Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:36

@hagelslag, jij ook bedankt voor je tips! De Duitse grens is ongeveer een halfuur voor ons, dus best een goed idee. Wat leuk dat je je kindje zo voelt in je buik!
@S_imone, gecondoleerd met je konijntje :(:)
@Floko, dat is mooi op tijd! Ik niet, maar ik ben ook de "laatste" van dit topic :')
@Renee, dat moet fijn zijn om de kamer bijna klaar te hebben!
@Jolliegirl, fijn dat het weer even stabiel is bij jou! Hopelijk ging het met je man ook goed op werk.
@Renee, dat is goed nieuws over de placenta! Wat naar dat jij zo'n last hebt van die echo's.
@hagelslag, getsie wat naar. Jiske is je hond?
@Venthe, begrijpelijk. Er gebeurt ook zoveel. Sterkte!
@Adamootje, ik heb vaak last van maagzuur/oprispingen ja. Maar maagzuur heb ik al langer last van, ook voor de zwangerschap al. Op sommige avonden kan ik in bed niet op mijn rechterzijde liggen. Dat is er met de zwangerschap niet beter op geworden, vooral na het eten van pittig voedsel is het erg. Maar op mijn rechterzij gaan liggen helpt voor nu nog voldoende.
@marlis, balen toch weer bloedverlies. Gelukkig had je dat bij de eerste ook en was het niks.
@hagelslag, ik heb er helemaal een beeld bij!

Ik liep al een paar maanden in wat te kleine uniformjasjes van werk. Nu mijn buik wat begint te groeien vond ik het wel een goed moment om eindelijk over te stappen naar een grotere maat. Resultaat: alles zwemt erin, maar het knoopje op mijn buik staat alsnog strak :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:24

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen. 11 was zeker een behoorlijke leeftijd. Ik heb er daardoor ook minder moeite mee. Ik weet dat ik haar een paar mooie laatste jaren heb gegeven. Daar gaat het mij om.

Floko: Ik heb daar nog geen last van. Ik merk wel dat het allemaal wat gevoelig is.

Jolliegirl: wat fijn dat het beter gaat bij jullie thuis en dat je meer zicht hebt in de tekorten. En fijn gitaar gespeeld, dat hoort de kleine vast <3

Renee: Fijn, goed nieuws wat betreft de placenta. Wel jammer dat je tijdens de houding voor de echo zo'n last hebt.

Hagelslag bijna overgegeven door overgeef. Lief dat je zusje het op wilde ruimen!
Hahaha, ik kan mij helemaal voorstellen hoe je er nu bij loopt!

Venthe: Knuffel voor jou :(:) En druk in de verbouwing. Ik weet er alles van! Gelukkig is dat van ons nu zo goed als klaar.

Adamootje: Ik heb alleen last van maagzuur als ik wat pittig of te veel heb gegeten. En fijn dat je verlof geregeld is! Ik wacht nog steeds op antwoord van onze HR mevrouw. Morgen nog maar een mailtje sturen, wellicht is ze mij vergeten :+

Marlis: Vervelend dat je last hebt (gehad) van bloedverlies.

Solleke_Noah last van prikken, hopelijk houdt je er niet al te lang last van. Ik plan de kinkhoest prik binnenkort ook maar eens in.. Ook onder het mom van: Things we do voor de baby. Mooi gezegd!

PeerAppel, irritant dat je werkuniform niet meer past en de grotere maat ook niet helemaal optimaal zit :+

Hier is de kleine heel actief vandaag <3
En ik ben vanaf zaterdag weer mobiel! Ik heb vanmiddag een auto gekocht! *\o/*
Ik zit sinds begin oktober zonder auto. De afgelopen weken vaak auto's of fietsen geleend, opgehaald en thuisgebracht door collega's. Vanaf volgende week kan ik gelukkig zelf weer naar het werk *\o/*

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:43

Even een egopost, maar m'n contract is niet verlengd, dus dat is mooi balen -O-

Denk maar gewoon lekker de WW in en vanaf daar verder kijken. Of iets zoeken voor na m'n verlof.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:12

Had je al verwacht, toch? Blijft ontzettend balen! Hoe lang heb je zo nog tussen je laatste werkdag en je verlof?
Er zijn echt wel werkgevers die je aannemen tijdens zwangerschap (mijn huidige werkgever bijvoorbeeld), maar als je liever rustig na de geboorte verder gaat kijken zou dat ook best een logische keuze zijn.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:15

