[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:09

_Jolien_ schreef:
en hoe zit het met het spiraaltje als je vriend groot geschapen is, gaat dat wel goed?

Als de touwtjes op de juiste manier zijn afgeknipt, voelt vriendlief daar echt niks van hoor! Als ze te kort zijn afgeknipt 'steken ze recht naar buiten uit je baarmoedermond'. Als ze wat langer zijn afgeknipt krullen ze iets om, waardoor ze echt niet te voelen zijn. En het spiraaltje zelf is helemaal niet te voelen, die zit veilig en wel in je baarmoeder opgeborgen!

Essepoester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:33

Kady_ schreef:
thabs schreef:
Ik heb het idee dat ik van de microgynon meer 'puisten' krijg, zou dat kunnen?

haha wat toevallig, dat idee heb ik bij mezelf namelijk ook

Ik ben er dus NIET blij mee, stoppen met de pil is geen optie..
miss een andere pil?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 02:34

Ik heb op 12 juni mirena spiraaltje bij me laten plaatsen.

Maar ik heb wel wat vragen.

Is het normaal, dat je wat bloedverlies heb tussen je menstruaties? Ik ben al ongesteld geweest en pas volgende maand moet ik weer ongesteld worden, maar heb nu lichte bloedverlies.

Ik merk ook dat ik van onder anders ruik, het ruikt niet zo lekker fris meer. Ik vind dat ik van onder wat stink. Is dat normaal dat je vagina anders gaat ruiken?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 02:42

Als je een vreemd geurtje ruikt denk ik aan een ontsteking??
Heb je ook pijn??

Ik heb zelf geen ervaring met spiraaltje hoor!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 02:43

thabs schreef:
miss een andere pil?

ga je toch over op de diane??
Dat is toch officieel een acne medicijn!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 02:51

Goldenflower schreef:

Is het normaal, dat je wat bloedverlies heb tussen je menstruaties? Ik ben al ongesteld geweest en pas volgende maand moet ik weer ongesteld worden, maar heb nu lichte bloedverlies.

Ik merk ook dat ik van onder anders ruik, het ruikt niet zo lekker fris meer. Ik vind dat ik van onder wat stink. Is dat normaal dat je vagina anders gaat ruiken?

Mij is verteld dat je tot ong 6 maanden na plaatsing last kan hebben van beetje bloedverlies en dat je het beste gewoon een inlegkruisje in kon doen.

Van dat stinken weet ik niks.. heb ik zelf niet namelijk.

Moet je anders je Gynaecoloog even vragen of de dokter.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:59

ik had even een vraag,, gewoon in het algemeen dus heb het probleem zelf niet.
Als je microgynon 30 normaal gewoon slikt en je bent ongesteld geweest en je begint zegmaar weer met je eerste pil,, als je dan je eerste pil zou hebben geslikt en de 2e dag heb je onveilige sex met je vriend of vriendin , Zou je dan zwanger kunnen zijn?

(ik wou het even weten, aangezien je op een bepaalde dag weer met de pil moet beginnen dus vroeg me ook af of het daar ook aan voldoet zegmaar )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:17

Als jij zeg maar 7 dagen geen pil hebt geslikt en daarna op de achtste dag (zeg maar zaterdag laatste - zondag week erop eerste) weer aan een nieuwe strip bent begonnen kun je volgens mij niet zwanger zijn..

Essepoester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:46

daantjuhhh schreef:
thabs schreef:
miss een andere pil?

ga je toch over op de diane??
Dat is toch officieel een acne medicijn!

Jaa, daar zit ik ook over te denken;)
Dan nog iets, in de bijsluiter staat dat je de pil op vasten tijdstippen moet slikken. Ik vergeet dit altijd...
Zou dit een probleem zijn?

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:11

Het beste is om je pil elke dag op hetzelfde tijdstip te slikken. Veel vrouwen doen dit niet, waardoor de kans op zwangerschap ietsjes groter wordt

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:27

dewipony schreef:
ik had even een vraag,, gewoon in het algemeen dus heb het probleem zelf niet.
Als je microgynon 30 normaal gewoon slikt en je bent ongesteld geweest en je begint zegmaar weer met je eerste pil,, als je dan je eerste pil zou hebben geslikt en de 2e dag heb je onveilige sex met je vriend of vriendin , Zou je dan zwanger kunnen zijn?

(ik wou het even weten, aangezien je op een bepaalde dag weer met de pil moet beginnen dus vroeg me ook af of het daar ook aan voldoet zegmaar )

als je al een tijdje de pil slikt (maakt niet uit welke) en je hebt je stopweek gehad, en je begint op de dag waarop je je 1e pil in moet nemen met je strip, dan kan je niet zwanger zijn, omdat je als je de pil netjes elke dag inneemt, rond dezelfde tijd, je gewoon 'veilig' bent zeg maar.

ook in je stopweek kan je in principe onveilige sex hebben, zonder het risico dat je zwanger raakt.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:05

Myryana schreef:
Goldenflower schreef:

Mij is verteld dat je tot ong 6 maanden na plaatsing last kan hebben van beetje bloedverlies en dat je het beste gewoon een inlegkruisje in kon doen.

Van dat stinken weet ik niks.. heb ik zelf niet namelijk.

Moet je anders je Gynaecoloog even vragen of de dokter.

Ik zal aan mijn huisarts vragen, want ik moet weer terugkomen na mijn eerste menstruatie met spiraaltje in mijn buik. Ik wil wel graag weten waarom de geur anders is geworden!! Want mijn vriendje mag niet beneden komen.

