Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:29

Ibbel schreef:
Kendra schreef:
Ik vind wel dat er veel mensen in NL zijn die proberen de regels te ontwijken of te ontduiken.
Het schijnt dat bijna 1/3 van de horeca niet controleerde op QR, omdat er niet gehandhaafd werd (lijkt me logisch, politie bij iedere kroeg is niet haalbaar).
Maar je moet toch controleren omdat daarmee de kans op besmetting kleiner wordt, en niet omdat je wel/geen kans hebt op een boete?

En waarom controleerde de horeca niet? Omdat ze geen discussies, gezeik en agressie aan de deur willen van Nederlanders die vinden dat de regels niet voor hun gelden.
En als ik een kroeg uitbaatte zou ik ook geen zin in klappen hebben omdat ik het werk van de overheid moet doen.

Dat is zo’n onzin. In het begin van de pandemie gestopt door de politie op de Duitse grens. Zelfs die vroegen niets over COVID-19.

Shadow0

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:36

Ibbel: en zelfs dan nog ben ik dus op meerdere plekken geweest waar ik wel gewoon gecontroleerd ben. Rustige plekken waar ik (/wij) veilig konden zitten en waar ook de kans op handhaving niet zo groot is... maar waar het gewoon werd gevraagd en ook niemand was die weigerde. Want zo ongehoorzaam zijn veel mensen nog steeds niet. (Het deel dat stennis schopt is na 2 jaar wel veel groter geworden, maar het deel dat dat niet doet is nog steeds veruit de meerderheid. We zijn niet zo ongehoorzaam of onwelwillend als je af zou leiden van de beelden of van social media.)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:45

Nou shadow ik geloof echt niet dat ze daar alleen zitten om centen binnen te harken. Ze zullen echt hun best doen om het beste doen voor Nederland, op de manier waarvan zíj denken dat dit het beste kan. Alleen zit er verschil tussen wat zij denken en wat (evt naderhand) daadwerkelijk het beste is/was.
Jij hebt een andere mening dan Rutte en co, dat kan. Wie uiteindelijk de beste en meest realistische ideeen hebben zal gaan blijken.

Als bijv Rutte er voor geld en aanzien zat, dan was hij allang het bedrijfsleven ingegaan. En gestopt met de gaslessen die hij geeft trouwens. Die ‘stepping stone’, als die er al was, heeft hij al lang en breed binnen.

Ik twijfel soms ook over de aanpak, maar niet de intentie. Ze moeten zo veel balletjes hoog houden maar hebben blijkbaar een andere mening over de prioriteiten, balans en manier waarop alles moet gebeuren. En zij hebben toegang tot meer informatie dan wij, meer experts die hen adviseren. Vanuit meerdere hoeken, dus niet alleen OMT. Ik heb zelf het idee dat ze heel erg zoeken naar een soort gebalanceerde middenweg, maar dat de middenweg eigenlijk resulteert in ‘van alles een beetje’ en daardoor niet goed werkt. Denk zelf ook dat ze het beste wat strenger kunnen zijn op heel wat vlakken.

Ik denk dat je gelijk hebt dat Nederlanders niet massaal heel eigenwijs zijn (al klinkt het soms wel zo, maar algemeen zal gelden ‘blaffende Nederlanders bijten niet’ :)) ), maar dat wil niet zeggen dat ze blijvende strenge maatregelen accepteren. Zeker niet nu iedereen Corona-moe wordt…

Want, en dat meen ik als oprechte vraag, hoe zou jij het aanpakken? Om de zorg te ontlasten en evt uit te breiden (met de budgetten en tijd die we beschikbaar hebben), om besmettingen te voorkomen, maar tegelijkertijd geen tweedeling te veroorzaken en de economie op peil te houden, zonder dat we onaantrekkelijker worden op het wereldtoneel op diverse vlakken? (Volgens mij heb je hier en daar wel eens wat gezegd, maar wat zou jou concrete plan zijn? Hoe zou je het precies aanpakken?)

En nogmaals: ik bedoel het absoluut niet als een ‘ pfff vertel JIJ maar hoe het moet dan’ maar ben oprecht benieuwd. Volgens mij heb je best wat kennis over diverse zaken (ondanks een, m.i., negatief beeld over de intenties van de regering). :j

Het lijkt me allemaal gewoon ontzettend complex want de ene goede beslissing is weer een ontzettend slechte op een ander vlak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:21

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Wat is dan de intentie van de regering of de adviseurs?

