Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 00:33

Doubtless altijd leuk die cadeaus voor de kleintjes!

Ben benieuwd bellex naar de foto's als je ze plaatst!

Noeps oh heerlijk nog een weekendje weg en Valkenburg is ook echt leuk!

Nou laatste post was ook wel de enige keer dat mijn bloeddruk goed was. Ze krijgen het niet onder controle tot nu toe. Schommelen steeds tussen de 145/91 en 160/100 ongeveer.
Wat ook lastig is dat je voor alles moet bellen als je wat voelt. Dus wat hoofdpijn en hup weer bellen, maar tot nu toe voel ik mij nog steeds prima.
Het naar huis toe gaan heb ik opgegeven denk ik. Mocht het dan alsnog mogen is het mooi meegenomen maar ik denk dat ik hier moet blijven tot ons meisje gehaald gaat worden.
Vandaag wel een groei echo gehad met precies 34 weken en ze word geschat op 2400 gram dus dat was wel even fijn dat ze met dat getal wel redelijk veilig is mocht ze nu geboren worden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 03:26

Wat balen dat het niet beter wil worden. Dan lijkt de instelling dat waarschijnlijk niet meer anders wordt het beste, ben je in elk geval op veilige plek voor jou en je meisje.

Ik voel me zo beroerd. Pijn van al het hoesten, liggen doet me momenteel gewoon zeer, dus zit maar even te lezen in bed voor ik weer verder probeer te slapen.
Dochter vandaag vaccinaties gehad en die was er flink beroerd van, dus nog hele tijd samen met haar in bed gelegen. Dat is ook niet heel bevorderlijk.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:22

Dustin wat balen zeg. Denk dat je de juiste instelling hebt zo en inderdaad als er dan wat is ben je op de juiste plek. Fijn idee ook dat haar gewicht nu veilig is, mocht ze eerder komen.

Blegh Linoleum, niks aan. Probeer lekker je rust te pakken als dat wil.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:43

Wat een tegenvaller Dustin, wel een fijn gevoel om te weten dat het redelijk veilig is mocht ze komen. Ik ga voor jullie duimen dat ze toch nog even blijft zitten :(:)

Hier gaat het eigenlijk best goed, ik voel me de laatste weken best wel goed. Is het toch waar (in mijn geval) dat het tweede trimester een stuk fijner is! Had aan de ene kant anders gedacht door mijn al lichamelijke klachten voor de zwangerschap maar ik voel me veel beter dan een jaar geleden want toen zat ik met mn rug/beenpijn te tobben.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:34

Linoleum pff lekker laat wakker dan ook. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen?

Yonker wat fijn! Hopelijk blijft het zo doorgaan.

Nou deze ochtend weer goed. 134/84 dus hooelijk zet het door en kan ik vanavond met manlief weer een rondje in de rolstoel door het ziekenhuis en een frisse neus halen. Kijk er gewoon naar uit :P

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:41

Wat een pech Dustin! Fijn dat het deze ochtend wat beter is. Kan mij voorstellen dat je er voor je gevoel daar ook wat doelloos ligt te wachten. Fijn dat de kleine wel groot genoeg is, mocht een geboorte zich toch al aandienen.

Vervelend om ziek te zijn Linoleum! Kost nu natuurlijk ook extra energie. Beterschap!

Fijn dat je je beter voelt Yonker. Dat zelfs de lichamelijke klachten minder dan normaal zijn. Ik begin mij al wat meer een olifant te voelen hoor. Op de weegschaal groei ik gestaag helaas. Dat vind ik psychisch niet zo leuk.

Hier gaat het verder eigenlijk wel zijn gangetje. Dit weekend langs geweest bij vrienden met een dochtertje van 6-7 maanden, was heel gezellig. Ook een ander bevriend stel was er die in verwachting zijn. Dat kindje komt er ook al bijna aan, eind december uitgerekend. Dus wel leuk dat er steeds ongeveer een halfjaartje tussen ons in zit. Later misschien ook wel leuk voor de kinders. We zitten in de babyboom fase. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:11

