Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:05

Loretta schreef:
Ik vind zo of zo heel veel dingen niet duidelijk. Ik heb dus omdat ik klachten had de boodschappen online besteld. Ik weet ook niet of dat wel of niet mag. Dat wist de medewerker van Maandag niet en de bezorger van de supermarkt niet. en op internet kon ik er ook niets over vinden. Kortom het is niet altijd even duidelijk welke procesures je nu moet volgen.

Daarom hoop ik niet dat er straks per gemeente andere regels gaan gelden mbt. de mondkapjes bijvoorbeeld want dan zie je helemaal door de bomen het bos niet meer.

Daarvoor is online bestellen toch juist? Ze mogen niet meer bij je binnen (van de Ah) en zetten alles neer en zijn dan weg.

Zou t niet ingewikkelder maken dan t is :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:07

MarjanB schreef:
Loretta schreef:
Ik vind zo of zo heel veel dingen niet duidelijk. Ik heb dus omdat ik klachten had de boodschappen online besteld. Ik weet ook niet of dat wel of niet mag. Dat wist de medewerker van Maandag niet en de bezorger van de supermarkt niet. en op internet kon ik er ook niets over vinden. Kortom het is niet altijd even duidelijk welke procesures je nu moet volgen.

Daarom hoop ik niet dat er straks per gemeente andere regels gaan gelden mbt. de mondkapjes bijvoorbeeld want dan zie je helemaal door de bomen het bos niet meer.

Daarvoor is online bestellen toch juist? Ze mogen niet meer bij je binnen (van de Ah) en zetten alles neer en zijn dan weg.

Zou t niet ingewikkelder maken dan t is :)

Ik heb nu voor een week in huis. en morgen mag ik weer naar buiten als het zo blijft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:37

tokedri schreef:
Volgens mij is het zo dat als je klachten hebt na een negatieve test dat je toch thuis moet blijven

Nee hoor door zowel school als de GGD bevestigd dat je na de uitslag van een negatieve test gewoon weer aan het werk of naar school mag (mits geen koorts)
Specifiek bij beide nagevraagd.

Uitslag gehad, gelukkig wederom negatief

CynthiaV

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:53

Het zou mooi zijn als de uitslag er zo snel is, dan kunnen de kinderen weer naar school toe. En mijn werk vind het vast ook fijn om duidelijkheid te krijgen (zorg)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:57

CynthiaV schreef:
Het zou mooi zijn als de uitslag er zo snel is, dan kunnen de kinderen weer naar school toe. En mijn werk vind het vast ook fijn om duidelijkheid te krijgen (zorg)

Wel zorgelijk dat in de eerste week van September de testcapaciteit al zo onder druk staat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:42

CynthiaV schreef:

Hier maandag de test aangevraagd, dinsdag getest en vandaag de uitslag.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:51

Hier werden wij dinsdag gebeld door mijn schoonzusje. Ze was positief getest en wij hadden elkaar gezien 2 dagen voor de afgenomen test. Mijn schoonzusje voelt zich niet ziek etc maar maakte zich enorm zorgen over mij ivm ik groot risicogroep ben. Ggd belde nadat wij ingelicht waren door schoonzusje dat de mensen die 2 dagen voor de test het advies kregen om in quarantaine te gaan voor 10 dagen vanaf moment dat we elkaar voor het laatst hadden gezien en meer dan 15 minuten bij elkaar zijn geweest. Zelf in maart al corona gehad en schoonzusje was overstuur en bang dat ik weer ziek zou worden. Heb er gerust gesteld dat het vast niet zou gebeuren en als het wel zo zal zijn ze zich niet schuldig moet voelen.....en ja hoor dezelfde avond nog werd ik ziek. Als het goed is belt ggd vandaag weer en dan zal ik natuurlijk overleggen maar hoop zo voor mn schoonzusje dat het puur toeval is en ik een gewoon griepje heb. Wil het er nu niet vertellen zolang ik niks weet verder.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:50

smit_ilse schreef:
Hier werden wij dinsdag gebeld door mijn schoonzusje. Ze was positief getest en wij hadden elkaar gezien 2 dagen voor de afgenomen test. Mijn schoonzusje voelt zich niet ziek etc maar maakte zich enorm zorgen over mij ivm ik groot risicogroep ben. Ggd belde nadat wij ingelicht waren door schoonzusje dat de mensen die 2 dagen voor de test het advies kregen om in quarantaine te gaan voor 10 dagen vanaf moment dat we elkaar voor het laatst hadden gezien en meer dan 15 minuten bij elkaar zijn geweest. Zelf in maart al corona gehad en schoonzusje was overstuur en bang dat ik weer ziek zou worden. Heb er gerust gesteld dat het vast niet zou gebeuren en als het wel zo zal zijn ze zich niet schuldig moet voelen.....en ja hoor dezelfde avond nog werd ik ziek. Als het goed is belt ggd vandaag weer en dan zal ik natuurlijk overleggen maar hoop zo voor mn schoonzusje dat het puur toeval is en ik een gewoon griepje heb. Wil het er nu niet vertellen zolang ik niks weet verder.

