Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Of dat iemand die wel werkt helemaal geen sociaal leven heeft omdat die buiten het werk en huishouden om weinig tot niets meer kan.
sterregoud schreef:Rohesia, zou je misschien een dag of dagdeel minder kunnen werken ? Zodat je af en toe wel wat meer aan wandelen of genieten toekomt ?
DuoPenotti schreef:Rohesia
En andere die minder ziek lijken. Of misschien hetzelfde zitten "lekker" thuis. En kunnen wel eens wat leuks doen.
Ja dat voelt heel wrang.
Heel oneerlijk.
Het IS oneerlijk.
Herken het zo goed.
Dikke gemeende knuffel
DuoPenotti schreef:Als je eens begint met alles te quoten.
En het woord lijken eens opzoekt in het woorden boek en er dan nog eens op terug komt...
Rohesia schreef:Ik denk dat mijn "probleem" met het topic hier misschien ook vandaan komt, niet dat ik het anderen niet gun maar misschien een soort van jaloersheid.
Ik wil ook graag leuke dingen doen, kilometers gaan wandelen zonder zorgen, weer paardrijden of gewoon ergens naartoe gaan. Maar dat gaat niet, want ik werk en heb verder geen energie en moet alles afstemmen op het werk.
En ik besef dat dit mijn probleem is en anderen daar niks aan kunnen doen, maar de maatschappij maakt het ook niet simpel. Ik voel me echt zo overal tussenin hangen, niet gezond genoeg om te gaan werken + genieten, niet ziek genoeg om volledig thuis te zijn. En dan blijft alleen werk over, want dat hoort zo en dat is het belangrijkste.
Maar wat ik eraan kan doen weet ik niet, misschien niet meer meelezenMaar toch vind ik het interessant hoe anderen met beperkingen omgaan en wat (soms) wel nog kan.
Little_Gift schreef:DuoPenotti schreef:Rohesia
En andere die minder ziek lijken. Of misschien hetzelfde zitten "lekker" thuis. En kunnen wel eens wat leuks doen.
Ja dat voelt heel wrang.
Heel oneerlijk.
Het IS oneerlijk.
Herken het zo goed.
Dikke gemeende knuffel
Is dit niet nou net zo'n vooroordeel als waar men net in dit topic problemen mee heeft?
Net zoals met die migraine, ik zei toen dat migraine bij mij veel ernstiger is dan de migraine die ik hier lees en werd daarvoor op de brandstapel gegooid want dat zou betekenen dat ik iemand anders migraine ontken...
Wat dus totaal niet de insteek was, maar goed...
Maar nu lees ik het gequote hierboven en is dat dan nou niet nét diezelfde zonde?
DuoPenotti schreef:Rohesia
Herkenbaar. Heel herkenbaar.
Toen ik nog werkte noemde ik het survivalen.
Werken en slapen en meer was er niet meer.
En ja ik gunde andere hun rust maar was boos dat ik die niet kreeg.
Zo vaak dat ik naar mijn werk reed en alleen maar kon huilen in de auto. De tranen stroomde vanzelf. Zo moe...
En dan op de parkeerplaats me bij elkaar pakken en hup. Masker op. Verstand op nul en door vechten.
En dan uitvallen. Langdurig ziek zijn. Uwv die je niet geloofd. Door het thuis zitten net dat beetje op gekrabbeld zijn om dezelfde fase weer te herhalen... Weer uit te vallen...
Vanaf 2005 heb ik meerdere Wia aanvragen gehad.
Ook daarvoor al en ben toen minder gaan werken. Stom. Want daarop werd mijn laast verdiende loon de maatstaf. Dus nog minder kans op Wia. Plus minder uitkering.
En zo knok je weer door.
Ja dat voelt heel wrang.
Heel oneerlijk.
Het IS oneerlijk.
Herken het zo goed.
Dikke gemeende knuffel
SansaS schreef:Hier ook een meelezer.
Kon me nooit indenken hoe het kan je de ene dag alles kan en volgende dag niks.
Nu denk ik dat ik misschien niet vergelijkbaar ben met wat ik hier lees want helemaal chronisch is dit natuurlijk niet. Of nee althans ik hoop van niet ik heb natuurlijkgeen glazen bol. Ik heb borstkanker en volg chemokuren.
En inderdaad de ene dag kan ik de hele wereld aan. Maar zoals vandaag moet ik van 10 minuten lopen bijkomen. Er is geen peil op te trekken. En dat is niet iets wat je van te voren echt kan indenken. Ik wist niet dat een mens zó moe kan zijn.
Little_Gift schreef:DuoPenotti schreef:Rohesia
Ja dat voelt heel wrang.
Heel oneerlijk.
Het IS oneerlijk.
Herken het zo goed.
Dikke gemeende knuffel
Is dit niet nou net zo'n vooroordeel als waar men net in dit topic problemen mee heeft?
Net zoals met die migraine, ik zei toen dat migraine bij mij veel ernstiger is dan de migraine die ik hier lees en werd daarvoor op de brandstapel gegooid want dat zou betekenen dat ik iemand anders migraine ontken...
Wat dus totaal niet de insteek was, maar goed...
Maar nu lees ik het gequote hierboven en is dat dan nou niet nét diezelfde zonde?
Percy schreef:[quote="
Nee, dat is het niet,ik begrijp jouw post ook niet.
Wat ik me meen te herinneren is dat jij de migraine van DP bagataliseerde en eigenlijk zelfs ontkende omdat jij andere klachten had en DP dus geen migraine kon hebben.
Daarbij doe je precies hetzelfde als sommige andere mensen: "ik heb het erger dus dat van jou is onzin en niet belangrijk"
Dat is nu precies waar (chronisch) zieken tegen aanlopen. Mensen die alleen maar vanuit hun eigen referentiekader kijken en zich niet (willen) inleven in de ander.