Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 06:26

@Samantha , nice <3 Gefeliciteerd .
Heel veel plezier er mee .

@Marlies , oh :brr:
Gelukkig ben je weer opgewarmd .
Fingers crossed dat je je nieuwe MTB op kunt halen *\o/*

@Padoertje , er stond gisteren idd een fix windje .
Het is niet de schouder zelf , na ja die had voor de val door een andere val al een issue :j
Maar het is zo,n punt tussen het schouderblad en wervelkolom .

@Thami ; Ja het herstellen duurt allemaal wat langer helaas .
Cool nieuwe schoenen , heel belangrijk ook .
Grappig hoe je schrijft , moeilijke voeten .
Ik zelf heb ook brede voeten , koop vaak mannen schoenen .
Maar bedankt voor de tip , wist helemaal niet dat dat kon in Nijmegen .
Zijn je nieuwe schoenen in de oven geweest ?

Sakura789 schreef:
Hier vandaag vooral veel wind gehad, windkracht 4/5 en voornamelijk tegen en zijwind. Vooral bij de wind tegen heb ik vaak aan T2T gedacht :))

:):) :roll: +:)+

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:16

Sakura dat klinkt ook als een mooi plan, en fijn die vrijheid en flexibiliteit ( ook in jullie hoofden) dat dat zomaar kan!

Time ja de hiel van de schoenen heeft hij verwarmd en naar mijn voet gevormd, en de plaatjes goed afgesteld natuurlijk. Hij kan ook zooltjes op maat maken maar dat kost ook weer wat dus ik probeer het eerst zo ;)

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:39

Schoenen is zo'n gedoe altijd. Gelukkig dat je wat gevonden hebt! Wel belangrijk, want niet passende/ slecht zittende schoenen kunnen heel veel klachten veroorzaken. Hoor veel positieve verhalen over Lake.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:59

MarliesV schreef:
Schoenen is zo'n gedoe altijd. Gelukkig dat je wat gevonden hebt! Wel belangrijk, want niet passende/ slecht zittende schoenen kunnen heel veel klachten veroorzaken. Hoor veel positieve verhalen over Lake.

Ik wist ook niet dat dat kon. Nu heb ik niet echt hele moeilijke voeten, maar moet altijd wel opletten ze niet te strak te doen. Anders krijg ik slaaptenen bij lange afstanden :')

Time, misschien langs de fysio dat die kan bepalen wat er eventueel gekneust is of anders en het kan behandelen? Misschien heeft je wervel wel een tikje gehad en moet de boel rechtgezet, of geven ze aan om voor de zekerheid een foto te maken. Met 30 km/u maak je toch echt wel een smakkerd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 09:18

Morguh ,

Een gemiddelde fietswinkel heeft ook geen keus aan fietsschoenen helaas .
Vaak zijn er maar een paar modellen op voorraad , en triathlon schoenen meestal niet .
Maar op goed geluk een paar schoenen kopen doe ik niet , daarvoor zijn ze te duur .
Dus eerst een goede voetmeting , en daarop afgestemd schoenen kunnen bestellen is
heel interessant .
Ik kwam via een bekende ook al Bikeshoe4you tegen , maar die winkel zit in Nijkerk .

@Padoertje ; het word gelukkig al beter :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 10:56

Zo, ik ben ook weer bijgelezen! Ik zit net met fiets in de trein voor het binnenhalen van de letter ‘K’ voor het alfabet. Het wordt de meest saaie rit ooit, rechtdoor over de dijk rond Flevoland met het water aan de rechterkant. Verdwalen lukt niet vandaag!

Time, wat vervelend dat je zo’n last nog hebt. Ik hoop dat je lijf snel weer een beetje beter voelt; met 30km per uur op het asfalt klappen is niet fijn. Dit had zoveel erger af kunnen lopen.

Heel veel plezier met je nieuwe fiets Samantha! Ik kan niet zien wat voor banden er op zitten, maar mogelijk dat je deze nog wilt vervangen wanneer je echt het gravel wilt gaan ontdekken. Ze lijken vrij smal en met weinig profiel.

Ik ben benieuwd naar je schoenen Thami. Ik heb zelf zo’n moeilijk onderstel dat ik op de weg en op de gravel met dezelfde schoenen fiets met SPD-SL pedalen. Fijne schoenen doen zoveel!