O dat is balen zeg!! Hopelijk griep
Je zegt mn schoonzus is niet ziek
Waarom werd ze getest?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:31

Er staat ze voelt zich niet ziek. Ook met lichte klachten wordt je getest. Ze kan dus best verkouden zijn. Voel je, je meestal niet ziek van.

Wel balen! Hopelijk valt het mee :(:)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:33

Ik ben positief.
Wel zwaar in een studentenkamer met huisgenoten.
Nu al week op mijn kamertje en de muren beginnen behoorlijk op me af te komen :(
Maar nog even volhouden

Vrienden vinden het volgens mij wel sneu dat juist ik het nu heb, was de hele tijd super voorzichtig :') . Achja daardoor wel snel en adekwaad gereageerd waar ik verdere besmettingen mee heb kunnen voorkomen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:43

Pabie schreef:
Ik ben positief.
Nu al week op mijn kamertje en de muren beginnen behoorlijk op me af te komen :(
Maar nog even volhouden

Vrienden vinden het volgens mij wel sneu dat juist ik het nu heb, was de hele tijd super voorzichtig :') . Achja daardoor wel snel en adekwaad gereageerd waar ik verdere besmettingen mee heb kunnen voorkomen

Sterkte :(:) hoe voel je, je?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:04

Kwa ziek zijn gaat het gelukkig wel. Is alleen beetje wisselvallig eerste avond koorts gehad toen paar nachten niet en vannacht toch weer wat koorts.
Voor de rest echt slapjes maar weet niet of dat meer de situatie is of het virus.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:17

Pabie schreef:
Ik ben positief.
Maar nog even volhouden

Goed dat je zo snel was
Ben je er niet erg ziek van?

O ik lees nu je bericht hierboven..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:28

Sterkte Pabie :(:)

Hier gelukkig wel een negatieve test, voelt wel een beetje dubbel om hier zo te melden.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:33

tokedri schreef:
smit_ilse schreef:

O dat is balen zeg!! Hopelijk griep
Je zegt mn schoonzus is niet ziek
Waarom werd ze getest?

Ja dat hoop ik ook. Haar baas liet maandag weten dat er een collega positief getest was en sinds maandagochtend was mn schoonzusje enkelt ietsjes snotterig dus haar baas wilde graag dat ze zich liet testen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:36

@lenaa_tje dank je wel!

@Pabie, beterschap! Hier ook voorzichtig en kom zo goed als nergens al buiten corona om door mijn ziekte en handicap, zit gemiddeld zo'n 300 dagen per jaar thuis. Maar toch in maart corona gehad en nu weer ziek (griep hoop ik). Hoe voorzichtig je ook doet blijkbaar maakt dat niet veel uit en heb je net de pech zo. Sterkte en denk goed omjezelf!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:05

Beginnende verkoudheid, keelpijn, snotneus.
Morgen testen.

Positief is tweede keer Corona.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:42

Lous schreef:
Morgen testen.

Eerste x positief getest? Was je erg ziek?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:45

tokedri schreef:
Lous schreef:
Morgen testen.

Eerste x positief getest? Was je erg ziek?

Ik heb het eind februari/begin maart gehad.
Ademhalingsproblemen, spierpijn, migraine hoofdpijn en geen smaak en reuk.
Na een week thuis was ik weer klachtenvrij en mocht weer naar buiten.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:33

Ik probeer ook een test te regelen maar dat is vrij lastig. Ik moet thuis blijven van werk ivm keelpijn en geen smaak vermogen. Ik wil graag zekerheid maar ik kom er maar moeilijk tussen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:39

Movement schreef:
Ik probeer ook een test te regelen maar dat is vrij lastig. Ik moet thuis blijven van werk ivm keelpijn en geen smaak vermogen. Ik wil graag zekerheid maar ik kom er maar moeilijk tussen.

Ook niet via je DigiD?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:05

Ik probeer allerlei postcodes uit in de buurt maar alles zit vol volgens mij.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:09

Dan moet je even bellen

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:10

Meestal is het later op de dag rustiger om te bellen volgens mij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:00