Voornamelijk om er te blijven zitten, en te blijven vertragen. Vertragen om iets te doen aan de klimaatcrisis, of aan Groningen, of aan de toeslagenaffaire. Maar zeker ook vertragen om dingen te doen die internationaal van invloed zouden kunnen zijn (zoals onze positie waarin we belastingontwijking grootschalig faciliteren.)

Dat je dat echt gelooft?

Ze winnen geen stemmen met het beleid.
Het ging heel goed met de Nederlandse economie voor Corona en dit kost alleen maar geld.
Daarbij is het een wereldwijd probleem.

Ik ben het zeker niet met alles eens en er worden fouten gemaakt.
Maar expres?
Er is geen winst te behalen, alleen maar verlies.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:30

IMANDRA schreef:
En nogmaals: ik bedoel het absoluut niet als een ‘ pfff vertel JIJ maar hoe het moet dan’ maar ben oprecht benieuwd. Volgens mij heb je best wat kennis over diverse zaken (ondanks een, m.i., negatief beeld over de intenties van de regering). :j

Het lijkt me allemaal gewoon ontzettend complex want de ene goede beslissing is weer een ontzettend slechte op een ander vlak.

Ik zou niet zoveel nieuws weten, maar vooral de dingen weer inzetten die we vorig jaar ook deden, maar dan dus met de intentie om het vol te houden tot de cijfers echt laag zijn, en ze dan ook in te zetten om die cijfers laag te houden.

(Voor de directe situatie weet ik het niet. Ik denk dat een lockdown vanuit de cijfers niet te vermijden is, en niet te doen vanuit de maatschappelijke situatie.)

Maar voor de rest van de winter: mondkapjes, en dan nu ook de betere ruimschoots beschikbaar maken, dus voor veel situaties FFP2, en zeker in de zorg. Er liggen ook nog stapels in het magazijn, dus daar gauw werk van maken. Afstandsmaatregelen weer verplichten en faciliteren (dus ook extra ruimtes beschikbaar stellen.) Sport en verenigingen moeten zoveel mogelijk naar buiten verplaatst worden, en anderhalve meter afstand, uitzonderingen alleen met sneltests. (Bv als contactsport weer mogelijk wordt, dan mag de anderhalve meter alleen vervallen als iedereen getest is.)

De vaccins spelen in het geheel eigenlijk geen rol, ze maken alles alleen maar in algemene zin beter. (Mensen worden minder ziek, besmettingen doven sneller uit. Maar ze komen niet in plaats van andere dingen maar alleen in samenhan met.) Dan is er dus ook geen vaccinbewijs nodig.

Maar wat ik verder vooral zou willen is veel nieuwsgierigheid: de situaties waarin het eigenlijk best wel te doen is om die anderhalve meter en veel meer buiten in te voeren. En de situaties waarin het heel veel gedoe geeft. Daarbij zou ik steeds willen dat de voorrang niet gegeven wordt aan grote evenementen, ook al klinkt dat economisch als meer, maar juist de kleine contacten steeds als uitgangspunt houdt. Dus kleine groepjes vrienden en familie, kleine verenigingen, en wat mensen nodig hebben om een behoorlijk leven te leiden. (Dat betekent dus wel actief zoeken naar manieren waarop mensen contact kunnen houden met anderen, aan sport kunnen doen, steun kunnen krijgen. Geen vereenzaming maar juist dat iedereen toegang heeft tot een aantal zinvolle contacten per week of per 2 weken.)
Daarbij zou ik de hulp inroepen van de mensen van de grote evenementen die daar niet aan toe kunnen om extra locaties te maken voor sport/cultuur/buurthuizen. Reserveringen weer invoeren op plekken.

Zeg maar alles wat we al gedaan hebben, maar overboord hebben gezet. En ja, dat gaat natuurlijk veel gedoe geven, maar dat gedoe zit niet in de maatregelen maar altijd al in het bestaan van een besmettelijk, dodelijk en muterend virus.

En ondertussen natuurlijk wel iedereen zo makkelijk mogelijk toegang geven tot vaccins, ook een vervolg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:54

Electra63 schreef:
Ze winnen geen stemmen met het beleid.