Ik hoop dat je snel je nieuwe MTB krijgt Marlies! Dan kun je weer echt jouw ding doen in het bos en op de trails.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:08

Gelukkig word het al beter T2t.

Hebben jullie ook fiets schoenen als je geen klikpedalen hebt?
Op mijn fiets zitten klik pedalen maar ik heb er adapters ingezet dat ik ze zo kan gebruiken. Enige is dat ze dus omdraaien dus als je je voet eropzet moet je dit terug zien te krijgen.

Ik heb m’n eerste rondje gefietst. Eerste paar 100 meter was elke bobbel en gat in de weg eng, en dan heb ik het nog niet over medeweggebruikers haha. Maar dat werd al snel minder. Nog even puzzelen met het schakelen. Heb 5 km gefietst, vond het voor eerste keer prima. Was ook in spijkerbroek haha.
Daarna op gewone fiets naar paard voor privéles, en net weer thuis.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:49

Ik fiets met gewone schoenen soms op de klikpedalen, maar eigenlijk heb ik altijd fietsschoenen aan. Als je dat eenmaal gewend bent, dan wil je niet anders. Ik heb mijn race klikkers ook op mn gravel, misschien wil ik ooit nog wat anders, maar ik vond het eerst wel prima zo. Helemaal voor een fietsvakantie durfde ik niet de overstap te maken.

Hier nu op Møn, de eerste regen gehad. Gelukkig vanochtend stralend weer en ik kreeg zelfs de vraag of we niet stiekem op de Seychellen zaten :))

Twee nachten op Møn, want Møn Klint staan hoog op mijn lijstje, daar wilde ik niet zomaar voorbij racen. Dan op naar Kopenhagen en daarna in dubio om de boot naar Oslo te nemen en dan van daaruit naar Helsinki te fietsen. Even kijken ook nog wat het weer gaat doen in de regio.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:09

Mon Klint is zooo mooi Sakura, daar waren we twee jaar geleden op vakantie! Geniet ervan, benieuwd waar de reis jullie verder heenbrengt.

Time ze doen bij Pedaalkracht ook bikefitting voor triathlon/ time trial fietsen, dus kunnen je vast ook op weg helpen met geschikte schoenen daar.

Maaike mooi weer een lettertje binnen! Mijn nieuwe gravel schoenen komen helaas pas dinsdag binnen, dus het Reichswald ritje moet nog op mijn oude maandag :)
De weg schoenen heb ik vandaag uitgebreid kunnen testen op een rit naar Leiden van 157km, en zijn goedgekeurd!

Leuk Samantha je eerste kilometers! Ik zou eerst maar lekker met gewone sportschoenen fietsen, tot je je vertrouwd voelt met de fiets. Dan kan je daarna alsnog over op echte klik schoenen.
Ik zou wel al investeren in een fietsbroek met zeem, met spijkerbroek en onderbroek fietsen zit echt niet lekker.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:42

Wauw 157 km, wat knap!

Mooie reis Sakura!

Ik heb een broek besteld met zeem, die ligt bij pakket punt dus kan ik maandag einde dag ophalen. Maar ik ga nu niet eerder dan maandagavond fietsen, loop morgen de halve marathon in Utrecht.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:07

Ik heb ook weer bij gelezen. En fiets altijd met klikschoenen. Behalve op e eenwieler. XD

Vandaag heb ik voor het eerst weer over de 10km gefietst. Hier ben ik zo blij mee. Heen en weer langs het spoor. Eerst tegenwind, wat wat minder fijn was. Maar terug lekker de wind in de rug en zonder pijn relaxed kunnen fietsen. Voor het eerst had ik weer dat hele fijne vrije gevoel van het fietsen. Dus ik ben er heel blij mee hoe het ging.

En weer op Strava gezet. Die vergeet ik nu wel echt omdat ik zo weinig fiets.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:43

Had je de wind een beetje gunstig Maaike? Anders is het echt niet tof fietsen daar.

Klinkt heerlijk Sakura! Het is indd prachtig daar.

Thami, mooie afstand! Dapper hoor gelijk met je nieuwe schoenen. Fijn dat ze bevallen.

