Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 02:53

Hier ook even een ego berichtje.
Wij hebben het nog erg druk met onze verbouwing want 14 september zou mijn uitgerekende datum zijn.
Maar onze zoon besloot dat hij met 35+2 de wereld al wel kon gaan verblijden met zijn komst.
12 augustus om 01:18 is onze zoon Owen door middel van een keizersnede geboren.
Owen woog bij de geboorte 1860 gram en is 44cm
Wij verblijven voorlopig nog in het ziekenhuis maar Owen doet het echt fantastisch.

Ik zal later even uitgebreid gaan reageren en wat meer in detail treden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:57

Een vraag aan jullie zwangeren,mijn nichtje is zwanger,maar nu wat te geven.Ik dacht aan het prentenboek Klaas Vaak van Rien poortvliet.Het boek heet ook Het a,b,c van de slaap.Zouden jullie het leuk vinden om te krijgen?
Afbeelding
Afbeelding

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:21

@shani van harte gefeliciteerd! Wat een kleintje, hopelijk maken jullie het goed :)

@britta, ik vind boeken krijgen altijd heel erg leuk. Voor een baby is denk ik wel een aanwijsboek leuker. Maar een voorleesboek vergaat niet dus is ook altijd leuk voor als ze wat ouder zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:26

Voor als ze ouder zijn om voor te lezen,ik denk dat de kraamvrouw al genoeg baby spul krijgt.Ook omdat je voor een paar centen bij de kringloop de leukste kleertjes kan krijgen.(een tip voor jullie)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:36

Ja je hoeft niet veel nieuw te kopen inderdaad.

Maar boekjes zijn altijd leuk, ik geef ook altijd boeken als kraamkado. Het liefst boer boris, valt altijd in de smaak.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:47

@Shani, gefeliciteerd! Dat moet wel even schrikken geweest zijn, gelukkig gaat alles goed!

Ik had ook altijd veel boekjes op de cadeaulijst staan, altijd leuk. Vanaf welke leeftijd is dat boekje geschikt?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:53

Gefeliciteerd Shani_1984!

Redbutton jij ook gefeliciteerd met je verjaardag!

Boekjes zijn hier ook altijd goed.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:05

Gefeliciteerd Shani_1984!!

Ik heb weer echt een k*t nacht achter de rug. De voorweeën zijn echt pijnlijk. Ik heb gelukkig een Tens en die haalt het scherpe eraf. De voorweeën bereiden een hoop voor, behalve ontsluiting. Vanavond ga ik een nacht in het ziekenhuis slapen met slaapmedicatie om even weer bij te komen. 4 nachten eigenlijk geen slaap gehad dus dat trekt je behoorlijk de put in. Hopelijk morgen weer frisse energie om er tegenaan te gaan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:13

Ooh wat naar annepaardoes, dat het niet echt door wil zetten.
Ik hoop dat de slaapmedicatie bij jou beter werkt dan bij mij. Ik was namelijk na 3 uur al weer wakker door de weeën.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:58

Dankjewel, vandaag het eerste halve glas wijn gedronken en zometeen dus voor het eerst een flesje proberen.
Verder komt nu niemand meer voor jou op je verjaardag, iedereen kwam voor isa haha.

Ik hoop dat je een beetje slaapt vannacht annepaardoes, sterkte

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:16

Beetje kunnen slapen annepaardoes? Of hebben de voorweeën eindelijk doorgezet? :)

Ik stelde laatst de vraag over de kolf en ik heb uiteindelijk van een een vriendin een medela freestyle geleend, verschrikkelijk ding want had geen handen vrij. Voor mijn verjaardag nu een medela freestyle handsfree gekregen en dat handsfree werkt zoveel fijner.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:19

Ik gebruik de philips avent handkolf of draadloze enkele. Vind het een fijne kolf. Eerder ook wel youha the ins gehad en was ik ook erg tevreden over. Echter bij ik met een dubbele kolf langer aan het schoonmaken dan kolven. :+ met 5 min per kant heb ik de hele voeding in de fles. Echter dit geldt natuurlijk niet voor iedereen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:41

Ik heb ook de medela freestyle handsfree, ben er wel tevreden over. Enkel het schermpje is te gevoelig dus als ik dat in mijn broekzak steek, gaat hij soms op pauze ofzo.
Hoe los jij dat op Redbutton? En alsnog gefeliciteerd!