Mag ik hier meekletsen? Ik ben zelf niet zwanger, maar mijn zus heeft dit weekend laten weten dat ze in verwachting is, en ik voor het eerst tante wordt van een tweeling! :D <3 Ik had nooit verwacht dat het me zoveel zou doen en kon me altijd vrij weinig voorstellen bij zo'n het zien van een echo, maar dat is echt totaal anders nu je er een emotionele connectie mee hebt. Het zijn twee meisjes, en het gevoel van liefde heeft me echt overvallen moet ik zeggen. Heel bijzonder.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:17

Roulette_ schreef:
Had je al verwacht, toch? Blijft ontzettend balen! Hoe lang heb je zo nog tussen je laatste werkdag en je verlof?
Er zijn echt wel werkgevers die je aannemen tijdens zwangerschap (mijn huidige werkgever bijvoorbeeld), maar als je liever rustig na de geboorte verder gaat kijken zou dat ook best een logische keuze zijn.

Ik had het wel verwacht, maar is toch ook wel een klap. Dat er wel werkgevers zijn, geeft zeker moed.

@Soepblik, leuk dat je tante wordt! Wat mij betreft ben je zeker welkom.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 16:33

Ach wat naar Eske! Verwacht of niet, ik kan het begrijpen als het pijnlijk is.

Gefeliciteerd tante Soepblik! Wat lief dat je je zo betrokken voelt <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:54

He wat balen!

Zat het eraan te komen?

Ik moet 1 december verlengd worden.. er is al mondeling toegezegd maar nog niet schriftelijk..

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:08

Eske, wat onwijs oliebol voor je… misschien nu alvast rustig rond kijken en als je iets tegenkomt wat je heel graag zou willen zou ik gewoon lekker solliciteren, zwanger of niet. Solliciteren leer je ook weer van (of je nou aangenomen wordt of niet). Daarnaast kan het je ook weer nieuwe inzichten geven in wat je wel en niet wil.

Soepblik, gefeliciteerd! Leuk een tweeling, en wat lief om te lezen dat het je zoveel doet. Woon je dicht bij je zus?

Ik heb gisteren de 1e CP bijeenkomst gehad. Volgens mij best een leuke groep van 11 vrouwen waarvan het grootse deel in verwachting is van hun 2e of 3e kindje dus dat vind ik wel leuk. Ik ben het verst van de groep.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:46

Solleke_noah: de prikken gehaald, weer achter de rug iig. De hoeveelheid prikken of bloedprikken vind ik echt heel erg meevallen.
Renee: mooi blauw. Hier ben ik moeilijk te prikken dus ben meestal erg gekleurd erna.
Jolliegirl: leuk gitaar spelen.
Hagelslag: hopelijk gewoon effe een dagje zo en loop je er morgen weer minder Michelin poppetje bij haha.
Peerappel: Hmm ook niet handig dan die uniform jasjes aha.
Simone; fijn een nieuwe auto en weer mobiel!
Eske_b: Aah Jeetje wat klote zeg.
Soepblik: welkom hoor.
Venthe: leuk cp. Hier is dat niet helaas

Hier druk maar heerlijk dagje gehad. Met Soof naar zwemmen geweest, lekker het bos in geweest met de honden, speurles met een vd honden, paarden gedaan. Soof helaas wel ziek, verkouden en vanaf einde middag flink spugen. Was net ook niks meer mee te beginnen maar ligt nu lekker te slapen. Wel weer bloedverlies gehad maar niet continu. Geen andere klachten gelukkig. Nu lekker beentjes omhoog en Netflix.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:57

Ik ben inderdaad wel aan het rondkijken. Merk dat prioriteiten ook wel verschuiven (zag een leuke functie, maar heel filegevoelig stuk bijv., dat wil ik eigenlijk niet meer). Komt allemaal goed, maar is klote.

Hopelijk hoor je snel meer @Jolliegirl
@Venthe: Leuk de CP! Doe ik ook, bevalt goed
@Marlis, klinkt als een leuke dag :D fijn dat je verder geen klachten meer hebt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:57

Eske, wat balen zeg!

Jolliegirl, hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jou.

Soepblik, gefeliciteerd! Wat leuk dat je zo betrokken bent.

Marlis, wat vervelend dat Soof ziek is! Veel beterschap.

Venthe, fijn dat de CP-groep bevalt.

