Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:50

Nou Zertab, met een beetje geluk vind je hier misschien wel je partner ;)

Wij hebben zaterdag vollyebal wedstrijd gehad. Gelukkig had ik lekker gespeeld, want de trainingen van die wee waren flut (bij mijzelf). Zondag hele dag op de beurs gelopen. 12 km in de benen. Gisteren nog eens 6 km in de benen en de avond weer volleybal training.

Vandaag weer vol goede moed hardlopen, de 5 km. En ik wil daarna toch nog even mijn beenspieren trainen. Kijken of dat lukt. Woensdag rustdag.
Donderdag weer training Volleybal
Vrijdag heb ik al volle planning, dus dat wordt een verplicht rustdag :+
Zaterdag weer wedstijd, en dan zondag weer krachttraining in de sportschool.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:16

Wat leuk Zertab!
Zelf heb ik samen met mijn vriend gedaan en met een sportmaatje van de crossfit box.

Na een weekend skiën nu weer terug in het sportritme komen :) .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:53

Hahah ja maar jullie wonen allemaal veel weg? Zoek ook iemand om mee samen te trainen ;)

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 10:22

Gisteren heerlijk getraind! Niet gedacht dat ik dat ooit zou gaan zeggen over een hardloop training.. Mijn god wat heb ik daar altijd een hekel aan gehad. Maar gisteren ging echt prima! Weer 2 minuten van mijn tijd verbeterd, en de rust momenten worden korter en de ren momenten langer.

Daarna nog 1 oefening beenspieren (want die heb ik al 2 weken niet meer gedaan) en buikspieren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:05

Lekker bezig!

Hier zaterdag voor het laatst geweest. Voel me niet echt fit. Wel aan het werk. Maar wilde maandagavond niets meer van mijn lichaam vragen.
Vanavond sta ik nog wel ingeschreven voor de bodypump. Maar ik weet het niet.

Ik voel me altijd ook rot als ik niet kan sporten. Maar lichamelijk is het geen slim idee....

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:09

Hier hetzelfde @Zertab. Behalve dat ik dan wel door ben gegaan met sporten. Zondag een rustig rondje hardlopen gedaan. Maandag en dinsdag een wandeling + thuisworkout met dumbbells. Zit natuurlijk ook in die 21 dagen challenge, dus probeer een beetje voorzichtig door te gaan ;)

Vanavond PT, gericht op kracht dus. 5min warming up, 30min 6 oefeningen en nog een cooling down + stretchen. Totaal 45min.

Normaal gesproken zou ik vandaag gaan hardlopen, maar die verplaatst ik dan even naar morgen. Dan kan ik vandaag overdag een beetje rust houden totaan de PT :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:56

Ja ik kan niet rustig aan doen met bodycombat en met crossfit. Ik ken mijzelf.... Bodypump is wat makkelijker dan kan ik minder gewicht pakken

Last van hoofdpijn, keel staat in brand. Dus ik werk nu op ibuprofen :o
En ik had maandag op dinsdagnacht ook verhoging dus slecht geslapen. Afgelopen nacht gelukkig niet en ook lekker geslapen!

Maar ik heb iets spierpijn in mijn armen en ik heb dus niet eens gesport...

Overduidelijk een griepje. Dus weet echt niet wat te doen. Zoals ik al zei, mentaal is het ook echt een ding merk ik
En vanavond is maar 45 minuten en bodypump kan ik minder gewicht pakken.
En ik wil niet echt echt ziek worden en thuis zitten .

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:16

Als je verhoging hebt, gewoon niet gaan sporten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:44

Eulogy schreef:
Als je verhoging hebt, gewoon niet gaan sporten.

Nee nu niet meer :)

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:48

Sorry dat ik jullie topic binnen kom stormen maar ik vraag me iets af. tijdens het hardlopen een paar weken geleden raakte ik uit balans en maakt ik een rare beweging. Hierdoor schoot het gigantische in me rug, kon bijna niet meer lopen van de pijn. Nu gaat het weer beter en heb ik vandaag weer heel parcour gesprongen zonder pijn in me rug. Ik wil het sporten weer heel weg graag gaan oppakken, maar ben ontzettend bang dat het er weer in schiet hebben jullie tips? ik doe aan hardlopen en krachttraining in de sportschool. Ook ga ik af en toe tennissen of padellen met vrienden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:32

Paardjes101 schreef:
Sorry dat ik jullie topic binnen kom stormen maar ik vraag me iets af. tijdens het hardlopen een paar weken geleden raakte ik uit balans en maakt ik een rare beweging. Hierdoor schoot het gigantische in me rug, kon bijna niet meer lopen van de pijn. Nu gaat het weer beter en heb ik vandaag weer heel parcour gesprongen zonder pijn in me rug. Ik wil het sporten weer heel weg graag gaan oppakken, maar ben ontzettend bang dat het er weer in schiet hebben jullie tips? ik doe aan hardlopen en krachttraining in de sportschool. Ook ga ik af en toe tennissen of padellen met vrienden.

Krachttraining doen middels een schema en iemand die de eerste keer meekijkt hoe je het doet.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:33

Heb je wel een goede warming up? En dan bedoel ik niet alleen inwandelen maar echt je spieren opwarmen voor hardlopen. Je kan even op youtube of tiktok video's opzoeken voor een warming up die mensen doen vooraf aan het hardlopen :j

Afgelopen week niet veel gesport helaas, oepsie. Woensdag en donderdag wel een fijn rondje kracht kunnen doen waar ik veel alweer zwaarder kon doen. De rest eigenlijk naast paardrijden niks gedaan ivm een druk weekend :o
Gister waren we in de dierentuin dus hebben we wel veel gewandeld :+

Helaas alleen vanochtend wakker geworden met enorme nekpijn. Maar even kijken hoelang dat aanhoudt en het vanavond lukt om gewoon te gaan schaatsen ;(

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:28

Ik had vorige week een goeie week. Alleen woensdag niet gesport. Vrijdag was eigenlijk ook geplande/ verplichte rust. Maar door stomme omstandigheden (niet kunnen douchen door een koude douche op donderdag avond), alsnog vrijdag ochtend voor het werk naar de sportschool gegaan. Daar kon ik in ieder geval lekker warm douche, ook nog 30 min sporten meegenomen :+

Verder gisteren weer een fijn rondje full body gedaan. Vandaag lichte spierpijn in de buikspieren, maar dat vind ik nooit zo erg.