Ze winnen niets. Op iets langere termijn loopt het helemaal dood. Maar voor de allerkortste termijn heeft de regering toch alweer 11 maanden gewonnen nadat ze vorig jaar vielen vanwege de toeslagenaffaire.
En voor de goede orde: daar is zo ontzettend veel gemanipuleerd en gelogen dat je niet kunt zeggen dat het om fouten gaat. Dat was voor het grootste deel ook opzettelijk.

Maar de regering viel, en mensen waren er wel een beetje verontwaardigd over, en nu zijn we 11 maanden verder en nu zitten exact dezelfde mensen er nog. Dus hoezo winnen ze er niets mee? Ze zitten er nog. Niet stevig en het is absurd, maar voor hen werkt het wel!

Citaat:
Ik ben het zeker niet met alles eens en er worden fouten gemaakt.
Maar expres?

Ja, expres. Bedenk dat we een ministerpresident hebben die nadrukkelijk heeft gezegd niet vanuit het Nederlandse belang te handelen maar gewoon vanuit welbegrepen eigenbelang. Die geen visie wil. Die een beleid heeft verzonnen om zo min mogelijk openbaarheid van bestuur te hoeven geven. IK heb dat niet bedacht, dat zijn allemaal dingen die hij zelf heeft gezegd. (En anderen bij de VVD hebben het ook vaker gezegd. Er is geen algemeen belang.)

Maar het blijkt ook uit de WOB-stukken: er is expres met woorden gespeeld om het beleid van het door laten gaan van de besmettingen niet uit te hoeven leggen. Niet om ervan te leren, niet om het kritisch te bekijken, maar om het door te kunnen laten gaan. We zijn nu bijna 2 jaar verder en er is nog niets aan het beleid veranderd.

Citaat:
Er is geen winst te behalen, alleen maar verlies.

Ja, dat maakt het des te tragischer.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 00:00

En er is dus weer massaal gekozen voor dezelfde mensen/partijen in de regering heel bizar. Iemand/partij wordt herkozen zonder dat er "actieve herinneringen" zijn aan vele zaken die ze hebben laten gebeuren. En dat zie ik dus nu weer gebeuren met de hele Covid aanpak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 00:01

Steppe schreef:
En er is dus weer massaal gekozen voor dezelfde mensen/partijen in de regering heel bizar. Iemand/partij wordt herkozen zonder dat er "actieve herinneringen" zijn aan vele zaken die ze hebben laten gebeuren. En dat zie ik dus nu weer gebeuren met de hele Covid aanpak.

Op wie moeten we de volgende keer stemmen Steppe?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 01:59

Shadow0 schreef:
IMANDRA schreef:

Ik zou niet zoveel nieuws weten, maar vooral de dingen weer inzetten die we vorig jaar ook deden, maar dan dus met de intentie om het vol te houden tot de cijfers echt laag zijn, en ze dan ook in te zetten om die cijfers laag te houden.

(Voor de directe situatie weet ik het niet. Ik denk dat een lockdown vanuit de cijfers niet te vermijden is, en niet te doen vanuit de maatschappelijke situatie.)

Maar voor de rest van de winter: mondkapjes, en dan nu ook de betere ruimschoots beschikbaar maken, dus voor veel situaties FFP2, en zeker in de zorg. Er liggen ook nog stapels in het magazijn, dus daar gauw werk van maken. Afstandsmaatregelen weer verplichten en faciliteren (dus ook extra ruimtes beschikbaar stellen.) Sport en verenigingen moeten zoveel mogelijk naar buiten verplaatst worden, en anderhalve meter afstand, uitzonderingen alleen met sneltests. (Bv als contactsport weer mogelijk wordt, dan mag de anderhalve meter alleen vervallen als iedereen getest is.)

De vaccins spelen in het geheel eigenlijk geen rol, ze maken alles alleen maar in algemene zin beter. (Mensen worden minder ziek, besmettingen doven sneller uit. Maar ze komen niet in plaats van andere dingen maar alleen in samenhan met.) Dan is er dus ook geen vaccinbewijs nodig.

