Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:58

Helaas een feest van herkenning hier. Inmiddels kan ik de vreetbuien redelijk onder controle houden hier, maar doordat ik in het verleden een eetstoornis heb gehad moet ik ook echt ervoor waken dat ik niet terug ga vallen in zoiets.
Destijds at ik dan alles wat ik lekker vond, soms ging ik het speciaal halen in de supermarkt. Dan at ik het allemaal op, zonder rem of stop. Daarna stopte ik mijn vinger in mijn keel en braakte alles weer uit.... Zo fout, slecht, gevaarlijk en ongezond....
Nooit wil ik daar weer naar terug, heel duistere en zware periode geweest. Maar ik herken dus heel goed het emotionele eten en vooral wanneer de spanningen soms hoog oplopen en ik echt stress ervaar moet ik goed oppassen. Ookal is het al zo lang geleden, ergens zit dat toch nog ver weggestopt in je systeem en zou het zomaar weer aangewakkerd kunnen worden.

rockwitch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:26

Ik ga morgen eens naar mijn werk fietsen. Al sinds begin maart niet meer daar geweest. Normaal met ov maar ik ga dus echt niet met zo’n kapje zitten dus dan maar fietsen. Bijna 10 km maar fiets met ondersteuning dus moet goed komen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:46

Hoi, mag ik me hier toch melden?
Ik hoef er 'maar' 15 kilo af, maar ik herken me wel enorm in een hoop verhalen hier en ik was tot vanochtend ook echt het spoor bijster.
Ik ben al ruim 10 jaar bezig en heb werkelijk alles geprobeerd.

Vanochtend heb ik een intake met een voedingspsychologe gehad (dus geen dietiste). Dat was bijzonder verhelderend. Zeker omdat ik dus echt precies weet wat ik verkeerd doe, maar toch steeds naar het verkeerde eten blijf grijpen.

Ik ben haar op het spoor gekomen dankzij een aflevering over koolhydraten van het programma 'broodje gezond'. Super interessant!
Ze heeft bij mij inderdaad een vorm van eetverslaving geconstateerd. Klonk even gek, maar alles wat erbij hoort klinkt ook wel erg bekend. Eind van de maand heb ik mijn volgende consult!

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:02

_Hedi schreef:
Hoi, mag ik me hier toch melden?
Ik hoef er 'maar' 15 kilo af, maar ik herken me wel enorm in een hoop verhalen hier en ik was tot vanochtend ook echt het spoor bijster.
Ik ben al ruim 10 jaar bezig en heb werkelijk alles geprobeerd.

Vanochtend heb ik een intake met een voedingspsychologe gehad (dus geen dietiste). Dat was bijzonder verhelderend. Zeker omdat ik dus echt precies weet wat ik verkeerd doe, maar toch steeds naar het verkeerde eten blijf grijpen.

Ik ben haar op het spoor gekomen dankzij een aflevering over koolhydraten van het programma 'broodje gezond'. Super interessant!
Ze heeft bij mij inderdaad een vorm van eetverslaving geconstateerd. Klonk even gek, maar alles wat erbij hoort klinkt ook wel erg bekend. Eind van de maand heb ik mijn volgende consult!

Gaat zij vooral echt inzicht geven en handvaten voor de toekomst of gaat zij wel ook als een diëtist je op het gebied van voeding zelf helpen?

(Staat er een beetje krom, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:07

Binck8 schreef:
Gaat zij vooral echt inzicht geven en handvaten voor de toekomst of gaat zij wel ook als een diëtist je op het gebied van voeding zelf helpen?

(Staat er een beetje krom, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Ik snap het, haha.
Ze gaat me inderdaad handvatten geven. Voedingsadvies heb ik niet nodig, want ik ben al zo lang bezig met van alles dat precies weet wat ik wel en niet moet pakken en hoeveel etc. Verder gaat ze me trainen om 'geen zin' meer te hebben in nutteloze tussendoortjes. Zodat ik straks alleen maar iets eet zodra ik trek krijg, en veel minder behoefde heb aan rommel tussendoor :)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:27

Klinkt goed, ik wens je veel succes! Ik zag net ook je eigen topic hierover, ik zet daar een stipje zodat ik het wat kan volgen. Ben benieuwd hoe het verder gaat, mocht je ons daar op de hoogte willen houden.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 00:12

Dank je wel! Ik deed in dit topic even mijn verhaal, en het voelde zo goed om het even van me af te schrijven dat ik inderdaad besloot een eigen topic te maken :) ik zal het verloop van mijn afspraken etc blijven posten!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:22

Wat een verhalen hier.. Het is enorm lastig.. Ik ben het type die al het eten heel lekker vind en blaadje sla sorry maar daar maak je mij niet happy mee haha.
Ik heb inderdaad ook geen rem als ik een pak koekjes voor men neus heb dus haal het gewoon niet in huis. Hier liggen nu 3 van die verpakte suikerwafels, maar vind die niet super lekker dus blijven goed liggen.