Annepaardoes, hopelijk is de baby er snel!

Gefeliciteerd Shani! Hopelijk mag hij snel uit het ziekenhuis!

Het inleiden vond ik niet zo erg eigenlijk, wel het feit dat ik ingeleid moest worden omwille van de zwangerschapsvergiftiging. Ik blijf er bij dat ze mij niet goed behandeld hebben tijdens de zwangerschap en de inleiding wel kon vermeden worden of toch uitgesteld.
Enkel die beenweeën waren een ramp, maar dat had ik misschien ook met een gewone spontane bevalling :+

Lien, fijn dat het zo goed gaat met jullie ondanks de warmte. Uit eten zelfs, wat fijn!

Hoeveel komen jullie baby's zo gemiddeld bij per week qua gewicht?
En hebben jullie nog tips voor luieruitslag? Bij elke luier maakt ons meisje stoelgang, soms maar een veegje maar vaak ook een volle luier :+ Dat is al zo sinds de geboorte trouwens. Maar sinds deze nacht is haar poepje echt kapot, we verversen al vaak en gebruiken liniment en inotyol zalf. Iemand nog tips ervoor? -O-
Ze krijgt nu andere dikkere melk voor reflux, ik had gehoopt dat de stoelgang wat minder zou worden maar helaas

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:11

Zo'n handsfree kolf lijkt me ook fijn. Bij mn oudste was er nig maar 1 merk dat een handsfree kolf uitbracht en die waren echt mega duur toen. Dus heb ik via mn verzekering een philips avent aangeschaft met korting. Bij mn tweede ook die gebruikt en de handkolf van medela. Dat werkte beide wel goed. Alleen het snoer van de philips avent ging echt heel snel al stuk, al bij mn oudste.

@Farjen ik gebruik altijd de billenbalsem van weleda en als het heel erg is lanoline, dat blijft ook goed lang zitten.

Ja kan me voorstellen dat je je zo voelt over het begeleiden en dan uitstellen van de inleiding. Been weeën lijken me ook vreselijk ja. Ik had vanaf 6 cm rugweeën en dat was ook echt naar. Maar ik had vrij milde weeën (of een hoge pijngrens) en pas vanaf 9cm vond ik het niet meer te doen.

Welke voeding krijgt ze nu?

Nou wij hebben net de laatste dag kraamzorg gehad. Was wel chaotisch want ze moest de hele week dubbelen en dus elke dag alleen 3 uurtjes sochtends. En dan vandaag kwam ze en werd ze direct gebeld dat ze naar een bevalling moest en toen pas bijna 4 uur later was ze terug en heeft ze nog 5 uurtjes gedaan. Was niet helemaal wat ik me voorgesteld had. Ook al is het de derde is het toch fijn om iets langer dan die 3 uur te krijgen.

En m'n herstel gaat goed, maar ik ben me nu wel veel bewuster van het rust nemen voor m'n bekkenbodem. Heb daar vorige keren veel te weinig op gelet, dus nu extra veel. Dus wat doen en dan daarna weer liggen. Vind ik wel echt lastig en ook niks voor mij. Maar komende 5 weken wil ik dat wel echt doen en daarna naar de bekkenfysio.

Dante doet het verder fantastisch! Die slaapt en drinkt en slaapt en drinkt. Nu 75cc melk en vanaf morgen 90. En maar heel af en toe wat krampjes en ook nooit lang. Een fantastisch klein mannetje <3 en z'n broers zijn ook echt zo lief voor hem en vragen nog elke ochtend gelijk: Waar is Dante? En de oudste: is hij nog steeds klein? Hahaha super schattig

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:09

@farjen, Ik vond deze medela ook duur, heb hem via marktplaats gekocht van mensen die hem vooraf gekocht hadden en niet gebruikt hadden.
Ik kolf zelf 1x per dag na het voeden. Dus ik blijf gewoon even knuffelen op de bank tijdens het kolven dus heb geen problemen met her scherm.

