4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:36

Dilan - Oh god die peeskappen en springschoenen. Serieus de helft moet vierkant aangekleed naar buiten en dan zijn het ook nog van die poedersuiker kappen die overal aan blijven plakken en dan vouwen de eigenaren ze ook nog in elkaar dus kan je ‘s morgens al die kappen uit elkaar staan trekken. Vreselijk -O- Maarja het is mijn werk en het verdiend goed als bijbaan :D
Heel lekker lijstje! Je ijs <3

Maanlicht - Oh vreselijk! Dan heb je je er zo op verheugd en dan dit. Maar wel lekker een H&C koek!
Hardlopen met een blaar is niet te doen, geloof me. En hoe ik jou hoor met al dat bloed, niet doen haha! Zo naar die blaren en ze gaan nooit snel weg.

Castilja - Dankje!! Ik vind het echt leuk dat zoveel van jullie het leuk vinden. Ik had nooit gedacht dat überhaupt mensen het leuk zouden gaan vinden hha.
Dat kan hoor van je kont haha! Als het goed is gebruik je ook je kontspieren met fietsen (als ik dat ooit goed heb gelezen). Wel lekker zeg, weer actief zijn!

Kimmie - Heerlijk dat je zo fijn hebt gereden! En je lijstje ziet er ook goed uit! Ik denk dat iets meer dan 60 ook mooier is bij je lengte (maar dat is mijn mening).

Ik zou vandaag een stuk avocadobrood gaan eten maar dat is een low kcal kaasplankje geworden. Mijn moeder kwam met allerlei hapjes terug waar ze speciaal voor mij op de kcal gelet heeft. Caloriearme roomkaas, druiven, olijven, stokjes, toastjes en camembert. En een glas Jillz 5%. Ik heb niet heel veel ervan op dus het was een lekkere lunch <3

Verder heb ik na het hardlopen nog een buik workout gedaan en heb ik mezelf in het zwembadje geparkeerd en ben ik niet meer opgestaan :=

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:06

Hahaha die frustratie om peeskappen, heeeel bekend.
Ik heb nog nooit een van mn paarden peeskappen om gedaan in de wei of paddock. Ze krijgen een regendeken, en als het koud is een gevoerd exemplaar, meer niet :')

Wel verdien ook om in het zwembad te gaan liggen :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:19

Mjwb, oh wat vreselijk zeg! Bij ons mogen er alleen paarden beenbescherming om bij het naar buiten gaan die dat echt nodig hebben. Logisch ook vind ik, anders blijf je bezig. Je hebt dat zwembad zeker verdiend!

Jip, oh dat is dan weer heel jammer!

Jullie hebben idd wel gelijk dat iets meer dan 60 beter zou zijn voor me. Het nadeel is gewoon dat al het vet bij mij meteen naar mijn heupen gaat, daardoor lijk ik al snel dikker. Ik heb namelijk wel relatief dunne benen, normale bovenbenen en dunne armpjes, maar dan echt een vrij groot middenstuk :')

Gisteren 's ochtends vroeg al lekker het ene paardje verzorgd, daarna 's middags de andere en lekker op de bank gaan liggen. En daar zit dan meteen mijn probleem, als ik niks doe heb ik constant honger. Het is ook wel echt honger, want ik dronk heel veel glazen water en bleef het houden. Daardoor enorm veel tussendoortjes in de middag.
O: twee boterhammen met Philadelphia en eiersalade, druiven. (296)
T: dextro en napoleon drop. (46)
L: drie boterhammen met eiersalade en zoete pompoenhummus, halfvolle melk. (468)
T: zelfgemaakte brownie. (60)
T: aardbeien met zelfgemaakte chocoladesaus. (122)
T: cherrytomaatjes. (31)
T: tortillachips met zelfgemaakte guacamole. (275)
T: sparkling rose. (83)
A: gamba's, zelfgemaakte friet, een salade van kropsla ah, komkommer, paprika, dressing, pijnboompitten en cherrytomaatjes, mayonaise, ketchup en knoflooksaus. (826)
B: 11.000 stappen, 10 minuten fietsen en 120 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2220.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:47

_mjwb, dat low calorie kaasplankje klinkt echt super lekker! <3 Zou ook wel zo'n lunch willen, al helemaal met dit heerlijke weer nu...

Kimmie, dat honger hebben als ik niks doe klinkt zo herkenbaar... Dat is ook de reden waarom ik elk weekend vaak over mijn kcal heen zit. Je doet simpelweg wat minder in het weekend en dan is snacken zo verleidelijk... Mijn tip zou toch echt zijn om toch wat gezonds te pakken om iets te kunnen eten, wat plakken komkommer of een appel bijvoorbeeld. Lang niet zo lekker als een zak chips natuurlijk, maar dan heb je toch wat om te kauwen en ben je toch weer ergens mee bezig als het ware.