Het is gewoon erg moeilijk en soms als ik dan denk van pfff ik moet nog 26 kilo er af minimaal dan denk ik laat maar, lukt toch niet en ga dan weer eten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:12

Intressant Hedi! Ben wel benieuwd hoe het gaat en of het zo gaat lukken. :D

Was het maar weer 15 jaar geleden, toen maakte het allemaal nog niet zoveel uit en hadden we reserves zeg maar. :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:31

Quir schreef:
Intressant Hedi! Ben wel benieuwd hoe het gaat en of het zo gaat lukken. :D

Was het maar weer 15 jaar geleden, toen maakte het allemaal nog niet zoveel uit en hadden we reserves zeg maar. :+

Dat begin ik inderdaad ook te merken, maar djeeezzz echt :roll: :D

Hier is nu de knop echt om, mijn bewuste keuzes weekend maakt mij
nu echt een heel blij mens!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:10

Klinkt inderdaad heel interessant _Hedi! Ik ga je topic ook even opzoeken.

Met jullie hoop ik ook goed vandaag?
Mijn ochtend begon lastig, maar een stuk wandelen hielp erg om de knop weer goed te krijgen en nu gaat eten 'gewoon' en 'goed' :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:57

Hier geen topdag eettechnisch maar wel een beetje binnen de lijntjes gebleveN
Wel veel gelopen en we moeten nog een rondje met de honden
Dus compensatie op gezonde wijze aanwezig :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:39

Hier wat minder beweging, hele dag kantoor. Toch even snel een Lunch wandeling tussendoor en vanochtend vroeg helemaal 'goedgekeurd' door de fysio. Zit weer op sportniveau en met hardlopen op de loopband was zelfs te zien dat stabiliteit met de 'slechte' enkel beter is *\o/*

Eten op kantoor ging ook goed. Begin steeds meer te wennen aan bakjes mee. Kwark met special K en fruit als lunch, rauwkost, fruit en een proteïne reep tussendoor. Net Nasi-bloemkoolrijst, maar kreeg lang niet alles op. Nu dus nog 300 kcal over voor vanavond, en een lunchbakje voor morgen :-)

Maar eens even denken wat ik vanavond dan nog neem, ik denk een salted caramel protein pudding.

Fijn dit soort dagen, dan voelt het ineens makkelijk.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:40

Voor degene die op iname khd letten; basisrecept cake van flowcarbsfood.

Afbeelding

1khd per plak :):)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:44

Verdorie dat ziet er goed uit :))

Hebben we allemaal wereldchocoladedag goed overleefd?

Ik had ook weer een goeie dag. :j alleen qua sporten wat rustig aan gedaan; mijn spieren waren wat vermoeid.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 19:45

1 khd per plak is te doen :j

Roosch, kom je nu pas met wereldchocoladedag? -O-

Hier ook een redelijk goede dag qua eten *\o/* en vandaag op mijn werk redelijk veel gelopen en wat trappen gedaan. Straks nog even op Jopie en dan plof ik voor Netflix hoor haha.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:09

BloemBloem schreef:
Voor degene die op iname khd letten; basisrecept cake van flowcarbsfood.

[ [url=m/XFsOOE.jpg]Afbeelding[/url] ]

1khd per plak :):)

Oooh dat ziet er goed uit, receptje toevallig?