Noeps ik speel een beetje vals met verlof, ik zat al een poosje ziek thuis maar nu is mijn contract afgelopen en ben ik dus eindelijk ook van dat gezeur af :o Ik heb doordat ik ziek was gemeld nu 6 vooraf (gaat officieel morgen in) en 10 achteraf, maar na verlof dus een nieuwe baan. Gezien onze opvang voorlopig nog geen plek heeft heb ik solliciteren even on hold gezet, tot we weten wanneer ze plek hebben. Hopelijk een beetje vlot anders moeten we met familie gaan schipperen en dat willen we eigenlijk pertinent niet.
Wat lekker een weekeind Valkenburg! Fijn dat het zo genieten was, en heerlijk een dubbele baby nu hahaha

Dustinlover wat vervelend dat ze je waarden niet onder controle krijgen zeg, lijkt me ook echt heel vervelend om voor alles steeds te moeten bellen. Jij liep een dagje voor op mij (17-01), hebben ze een termijn gegeven wanneer ze haar uiterlijk gaan halen? Zal in ieder geval niet al te lang meer duren!

Linoleum wat naar dat je zo beroerd bent :(:) helpt het om je hoofdeind een stukje omhoog te doen zodat je lijf minder druk ervaart bij het hoesten? Hoe gaat het vandaag met je dochtertje?

Yonker heerlijk dat je je zogoed voelt joh! Genieten :D

Yipee klinkt gezellig! En inderdaad leuk voor de kids dat ze niet zoveel schelen later :)

Ik zal zeker een of twee foto's delen als we ze binnen hebben, ben zo onwijs benieuwd!
Moet zeggen dat ik nu in het 3e trimester me eindelijk echt een stuk beter voel, oké wel 2x griep :') maar mijn bekken is stabiel, misselijkheid is weer aanweziger maar kan ik goed sturen, kleine meid is lekker actief aanwezig en ook mentaal voel ik me een stuk beter. Kan er nu echt van genieten en kijk zo uit naar wanneer ze straks komt, maar vind het ook heerlijk om nu zo contact met haar te maken. Ben zo benieuwd of haar karaktertje straks overeen komt met het beeld dat ik er nu van maak zo in mijn buik <3

Vanilia hoe gaat het met jou en je kleine man?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:03

Wat heftig Dustinlover, ik had de vorige zwagerschap pre eclampsie en het is niet niks. Ik ben blij dat je positief blijft!

Beterschap linoleum!

Hier met verlof sinds afgelopen weekend, zo fijn! We zitten nu 3 nachten in een huisje in noord Limburg, voelt echt als vakantie. Aanstaande zaterdag 35wk zwanger. Het gaat goed, vaak wel kortademig en rugpijntjes maar mag niet klagen verder, deze week voor het eerst last van wat ze lightning crotch noemen :+

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:36

Het gaat vandaag gelukkig weer wat beter. Zowel ikzelf als m’n dochter voelen ons weer een stuk beter. Moest vanmorgen ook voor controle naar de gynaecoloog, daar was ook alles goed. Over drie weken suikertest, maar daar verwacht ik weinig spannends. Ik heb maandje geleden bloed geprikt voor de cardioloog en toen was mijn glucose aan lage kant.

Dustinlover, hopelijk kan je vanavond even een rondje rijden! Ik duim voor je.

Yipee, die babyboom fase is herkenbaar! Wel heel leuk. Merkt toch wel dat vriendschappen soms veranderen, vooral met sommigen die totaal niet bezig zijn met kinderen.

Bellex, groot gelijk ook dat als je toch geen werk hebt, je beetje in je eigen voordeel doet. En fijn dat je je aardig goed voelt! Dat persoonlijkheid leren kennen is zo leuk, vooral ook dan dingen van jezelf en partner gaan herkennen <3

Set_Elkol, wat een heerlijk begin van je verlof! Geniet ervan. En mooie foto!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:52

Heerlijk dat je verlof is begonnen Set! Ik kijk er nu toch ook wel erg naar uit, waar ik eerst zoiets had van laat me maar lekker werken. Veel plezier in Limburg!
Lightning crotch, moest het even opzoeken, maar dat heb ik ook al wel eens gehad. Bij mij dan in me achterste een hevige steek. :=

Fijn dat het weer wat beter gaat Linoleum!

Ik heb af en toe wat licht zeurende menstruatie achtige pijntjes in combinatie met wat banden pijn. Gelukkig nu 3 dagen vrij dus even lekker rustig aan proberen te doen.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een geboorte pakje, heb de juiste nog niet gevonden. :o

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:51

Doubtless, overdag is het hier nu wel rond de 30 graden.. Het regent veel de afgelopen weken wat op dat moment lekker is, maar als het dan droog is extra benauwd helaas..

