Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:48

Ik kom me weer opnieuw aanmelden :')
Ik was 3 kg kwijt maar die zit er weer aan. Vanaf morgen ga ik weer bewuster op ke eten letten. Wil proberen meer koolhydraat arm te gaan eten. Hebben jullie nog suggesties voor tussendoortje / avondsnack?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:22

Ik volg jullie nog steeds

Afvallen lukt niet ik blijf op 66 kilo wegen en ik wil gwn echt 60. Niet motiverend

Was begonnen aan lazy girl fit maar zie ik veel producten van de AH voorbij komen. Ik kom alleen bij de Lidl en veel lust ik niet

Ik weet allemaal stomme excuses. Mijn mindset wilt gewoon niet..

Ga nu eerst 1 stap doen en dat is meer drinken. Want dat doe ik ook te weinig

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:47

Maar bij lazyfitgirl leer je juist om zelf labels te lezen zodat je naar elke winkel kan? Ik zou me daar even in verdiepen. :)

Ik sport inmiddels weer zo'n 4 keer in de week dus gaat lekker. Ik weeg mezelf niet meer, merk vanzelf wanneer mijn kleren beter zitten. Heb ik ook de stress niet van de weegschaal. :+

Ania

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:14

Hoi! Ik meld me ook! Sinds een jaar ongeveer ben ik bijna 10 kilo aangekomen. Helpt niet als de sportscholen dicht zijn, je alleen maar thuis werkt en je even geen paard hebt om op te rijden...

Afgelopen week ben ik begonnen met IF en nav een webinar gezond eten probeer ik ook zoveel mogelijk "puur" te eten. (Hoe dichter bij de oorspronkelijke afkomst, hoe beter)

Ook probeer ik de zoetigheid te laten staan maar dat is echt het moeilijkste.

Moet wel nog een weegschaal aanschaffen want de mijne is stuk :')

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:09

Welkom voor iedereen die (op)nieuw aanmelden! :D

Ik ben echt zooo benieuwd naar de WW manier. Maandag word dag 1. Vandaag een dagje Sonja bakkeren (ohw god zo slecht om het zo te gebruiken want het heeft niks met haar of haar dieet te maken, maar met een dagje extra gezond eten en weinig koolhydraten), morgen komen mijn ouders met Nederlandse chinees aan. Ga mijn best doen mij in te houden maar ik ken mijzelf en het is bijna een jaar geleden dat we het voor het laatst hadden, dat word dus een etreme cheatmeal die ik mijzelf heel erg gun ongeacht of het goed voor de lijn is.
Maandag ga ik dan mijn moeder zo goed mogelijk ondersteunen in haar WW dieet en tegelijk deels of geheel mee doen daaraan.

Daarnaast houdt mijn vader erg van wandelen en fietsen dus ik denk dat ik met hem eens ga sparren en een aantal keer flink ga wandelen ofzo, en dan misschien/hopelijk mijn moeder ook mee krijgen.

Ania, dat puur eten klinkt wel als iets waar ik ook naar toe wil. Dit jaar ook veel plannen voor de moestuin :D
Zoetigheid kost eventjes tijd om daar vanaf te komen, je lichaam moet zeg maar afkicken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:02

plutolover schreef:
Ga nu eerst 1 stap doen en dat is meer drinken. Want dat doe ik ook te weinig

Hihi proost :=

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:36

Dank voor de eerdere tips! Heb nu geen trek meer tussendoor en als ik gewoon mn dag plan qua eten, neig ik ook niet naar snoepen! Nog steeds gemotiveerd om m’n doelen te halen en mezelf een gezondere leefstijl aan te meten!

Nu weer een vraagje: ik hou mijn eten bij in de Food app, onderdeel van de fit app (waar ik m’n trainingsprogramma’s in maak). Je kan daar v kiezen of je de verbrandde calorieën mee wilt laten tellen, maar dat heb ik nu uit staan. Toch zit ik er wel eens naar te kijken, maar graag even jullie advies.
Vorige week woensdag ben ik naar de sportschool geweest en heb ik een buitenrit gemaakt.
Daarna heb ik eens gekeken naar de app en hoeveel calorieën ik dan extra zou moeten eten. Ik heb een Apple Watch en heeft vorige week woensdag 1193 actieve calorieën geregistreerd.