Deze week weer redelijk gelijk schema. We houden het goed vol *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:50

Toch lekker bezig iedereen! :)

Ik heb vorige week niet gesport ivm ziekte... Oké vrijdag en zaterdag ben ik met mijn verzorgpony op buitenrit geweest, toen ging het wel weer wat beter. En gister een stukje gewandeld. Om vervolgens vandaag weer zieker te zijn. Vannacht ook lichte koorts gehad :(

Hopelijk kan ik dan wel woensdag weer gaan sporten.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:23

Hier vandaag een CrossFit open workout van 2022 gedaan. Dat was 15 min lang echt volledig afzien. Daarna judgen bij de buddy, aangezien de CrossFit open binnenkort weer begint en als je komt kijken moet je gaan judgen. Meedoen is voor mij nog te hoog gegrepen hoor. _O-

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:01

Oh balen Zertab dat je weer ziek bent, is altijd zo rot als je niet vooruit kan.

CupCakes_, is dat echt zo? Dat je altijd moet judgen als je komt kijken?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:43

Balen @Zertab -O-

Hier ook nog steeds niet helemaal fit, maar gelukkig ook niet helemaal ziek. Gisteren een rondje van 45min rustig hardgelopen. Vandaag ook maar eens bedenken wat ik ga doen.

Normaal zou ik gaan kickboksen, maar mijn hoofd zit nog zo vol dat ik mezelf daar geen plezier mee doen denk ik. Dat levert alleen maar hoofdpijn op.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:56

Ik heb vanmorgen een klein blokje om gewandeld en misschien straks nog. Maar is bizar hoeveel energie me dat kost nu

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:19

Hanneke137 schreef:
Oh balen Zertab dat je weer ziek bent, is altijd zo rot als je niet vooruit kan.

CupCakes_, is dat echt zo? Dat je altijd moet judgen als je komt kijken?

Nee dat is niet verplicht hoor bij ons. Maar ik vind het wel leuk om te doen. :D

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:27

Ik heb gisteren weer mijn wekelijkse 5KM gedaan. Ik blijf welke weer maar afwachten dat ik het moment ga krijgen dat het tegen valt. Maar tot nu toe blijft er verbetering inzitten. Eigelijk wel heel blij mee, dat houdt ook gemotiveerd om dit te blijven doen.
Vanavond krachttraining met focus op armen/ schouders/ borst.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:43

Heeft iemand hier ervaring met dingen zoals een foamroller, spijkermat etc? Ik probeer mijn mobiliteit via de GOWOD app bin te houden, maar soms merk ik dat ik net iets meer hulpmiddelen nodig heb.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:37

Ik heb thuis twee foam rollers. Eentje die lijkt op een deegroller en die rol je over je been bijvoorbeeld, maar ook zo'n grote rol met nopjes waar jij dan overheen moet rollen.
De laatste is voor veel meer plekken te gebruiken, maar ik ben er ook veel onhandiger mee :Y) .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:32

Hier weer gelukkig aan het sporten! Vorige week rustig begonnen met bodypump. En paardrijden.

Vanavond hyrox training gehad, de eerste. Ik ben dood nu :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 00:10

Zo twee weken voorbij en ik vind blijkbaar weinig energie om te posten.

Vorige week maandag met de hond gewandeld.
Dinsdag : kort buitenritje die je eigenlijk niet onder beweging kan scharen.
Woensdag: fijne stadswandeling.
Donderdag: geschaatst.
Vrijdag; yin yoga, 5 km hardlopen, buitenritje
Zaterdag: boksen ( uitgetest en vond het leuk) en wandelen met pony.
Zondag flink hardgelopen.
Hele week een beetje een zwaar gemoed. Geen duidelijke oorzaak. Op zaterdag overgegeven na het boksen, maar voelde mij daarna al snel weer fit.

Afgelopen maandag buitenritje. Wilde ook zwemmen, maar was niet fit, dus toch maar niet gedaan.
Dinsdag hardgelopen.
Woensdag strandrit.
Do t/m zo vrijwel geen beweging ivm een vakantie. Zowel vrijdags als zaterdags flink overgegeven. Zondag voelde ik mij al wat beter gelukkig.
Wel zonde zo van de dagen weg.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:08

Oh beide dus niet zo fit geweest. Balen zeg, maar fijn dat het weer opgepakt kan worden.

Afgelopen weekend alleen wedstrijd gehad (volleybal). Maandag weer training en gisteren weer de 5KM. Had echt geen zin en voelde beetje bleh. Maar toch gedaan en uitgelopen. Weer een rustmoment minder gepakt. Nu dus nog maar 3x 1 min lopen tussendoor.
Heb nu 5 keer de 5 gelopen. Eerste keer 6 loop momenten van 1,5 min naar nu dus 3 van 1 min.
Best prima vooruitgang!
Vandaag denk ik rustig aan, donderdag weer training en vrijdag vlot rondje full body. Heb nu een maand geen wedstrijd, dus kan ik mij iets meer focussen op kracht en sprongkracht.