Gothico, wat goed! Dat is al een verdubbeling tov vorige keer. Geeft vast weer een goed gevoel.

Time, dat is goed nieuws. Zolang het met seraf minder wordt, dan gaat het herstel goed.

Ik fiets met look spd pedalen. Al vanaf het begin gedaan, dus ken niet anders dan dat ik ingeklikt zit. Gelukkig nog nooit te laat geweest met uit klikken en omgevallen.

Vandaag met vrienden weer een lekker rondje van 60 km gemaakt. Wel volle bak wind, maar alsnog gemiddeld 28,2 gereden. Nu wel moeie benen, dus met magnesium ingesmeerd en nu lekker tukken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 23:54

Wat fijn Gothico! Ik vind het super om te lezen dat je even het vertrouwde gevoel van plezier had.

@Padoertje, de wind stond niet heel gunstig, op het bovenste gedeelte had ik zo hard tegen dat ik met 250 watt niet harder ging dan 18 km per uur. Wel veel bemoedigende blikken van de fietsers voor de wind gekregen… maar wind of geen wind, het is een vreselijk saai stuk.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 00:09

@padoertje, Zeker. Ik fiets af en toe kleine stukjes. En probeer dan af en toe een rondje te maken die wat langer is. En zeker een goed gevoel. Alleen doe ik dit op mijn lichtere fiets. De velo staat nog altijd stil.

@maaikemuis, Ik vond het zo fijn om weer even zonder nadenken een stukje te fietsen. Naar het werk is 14km. Dus nog even oefenen en dan wil ik eerst naar de paarden zelf kunnen en dan naar het werk.

Als ik naar het werk kan fietsen en kan dit een paar dagen dan ga ik kleine stukjes met de velo oefenen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:29

@Samantha ; Ik fiets met SPD/SL , en ja te laat uitgeklikt ben ik in het begin ook wel eens _O-
Maar viel gelukkig naar rechts in het gras .
In jou geval zou ik het doen zoals Thami al schreef , lekker eerst zonder klikpedalen fietsen .
Totdat je je zeker voelt met sturen , schakelen en remmen in het verkeer .
En dan op een rustig stuk het vast en los klikken oefenen .Met de tijd word dat gewoon een reflex . :j
Succes met je halve marathon vandaag .

Lekker @Gothico , dat is alweer een stukje verder .

@Maaike ; ik vond toen rondje Flevoland heel rustgevend .
Was toen zo ongeveer alleen met de schapen :=

Jullie zijn al een fix stuk onderweg @Sakura , tof hoor

@Thami ; Ja die hou ik in gedachte ; maar ja zoveel wensen en weinig budget :=
Iets met prio's <<) Maar goed te weten in de buurt terecht te kunnen .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:20

Ik lig lekker in de hangmat na te genieten van een gezellige dag gravellen in het Reichswald met Maaike :)
Was gezellig en heel leuk om haar mijn bos te laten zien, en qua tempo zaten we ook goed dus zeker voor herhaling vatbaar *\o/*
Het is ook weer een stuk opgewarmd, zaterdag hadden we het met de toch wel harde tegenwind nog best koud.

Padoertje en Gothico hebben ook lekker gefietst dit weekend, fijn !
En hoe ging de halve marathon Samantha? Respect hoor, fietsen is veel minder vermoeiend!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:50

Dankjewel voor alle tips! Ik heb adapters op de klik pedalen gezet zodat ik met mn gewone schoenen kan fietsen, gaat prima.
Vandaag m’n fiets broek en shirtjes binnen gekregen, dus meteen rondje gereden net, 12 km ongeveer. Begint al meer te wennen. Kan alleen nog niet drinken en fietsen tegelijk haha.
Halve marathon ging goed, PR gelopen, net iets boven de 2u dus blij mee.

Fijn dat het goed ging Gothico!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:31

Lekker dames, samen gravelen. Zal zo is ff de cijfers bekijken op Strava;-)

Netjes gelopen Samantha. Om te drinken, ff wat kalmer aan doen. Als je te hoog in je ademhaling zit, dan is het lastig. Maar het went!

Hier zaterdag lekker op de gravel weg geweest met de Fietsvrouwen Club. Had een fijne route in elkaar geflanst. Zat maar 1 echt mul zandpad in. Dat is wel een uitdaging momenteel.

