds donderdag dat hij ut uitmaakte niks meer laten horen, en ik ga hem ook zeker niet bellen of smse, hij kan het lekker even uitzoeken, hoe moeilijk en hoe erg ik hem ook mis.