Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:57

Maar Brainless ook dit hé(zie artikel hieronder) En dat is wat Sureido aan geeft. En Sureido borrelen hoeft ook niet erg te zijn hé? Ik vind het gewoon vervelend dat er veel mensen hun sociale contacten beperken maar ook een grote groep niet. Waaronder een grote groep studenten. Waarom moet het een ramp zijn om een select groepje te zien nu. Naast je collega’s op je bijbaantje bijv. Ik hoop toch dat de besmettingen een soort wake up call zijn.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/743791/S ... de-oorzaak
‘Studentenverenigingen zijn middel tegen besmettingen, niet de oorzaak’

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:59

sureido schreef:
O ja en nu we toch in de ik moet alles verantwoorden fase zitten, ik heb nog lekker met mijn huisgenoten geborreld op het dak terras :)

Je moet helemaal niet alles verantwoorden. Ik zie je gewoon altijd in de verschillende COVID topics over de studenten schrijven. Wat zij doen, wat zij willen, wat voor hun werkt, etc. Was benieuwd of jij daar dan ook bij hoort of dat het iets is wat je slechts constateert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:42

sureido schreef:
Ik hoor daar ook nu op dit moment niet veel mensen meer over. Ik ken vele die positief getest zijn zonder enige heftige klachten de laatste tijd. Verder is de tijd op de IC korter geworden volgens Gommers. Misschien is het virus wel gewoon minder heftig. Gaan we dan zo door? Vraag ik me wel af.

Het zou best zo kunnen zijn dat door het vele buiten zijn en het feit dat we toch zelf ook rekening houden met het virus (handen ontsmetten en afstand houden) de virusdruk (aantal virusdeeltjes in je omgeving) minder hoog is en je dus ook minder ziek wordt.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als iedereen weer in een binnensituatie zit.
Overal in EU zie je ongeveer hetzelfde beeld. In Engeland nog wat erger. In Frankrijk neemt ook het aantal gevallen in ziekenhuis en IC sterk toe.
Op tijd maatregelen nemen kan voorkomen dat we in eenzelfde situatie komen als in het voorjaar het geval was. Ik vind "viruswaanzin" opmerkelijk stil trouwens de laatste tijd.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:12

Zebrastreep schreef:
vivana schreef:
vriendin van mij haar vader komt in 't ziekenhuis te liggen (had kanker) werdt uiteraard eerst getest op corona tot 2x toe. Testen positief. man sterft komt op overleidings akte te staan "corona".
wasse neus...
Helaas was zei erbij en keek erna. Geen poot om op te staan gaat zo het dossier in.
Ze zegt ik heb alles van dichtbij meegemaakt zien met eigen ogen is ogen openen.
Maar geloof wat je wilt. Vooral thuis blijven :evaw:

Heel triest natuurlijk kanker is echt een rot ziekte heb er zelf ook dichtbij mee te maken...

Maar het werkt dan net even anders de directe dood wordt naar gekeken en in dit geval was dat helaas corona. Net als iemand overlijd in een auto ongeluk door een interne bloeding maar deze persoon heeft ook kanker dan is de reden van overlijden ook dat ongeluk en niet de kanker. In jouw geval is het ook corona maar de kanker kan er wel voor gezorgd hebben dat het virus makkelijker zijn slag heeft kunnen slaan...

Helaas was het géén corona; testen waren positief,notabene in het ziekenhuis afgenomen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:19

sureido schreef:

Positief wil zeggen NIET besmet he :) ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:25

vivana schreef:
sureido schreef:

?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:43

Jessix schreef:
sureido schreef:
O ja en nu we toch in de ik moet alles verantwoorden fase zitten, ik heb nog lekker met mijn huisgenoten geborreld op het dak terras :)

Je moet helemaal niet alles verantwoorden. Ik zie je gewoon altijd in de verschillende COVID topics over de studenten schrijven. Wat zij doen, wat zij willen, wat voor hun werkt, etc. Was benieuwd of jij daar dan ook bij hoort of dat het iets is wat je slechts constateert.

Ik zit allang niet meer in verschillende COVID topics. Maar goed: ik wil ook heel veel en ik ben zelf ook zeker geen heilige Maria maar ik sta ook nu niet tussen 80 man op huisfeesten. Maar ik zit wél bijv bij een vereniging (wel sport) en ik denk dat ik best een grote sociale kring heb dus ik hoor en zie genoeg gebeuren. Schijnt toch zo te zijn dat sommige het blijkbaar niet interessant vinden wat ik zie dat er onder de studenten gebeurt, maar dan zijn er mensen van 40-50 die wel heel goed weten wat er gebeurt. I rest my case.

Maar je kan hier alsnog best leuk stappen en ze organiseren heel veel leuke dingen, dus dan ben ik ook wel een beetje voldaan. Maar ik weet van mijzelf ook niet of dat nog is als alles vroeg zou sluiten en er zit alcohol in.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:48

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:06

vivana schreef:
vriendin van mij haar vader komt in 't ziekenhuis te liggen (had kanker) werdt uiteraard eerst getest op corona tot 2x toe. Testen positief. man sterft komt op overleidings akte te staan "corona".
wasse neus...
Helaas was zei erbij en keek erna. Geen poot om op te staan gaat zo het dossier in.
Ze zegt ik heb alles van dichtbij meegemaakt zien met eigen ogen is ogen openen.
Helaas was het géén corona; testen waren positief,notabene in het ziekenhuis afgenomen.

Dus dan is dat bij iedereen zo? Niemand gaat dood aan Corona?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:10

vivana schreef:
sureido schreef:

In deze wereld betekent een positieve Corona test dat je dus wel besmet bent....