In vind de ballon het eerste uur wel echt naar. Heb overgegeven ervan, bijna op de gang van het ziekenhuis. Heel gênant.
Ik heb even geprobeerd in bad te zitten maar toen kreeg ik buik en rugweeen tegelijk. Die kreeg ik niet weggepuft. Gelukkig was daar de ruggenprik.

@jasz wat fijn dat het herstel zo goed gaat. En ook dar het met dante zo goed gaat.

Hier was vannacht voor het eerst drama. Woensdag rode kool gegeten, was geen succes. Van half 2 tot half 6 werd ze wakker van de krampjes. Om half 6 kon ik wel met d'r meejanken haha. Maar dat was de eerste nacht in 3 weken. Dus we gaan niet zeuren. En we slaan kool even over.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 17:36

Gefeliciteerd nog redbutton! En balen van die kool. Ik had dar met pittig eten, dus dat durf ik bij deze baby niet.

Farjen, weinig tips bij luieruitslag. Bij ons maakte zalfjes het erger: talkpoeder was de oplossing.

Lekker bezig jasz met je bekken en rustig aan doen. Fijn dat het zo goed gaat! Leuk ook met de oudere kinderen erbij <3

En gefeliciteerd Shani! Wat een kleintje. Fijn dat ie het wel goed doet.

Freek was deze week 1 dagje ziek. Zo zielig. Verder doet hij het keigoed. Hij slaapt behoorlijk door. In de ochtend wel vroeg wakker. Ik ben dus alleen daarvan moe. Over een week gaan we op vakantie. Veel zin in! Ook wel spannend hoe het gaat gaan, met twee kleintjes in 1 camper.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:14

Dag dames. Ik zal een andere keer even bijlezen/reageren, maar afgelopen vrijdag 16 augustus zijn trotse ouders geworden van onze dochter Lieke.
Korte verhaal: alles is anders gelopen en na een ruggenprik voor de rust toch 12 uur later een keizersnede vanwege niet vorderende ontsluiting in combinatie met dat Lieke het niet goed deed op de wee-opwekkers. Uiteindelijk een kerngezonde dame geboren en daar gaat het om. Wij zijn in de wolken.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:26

Gelukkig dat alles goed gaat met Lieke! Gefeliciteerd *\o/*

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:35

Gefeliciteerd met Lieke! Mooie naam! Fijn dat alles goed gaat en nu lekker van elkaar genieten.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:53

Leuke naam! Gefeliciteerd met jullie dochter, fijn dat met haar alles goed gaat.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:41

Van harte gefeliciteerd annepaardoes. Mooie naam!

@fenn wat sneu dat freek ziek was. Waar gaan jullie heen op vakantie? Wij gaan in september ook nog een paar dagen, weten alleen nog niet of we gaan kamperen, hangt af van het weer.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:43

Gefeliciteerd Annepaardoes! Fijn dat alles goed gaat!

Ah wat sneu dat Freek ziek was en spannend op vakantie Fenn!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:53

We rijden eerst naar het zwarte woud en dan door naar net aan Oostenrijk. Vorig jaar ook met de camper op weg, toen naar Schotland. Jaar daarvoor met de toen baby naar Luxemburg in een pod. We houden van hiken, lekker buiten zijn. Trouwens ook nog center parcs in drenthe met een prenatal bon. Dat is ook leuk! Inmiddels past Freek goed in de draagzak. Dus kijk er heel erg naar uit!

Leuk dat je misschien nog op vakantie wilt redbutton. Als het gaat met je lijf lekker doen. Ging jij ook nog op vliegvakantie met je familie? Of was dat iemand anders uit het topic.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:59

Ja in december gaan we naar fuertaventura. Niet echt ons soort vakantie maar altijd lekker natuurlijk.
Wij denken aan een huisje in de eifel als 2e optie. Wij hebben sinds deze week ook een draagzak dus kunnen we ook lekker op pad met de hond.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:30

Gefeliciteerd annepaardoes!