Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:13

Popstra schreef:
Het aantal besmettingen daald nu ook niet bepaald. Zitten nu 2 dagen rond de 6500 nieuwe.
En zo blijft het nog lang door sudderen....

Black Friday....

Overigens heeft het alleen zin om naar de weekcijfers te kijken. Dagcijfers fluctueren alleen maar.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:18

Bayern gaat in een lockdown tot 5 januari muv kerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:02

purny schreef:
Popstra schreef:
Het aantal besmettingen daald nu ook niet bepaald. Zitten nu 2 dagen rond de 6500 nieuwe.
En zo blijft het nog lang door sudderen....

Black Friday....

Overigens heeft het alleen zin om naar de weekcijfers te kijken. Dagcijfers fluctueren alleen maar.

Ik kijk nog liever naar de ziekenhuisopnames en die dalen wel.. Niet heel fors, maar daalt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:03

Ik wou ff bijkletsen met een vriendin, gewoon 1 op 1.. Over 2 weken heeft ze tijd.. Dan denk ik hoe dan? Mijn agenda is op werken na helemaal leeg :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:04

Ja idd Relaxed ook heel belangrijk. De weekstaatjes zijn belangrijker dan de dagstaatjes.

Hier ook geen volle agenda. Alleen werken en naar ouders en diëtist. Meer niet. Naar ouders is 1 keer per week.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:22

Ik doe ook verder niet zoveel maar zit ook wel redelijk vol met afspraken voor de paarden (hoefsmid, tandarts, fysio, kinderen naar de manege brengen enz) waardoor mijn vrije doordeweekse dag ook steeds volgepland zit naast de weekboodschappen doen die dag.
Maar gewoon 'fun' dingen doe ik al sinds februari niet meer, vraag me af wat iemand dan inderdaad allemaal doet.
En of je met zo iemand wilt afspreken in real life is dan ook de vraag natuurlijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:28

Hier doe ik weinig sociaals maar mijn agenda is eigenlijk nog net zo vol als voor heen. Normaal gezien doe ik ook weinig sociale activiteiten in werk weken. Dat halen we in, in de vakantie. Dat zal voor mij dus dan wel anders zijn.
Alleen dansen is voor mij een activiteit die nog steeds doorgaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:30

Ik heb in de winter ook nooit zo veel tijd. De dagen zijn gewoon zo kort en met 4 paardjes aan huis heb ik het weekend gewoon nodig om alles een beetje bij te houden. Ben nu al weken bezig geweest met bladruimen bijvoorbeeld, daarvoor snoeien en zo is er altijd wel wat te klussen in en rond het huis.

Maar tijd kun je ook maken natuurlijk en er is ook altijd wel ergens iets in te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:38

Maar mijn vriendin heeft geen paarden of kinderen. Zijn bij haar echt allemaal sociale dingen, zij kan slecht thuis zijn, dus heeft visite of gaat op visite. Dat is de hele corona periode al zo. In de 1e ronde, toen het dringende advies was om thuis te blijven ging zij doodleuk winkelen voor nieuwe stoelen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:12

Kanzi schreef:
SusanH schreef:
Ik ben niet bang voor effecten op lange termijn. Ze gaan echt niet massaal mensen inenten als het niet veilig zou zijn.

Toch durf ik dat niet te hard te zeggen.
Na het massale inenten tegen de Mexicaanse griep in 2009 hebben iets van 1300 mensen narcolepsie gekregen als ik het goed hen onthouden.
Natuurlijk weegt dat in aantallen niet op tegen de schade die corona veroorzaakt.
Ik stond toen vooraan om mijn zoontje in te laten enten maar ben daar achteraf toch wel erg van geschrokken, en merk dat ik daardoor meer de neiging heb om wat meer achter in de rij aan te schuiven.
Zeg ik dat goed? Ik wil me wel laten enten maar liever niet als eerste.

1300 mensen op de 30 miljoen die een inenting hebben gehad. Dat is echt maar een heel klein deel. Natuurlijk heel erg voor de mensen die het overkomt. Maar de kans op ernstige bijwerkingen schat ik in dat die heel laag is. Anders wordt het niet goed gekeurd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:12

Relaxed schreef:
Maar mijn vriendin heeft geen paarden of kinderen. Zijn bij haar echt allemaal sociale dingen, zij kan slecht thuis zijn, dus heeft visite of gaat op visite. Dat is de hele corona periode al zo. In de 1e ronde, toen het dringende advies was om thuis te blijven ging zij doodleuk winkelen voor nieuwe stoelen :+

Tja, het is en blijft een advies en geen verbod.

