GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mnka

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:40

Ik meld mij hier ook. Zojuist bestelling geplaatst bij getwellis. Ben al zo lang aan het strugglen met mijn gewicht. Sinds januari 4kg kwijt en merk dat ik er echt hard voor moet werken. Tel elke dag calorieën en ik sport 3 keer per week. En eet alleen maar verse voeding. Momenteel weeg ik 94kg.

Merk zodra ik stop met tellen, het er zo weer aan zit en ik vind het gewoon heel erg vermoeiend om er constant zo intensief mee bezig te zijn.

Jullie positieve verhalen hebben mij geïnspireerd en aankomende dinsdag heb ik de telefoon afspraak staan. Vind het enorm spannend :o

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 09:45

Welkom mnka. Ik herken het, en ik ben zo blij dat ik de stap gezet heb begin dit jaar. Ik hoop en verwacht dat het bij jou ook zeker kan helpen.

En even ego post :D
*\o/* *\o/* De eerste 10 kilo is er nu officeel af! Van een BMI van bijna 30 nu op 26. Ik heb foto's gemaakt van mezelf toen ik begon, zo eens een 2e serie maken en kijken of het te zien is.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:48

Super goed!!

Ik heb inderdaad ook foto's gemaakt, confronterend op het begin, maar daarna extra motiverend.

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:50

knap dat je zelf al een mooi begin hebt gemaakt, zal je extra voelen hoeveel makkelijker het vol te hoden is met de spuiten.

Stelt niet veel voor hoor, dat gesprek, paar korte vragen en je bent goedgekeurd.

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:51

Mariska_28 schreef:
Welkom mnka. Ik herken het, en ik ben zo blij dat ik de stap gezet heb begin dit jaar. Ik hoop en verwacht dat het bij jou ook zeker kan helpen.

En even ego post :D
*\o/* *\o/* De eerste 10 kilo is er nu officeel af! Van een BMI van bijna 30 nu op 26. Ik heb foto's gemaakt van mezelf toen ik begon, zo eens een 2e serie maken en kijken of het te zien is.

wat goed gefeliciteerd, 10 kilo is echt een ruime kledingmaat, moet je goed kunnen zien

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:14

Dank jullie wel, ben erg benieuwd wat mijn ervaring gaat zijn.

En wauw 10kg, wat goed zeg!

Hebben jullie ook een streef gewicht wat je wilt behalen? Ik merk dat ik het zelf erg lastig vind om een gewicht te “bepalen” van waar ik wil zijn

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:20

Gefeliciteerd Mariska!

Ik heb wel een streefgewicht. Als het 2 kilo daarboven eindigt is het voor mij ook goed.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 10:23

Ik ben helemaal nog niet bezig met een streefgewicht eigenlijk. Merk het wel als ik zie en voel dat het goed is. Eerst maar eens kijken of het lukt in een gezond BMI te komen.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:27

Het gewicht wat ik in ieder geval wil halen is nog 6,5 kg. Daarna zie ik het wel.

Bij dit gewicht heb ik nog wel een iets te hoge BMI, maar qua vetpercentage zit ik dan ruim binnen de gezonde marge en dat vind ik meer van belang.
Laatst bijgewerkt door Annelies_VG op 09-05-25 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:29

Ik heb al zo lang geen gezond bmi gehad, dat ik daar nog niet mee bezig ben. Misschien een getal. Misschien hoe ik mij voel in mijn lijf :o

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:32

Ik ben voorlopig blij met alles minder en niet aankomen met stootkuren.
Ik denk dat ik het altijd blijf gebruiken als het blijft werken. Ik haat mijn vollemaansgezicht.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:33

Fijn Mariska!

En supertof Deertje!
Hopelijk lukt het afbouwen en blijft het er af.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 10:50

Ik ben 3 cm in de taille kwijt geraakt. *\o/*

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:10

Mnk zo herkenbaar. Ik ben nu een half jaar bezig en 1 kg van mijn streef gewicht. In het totaal 14kg afgevallen. Toen ik begon vond ik een half jaar vreselijk optimistisch maar ook heel erg lang klinken. Inmiddels is het omgevlogen en zo blij dat ik de stap gezet heb. Voor mij is het iedere euro waard geweest. En dat terwijl ik de eerste 3 maanden heel veel misselijk was. He voelt voor mij alsof alles weer normaal aan het worden is. Mijn gewicht is weer normaal. Mijn borsten zijn weer van een normaal formaat. Kleding zit weer zoals het bedoelt was. overgangsklachten zijn weg. En ik ben fitter dan ergens de afgelopen 10 jaar ooit is geweest.
Het plan is om nog 2 kg extra af te vallen en dan proberen een gewicht tussen de 70 en 72 te behouden. Als blijkt dat ik een onderhoud dosering moet blijven gebruiken, dan ben ik daar helemaal oké mee. Zolang die zieke honger en eetlust maar weg blijft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:19

Ik zit op ongeveer de helft kwa streefgewicht. Ik ben nu 4 maanden onderweg. Ik heb een jaar de tijd hiervoor uitgetrokken.
Het bereiken van mijn streefgewicht lijkt nog mijlenver weg dus ik heb eigenlijk nog geen plan voor hoe ik verder ga als ik het eenmaal heb bereikt.
Maar zou idd geen problemen hebben als ik op een lagere dosis het gewicht stabiel kan houden. Verder nog geen plan, anders dan na 1 jaar verder gaan via de huisarts.