Maar wat ik verder vooral zou willen is veel nieuwsgierigheid: de situaties waarin het eigenlijk best wel te doen is om die anderhalve meter en veel meer buiten in te voeren. En de situaties waarin het heel veel gedoe geeft. Daarbij zou ik steeds willen dat de voorrang niet gegeven wordt aan grote evenementen, ook al klinkt dat economisch als meer, maar juist de kleine contacten steeds als uitgangspunt houdt. Dus kleine groepjes vrienden en familie, kleine verenigingen, en wat mensen nodig hebben om een behoorlijk leven te leiden. (Dat betekent dus wel actief zoeken naar manieren waarop mensen contact kunnen houden met anderen, aan sport kunnen doen, steun kunnen krijgen. Geen vereenzaming maar juist dat iedereen toegang heeft tot een aantal zinvolle contacten per week of per 2 weken.)
Daarbij zou ik de hulp inroepen van de mensen van de grote evenementen die daar niet aan toe kunnen om extra locaties te maken voor sport/cultuur/buurthuizen. Reserveringen weer invoeren op plekken.

Zeg maar alles wat we al gedaan hebben, maar overboord hebben gezet. En ja, dat gaat natuurlijk veel gedoe geven, maar dat gedoe zit niet in de maatregelen maar altijd al in het bestaan van een besmettelijk, dodelijk en muterend virus.

En ondertussen natuurlijk wel iedereen zo makkelijk mogelijk toegang geven tot vaccins, ook een vervolg.

Hmm hoewel ik het op zich met je eens ben en deze maatregelen persoonlijk prima zou vinden, hoe ga je zorgen dat mensen zich eraan blijven houden? Want je ziet steeds meer mensen steeds lakser worden. Deels komt dat door communicatie maar het Coronamoe worden en dus minder aandacht aan het volgen van de regels besteden ook flink.

En geen vaccinatiebewijs? Vaccineren zorgt juist dat, áls er toch besmettingshaarden zijn ondanks de door jou genoemde regels (bijv juist door lakser worden van mensen), deze in veel mindere mate in het ziekenhuis komen, minder mensen long COVID etc. Ik zou dan juist pleiten het vaccinatiebewijs (3G) in combinatie met de door jou genoemde maatregelen in te zetten. Dus als aanvulling, niet vervanging. Want ik denk zeker dat vaccinatie en evt booster straks nog steeds aangemoedigd moet worden want gezondheidstechnisch zet dat de meeste zoden aan de dijk om erger te voorkomen (als je dus ondanks de maatregelen toch in contact komt met een besmet iemand)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:45

Het klinkt allemaal heel goed, maar ik denk dat het ook niet uitvoerbaar is...
want ook nu zijn dingen best uitvoerbaar, maar gaan mensen toch hakken in het zand steken, jengelen en zeiken...
Als je een kleine groep toestaat, willen ze een grotere groep. Ruimtes beschikbaar maken, welke ruimtes? Extra locaties voor buurthuizen, dat heeft vast met vergunningen te maken (ik noem maar wat).
Dus ja, heel utopisch, maar gezien hoe het hier werkt, niet te doen vermoed ik. En ja dat zouden ze moeten veranderen, maar dát gaat m gewoon niet worden.. echt efficient en goed werken, met gelijke kansen en de hele reutemeteut lijkt niemand echt te willen voor 100%. Er zit altijd iemand ergens die geld wil verdienen, of die zn werk niet doet of die de regels niet snapt..
Dat zie je nu al... heel erg...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:46

Klinkt inderdaad nogal utopisch maar, nogal lastig. Waar ik ook enorm moeite mee heb is dat je een waardeoordeel geeft voor wat "zinvolle contacten" zijn. Ik denk dat jouw visie daarop bepaald niet gaat werken voor een hoop andere mensen. Met een beleid als wat je voorstelt denk ik dat er veel mensen boos worden omdat ze langdurig ingrijpende maatregelen moeten "verduren" terwijl er gewoon gevaccineerd kan worden. Ik denk dat de horeca heel boos wordt want met een 2G beleid (waar ze ook niet echt streng mee hoeven te zijn, risico op een boete is vrij laag) kunnen ze gewoon open en maximaal mensen ontvangen. Ik denk dat de cultuursector heel boos wordt omdat mensen in buurthuizen ruimtes gezellig zit te zijn in plaats van in hun theater.