Mijn mtb is klaar. Haal hem morgen op!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:37

Spannend @Marlies!

Leuk dat jullie samen hebben gefietst @Thami & @Maaike :)

Fijn dat je weer wat kunt fietsen @Gothico. Jammer dat je nog niet met je velo op pad kan.

Hier net terug van een rondje met een maatje. Was fijn om weer eventjes wat km's te maken. Wel flinke wind in de polder. Maar zoals altijd, wind tegen heen, wind mee terug naar huis *\o/*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:20

Vandaag echt een ontzettend fijne rit gereden met Thami! Super mooie route, heel gezellig, heerlijk tempo en de mooiste lunchplek ever <3 . Het Reichswald is goed verkocht. Wel veel heuvels en aangezien ik gisteren bedacht zin te hebben in boulderen, piepte en kraakte het wel een beetje heuvelop :') .

Knap gedaan Samantha! Mijn hardlooptijd ligt inmiddels ver achter mij, maar ik vond het altijd heerlijk om te doen. Maar fietsen werkt misschien nog wel verslavender!

Spannend Marlies en echt heel fijn. Bijna weer lekker op de mountainbike!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 01:44

@Thami en Maaike, Wat super dat jullie samen gefietst hebben.

@Samantha, Ja ik ben blij. En drinken tijdens het fietsen is inderdaad even wennen en voorzichtig aan doen. En netjes gelopen. Heb ik nooit gedaan die afstanden. (van mijn 7de tot 14 jaar op atletiek gezeten.)

@Marlies, Wat leuk om een tocht samen te rijden met de dames. Muller zand ben ik nooit een fan van geweest. En wat goed de de MTB klaar is om hem op te halen.

@MuSLi, Ja in de polder geloof ik de wind maar al te graag. Hier waaide het ook wel wat, maar daar kan het echt hard gaan.

Ik heb een aantal dagen contact gehad met mijn fietsmaatje. Die heeft een 300km brevet gereden op zaterdag. Dus gebeld voor en na de rit. En het ging goed ondanks het magere trainen. Toevallig ook over de polder een stuk gereden. Maar het moeilijkste was dat in de begin kilometers de Veluwe zat en dus klimmen. Dat blijft een uitdaging met een velomobiel, maar daarna lekker rustig aan.

Zelf weet ik hoe het is om zoiets te rijden al heb ik nooit de 300 gedaan. 250km blijft mijn langste rit. (Hij heeft de 1200 Parijs, Brest, Parijs gedaan) Maar ooit een klimrit gereden waarvan ik dat niet wist.(achteraf kon ik het ook wel weten)

En mijn MTB tijd was ook wel leuk. Heeft iemand hier ooit een downhill track gedaan?
Dit was één van de laatste dingen wat ik met de MTB gedaan heb toen ik het nog kon.
Dat was wel eenmalig omdat het loeihard kan gaan en ook technisch is.
Video's genoeg online om te kijken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 06:32

Thami schreef:
Ik lig lekker in de hangmat na te genieten van een gezellige dag gravellen in het Reichswald met Maaike :)

Leuk :j lunchen bij Merlin ?
@Maaike ; genoten van het Reichswald <3

@Marlies , spannend *\o/*

@Samantha ; gewoon om te drinken effe stoppen dan , fietsen en drinken tegelijk komt
vanzelf wel .
En gefeliciteerd met je PR .

@MuSLi ; goed gekozen wind mee op de terug weg :wow:

Vandaag na het werk staat er ook nog een ritje op de planning .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:19

@ time; nee Graefenthal! Maar Merlijn is idd ook heel leuk. Die zijn alleen dicht op maandag.
@Samantha een pr klink goed, en goed weer een rondje gefietst!
New bike day voor Marlies, spannend!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:57

Thami schreef:
@ time; nee Graefenthal!

Oh , daar ben ik nog nooit geweest .

Zo , net terug van een rondje uitwaaien :=
Windje in de rug , en windje op de snuit .
Maar het voelde wel sterk . :j

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:37

Time dan gaan we daar een keer samen heen, is echt een magische plek. Bij Goch, kan je ook over de weg komen :)