Dustinlover, hopelijk blijft de bloeddruk nu beter.. Maar idd wel fijn dat het gewicht van de kleine voldoende is.. Hopelijk laat deze nog even op zich wachten..

Set Elkol, mooie foto Lekker dat je er een paar dagen tussenuit bent. De Lightning crotch heb ik ook even moeten googlen.. Maar met 35 weken schiet het voor jouw nu ook al op.

Welmoed, haha dat herinnerd mij eraan dat ik ook een pakje voor de geboorte moet uitkiezen en mischien al een tas moet klaarmaken voor de bevalling zodat dit gebeurd is.

Ik ben morgen 36 weken en ben er nu wel klaar voor of klaar mee, net hoe je het bekijkt. Maar de baby mag van mij best komen. Natuurlijk hoop ik voor de baby en planning dat deze nog even wacht. Mijn dochter is de afgelopen 4 dagen ook ziek, ontzettende hoestbuien en de eerste dagen koorts, dus dat helpt niet mee. Ze wilde ook niks eten maar vandaag ging dat gelukkig wat beter dus ik hoop dat dat de goede kant opgaat. Maarja wij doen dus samen rustig aan deze week.

Daarnaast willen wij ook nog verhuizen voor de baby er is. Van ons huisje aan de voorkant van ons land naar ons nieuwe huis aan de achterkant van het land met eigen slaapkamer voor mijn dochter. Mijn man is deze week druk bezig om de kasten en dining set te timmeren dus hoop dat we optijd kunnen verhuizen.

Vond het wel leuk om deze foto nog met jullie te delen, kreeg ik vandaag binnen van de zwangerschapsbeurs toen ik op 27 weken zat. In de tussentijd is mijn buik wel flink gegroeid, maar ben niet zo van de foto’s verder dus dit is een van de weinige die ik heb van tijdens mijn zwangerschap.

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:25

Mooie foto present! Niet zo lang meer voor jou!
Beterschap met je dochtertje.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:20

Hopelijk kunnen ze het toch allemaal zo lang mogelijk rekken, Dustinlover. Snap wel dat je graag thuis zou zijn… balen dat dat niet kan.

Gelukkig voor je dat de verkoudheid inmiddels een beetje over is, Linoleum. Fijn dat t bij de gynaecoloog goed was.

Begint ook op te schieten voor jou, Doubtless. Leuk zo’n geslaagd weekend!

Klinkt als een toffe shoot, Bellex! De poes zal het wel aanvoelen, denk ik. Geniet van je verlof! Wel spannend daarna iets nieuws.

Wat leuk, Noeps! Vind Valkenburg altijd erg leuk!

Wat fijn dat je je beter voelt, Yonker!

Leuk dat jullie veel Vrienden om je heen hebben met kleintjes, Yipee!

Mooie foto Set_Elkol! Logisch dat je wel wat begint te merken…

Wat een mooie foto, Pressent! Jullie zijn dus nog even druk komende tijd. Succes!

Hier even pittige week. Dochter slaapt heel slecht. Overdag wil ze niet in slaap vallen en in de nacht wordt ze zo’n 5x wakker. Ben echt zo moe, echt aftellen tot m’n verlof. Nog 6 dagen werken… dinsdag hadden we een groeiecho, was nu helemaal goed. Gisteravond pakjesavond. Mevrouw is goed verwend !!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:06

Hey allemaal!
Ik lees ook nog elke keer mee, maar reageren was de afgelopen tijd was moeilijker. Later meer daarover... eerst;

@dustinlover, ik herken dat gevoel van een druk kind in de buik :').. echt soms wil je toch een uurtje rust he _/-\o_

@bellex: mijn honden hebben tzelfde als jouw kat! En op sommige dagen is t erger dan andere.. de duitse herder is altijd al een mama's kindje geweest maar de Australiër begint nu ook echt. En dan zo voorzichtig zijn hoofd op de buik leggen en zo slapen op de bank..

@linoleum, gelukkig dat je je weer beter voelt!

@set-ekol, geniet van je verlof!

@pressent, ik heb precies hetzelfde gevoel! Hier net de 36 weken voorbij. Ik heb echt nog een weekje nodig om hier alles in huis in orde te hebben (grote poets, muurtekening, laatste loodjes van de verbouwing, geboortebord, koffer maken,..) maar ik ben ik ook helemaal klaar mee. En als ze volgende zaterdag zou komen, zou ik dat echt als een opluchting ervaren! Meer tijd is fijn voor t huis en de rust te krijgen maar ik ben er ook helemaal klaar mee.. zeker met al die kwaaltjes!