Ik mocht vandaag weer naar de verloskundige en ben weer goedgekeurd. De baarmoeder zit nu al twee vingers boven de navel, dat verklaart waarschijnlijk de zure oprispingen. Verder was de kleine meid lekker actief. Over zes weken hebben we weer een groeiecho.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:28

@simone
Ahhh eigen auto, goddelijk.
Ik zit ook te kijken voor een simpele auto voor erbij...
Maarja... het heeft opzich geen haast.

@eske
Dat is echt flink balen zeg! Zo jammer dat in Nederland je niet beter beschermd word qua werk en zwangerschap.
Hier mogen ze mij niet ontslaan ookal zou mijn contract aflopen.
Na de periode is het een ander verhaal. Maar zolang in zwanger ben. Is het niet mogelijk.

@venthe
Fijn dat het gezellig is!

@marlis,
Ben je niet af en toe veel en veel te druk? Of valt het opzich mee?
@adamootje
Fijn dat alles goedgekeurd is!

Ik mag morgen naar de diabetes arts voor controle.
Maar mijn laatste waarde van vanavond was niet zo netjes :Y)
En ik maar denken dat muslie iets is wat ik kon eten.... niet dus. Na een uur een waarde van 144 mg/dl
En de waarde mocht max 140 zijn.
Arts gaat morgen boos zijn ;(

En verder heb ik de afgelopen 2-3 dagen best last van bandenpijn geloof ik.
Op wel heel vervelende plaatsen :Y)
Doosgebied....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:18

Ik heb hier weer een nacht amper geslapen van de pijn in mn rechter heup/bekken....
En het zakt er niet uit nu ik op mn rug lig...

Bijna weekend...
Dinsdag de VK eens vragen of dit bekken instabiliteit kan zijn of iets anders

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:24

Wat ontzettend balen Eske.. -O-

Welkom Soepblik! Wat mooi om te lezen wat het met je doet om tante te worden <3
Ik hoop dat mijn zus datzelfde gevoel heeft of nog gaat krijgen. Ze is al een hele leuke 'tante' voor onze hond :+

Wat fijn dat je eerste CP bijeenkomst goed bevallen is Venthe. Ik ben ook het verst, samen met nog 2 anderen (we gaan tegelijk op), bij mijn CP groep :)

Marlis een drukke dag gehad, fijn dat je lekker kon uitrusten op de bank met netflix :)

Fijn dat alles goedgekeurd is Adamootje! :o

Succes bij de diabetes arts vandaag, hagelslag!
Vervelend van de bandenpijn... wellicht helpt het om iets warms erop te doen?

Wat vervelend dat je amper geslapen hebt Jolliegirl.. Bekken/heup pijn is niet fijn. Ik ervaar dat momenteel zelf ook.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de bekkenfysio voor mijn zwakke heup. Hopelijk ze wat tips en oefeningen voor verlichting geven. Heb wordt, naar mate de zwangerschap vordert, steeds een beetje vervelender.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:22

Veel sterkte Jolliegirl en Simone met de heup/bekken pijn, heel vervelend als je er zelfs niet van kunt slapen.

Succes met de diabetes arts vandaag Hagelslag!

PeerAppel, moet wel een beetje om je lachen dat met een grotere maat alles te los zit behalve de knoop. Wel lastig, zijn er nog andere opties qua kleding? Ik heb hier trouwens ook te kleine werkkleding liggen, nog ongedragen ook. ‘Gelukkig’ hoef ik die alleen aan als ik naar een locatie ga, waar ik niet mag komen omdat ik zwanger ben (dat laatste vind ik nog steeds erg jammer, maar het is zo, kan mijn werk ook thuis of op kantoor doen).

Hier vandaag weer controle bij de verloskundige, heerlijk naar het hartje luisteren en even vragen wat ik kan doen aan pijn in mijn SI-gewricht waar ik al een dikke week last van heb. Dit weekend mijn schoonfamilie vertellen of het een jongetje of een meisje wordt. Daar heb ik aan de ene kant veel zin in, aan de andere kant gaat een van onze kleine neefjes en nichtjes heel teleurgesteld zijn en die kan slecht omgaan met teleurstellingen. Denk wel dat dit het laatste jaar is dat we er onderuit komen om daar de hele dag rond te hangen (Sinterklaas intocht kijken, zonder kinderen komen wij altijd pas met het eten), dus daar ook even van genieten :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:34