@ Daantjuh

Ik heb geen pijn in mijn buik, alleen beetje misselijkheid en verminderde eetlust en soms zeurdige gevoel in mijn buik.

Axel_Clauw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:12

oke dankjewel

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:31

Geheel offtopic maar ik moet wel lachen om jou nickname dewipony.. Mijn echte naam is dus Dewi xD

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:43

Vraagje:

Ik ga zaterdag zwemmen, en vrijdag is mijn laatste pil en dan zou ik dus ''Eigenlijk'' mijn 7 dagen pilvrije week moeten houden.

Maarja ik wil natuurlijk niet ongesteld worden of zijn tijdens het zwemmen, kan ik nog 1 extra pil innemen op zaterdag en daarna gewoon mijn 7 dagen pilvrije week houden en dan ongesteld worden?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:48

Ja hoor, dat kan wel. Alleen let p dat je dan niet de volgende keer 1 pil minder neemt. Leg de strip waar je die ene uithaalt apart en bewaar die voor als je nog eens een paar daagjes door wil slikken na afloop van een strip en pak gewoon een nieuwe strip voor de nieuwe periode!
Aan de andere kant, word je echt meteen ongesteld? Bij mij duurde dat altijd een dag of 3, dus zou ik zelf niet hoeven door te slikken.
Maar goed, kwa slikken is er geen probleem hoor.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:53

Ja het duurd bij mij ook altijd wel even voordat ik het wordt, maar wel beetje risico denk ik

Maar als ik dan die ene pil inneem van die nieuwe strip, moet ik eind van de maand er ook weer 1 van de nieuwe strip erbij innemen?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:57

Zie mijn uitleg hierboven. Als ik jou was, zou ik die ene incomplete strip apart leggen en bewaren voor als je nog eens een keer een extra pil nodig hebt o een vergelijkbare reden als hierboven.
En als je na je stopweek weer begint moet je uiteraard wel weer 21 pillen slikken, dus een volledige strip. Mocht je de 'incomplete' strip gaan gebruiken, moet je de keer daarop dus ook weer een incomplete strip maken om ervoor te zorgen dat je er weer 21 innneemt.

Guess001

Re:

Ja, want je moet er minstens 21 slikken. Daarom zou ik doen wat Marije_jiplover zegt, gewoon die strip waar je er één uit hebt gehaald apart leggen en bewaren als 'reserve' strip.
Volgende maand gewoon weer beginnen met een nieuwe, complete strip.

Ik werd ook altijd pas na 3 dagen ongesteld.

edit: zelfde reactie dus. Je kan natuurlijk ook de stopweek een keertje overslaan Paroucha, en gewoon twee strips achter elkaar slikken. Dan zit je ook niet met incomplete strips.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 22-06-06 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Re:

Bedankt Marije!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:48

Ik ben nu twee jaar aan de Microgynon 30. Ik heb in het verleden heel af en toe een doorbraakbloeding gehad, als in bruinig slijmverlies. Nu heb ik hier al een week last van, gepaard met rugpijn en buikpijn ( moet dan ook volgende week ongesteld worden). Zou iemand weten wat hier aan de hand is? Ik slik trouwens niet de pil door, heb dit ook nooit gedaan. Als deze pil te licht is of iets dergelijks, zou ik er toch al veel eerder last van moeten hebben gehad?

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:25

Ik heb even een heel eenvoudig vraagje. [vind ik toch] Ik ben al een tijdje aan de pil [desorelle20] en nu heb ik uitgerekend dat net wanneer ik met vriendlief op vakantie ga ik in de stopweek zit. Ik zou de pil dna ook willen doornemen, maar ik heb hier geen ervaring mee. Dus ik vroeg me gewoon af of je daar dan iets van merkt in die week die normaal je stopweek zou geweest zijn. Ik bedoel, buikpijn of van die toestanden.
Dus, maw; ervaringen van mensen die de pil al eens een week hebben doorgeslikt?
[ik weet dat het niet gezond, maar ik zou het echt wel rot vinden om die week mijn regels te hebben ... ]

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:06

MissyM schreef:
Ik heb even een heel eenvoudig vraagje. [vind ik toch] Ik ben al een tijdje aan de pil [desorelle20] en nu heb ik uitgerekend dat net wanneer ik met vriendlief op vakantie ga ik in de stopweek zit. Ik zou de pil dna ook willen doornemen, maar ik heb hier geen ervaring mee. Dus ik vroeg me gewoon af of je daar dan iets van merkt in die week die normaal je stopweek zou geweest zijn. Ik bedoel, buikpijn of van die toestanden.
Dus, maw; ervaringen van mensen die de pil al eens een week hebben doorgeslikt?
[ik weet dat het niet gezond, maar ik zou het echt wel rot vinden om die week mijn regels te hebben ... ]

Ik merk er nooit wat van en slik meestal de pil 3 strips achter elkaar door!

Enne...zo ongezond zal het echt niet zijn hoor, ik doe dit ook op advies van de DA en Gyno. Hormonen pomp je toch al je lichaam in vind ik! Knipoog

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:14

Ik had een vraag voor een vriendin van mij die hier niet op bokt zit.
Ze wilde weten of de pleisterpil ook helpt tegen bloedvermindering en of de dagen minder worden?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:31

Mss nog maar eens laten weten dat bij de nuvaring de hormonen wel in de bloedbaan terecht komen maar doordat ze constant afgegeven worden krijg je niet elke dag zo'n zware hormonenshot...