Die extra ruimtes zijn alvast te moeilijk, niet mooi, te ver, niet rolstoeltangkelijk genoeg, niet goed genoeg te bereiken met het openbaar vervoer. Want over het algemeen zijn we niet ergens tevreden over, zelfs als het gratis is. En mondkapjes? Pfff, die dingen werken niet eens, geen polonaise aan mijn lijf hoor. Ik bepaal zelf wel wat ik zinnig vind. Als we even terugdenken hoe onmogelijk veel discussie er was toen het kabinet het gore lef had ze te verplichten. En hoe makkelijk we ze meteen overboord flikkerden toen het niet meer hoefde. Ik merkte ook op onze vakantie in Duitsland (twee keer afgelopen jaar) dat ze daar veel beter gedragen worden.

Leuk detailtje, mijn vriend moest op zakenreis met een korte Europese vlucht. Naast dat hij met een berg snotterende mensen hutje mutje in een niet al te best geventileerde ruimte heeft gezeten heeft hij nergens zijn QR hoeven laten te zien. Niet op het vliegveld bij de paspoortcontrole, niet voor de huurauto's en niet bij het bedrijf. Vorig jaar moest ie nog met een negatieve testuitslag en een briefje van z'n werkgever.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:06

nps schreef:
En mondkapjes? Pfff, die dingen werken niet eens, ...

Mijn hemel.... Draag je ook geen veiligheidsgordel in de auto? Die werkt ook niet 100% Wordt ook met een klapzak ondersteund. Met een kreukelzone. Met obstakel-, inhaal-, achteruitrij´hulp´. Zelfs alles bij elkaar gaat niet voor núl verkeersdoden zorgen.

Die dingen werekn wel degeljk. Het is inderdaad niet afdoende. Net zo min als afstand houden, je handen wassen etc. Zélfs vaccineren is niet afdoende, niet 100%. Ook natuurlijke weerstand is verre van perfect. Toch is het allemaal zinvol.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:07

Huertecilla schreef:
nps schreef:

Mijn hemel.... Draag je ook geen veiligheidsgordel in de auto? Die werkt ook niet 100% Wordt ook met een klapzak ondersteund. Met een kreukelzone. Met obstakel-, inhaal-, achteruitrij´hulp´. Zelfs alles bij elkaar gaat niet voor núl verkeersdoden zorgen.

Die dingen werekn wel degeljk. Het is inderdaad niet afdoende. Net zo min als afstand houden, je handen wassen etc. Zélfs vaccineren is niet afdoende, niet 100%. Ook natuurlijke weerstand is verre van perfect. Toch is het allemaal zinvol.

Psst, ik mimicte even de mening van de gemiddelde Nederlander wanneer er ze iets verplicht wordt gesteld wat ze stom vinden. Ik heb zelf geen enkele moeite met mondkapjes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:11

Eerst moeten de import kwaliteitscontroles omhoog.
Nog altijd wordt ruim 70% van de maskers steeds achteraf als onvoldoende werkzaam bestempeld.
De lieferanciers lopen gewoon lekker binnen en leveren lekker verder, ongeacht of de normen vervullen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:13

Huertecilla schreef:
nps schreef:

To the point , het werkt samen met hoge vaccinatie graad en andere kleine maatregelen wel in bvb Spanje en Portugal. Maar ik snap wel dat veel Nederlanders door de wappies schapen worden genoemd want wanneer iets weer mag storten we ons vaak er weer volledig op, geen kapje, geen afstand, allemaal weer naar het werk en het lijkt alsof we denken dat bekenden, in familie of kennissenkring geen Corona overbrengen want de huizen zitten vol met visite feestjes enz. Allemaal gezellig maar niet verstandig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:16

Nou ja, ik heb de hele periode GENOEG vrienden gezien, en niks opgelopen...
Corona heb ik bij een strandfeestje vandaan gehaald... :+
Ik snap niet dat je zo negatief staat tegenover familie en feestje eigenlijk, Bigone?
Ik had veel meer vertrouwen in mn collega's en mn vrienden, dan in vreemden .. En terecht ook, blijkbaar.. :+

En HC: het valt echt niet mee... ook als gevaccineerde niet ... Nee we zijn niet in het ziekenhuis gekomen, maar het is geen walk in the park zeg maar...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:19

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/11/mo ... e-a4065136

Vroeger op kantoor hadden we de kreet: het helpt wel maar het werkt niet.