@19marjo90, ik hoop dat je dit weekend een beetje slaap kan inhalen!

Dus hier is t heel erg druk geweest. Op de 30 weken echo wou de baby niet meewerken dus moest ik extra terug voor metingen. Ze lag toen dwars. Op 31 weken voelde de vroedvrouw dat ze wel recht lag maar in stuit. En op de echo van 32 weken lag ze dan eindelijk goed en kon alles gemeten worden.
Ondertussen had ik heel erg veel last van maagzuur. Echt niet normaal, niet van kunnen slapen of niets.
De gyneacoloog heeft dan medicatie aangeraden. Maar die was echt een hele zware aanslag op mijn nieren. Heel erge blaasontsteking en uitdroging.. 1.5 week proberen volhouden en dan overgestapt na andere medicatie. En die helpt gelukkig zonder al te veel bijwerkingen *\o/* . Dus sinds 2 weken voor t eerst in de zwangerschap echt iets kunnen doen omdat ik me bijna goed voel.
Ondertussen heb ik wel carpaal tunnel syndroom door t vocht wat ik opbouw in mijn polsen. Dus typen is nu erg moeilijk.

Gelukkig gaat t in de loop van de dag een beetje weg, want ik ben ook ben begonnen aan de tekening op de kinderkamer! Hopelijk kna ik volgende week een foto posten!!
Plus dan ook nog de laatste verbouwingen en schilderwerken erbij :')

Ben deze week ook een paar keer na t werk geweest om raamtekeningen te maken en even te kletsen. T is wel snel te veel maar geeft zoveel voldoening. En de bewoners vonden t geweldig om me te zien.
Een van mijn tekeningen:

Afbeelding

En dan heb ik helaas ook 'slecht' nieuws.. op 33/34 weken heb ik een hele slechte nacht gehad. Veel pijn, niet kunnen slapen, maaglast, druk kind.. in eerste instantie dacht ik teveel gedaan. En later begon ik te twijfelen of de baby niet gewoon gedraaid was.
En ja hoor, eergisteren de 36 weken echo (op 36 weken) en de baby ligt dus weer in stuit. Hoewel ik ze nog heel veel voel, voel ik niet meer die grote bewegingen sinds die ene nacht dus ik denk niet dat ze de komende dagen nog gaat draaien.
Plus ik heb t gevoel dat de buik al aan t zakken is (niet alleen visueel maar ook minder geschop in mijn ribben en meer lucht)...
Maandag ga ik na t ziekenhuis terug en gaan ze alsnog proberen om haar gedraaid te krijgen en dan hopen dat ze blijft zitten. Maar ik vrees ervoor. En dan komen de woorden keizersnede en spoed- of geplande keizersnede ineens veel voor..
Het is allemaal een beetje dubbel. Aan de ene kant denk ik 'oliebol dit kan nu niet gebeuren. Ze moet maandag blijven zitten want ik ben nog niet klaar en ga dat in een weekend ook niet worden..' en aan de andere kant denk ik 'ze is zwaarder dan gemiddeld en bijna 37 weken, voor mijn kwaaltjes is t ook wel fijn als ze toch maandag al komt.' Plus dat je er maandag dan op rekent terwijl als ze niet draait en t wordt gepland kan t nog altijd een spoedje worden als ik ineens weeën krijg ofzo. En dat lijkt me nog erger...
Dus heel veel piekeren nu.. ik hoop natuurlijk dat ze maandag wel draait, dat ik mis ben. Maar ik vrees ervoor.. vooral door t gewicht/grootte en door t gevoel dat ze al zakt..
Dus nog even spannend!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:18

Welmoed, lastig hè om een keuze te maken voor geboortepakje. Ik had een hele mooie gezien, maar daarvan vond ik de manier van aan- en uitkleden niet fijn. Dus de zoektocht gaat weer verder.
Goed ook dat je even rust neemt!

Pressent, fijn dat het inmiddels met je dochter weer wat beter gaat. Benieuwd wanneer jouw kleine komt! Hopelijk blijft baby nog even zitten tot jullie verhuisd zijn. En wat een mooie foto!!