Afgelopen vrijdag heb ik maar niks gepost hier, want ik ging bij een vriendin langs en zat toen ruimschoots over mijn kcal heen... Het begon echt heel goed en zou best in mijn lijstje hebben gepast, als ik niet een zak chips had opengetrokken en de helft had opgegeten |o Maar ja, bijna maandelijkse gebeuren en mijn maag is dan echt een bodemloze put, haha.

Lijstje van vandaag:
O: Yoghurt Griekse stijl met aarbeien, blauwe bessen en muesli
T: appelcake
T: 2 handjes borrelnoten
L: tomatensoep, 2 soepstengels + kom Griekse yoghurt met handje blauwe bessen
T: Perenijs
D: omelet met paprika, ham, spinazie en cherry tomaatjes
T: stuk fruit of rijstwafels
Kcal = ongeveer 1700

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:45

Ik eet in het weekend ook al snel meer. Idd verveling. En als ik bvb begin met een chocolaatje, dan kan ik maar moeilijk maat houden.

Vandaag was ook wel weer ff lastig. Vrije dagen, lekker weer en zin in allerlei lekkere dingen. :=
Maar opzich best een nette dag gehad.

O: Alpro Go On met aardbeien, eiwitrijke vanille cappuccino :9
L: groentenwrap met cottage cheese en gekookt ei
T: vegan protein bar, 2 Amicelli reepjes :o
A: zilvervliesrijst met groentenmix en Indiase bonenschotel
T: bakje karamel-brownie ijs

Had t ijs ingecalculeerd op 150 gram, maar had aan 100 gram genoeg, dus nu heb ik kcal over.

Kcal: 1453
Beweging: grondwerk met Mattvey, wandeling van 3,5 km met de paarden. :)
En daarnaast nog 3 verdiepingen opgeruimd en gestofzuigd :+

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:06

Mjwb: Die opmerking van je moeder _O-, ergens heeft ze natuurlijk wel een punt. Maar ik vind het zo wel prima, meer hoeft niet maar minder ook niet :))
Jouw lunch trouwens van gister, klinkt echt heerlijk!

Maanlicht: Wauw, hoe kom je aan zoveel energie dan, geef maar een beetje aan mij.
Al moet ik zeggen, het 'gezonder' eten geeft me al wel wat meer energie.
Hoe is het nu met je blaar? klinkt niet zo lekker tot bloedens toe..

Kimmie: Ah wat fijn dat je weer kon rijden! Wat had je pony?

Sneeuwvlok: Jammer dat je over je doel heen ging vrijdag, maar een gezellige avond met vriendinnen is ook wat waard toch?

Dilan: Net lijstje! Gister had je het over een cheat dag vandaag, dan vind ik dat nog best mee vallen haha.

Bij mij zijn de weekenden wisselend qua eten, ik werk om het weekend. Als ik aan het werk ben kan ik me altijd goed houden maar thuis iets lastiger (Mijn vriend is alleen het weekend thuis, en dat is echt een lekkere eter)
Gister is mijn kwark dus ook vervangen voor tortilla chips met kaas uit de oven :Y)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 50 gr frambozen, 15 gr ongezouten noten en 200 ml optimel.
T: 1 peer en 1/2 banaan.
L: 2 Kaiser broodjes, 1 met een plakje kipfilet met komkommer, andere 25 gr mozzarella ligt en 3 romaa tomaatjes.
A: 200 gr bristo aardappeltjes uit de airfry, hamburger broodje met een vegatarische krokante snitzel met een plakje cheddar cheese, 2 champignons, klein beetje rode ui en veldsla. En daarnaast nog wat veldsla met komkommer, paprika, ui en klein beetje honing mosterd dressing.
T: 150 gr magere kwark aardbei framboos smaak

Daarnaast 6 km geskate en net nog even lekker met mijn paard gereden :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:06

Ik merk dat ik naast 20+ uur werken, een fulltime studie en een redelijk druk sociaal leven soms niet zo goed bij kan blijven hier haha. Maar heb het straks minder druk met studeren.

Vandaag redelijk oke gegeten en lekker 30 km gefietst met mijn vader. Stond helaas flinke wind dus de eerste 15 km tegen de wind in gefietst. :P

Maarja wel lekker veel bewogen dus. Kom slecht aan mijn work-outs toe met lange dagen. Morgenvroeg begin ik met vegan eten. :)) Ben echt benieuwd hoe lang het duurt voordat het mij tegen gaat staan. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:14

Lis, mijn cheatday was gisteren ;)
Tortillachips met kaas zijn wel lekker :9

Marlinde, flinke fietsronde. Stond idd veel wind.
En misschien bevalt het vegan eten je juist wel :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:16

Nee ik heb het vaker gedaan en ik ga ontzetten verlangen naar parmezaanse kaas en kaas op zichzelf. _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:16

Haha ah oke. Ik hou niet van kaas, tenminste, ik zou het niet echt missen, dus dat heb ik niet. :)
Wat ik het lastigste vond is om onderweg iets te eten te halen. In zoveel zit melk of ei. Zelfs in de simpelste dingen. Met bvb pure chocolade of rode pastasaus moet je al opletten.