Ik snap het wel, zeker als je al slecht bent in thuisblijven.....

Ik probeer ook zo veel mogelijk leuke dingen te doen die mogen/ corona proef zijn.

Zo ben ik gisteren dus in Breda met iemand samen wezen canicrossen en vandaag heb ik de auto gepakt naar 5 minuten verderop om weer te steppen met Skip en na het rondje step, een andere parkeerplaats opgezocht en een uitgezette wandelroute nog even gelopen met hond lekker los.

Winkelen is niet verboden en je mag 3 mensen per dag ontvangen.

Dus als die vriendin iedere dag iemand anders op visite heeft/ op visite gaat, is dat gewoon binnen de huidige regels.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:15

Ik snap best dat het voor sommigen her dubbel voelt het is ook wel een klein beetje oneerlijk. Al die minder urgente ziektes, of ziektes die niet in het westen plaatsvinden..
allemaal minder geld minder spoed etc.

Dus ik snap dat dat naar kan voelen. Maar Covid ontwricht nu eenmaal een hele samenleving in plaats. van individuele levens.
wet van de grote en urgente getallen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:23

Eleeke schreef:
Ik snap best dat het voor sommigen her dubbel voelt het is ook wel een klein beetje oneerlijk. Al die minder urgente ziektes, of ziektes die niet in het westen plaatsvinden..
allemaal minder geld minder spoed etc.

Dus ik snap dat dat naar kan voelen. Maar Covid ontwricht nu eenmaal een hele samenleving in plaats. van individuele levens.
wet van de grote en urgente getallen.

Ik baal wel eens dat er weinig onderzoek naar mijn ziekte is, maar er zijn maar weinig mensen die het hebben, is niet besmettelijk en legt niet de zorg plat, dus dat is idd echt heel anders. Liever nu alles doen aan /tegen covid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:31

Kanzi schreef:
SusanH schreef:
Ik ben niet bang voor effecten op lange termijn. Ze gaan echt niet massaal mensen inenten als het niet veilig zou zijn.

Toch durf ik dat niet te hard te zeggen.
Na het massale inenten tegen de Mexicaanse griep in 2009 hebben iets van 1300 mensen narcolepsie gekregen als ik het goed hen onthouden.
Natuurlijk weegt dat in aantallen niet op tegen de schade die corona veroorzaakt.
Ik stond toen vooraan om mijn zoontje in te laten enten maar ben daar achteraf toch wel erg van geschrokken, en merk dat ik daardoor meer de neiging heb om wat meer achter in de rij aan te schuiven.
Zeg ik dat goed? Ik wil me wel laten enten maar liever niet als eerste.

1 op de 23000 mensen heeft toen narcolepsie gekregen, dat is 0.004% :o

Zo’n kans durf ik wel aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:32

Hier ook druk, met alles wat voor het donker gedaan moet worden na het werk, stal mesten, met hond naar de bossen, bergen blad ruimen (fijn, die stuk of 30 eikenbomen naast het perceel := ). Daarnaast de huishoudelijke taken en de week zit al bijna vol.
Enige wat ik verder doe is met de hond naar de cursus, ene week 1 keer, andere week 2 keer, hoewel die 2de les al verschillende keren is uitgevallen. Ze hebben 2 locaties, waarvan de ene een binnenlocatie heeft (met veldje en bos erbij). Normaal hebben wij daar cursus, en ook altijd gewoon buiten, maar als het slecht weer is dan wordt de binnenlocatie gebruikt voor de andere groep die tegelijk heeft op de andere locatie, dat zijn pups/jonge honden en die gaan voor op het detectiespeuren wat meer fun is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:32

Relaxed schreef:

Oh op zo'n manier bedoel je! Nee, mijn sociale dingen zijn het afgelopen jaar op één hand te tellen... Ik zit zelf al een hele tijd te twijfelen of ik naar de kapper zou gaan. Knippen en verven dus ik zit al gauw 1,5 uur. Nu hebben ze als het goed is een mondkapje op, maar ik vind het er toch ook altijd wel een beetje vol/druk in de kapsalon.