@S_imone, gefeliciteerd met je nieuwe auto! Wat voor auto heb je gekocht?
@Eske_B, wat balen zeg van je contract. Ook al had je het aan zien komen, het blijft ruk.
@Soepblik, gefeliciteerd! Bizar he. Ik had dat ook met het kindje van een vriendin en nog eigenlijk. Ben sindsdien ook gaan meelezen in dit soort topics, zodat ik een beetje mee kon praten :')
@Venthe, fijn dat je 1e bijeenkomst leuk was! Kan me voorstellen dat dat in het begin een beetje ongemakkelijk is.
@Marlis, flink drukke dag!
@Adamootje, fijn dat je weer bent goedgekeurd! Aha, dat verklaart inderdaad de oprispingen. Wel vervelend!
@hagelslag, heb je niet een beetje goede tips gekregen qua suikervrije voeding? Oei ja heb je ook van die steken? Of is het continu?
@Jolliegirl, jeetje wat naar die pijn!
@Roulette, ik werk gelukkig in de thuiszorg en ik kan het dus makkelijk oplossen met uniformjasje open en een simpel wit tshirt eronder. Die heb ik gelukkig ook al een maatje groter gehaald, dus daar zal ik me vast tot mijn verlof mee redden.

Wij hebben gister de geslachtsecho gehad. Ik heb al vanaf het begin het gevoel dat het een meisje is, maar mijn vriend was er heilig van overtuigd dat het een jongen ging worden. Tot we in de wachtkamer bij de echopraktijk zaten. Hij zegt ineens: "Wow nee, het wordt het een meisje.". En inderdaad, de nub en potty theorie waren super duidelijk: wij krijgen een meisje! :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:31

@peerappel
Hoo op mijn telefoon over je berichtje gelezen qua reageren. Foutje
Maar dat is zo irritant zulke werkjasjes.
Ik had dat "vroeger" toen ik in de ijssalon en bakkerij werkte al.
Ik ben redelijk breed in de schouders en moest daardoor een 44 aan, terwijl om mijn taille een 40 toen had gepast(okeee einde van het seizoen 42 door alle ijsjes :Y) ).
En welkom bij de meidenclub <3

@Jolliegirl vervelend zulke nachten.
Ik heb eindelijk een goede nacht gehad.
Oké, het duurde voordat ik de bandenpijn kon vergeten.

@simone
Succes bij de fysio. Ze zullen vast wel iets weten

@roulette
Omgaan met teleurstellingen hoort er gewoon bij. Daar moeten ze maar mee leren omgaan ~~}> ~~}>
Naja eventueel kun je nog 1 jaar het uitstellen, jullie kleine is dan ja volgend jaar nog niet zooooo groot :Y)

Maar mijn afspraak was opzich okay *\%/*
Ik moet over 2 weken weer komen en de waarden waren acceptabel.
Wel dus blijven controleren en waarschijnlijk tot einde zwangerschap.
Gister de klassieke fout gemaakt met muslie etem :Y) kon de arts hartelijk om lachen omdat ik zelf ook al direct zei dat het waarschijnlijk een klassieke fout was _O-
Ja dus _O- foutje
Echt super duidelijke tip heb ik niet gekregen.
Maar vooral kijk waar je lichaam op reageert, zo veel mogelijk groente.
Bij fruit weer iets opletten. Brood opzich ook niet al teveel maar ook niet te weinig... gewoon uitproberen...
En natuurlijk blijven bewegen.

Gelukkig is het hondje van m'n zusje inmiddels qua lopen weer iets fitter(hernia achtig klachten en ze is inmiddels 11).
Gister kon ze het 2.4 km rondje goed meelopen zonder naderhand echt heel slecht te lopen. Dus dat was wel fijn!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:09

Eske_B schreef:

Denk maar gewoon lekker de WW in en vanaf daar verder kijken. Of iets zoeken voor na m'n verlof.

Wat rot zeg :(:) die stress erbij kan je nu wel missen. Heb het niet onthouden, maar heb je het soort job waar je makkelijk ander werk in kan vinden?

Sorry verder alles bijgelezen maar niks blijven hangen, mijn vriend is op weekend nu met vrienden tot en met maandag. Ik kijk mega op tegen de volgende dagen :o op m'n eentje met peuter, alle huisdieren en paarden en bijna 30 weken zwanger pfff %)

Wel nog gelezen dat de suikertest bij hageslag wel meeviel uiteindelijk (super!) en nog een meisje bij in het topic *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:29

Solleke_Noah schreef:
Eske_B schreef:

Wat rot zeg :(:) die stress erbij kan je nu wel missen. Heb het niet onthouden, maar heb je het soort job waar je makkelijk ander werk in kan vinden?