Afbeelding

Ik kan de Food app koppelen aan de fit app die ook calorieën bij houdt. Als ik m daarmee koppelen zou ik 1500 calorieën meer mogen eten.

Ik kan m ook koppelen met Apple Health en die geeft aan dat ik op diezelfde woensdag 500 calorieën extra mag eten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind t nogal wat verschillen, wat zouden jullie aanhouden?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:40

zelfs 500kcl is al heel ruim.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:16

Calorieën die je horloge noemt zijn (bijna) altijd behoorlijk inaccuraat. Ze zijn wel redelijk consistent zolang je hartslag correct gemeten wordt, met activiteiten waarbij je pols veel beweegt is ie minder precies. Ik heb over tijd gemerkt dat mijn horloge mijn activiteiten ongeveer 10% overschat, dus ik haal voor mezelf 10% af van wat mijn horloge zegt dat ik heb verbrand. Dan deel ik wat ik over heb door 2, en als er dan meer dan 300 calorieën over blijven dan voeg ik het overgebleven getal toe aan mijn doel. Een half uurtje hardlopen vind ik niet zo'n aanslag op mijn lichaam dat ik meer brandstof nodig heb, er is genoeg reserve om te compenseren. 3½ uur fietsen op behoorlijk tempo is een ander verhaal...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:24

Ik eet niet extra als ik sport, maar heb mijn kcal doel sowieso vrij hoog staan en aangezien ik 5 dagen per week sport is dat misschien wel logisch. Met 1400 kcal hou je eerder te weinig energie over om te sporten. Maar ik zou niet je volledige kcal eten, maar bijv 2 extra boterhammen met beleg. Zo heb je wel voldoende energie en de extra kcal die je verbrand zijn mooi mee genomen.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:42

Dank voor jullie antwoorden!

Nee, nu ik nog in de afvalmodus ben, eet ik ook niet meer als ik sport. Maar dat wil ik wel gaan doen als ik op gewicht ben en wil blijven. Vandaar dat ik er even naar gekeken heb, was benieuwd. Ik vond 1500lcal extra ook veel, dan houd ik liever aan wat Apple Health zegt. Dat komt dan meer in de buurt van de berekening van IMAY

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:23

Zo flauw dit :o . Ik moest nog 300 gram dan was ik de eerste 10 kg kwijt. In plaats van afvallen is er nu opeens 400 gram bij gekomen |( . Ik snap niet hoe dat kan, ik heb niks anders gedaan. Enige is dat ik vandaag mijn prikpil moet, zou dat daarmee te maken kunnen hebben? Ik heb geen feestweken dus ik merk die schommelingen ook niet, maar 1 keer per 12 weken een prik. Mensen die hier ervaring mee hebben?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:31

Geen ervaring met prikpil, maar schommelingen zijn imo heel normaal. Hoe vaak weeg je?
Kan al zijn omdat je zout hebt gegeten of veel gesport hebt bijv. Dan kan je meer vocht vast houden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:05

Ik weeg 1 keer per week en altijd op dezelfde weegschaal. Ik heb even teruggekeken en 12 weken geleden was ik in 2 weken tijd 1,5 kg aangekomen vanaf de week voor tot de week na de prikpil. Dat was toen midden in de feestdagen dus ik weet het daaraan, maar 1,5 kg vocht kan toch ook bijna niet?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:22

Ja hoor dat kan echt wel. Ik kan al 1,5 kilo vocht aankomen van 1 avond sushi eten. Zou me er echt niet te veel zorgen om maken. Je bent echt goed bezig

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:30

Idd, dat kan echt heel snel gaan! Zul je zien dat je volgende week weer een mooie - op de weegschaal hebt :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:35

Kan idd zeker wel, ook de reden waarom ik me nooit weeg na een dag sushi :) Terwijl de sushi maaltijd verder wel echt binnen een gezond eetpatroon kan vallen, alleen dat zout is echt killing.
Ik weeg zelf vrijwel elke dag op het zelfde tijdstip en zie dan ook verschillen die niet altijd verklaarbaar zijn. Vandaag 0,9 zwaarder dan gisteren, terwijl ik gister onder mijn kcal doel heb gegeten en heb gewandeld.