Marjo, dat is echt aftellen met werken *\o/* Slaapt je dochter inmiddels alweer wat beter? Was ook vast wel een spannende periode voor haar met Sinterklaas.

Jojoni, wat een mooie tekeningen! En je gaat dus sowieso voor een keizersnede als baby in stuit blijft liggen? Probeer in elk geval rustig te blijven, ze gaat er wel uitkomen, op welke manier dan ook, maar als jijzelf rustig blijft, zal dat eigenlijk altijd positieve invloed hebben!

Hier nog steeds last van verkoudheid. Dacht even dat het beter werd, maar toen werd het vervolgens een bijholte ontsteking en gruwelijk hoesten. Nu een volle week verder en eindelijk idee dat ietsje beter wordt. Hoest nog flink, maar bijholte ontsteking is over. Wel flink last van rug en banden door al het gehoest. Gelukkig slaap ik wel goed, dat helpt al veel met het overdag vol kunnen houden.
Onze badkamer is als het goed is deze week ook klaar *\o/* Dus bijna weer thuis douchen en al mijn spulletjes bij de hand. Maar ook vooral een man die weer wat tijd over heeft voor ons als gezin. Heeft hij ook eindelijk tijd om na te denken over de naam :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:53

Linoleum, fijn dat jullie badkamer bijna klaar is! Hopelijk voel je je gauw beter. Welk pakje had je gezien en wat vond je er niet fijn aan? Ik heb als geboortepakje een wikkelshirtje. Destijds bij dochter ook vooral de wikkelrompers en -shirtjes gebruikt zodat we zo min mogelijk over haar hoofdje hoefden te doen.

Jojoni wat kan je mooi tekenen! Is de versie vandaag gelukt?!

Pressent wat een mooie foto, prachtig buikje <3. Hopelijk lukt het om nog te verhuizen.

Set Elkol, lekker dat je verlof hebt, en fijn om nog een minivakantie te hebben gehad!

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje, weinig klachten en vooral druk met andere dingen. Alleen brandend maagzuur is weer volop aanwezig, dus ik leef op Rennies :7.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:11

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:21

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:41

Bedankt voor de linkjes! Er zijn zo ontzettend veel van die kleine webshops, dus ga binnenkort wel weer eens rondneuzen.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:59

@linoleum, ik kreeg t gevoel dat ik niet echt een keuze kreeg. Meer zo van 'stuitligging = keizersnede'. Van t weekend heb ik wel gelezen dat dat niet persee hoeft maar misschien dat dat echt iets belgisch is ofzo om gewoon direct na keizersnede te gaan..
Wat fijn dat je verkoudheid wel al beter begint te worden!
En echt super toevallig maar onze badkamer en wc boven wordt a.s. woensdag als alles goed gaat ook eindelijk aangesloten! Eindelijk relaxed en 'luxe' douche en hopelijk kan mijn man in t weekend de sunshower ook installeren. Dat lijkt me echt heerlijk! En dan is t alleen aankleding nog..
Heb jij wel al een naam in gedachte? Of jullie allebei niet?

@noeps, hier had ik ook heel veel last van maagzuur. Echt zo erg dat ik snachts ook niet kon slapen, of maar een paar uur. Wij nemen dan gaviscon (denk de belgische variant van rennies). Maar die was zo'n aanslag op mijn nieren dat ik ben moeten overschakelen naar een maagbeschermer..

Vandaag moest ik na t ziekenhuis. Man was gelukkig mee, die kreeg meteen vrij donderdag. T was even zoeken waar ik moest zijn en toen de hele uitleg gekregen (had ik ook al een beetje gevonden op internet). Toen ik zei dat ze erg actief was, gingen ze voor de zekerheid eerst de echo halen. En wat denken jullie?! Is ze dus weer gedraaid! Tussen donderdag en vanmorgen. Wij zelf denken zaterdagavond, toen maakte ze ook grotere bewegingen. Maar toen deed t niet zo akelig en pijnlijk als de vorige keer dus ik dacht dat ze niet gedraaid was. Maar dus wel! Gelukkig *\o/* .
Heb dan bijna een uur aan de monitor gelegen voor de zekerheid. En daar was wel een wee en geregeld een harde buik te zien. Maar verder niets dus hop hop weer na huis *\o/*

Ik had hier een tijd geleden ook iets gelezen over de TENS. Dus heb dat ook even nagevraagd. De vroedvrouw kende het helemaal niet. De verpleegkundige (die nederlandse was) wel. Ze hebben het daar niet en zien het ook niet veel maar het was wel toegelaten om een eigen apparaatje mee te nemen. Dus daar ga ik me toch even verder in verdiepen...