In het geval van mondkapjes lijkt het allemaal 1 pot nat (of droog), met marginaal een betere werking van FFP2 en N95. Maar het helpt (en werkt!) dus wel, zelfs gewoon zelfgemaakte. Dus of die normering nou zoveel uitmaakt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:20

maar Ibbel, dat staat toch haaks op berichten van enige tijd geleden?
(of lees ik te snel en staat er een catch in het bericht?)

En als dat zo is, hoe kunnen mondkapjes dan 'afgekeurd' worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:23

Cer schreef:
Nou ja, ik heb de hele periode GENOEG vrienden gezien, en niks opgelopen...
Corona heb ik bij een strandfeestje vandaan gehaald... :+
Ik snap niet dat je zo negatief staat tegenover familie en feestje eigenlijk, Bigone?
Ik had veel meer vertrouwen in mn collega's en mn vrienden, dan in vreemden .. En terecht ook, blijkbaar.. :+

En HC: het valt echt niet mee... ook als gevaccineerde niet ... Nee we zijn niet in het ziekenhuis gekomen, maar het is geen walk in the park zeg maar...

Ik sta zeker niet negatief tegenover familie en vrienden. Maar ben wel realistisch want ik weet van mezelf hoe ik me aan de regels houd en van een ander niet. Die ander heeft weer andere belangen , bvb grootouders die op kleinkinderen passen waardoor ze groter risico lopen op Corona. Maar de hele familie en vriendenkring op een enkeling na staat er net zo in. Better safe than sorry toch ?
We houden op andere manieren contact.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:24

Ik lees het hele bericht als: een mondkapje houdt druppels tegen. Het maakt niet uit wat je draagt, zelfs eigengemaakt houdt nog 90% tegen. Daarmee houd je niet per se (heel veel) virus tegen, maar je reduceert de virusload en de afstand waarover je die verspreidt.

Als je niet aan de FFP2 en N95 eisen voldoet (die zijn nou eenmaal genormeerd op grootte van partikeltjes etc) worden die voor het officiele gebruik afgekeurd. Maar dan zijn ze voor bezoek aan de Appie nog wel voldoende.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:28

Als je aerosolen volledig negeert dan helpen mondmaskers inderdaad.
Voor langdurig samen zijn in een matig geventileerde ruimte is de effectiviteit het net zo waar als de paashaas.
Voor vluchtig contact vind ik het zinvol.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:30

Ha, en daar gaan we weer. Ik zei iets over mondkapjes! Point proven. We discussieren liever ons liever suf over de werkzaamheid dan dat we gewoon die dingen op onze bakkes zetten in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:31

Hm Sizzle.. een kappersbezoek is niet vluchtig toch?
En dan zijn ze voor normaal gebruik toch prima?

Citaat:
dan dat we gewoon die dingen op onze bakkes zetten in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet.
En dat wordt aangewakkerd door een kranten bericht.. die, als ze dat niet plaatsen, verder ook niks verdienen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:33

nps schreef:
Ha, en daar gaan we weer. Ik zei iets over mondkapjes! Point proven. We discussieren liever ons liever suf over de werkzaamheid dan dat we gewoon die dingen op onze bakkes zetten in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet.

Praat voor jezelf.
Ik heb nog altijd maskers op. Maar dat betekend niet dat ik niet kritisch mag zijn.

Voor gebruik in winkels en weet ik veel wat vind ik het zinvol. :j
Voor een uur tegen de deur in het OV gedrukt staan :n
Voor een 3 dagen cursus in een zaaltje met 25 man :n

Mijn man werkt in een ziekenhuis. Intern waren ze eigenlijk gestopt met maskers bij volledig ingeente medewerkers maar als je ergens zit waar mogenlijk een externe je kan zien moet je een masker op om het visueel het goede voorbeeld te geven.
Lekker dan als jouw bureau een raam heeft :')
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-11-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:35

Ik vraag mij ook altijd af wat ik met zo'n mondkapje op doe als ik in een lege gang loop op de uni. Mag hem vervolgens wel afdoen wanneer ik dicht naast iemand zit haha. Snap dat er regels zijn maar soms voelt het krom. :P