Wereldchocoladedag overleefd. Was prima te doen thuis zonder mensen te zien :Y)

Vandaag te horen gekregen dat we waarschijnlijk nog vanuit thuis werken totdat er een vaccin is.. Dusja, dat kan nog wel even duren. Straks werk ik er gewoon een half jaar zonder mijn collega's te zien :')

Vanochtend kwam ik bijna niet uit bed, maar toch opgestaan en nog even 1,5 uur gesport.. Was toch wel trots!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:18

Ik kwam ook al mijn nest niet uit, ik moest volgens mij vanaf Mars komen zo diep sliep ik. Zal wel volle maan zijn, daar heb ik altijd last van. Ofwel ik slaap niet, ofwel ik slaap zo vast dat je een bom naast me kan laten afgaan. :')

Ik werk ook al een hele poos vanuit thuis maar dat helpt mij juist enorm in mijn proces. Ik heb regelmaat en ik kan mijn trainingsessies gewoon tussen het werk door doen in mijn pauzes. Love it.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:21

Ik heb juist te veel gedaan, alles doet zeer en mijn benen voelen als verlamd.
Wat heb ik gedaan? Geprobeerd veulens te laden. Uitslag? 1-2 voor de veulens Y;(

De enige die gelukt is
Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:22

Ik vind het thuiswerken ook heerlijk! Gewoon lekker vanuit de douche, na het sporten, meteen achter mijn bureau kruipen. Geen verleiding van allerlei lekkere lunches om me heen en geen kantine.
Alleen het idee dat ik straks 6 maanden voor dit bedrijf werk en mijn leidinggevende bijv. nog nooit in levende lijve heb ontmoet. En mijn collega's ook niet. Vind ik zo raar...
Ook wel weer fijn, hopelijk ben ik dan een stuk slanker en schaam ik me vast ook minder voor hoe ik eruit zie *\o/*

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:28

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:08

landvrouw schreef:
Ik vind het thuiswerken ook heerlijk! Gewoon lekker vanuit de douche, na het sporten, meteen achter mijn bureau kruipen. Geen verleiding van allerlei lekkere lunches om me heen en geen kantine.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Dat heeft mij echt geholpen. Nu gaan wij langzamerhand naar 2 dagen in de week naar kantoor. En dat vind ik denk ik een prima mix. Ben nu zo gewend aan bijvoorbeeld 's ochtends sporten en gezond eten dat ik dat er voor de kantoor dagen ook gewoon in ga houden. Heb mijn bakjes om mee te nemen voor morgen al klaar staan, en ga ook eerst 's ochtends hardlopen. En houd mijn lunch wandeling er ook gewoon in.

Nu nog me inhouden als er allemaal lekkers op kantoor ligt om uit te proberen ;-)
Tot nu toe elke week alleen gezonde dingen. 2 weken geleden Atkins repen, vorige week ontbijtgranen met minder koolhydraten en deze week granola en pittenmix zonder suiker.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:44

Ik ben juist zo enorm blij dat ik gewoon weer lekker op locatie kan werken *\o/*
Maar ik ben juf dus dat is ook eigenlijk niet te doen op afstand.
Nog 1,5 week en dan hebben wij vakantie. We gaan een weekje bergwandelen in Oostenrijk.

Zo dan Mirjamalvaro, dat is niet fijn. maar in ieder geval een veulen leren laden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:17

Thuiswerken helpt voor mij ook! Op kantoor gingen we standaard, onder het mom van 'even wandelen', op en neer naar de Jumbo. Voor de beweging was het leuk, maar al die lekkere broodjes waren minder leuk voor het afvallen. Nou moet ik daarin ook gewoon strenger zijn voor mezelf hoor.

Hier even een heel blij momentje. In een week 3,5 kilo eraf *\o/* . (Disclaimer; ja dit is snel, nee ik heb dit niet op een hele gezonde manier gedaan, daar ben ik mij heel goed van bewust, maar ik had gewoon even die kickstart nodig.) Dit houdt in dat ik nu in totaal 7,8 kilo ben afgevallen sinds mijn zwaarste punt. Blij mee! Nu langzaam aan mijn inname weer een beetje opbouwen per dag.

Vanavond eet ik pizza. Heb pizzabodems van Body&Fit in huis (die echt maar bar kort houdbaar zijn, super stom) en ga zelf een pizzasaus maken, dan beleggen met tonijn, rode uit en mozzarella light. Al met al wel een zwaardere maaltijd dan ik de komende tijd zou willen eten, maar ik pas de rest van mijn dag hierop aan.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:33

Iemand Beau gister gezien of gehoord over "de hamster in je brein"? Erg interessant over afvallen en waarom dat soms zo ontzettend moeilijk is.

Ik kom trouwens even binnenvallen, lees al een tijdje mee en wil ook graag afvallen. Dit topic is motiverend!