Ben nu bijna 12% van mijn startgewicht kwijt. Superblij mee!

(Mounjaro, via Overgewicht Nederland)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:24

Jennyj01 schreef:
Mnk zo herkenbaar. Ik ben nu een half jaar bezig en 1 kg van mijn streef gewicht. In het totaal 14kg afgevallen. Toen ik begon vond ik een half jaar vreselijk optimistisch maar ook heel erg lang klinken. Inmiddels is het omgevlogen en zo blij dat ik de stap gezet heb. Voor mij is het iedere euro waard geweest. En dat terwijl ik de eerste 3 maanden heel veel misselijk was. He voelt voor mij alsof alles weer normaal aan het worden is. Mijn gewicht is weer normaal. Mijn borsten zijn weer van een normaal formaat. Kleding zit weer zoals het bedoelt was. overgangsklachten zijn weg. En ik ben fitter dan ergens de afgelopen 10 jaar ooit is geweest.
Het plan is om nog 2 kg extra af te vallen en dan proberen een gewicht tussen de 70 en 72 te behouden. Als blijkt dat ik een onderhoud dosering moet blijven gebruiken, dan ben ik daar helemaal oké mee. Zolang die zieke honger en eetlust maar weg blijft.

Dat is ook de reden waarom ik heb besloten om een micro dosis te blijven nemen voorlopig. Ik wil de honger en eetlust noooooit meer terug. Maar anderszijds, kan ik ook niet eeuwig op Mounjaro blijven denk ik

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 11:40

Ik meld me hier ook. Lees zoveel herkenbare verhalen. Ondanks dat ik niet veel snoep of snaai, 4-5x per week op stal te vinden ben lukt het maar niet om af te vallen. Altijd maar bezig zijn met eten. Niet eens overmatig veel eten, maar toch teveel voor wat ik blijkbaar verbrand. Net mijn BMI doorgerekend en dat gaf toch wel de doorslag :oo :=

Me aangemeld bij Getwellis, heel benieuwd naar het vervolg.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 12:29

Had ik al gezegd dat ik zo blij ben dat ik dit topic gestart ben? Zo fijn om ervaringen te delen en elkaar te motiveren en informeren. Ook weer welkom voor de nieuwe mensen hier, hopelijk is het voor jullie net zo'n succes als voor de andere hier.

Voor mij is Mounjaro nog steeds een wondermiddel waarvan ik baal dat het niet 20 jaar geleden al op de markt was. Ben nu 51, en had graag al veel langer een gezond gewicht gehad. ;(
Niet dat ik daar nu al ben, maar zoals ik zei de eerste 10 kilo is er nu af. **\O/**

Zoek de 10 (kilo) verschillen.. :+

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Beetje lief zijn, ik weet dat er nog meer vanaf moet.. :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:57

Gaaf, wat een verschil!!!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:57

Je kan het vooral goed zien rond je buik Mariska! Maar ik vind het overgewicht bij jou echt wel meevallen hoor!
Ik snap wat je zegt. ( ben ook 47, had het ook al liever jaren eerder gehad) en na 16 jaar zijn er mijn babykilo's eindelijk af. Met nu 28 kg af te zijn voel ik me precies weer 25 jaar voel me fantastisch goed in mijn vel en vind het leuk alles weer te kunnen dragen wat ik wil. Heb nu eindelijk mijn figuur terug.
Hoewel het wel verslavend werkt ook vind ik.
Laatst bijgewerkt door Deertje op 09-05-25 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:03

Zo Deertje, wat een geweldig resultaat. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met jou de komende tijd. Fijn als je dat wilt delen.

@mnk zooo herkenbaar! Als ik gestructureerd al mijn eten afweeg en bijhoudt in MFP en ik 3x per week sport (wel echt intensief) verlies ik wat gewicht, maar als ik dat even niet doe gaat het mis. Niet dat ik dan ineens bergens eet maar ik kan echt maar weinig eten als ik wat kwijt wil.
Ik heb gister de 2e x Ozempic genomen dus ik ben benieuwd.

@Mariska super knap!! Echt goed te zien hoor.

@Berdien, spannend! Ik ben onlangs ook via Wellis begonnen. Gaat vrij snel. Als de intake gepland staat, upload je alle documenten. Na de intake duurde het bij mijn 1 dag voor ik goedkeuring had en 2 dagen laten had ik de eerste Ozempicpen binnen.

@jenny ik ben zo blij dat van jou te lezen. Ik ben ook echt misselijk dus dat dat ook weer voorbij gaat is even heel goed voor mij om te weten. Lekker bezig!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:04

Wauw Mariska, wat een verschil!!

Ik heb inderdaad net mijn paspoort bij Wellis geüpload, kon het medicijnendocument niet uploaden want die gebruik ik verder niet.. Intake staat voor volgende week woensdag gepland.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:09

Spannend Berdien!! Op naar een nieuw hoofdstuk in je leven!

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:12

tjee wat een verschil! geeft altijd veel moed als je het verschil niet enkel op de weegschaal ziet

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:12

Heel spannend, maar kijk er ook enorm naar uit. Herken zoveel wat hier ook al geschreven werd, dat je constant bezig bent met (niet) eten. Die constante onrust, en dat wat je ook doet het niet helpend dan wel blijvend is. Ben ook wel benieuwd wat het voor mijn fibromyalgie doet :j