In welke wereld leef jij eigenlijk?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:17

de test was negatief en dus dat is positief nieuws

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:29

besita schreef:

Hahaha ja, zo kun je alle kanten op :D :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:39

vivana schreef:
sureido schreef:

Nee, schat, dat wil het niet zeggen. Maar als je dat denkt, snap ik waarom je redeneert zoals je redeneert.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:50

besita schreef:

Ik had dat altijd met uitgeloot. Ik dacht dat je dan juist wel gekozen was :')

Maar als de test negatief was vivana, wordt er echt geen corona op het overlijdensformulier gezet. Dat is echt complete kul.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:55

secricible schreef:
besita schreef:

Ik had dat altijd met uitgeloot. Ik dacht dat je dan juist wel gekozen was :')

Maar als de test negatief was vivana, wordt er echt geen corona op het overlijdensformulier gezet. Dat is echt complete kul.

Maar de test was positief zegt ze alleen zij denkt dat dat betekent dat ie het niet had :')

Anders ben ik het met je eens. Dat kan ook gewoon niet eens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:03

Blue_Eyes schreef:
vivana schreef:

Nee, schat, dat wil het niet zeggen. Maar als je dat denkt, snap ik waarom je redeneert zoals je redeneert.

Dan snap ik het nog minder want er zijn nog altijd veel meer negatieve testen dan positieve dus zou ik nog banger zijn, want als je zo redeneert zijn er nog veel meer besmettingen.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:50

Vivana gelooft niet in Corona en de maatregelen houd ze zich ook niet aan want het is allemaal verzonnen door Bill Gates want dan kan hij ons een chip inspuiten .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:57

bigone schreef:
Vivana gelooft niet in Corona en de maatregelen houd ze zich ook niet aan want het is allemaal verzonnen door Bill Gates want dan kan hij ons een chip inspuiten .

Ergens snap ik dat wel. Als je denkt dat positieve testen mensen zijn die níét besmet zijn, moeten de regels je wel heel vreemd voorkomen. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:27

Kinke schreef:
vivana schreef:
wasse neus...

Dus dan is dat bij iedereen zo? Niemand gaat dood aan Corona?

Toch is dat wel raar.
Veel kanker patiënten gaan dood door bijvoorbeeld een longontsteking en als je het zo precies bekijkt, niet altijd aan de kanker. Ze zijn dan zo verzwakt. dat ze snel longontsteking krijgen, waren ze niet verzwakt hadden ze dat niet eens gekregen.
Toch staat daar niet in het dossier overleden aan een longontsteking, maar kanker.

En ik heb dit enkele maanden terug dus ook al aangehaald want bij een kennis van mij gebeurde hetzelfde, die was al terminaal. Of die nu een longonsteking, griep of nu corona kreeg, alles zou haar einde betekeken.
Zij is nu ook als covid dode te boek gegaan, met onderliggend lijden kanker.
Maar stel ze was vorig jaar aan de griep dood gegaan, hoe had het dan te boek gestaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:01

Penotti , als slachtoffer van influenza.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:05

Klop.. iemand met kanker die overlijdt door longontsteking:
Doodsoorzaak: longontsteking
Onderliggend doodsoorzaak: kanker.

Iemand die zelfmoord pleegt door een depressie:
Doodsoorzaak: suïcide
Onderliggende doodsoorzaak: depressie

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:21

sureido schreef:
Jessix schreef:

Ik zit allang niet meer in verschillende COVID topics. Maar goed: ik wil ook heel veel en ik ben zelf ook zeker geen heilige Maria maar ik sta ook nu niet tussen 80 man op huisfeesten. Maar ik zit wél bijv bij een vereniging (wel sport) en ik denk dat ik best een grote sociale kring heb dus ik hoor en zie genoeg gebeuren. Schijnt toch zo te zijn dat sommige het blijkbaar niet interessant vinden wat ik zie dat er onder de studenten gebeurt, maar dan zijn er mensen van 40-50 die wel heel goed weten wat er gebeurt. I rest my case.

Maar je kan hier alsnog best leuk stappen en ze organiseren heel veel leuke dingen, dus dan ben ik ook wel een beetje voldaan. Maar ik weet van mijzelf ook niet of dat nog is als alles vroeg zou sluiten en er zit alcohol in.

Nee je zit inderdaad niet meer in verschillende COVID topic (excuus!), maar je plaatste daar het afgelopen half jaar wel verschillende berichten over studenten, vandaar dat het me opviel en benieuwd was naar hoe jij daar zelf mee om gaat.

Is verder ook niet belangrijk hoor, gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:31

Brainless schreef:

Dan is dat ooit veranderd, want bij mijn vader was het kanker, maar de longontsteking heeft hem toch de genadeklap gegeven.
Toch is dat niet wat er in het dossier stond.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:56

verootjoo schreef:
sureido schreef:

In deze wereld betekent een positieve Corona test dat je dus wel besmet bent....

In welke wereld leef jij eigenlijk?

Dat is dus NIET zo.
Anders had een vriendin van mij echter niet meer buiten mogen komen 14dagen :') En dus niet op haar werk mogen verschijnen. Ik geloof dat niet iedereen het begrijpt...
Posietief getest wil zeggen NIET BESMET
@Penotti; ik wil ook alleen maar aangeven dat de dodentallen dus niet alle fair zijn,het is gemakkleijk om er Covid op te zetten en vooral nu want daar draaid het nu om.
Laatst bijgewerkt door vivana op 19-09-20 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:58

_Penotti schreef:
Brainless schreef:

Dan is dat ooit veranderd, want bij mijn vader was het kanker, maar de longontsteking heeft hem toch de genadeklap gegeven.
Toch is dat niet wat er in het dossier stond.

Klopt, alleen deze man had geen Corona maar dat kwam wél in zijn overleidingsakte ....