Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:15

loesjeislief schreef:
2 uur geleden mijn eerste gehad en ik zit nog vol met zenuwen. Ik ben best een hypogonder en denk bij elk pijntje die ik nu voel ojee. Ik heb veel negatieve dingen gelezen wat je er van kan krijgen en dat maakt me angstig. Herkent iemand dit?

Heeft dit er niet mee te maken? Want als ik heel bewust ga denken wat ik allemaal voel dan heb ik misschien ook meer 'bijwerkingen'. Ik was gisteravond bijvoorbeeld ook ontzettend moe maar dat heb ik wel vaker na een week werken dus dat schuif ik niet op het vaccin.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:21

DubbelFun schreef:
@loesjelief: ik begrijp dat het niet fijn is om dat te ervaren, maar het alternatief is dat je een stuk zieker kunt worden als je Corona krijgt. En met de nieuwe varianten weet je nooit zeker of het ook jongere mensen ernstiger kan gaan treffen.

Daar heb je zeker gelijk in maar hoop dat het wel weer over gaat. Voelt echt heel vervelend die tintelingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:22

bigone schreef:
Vaak met een weekje over, zwager was nog veel erger ziek en van de tweede niets gemerkt. Dochter heeft woensdag Pfizer gehad, behalve pijnlijke arm voor een dag nergens last van.

Mijn dochter gisteren dood en dooziek, ijskoud
Vandaag nog hoofdpijn en warm

Schoonzoon nergens last van

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:24

Echwel schreef:
bigone schreef:
Vaak met een weekje over, zwager was nog veel erger ziek en van de tweede niets gemerkt. Dochter heeft woensdag Pfizer gehad, behalve pijnlijke arm voor een dag nergens last van.

Mijn dochter gisteren dood en dooziek, ijskoud
Vandaag nog hoofdpijn en warm

Schoonzoon nergens last van

Wat voor klachten had ze?

Echwel

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:26

Tokedri ze was echt heel bleek, ijskoud en gewoon zo ziek dat ze gisteren avond naar ha post moest..

Nu uitzieken en rustig aan doen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:27

Echwel schreef:
Tokedri ze was echt heel bleek, ijskoud en gewoon zo ziek dat ze gisteren avond naar ha post moest..

Nu uitzieken en rustig aan doen

O wat rot
Wat deed de ha post?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:29

Lingen controleren omdat ze ook heel kortademig was en corona test..

Maar gelukkig alleen bijwerkingen
Arts was wel bezorgd, maar kon verder niks doen

Dus als ze corona had opgelopen ben ik bang dat ze nog zieker was geweest dan van de vaccinatie

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:32

Ik denk niet dat als je covid heftig zou hebben, je zieker wordt van je vaccin. Mijn moeder heeft nergens last van gehad twee keer Moderna, en zij lag bijna in het ziekenhuis met covid.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:47

Nee ik zeg als je al zo ziek bent van vaccin wat zou covid dan heb en gedaan..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:15

Gisteren heb ik mijn tweede Moderna vaccinatie gehad :):) Gelukkig buiten wat spierpijn helemaal geen bijwerkingen.

Een vriendin is vorige week gevaccineerd met Biontech en die is er echt flink ziek van geweest. Het was alsof ze een combinatie van normale griep met buikgriep had. Haar halve gezicht was ook verlamd, maar dat was na een halve dag weer weg. Ze voelt zich nu anderhalve week later nog steeds wat slapjes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:23

Nog even in het algemeen/terzijde: voor mensen die al angstig zijn voor bijwerkingen is het fijn om niet alleen 'flink beroerd' of 'dood- en doodzieke te melden, maar ook wat dat nou precies inhoudt. Ik als emetofoob lees bij 'flink beroerd' bijvoorbeeld een paar dagen niet uit bed kunnen komen van de koorts en niets binnen kunnen houden. In veel situaties lijkt 'flink beroerd'' echter alleen over heel moe/koorts te gaan. Of spierpijn. In dat geval maak je mensen onnodig bang :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 10:24

Aangezichtsverlamming (ziekte van Bell) is vaker gemeld na een vaccinatie met pfizer. Ik ken zelf ook iemand die net voordat ik gevaccineerd werd een tijdelijke aangezichtsverlamming kreeg kort na de pfizer vaccinatie.

Sheran, maar is het dan wel verstandig om er zoveel over te lezen/zoveel ervaringen te lezen? Je maakt je dan misschien onnodig druk of bang?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:29

Sheran schreef:
Nog even in het algemeen/terzijde: voor mensen die al angstig zijn voor bijwerkingen is het fijn om niet alleen 'flink beroerd' of 'dood- en doodzieke te melden, maar ook wat dat nou precies inhoudt. Ik als emetofoob lees bij 'flink beroerd' bijvoorbeeld een paar dagen niet uit bed kunnen komen van de koorts en niets binnen kunnen houden. In veel situaties lijkt 'flink beroerd'' echter alleen over heel moe/koorts te gaan. Of spierpijn. In dat geval maak je mensen onnodig bang :)

Dan ontstippen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:33

Ik zeg het niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen. Aan de ene kant wil je het graag lezen (namelijk ook veel positieve verhalen) en aan de andere kant maakt het je angstig.
En aan de derde kant :') zit je ook gewoon nog steeds thuis zonder aanspraak en is bokt ongeveer je sociale leven :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:44

Ik snap je hoor sheran. Ik moet nog voor de 1e, vind het erg spannend maar lees juist graag de positieve ervaringen haha.