En dan vanavond de tekening van t geboortebord maken. Dan kan mijn man die morgen uitzagen. En kan ik die weer verven en klaarmaken.
Dan ben ik met 3 tekeningen tegelijk bezig :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:28

Wat fijn Jojoni dat ze toch weer gedraaid is!! Ben benieuwd naar je geboorte bord!

Je hebt het goed te pakken gehad Linoleum. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.
Ik zag deze nog van Noppies
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:48

jojoni schreef:
En wat denken jullie?! Is ze dus weer gedraaid!

Wat super! Nu hopen dat ze braaf blijft liggen :)) Hoe staat het met je tekeningen?

Noeps schreef:
Hier gaat het nog steeds z'n gangetje, weinig klachten en vooral druk met andere dingen. Alleen brandend maagzuur is weer volop aanwezig, dus ik leef op Rennies :7.

Fijn dat je goed gaat :* Heb je de huisarts al gebeld ivm maagzuur? Ik heb deze zwangerschap Omeprazol en Antagel gekregen, dat werkt voor mij veel beter dan Rennies.

jojoni schreef:
En dan heb ik helaas ook 'slecht' nieuws.. eergisteren de 36 weken echo (op 36 weken) en de baby ligt dus weer in stuit. Maandag ga ik na t ziekenhuis terug en gaan ze alsnog proberen om haar gedraaid te krijgen en dan hopen dat ze blijft zitten.

Mooie raamtekening zeg <3
Wat balen dat ze gedraaid is. Hoe is de versie in het ziekenhuis gegaan?

19marjo90 schreef:
Hier even pittige week. Dochter slaapt heel slecht. Overdag wil ze niet in slaap vallen en in de nacht wordt ze zo’n 5x wakker. Ben echt zo moe, echt aftellen tot m’n verlof. Nog 6 dagen werken…

Hé oliebol, da's niet fijn. Weet je waarom ze zo slecht slaapt? Klaar met het middagdutje?
En dan na deze week verlof?

Mooie foto Pressent <3

Dustinlover: Hoe gaat het nu met je?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:51

We hebben een weekje verbouwing achter de rug. Dus man maakte lange dagen en ik stond ineens weer in de actiestand voor huishouden en zoon. Het is allemaal gelukt, maar mèn die bekkenpijn... #) Vandaag is oma-dag, heb kind bijna jubelend daarheen gebracht :') Kan ik mooi even een dagje rustig aan doen!
Nog 2 dagen werken en dan verlof (hoera). En gisteren echo gehad, alles was in orde :) Volgende controles zijn in het ziekenhuis, ivm medische indicatie word ik nu overgedragen. Misschien weten jullie dat wel: Gaat de gynaecoloog dan de controles doen? Of is er in het zkh ook een soort verloskundige die dat doet?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:55

Jojoni, wat fijn dat baby weer gedraaid is! Nu lekker beetje actief blijven en rechtop blijven zitten, hopelijk kan ze dan niet meer van de plek af.

Welmoed, oooh die is ook schattig!

Doubtless, ik snap je zo goed. Ik ben zo blij dat na zaterdag het grote werk van onze verbouwing er op zit en mijn man ook weer dingen als de boodschappen kan doen en deel van huishouden.
Wordt je volledig overgedragen aan ziekenhuis of gedeelde zorg? Het kan beide namelijk. Bij het eerste worden de controles gedaan door gynaecoloog van ziekenhuis, bij tweede door je eigen verloskundige en daarnaast de echo's door gynaecoloog/echoscopiste.
Ik heb dus alles bij gynaecoloog, maar de reguliere controles zijn niet heel medisch en er is ruimte om vragen te stellen over alles. Daarnaast nog even een echo elke keer. Dus lijkt me niet heel veel anders dan bij verloskundige.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:03

Haha ja precies dat :')
Ik word volledig overgedragen, eigen VK komt pas weer aan het kraambed in beeld. Dus dan denk ik dat ik ook bij een gynaecoloog kom. Chique hoor ;-)

Nog een vraagje: Staat jullie werkgever/collega's/team stil bij het met verlof gaan? Zo ja, op welke manier :D ?