Maar goed, ik heb het sociale ook minder nodig moet ik eerlijk zeggen. Vermaak me nog steeds prima op eigen erf, al zijn er natuurlijk ook wel dingen die ik mis. En zoiets als de kapper... ach denk ik dan, als het te grijs wordt dan kan ik het zelf ook wel een keertje kleuren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:35

Neonlight schreef:
Hier ook druk, met alles wat voor het donker gedaan moet worden na het werk, stal mesten, met hond naar de bossen, bergen blad ruimen (fijn, die stuk of 30 eikenbomen naast het perceel := ). Daarnaast de huishoudelijke taken en de week zit al bijna vol.
Enige wat ik verder doe is met de hond naar de cursus, ene week 1 keer, andere week 2 keer, hoewel die 2de les al verschillende keren is uitgevallen. Ze hebben 2 locaties, waarvan de ene een binnenlocatie heeft (met veldje en bos erbij). Normaal hebben wij daar cursus, en ook altijd gewoon buiten, maar als het slecht weer is dan wordt de binnenlocatie gebruikt voor de andere groep die tegelijk heeft op de andere locatie, dat zijn pups/jonge honden en die gaan voor op het detectiespeuren wat meer fun is.

Ja was leuk he dit jaar, ook nog eens kruiwagens vol eikels! :') Het voordeel van thuis werken is dat ik af en toe even een kruiwagentje blad heb kunnen ruimen tussendoor, maar het meeste komt toch op de weekenden neer. En dan is de dag maar kort.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:39

Hier kom je er niet met een kruiwagentje, iedere dag zeker 5 grote kruiwagens. Inderdaad hadden we ook veel eikels, totaal 2 grote kruiwagens vol. In de wei moeten we nog altijd weghalen, daar is dat stuk nog steeds afgezet.
Gelukkig kunnen we met de loader heel wat blad afvoeren naar de bladcontainer, anders was het echt geen doen. 2 keer in de week rijden we het blad naar de container. Maar het meeste is er nu eindelijk van af. Met een beetje geluk valt dat laatste niet op ons perceel (fingers crossed dat de wind weg blijft). Zijn nog 3 bomen waar wat blad aan staat maar die staan op de 2de rij.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:49

mvdende schreef:
Die 1,5m mag van mij wel weer weg. Ondanks dat ik blij ben met wat extra ruimte, het is voor veel bedrijven gewoon niet te handelen.

Heb je zoveel bedrijven zelf die er last van hebben?

Ik ben er juist heel blij mee, het is goed op te volgen. Op meerdere vestigingen van ons bedrijf wordt het goed gerespecteerd. Ik werk in een mannenbranche en vind het persoonlijk erg prettig om de 1,5 meter te hebben. Van mij mag die blijven.

Als er een enting komt, zou ik hem direct wel willen. Op zich kan ik prima leven met alles, maar ik zou zo graag weer even op reis willen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:05

Ik vraag me dan af welke bedrijven dat zijn.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:29

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:43

Sakura789 schreef:
mvdende schreef:
Die 1,5m mag van mij wel weer weg. Ondanks dat ik blij ben met wat extra ruimte, het is voor veel bedrijven gewoon niet te handelen.

Heb je zoveel bedrijven zelf die er last van hebben?

Ik ben er juist heel blij mee, het is goed op te volgen. Op meerdere vestigingen van ons bedrijf wordt het goed gerespecteerd. Ik werk in een mannenbranche en vind het persoonlijk erg prettig om de 1,5 meter te hebben. Van mij mag die blijven.

Als er een enting komt, zou ik hem direct wel willen. Op zich kan ik prima leven met alles, maar ik zou zo graag weer even op reis willen.

Denk aan bijvoorbeeld de Efteling, die afgelopen zomer de wachtrijen van bepaalde attracties buiten langs over een personeel parkeerplaats moest laten lopen.

Overal 1,5m betekent natuurlijk ook minder mensen tegelijk ergens in een attractiepark, winkel enz.

Overal die lange rijen, op plaatsen waar ze niet horen te staan.....

Bij de dierenwinkel in Den Haag neemt de 1,5m wachtrij nu 1/4 van de al niet al te grote parkeerplaats in. Én er is tegenwoordig dus een wachtrij, terwijl je vroeger gewoon naar binnen kon, óók bij drukte.

Laatste keer daar 30 minuten in de rij gestaan om de dierenwinkel binnen te komen. In de regen zonder afdakje...

Nee bedankt! Graag weer terug naar normaal!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:47

Citaat:
Nee bedankt! Graag weer terug naar normaal!

Dat willen we allemaal . Iedereen is het ontzettend zat hoor! Alleen dat is niet wat wij bepalen wanneer we terug kunnen naar normaal, maar het aantal besmettingen.
Vriend en vijand denken hetzelfde hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:51

Ik moest vandaag wachten voor de ap... Maar het is niet anders.
Efteling ben ik al jaaaaaaaaren niet meer geweest

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:52

Ik heb van de zomer idd in die wachtrij van de Efteling gestaan :j ik vond het top geregeld. Heel gepuzzel geweest om dat allemaal corona proof te krijgen met al die looproutes.