Ik moet nog gaan nadenken in welke arm ik wil, want dan moet medicatie pleister op andere arm gok ik. := zal wel bij arts navragen daar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:48

Ik had ook een ander idee bij dood en doodziek.
Dan denk ik toch aan een aantal dagen op de IC ofzo. Een ritje naar de HAP reken ik daar niet onder :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:50

En de ene voelt zich al doodziek bij een klein beetje verhoging of beetje hoofdpijn en de ander vind dat niets voorstellen.
Dus op de bewoordingen af gaan is erg moeilijk in hoe erg iemand echt ziek is.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:56

verootjoo schreef:
Ik had ook een ander idee bij dood en doodziek.
Dan denk ik toch aan een aantal dagen op de IC ofzo. Een ritje naar de HAP reken ik daar niet onder :o

Nou, ik heb buikgriep (heel fijn vlak voor tweede prik 1 juli terwijl ik van eerste ook ziek was maar dat terzijde) en ik ben niet naar de dokter geweest of iets maar ik was ook dood en doodziek. Dat is wat mij betreft meer een beschrijving van hoe klote ik me voelde dan dat ik op sterven lag ofzo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:04

Echwel schreef:
Nee ik zeg als je al zo ziek bent van vaccin wat zou covid dan heb en gedaan..

Ja dat bedoel ik ook, dat weet je niet, maar dat staat ook niet bewezen in verband met elkaar. Je kan heel ziek worden van covid en niet van vaccinatie, en niet ziek worden van covid en wel van vaccinatie.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:14

Ik snap je ook hoor Sheran! Ik wilde sws nog na mijn berichtje een berichtje plaatsen over wat ik voelde en hoe het ging. Ik kan me voorstellen dat mensen door slechte ervaringen te lezen, zelf gaan twijfelen. Dat was absoluut niet mijn bedoeling! Ik krijg dus op 29 juli mijn tweede en ik kijk er naar uit. De bijwerkingen waren niet fijn, maar de voordelen van het tweede vaccin balen, weegt zoooooo veel zwaarder. Ik kreeg dus naast spierpijn last van hartkloppingen toen ik in bed ging liggen. Ik heb vaker hartkloppingen, maar dit was wel iets erger/anders. Na een half uur was het over en ben ik in slaap gevallen. Toen werd ik 3 uur later ontzettend misselijk wakker. Maar again, ik van te laatste tijd heel veel misselijk, maar ook dit voelde anders. Ik heb niet moeten overgeven, ik heb gewoon gepro om weer te gaan slapen, Mar het voelde niet heel comfortabel. Volgende ochtend werd ik wakker en was er helemaal niks meer aan de hand, nergens geen last meer van, ook geen spierpijn meer.
Hopelijk stelt het mensen wat gerust, dat bijwerkingen bij iedereen anders zijn en iedereen het anders kan ervaren. Voor mij is het in ieder geval absoluut geen reden om mijn tweede niet te halen, zo erg was het nou ook weer niet. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:18

Ik heb eergister ochtend Pfizer gehad.
1 dagje wat spierpijn rondom de prikplek. Maar dat heb ik eigenlijk altijd met alle vaccinaties die ik ooit heb gehad.
Verder helemaal geen klachten gelukkig.
Maar ik moet zeggen dat ik bij mijn corona besmetting een hele tijd terug ook alleen maar 1 dag wat grieperig en hoofdpijn had, dag daarna alweer prima.

Mijn man is bij zijn corona besmetting heel erg ziek geweest, maar hij heeft ook copd.
Na de vaccinatie (ook pfizer) is hij 1 dag echt goed ziek geweest, koorts hoofdpijn, maar na twee dagen weer helemaal goed. Hij had dan weer helemaal geen spierpijn.

Ik denk ook dat het alleen maar goed is om alle ervaringen te delen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:31

loesjeislief schreef:
DubbelFun schreef:
@loesjelief: ik begrijp dat het niet fijn is om dat te ervaren, maar het alternatief is dat je een stuk zieker kunt worden als je Corona krijgt. En met de nieuwe varianten weet je nooit zeker of het ook jongere mensen ernstiger kan gaan treffen.

Daar heb je zeker gelijk in maar hoop dat het wel weer over gaat. Voelt echt heel vervelend die tintelingen.

Tintelingen in voeten kúnnen komen door hyperventilatie. Hyperventilatie kan weer komen door je er druk over te maken, beetje een vicieuze cirkel dus.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:44

Ik heb even een praktische vraag, als je straks volledig bent gevaccineerd en je wordt verkouden, moet je dan weer de voorzorgsmaatregelen in acht nemen? En zo ja, hoelang gaat dat dan nog duren?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:45

Je moet nog steeds thuis blijven bij klachten en je laten testen, ongeacht of je gevaccineerd bent of niet.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:48

Dat wordt dan toch op een gegeven moment onbegonnen werk? Een mens kan toch niet de rest van zijn leven thuis blijven bij een verkoudheid?