Hormonen zijn ook altijd killing, dus dat zou mi een goede verklaring zijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:49

Oeh dat is altijd balen als je aankomt op het moment dat je denkt dat je afgevallen bent. Zijn voor mij altijd de moeilijkste momenten om de motivatie vast te houden. Maar idd anderhalf kilo vocht kan best, zeker als er hormonen bij betrokken zijn.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:09

Muronia schreef:
Ik weeg 1 keer per week en altijd op dezelfde weegschaal. Ik heb even teruggekeken en 12 weken geleden was ik in 2 weken tijd 1,5 kg aangekomen vanaf de week voor tot de week na de prikpil. Dat was toen midden in de feestdagen dus ik weet het daaraan, maar 1,5 kg vocht kan toch ook bijna niet?

1½ kilo vocht kan zeker. Ik had laatst op 2 dagen tijd zelfs 2½ kilo verschil...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:19

Ik schommel ook heel vaak tussen de 1-2,5 kg als ik meermaals per week op de weegschaal sta. Het gaat echt alle kanten op bij mij met het gewicht, vandaar dat ik het ook bijhoud in een grafiekje zodat ik de trend kan zien.

Edit: gewicht gaat bij mij momenteel niet zo hard, cm's veranderen wel dus dat is leuk :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:23

MarloesHJ schreef:
Ik schommel ook heel vaak tussen de 1-2,5 kg als ik meermaals per week op de weegschaal sta. Het gaat echt alle kanten op bij mij met het gewicht, vandaar dat ik het ook bijhoud in een grafiekje zodat ik de trend kan zien.

Dat is volgens mij de beste manier. Als je het mentaal kan hebben en je niet te veel laat leiden door het dagelijkse getalletje of ontmoedigd raakt als het ineens meer is dan de dagen er voor etc. dan is elke dag direct na opstaan en toiletbezoek wegen en de trend bijhouden het compleetste beeld. Zo zie ik tegenwoordig ook precies dat ik over een dag of 3 ongesteld moet worden, dan kruipt de weegschaal elke ochtend een paar honderd gram omhoog. En na de eerste 3 of 4 dagen ongesteld zijn gaat ie even hard weer terug naar beneden...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:27

Tja ik ben sinds 1 januari echt goed bezig. Ik probeer 2 tot 3 keer in de week te sporten, ik wandel zo'n 15 kilometer per week en ben hardlopen aan het opbouwen. Om precies te zijn nog maar 0.9 er af _O- . Maar daarentegen wel 4cm taille en 3cm bovenbeen minder dus getalletjes zeg echt niets.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:32

Goed zo Faringo, mooi resultaat al laat de weegschaal het niet zo zien.

Hier trouwens weer twee broeken aan kunnen trekken die ik al sinds voor de pandemie niet meer echt fatsoenlijk paste, ja voor het mooie mag er nog wel wat af om ze echt mooi in de taille te laten passen maar ze gaan netjes dicht en op de benen zitten ze ook goed. Dus weer twee broeken erbij in de rotatie :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:57

Ik ben 26 januari begonnen met wegen en sta sinds toen al op -3.1! Momenteel extreem drukke periodes op werk dus was bang deze week niets afgevallen te zijn, maar wel weer 0.8 eraf. Toch wel blij. Nog maar een heleboel te gaan ( :') ) maar er gaat in elk geval iets af

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:06

*\o/*

Vanochtend even gewogen en ik heb de magische eerste drempel van 10 kg kwijt. -10,4 sinds de eerste meting met onze nieuwe weegschaal.

Ik merk dat ik t n btje laat “verslonzen”. Hoewel dus niet aangekomen, was maart niet zo’n goede maand. Maar ik heb het boek “zomer” van project gezond besteld, weer handig als leidraad. Die komt vandaag binnen :)