Sorry verder alles bijgelezen maar niks blijven hangen, mijn vriend is op weekend nu met vrienden tot en met maandag. Ik kijk mega op tegen de volgende dagen :o op m'n eentje met peuter, alle huisdieren en paarden en bijna 30 weken zwanger pfff %)

Wel nog gelezen dat de suikertest bij hageslag wel meeviel uiteindelijk (super!) en nog een meisje bij in het topic *\o/*

Succes dit weekend. Hopelijk komt het allemaal goed.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:33

@solleke
Succes dit weekeind.
Ik snap dat je er iets tegenop ziet!

Ik heb nu momenteel ook weer een best "zware" periode.
Waarschijnlijk door 2 weken niet goed slapen. Dus dat trekt opzich bij
Maar ik ben echt rond 5 uur gewoon kapot...
Oké, normaal at ik wel iets vaker een koekje of snoep. Dus dat was een snelle energieleverancier....
En dat probeer ik nu te vermijden

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:57

Roulette: had je een goede controle? En nog tips gekregen voor je SI - gewricht?
En teleurstellingen horen helaas bij het leven, voor kinderen kan dat heel intens zijn, weet ik uit ervaring. Ik had vandaag nog een heel teleurgesteld jongetje omdat zijn favoriete hoek vol was :') (onderwijs)

PeerAppel een meisje! Leuk!
Ik heb een Volvo V60 gekocht. Daarmee kan ik ook zelf met de trailer op pad op mijn vrije dagen. Dat wilde ik ook graag voordat ik zwanger was. Nu moest het ook nog een beetje een ruime auto zijn. Dat is wel gelukt haha.

Hagelslag: goede afspraak bij de arts gehad. Gelukkig waren de waardes acceptabel. Hopelijk kun je een beetje balans vinden in wat je wel en niet kunt eten. In combinatie met slechter slapen kan ik me voorstellen dat je het even zwaar hebt.
Fijn dat het hondje van je zusje weer wat fitter is.

Solleke_noah succes dit weekend. Ik kan mij voorstellen dat je daar tegenop ziet.

Ik had een fijne afspraak met de fysio. Na het doen van mijn verhaal had ze meteen al wel een idee waar en wat het kon zijn.
Ik loop al wat jaren met deze klachten, maar had er nooit wat mee gedaan. Nu met de zwangerschap is het wel verergerd.
Het zijn vooral spieren die erg strak zitten. Over twee weken gaat ze dat los maken en dan zou dat al wel wat verlichting moeten geven.

Verder ben ik erg klaar met deze dag.. ik vlieg van hot naar her en voel me ook erg moe. Ik vertrek dan ook maar eens naar mijn bed. Dat lijkt me heel verstandig, haha.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:18

Simone, fijn dat de fysio het antwoord op je klachten lijkt te weten. Hopelijk voel je na haar behandeling verlichting. Slaap lekker!

En inderdaad Roulette, die teleurstellingen in het leven horen erbij. Je neefje gaat ze nog vaak genoeg meemaken, vrees ik. Veel plezier gewenst alvast dit weekend. Welkom bij de meidenclub, trouwens! *\o/*

Hagelslag, gelukkig kon de dokter wel lachen om je fout met de muesli. Vervelend dat je zo slecht slaapt, zeg!

Solleke, sterkte dit weekend!

Jolliegirl, wat vervelend die pijn!

Wij gaan morgen naar de landelijke intocht van Sinterklaas kijken, dat is hier namelijk in de buurt. Ik hoop dat mijn zoon nog een glimp van de Sint kan opvangen, maar ik vrees voor veel drukte.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:41

Vind t gewoon zo zielig voor zowel neefje als nichtje, die kunnen echt ontploffen als het niet gaat hoe het in hun hoofd zat, maar je merkt ook wel dat ze vooral niet weten wat ze met zichzelf aan moeten.
Adamootje, ik denk dat je mijn verhaal en dat van PeerAppel per ongeluk gecombineerd hebt, PeerAppel krijgt een meisje (gefeliciteerd!), mijn verhalen zijn nog steeds gender-neutraal:)
Veel plezier morgen met intocht kijken!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:05

Oeps, excuus Roulette. Het is soms lastig teruglezen op de telefoon en in combinatie met dit zwangerschapsbrein maak ik nog weleens een foutje. :D Hoe was je controle gisteren?