En voor pbp zou ik denk ik al snel te hoog in khd komen en nog lager in eiwitten dan ik nu al doe. Wil ook weer niet teveel op shakes en repen moeten leven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:41

Ja dat is ook echt vervelend. Hier in Zwolle is het aanbod voor vegans in restaurants erg karig. In Utrecht, Amsterdam etc is dat vele malen beter. -O-

En ik krijg sowieso buikpijn van veel eiwiten. En ik vind ei best wel heel zielig dus dat at ik sowieso al bijna niet. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:03

Ik kan daar ook niet zo goed tegen idd.
Maar vind losse eiwitshakes ook niet lekker. Meng het poeder meestal ergens doorheen.

Had net een erg lekker ontbijtje :9
Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:54

Sneeuwvlok, goede tip! Ga ik idd voortaan wel doen. Jammer dat je over je doel heen ging vrijdag! Ik vind dat voor een avondje met vriendinnen ook niet heel erg hoor, soms moet je ook gewoon genieten.

Het nadeel is dat in deze tijd bijna iedere dag als weekend voelt :') Het komt mijn eetpatroon iig niet ten goede. Zeker omdat mijn zusje ook al een tijd vrij is ivm haar examens die niet doorgingen, zit iedereen hier in huis al een beetje in een vakantieritme.

Mjwb, die opmerking van je moeder is echt prachtig _O-

Jip, ik heb helaas ook geen last van heel veel energie :') Wel heel knap hoor!

Lis_Ol, ze had een peesverrekking en artritis in de ondervoet. Nu mogen we gelukkig weer langzaam gaan opbouwen. Het is trouwens wel een paard hoor (1.66) alleen ik noem altijd alles pony :') Pas toen ik je bericht las, dacht ik "Oh ja..." Mijn ruin van 1.85 is ook pony. Dat klinkt gewoon beter haha!

Dilan, mooi lijstje! Vervelend dat je geen vegan zou kunnen eten als je zou willen.

Marlinde, jeetje! Wat heb je een end gefietst zeg! Ik ben heel benieuwd hoe het vegan eten je zal vergaan! Mag ik vragen waarom je daar voor kiest, ondanks dat je nu al weet dat je bepaalde producten erg gaat missen?

Aarh ik heb het zo druk met school. Iedere dag plan ik leuke dingen voor mezelf en iedere dag moet ik besluiten het niet te doen, omdat ik nog veel te veel voor school moet doen. Ik ben natuurlijk ook een stuk minder productief dan eerst, dus ik kan het me ook niet echt veroorloven om te zeggen "Ik doe even niks". Ik moet namelijk eigenlijk heel nodig naar de EJ. Mijn waslijst met spullen is nu zo groot, dat ik denk ik met twee winkelwagens de winkel door zal moeten gaan :') Nou ja, hopelijk heb ik snel vakantie. Verder hadden we gisteren weer een bbq. Het was niet bepaald gezond, maar ik heb wel geprobeerd wat gezonde keuzes te maken. Heb wat salade op, broodje hamburger en een paar stukjes ravioli. Verder kon ik me gelukkig goed inhouden, dus heb ik maar een klein beetje saus en een klein beetje ijs gehad. Ik heb dus wel genoten, maar niet hele ongezonde keuzes gemaakt.
O: twee boterhammen met Philadelphia en eiersalade, aardbeien. (266)
T: een boterham met eiersalade. (100)
L: twee tosti's van vier boterhammen met halvarine en kaas, ketchup en cherrytomaatjes. (633)
T: appel. (72)
T: afbak broodjes met roomboter en kruidenboter. (268)
A: broodje hamburger, zelfgemaakte tomatensalade met basilicum, rauwkost en ravioli, als toetje vanille ijs. (791)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen, 20 minuten paardrijden, stap en 10 minuten draven.
Totaal kcal: 2142.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:06

Lekker Dilan :9
En wat vervelend dat je zo druk was met school Kimmie! En twee winkelwagens bij de EJ klinkt leuk. _O-
Je lijstje klinkt ook erg lekker!

En ik kies voor een maand vegan omdat ik het altijd al eens wilde doen. Ik sowieso eigenlijk graag vegan zou willen eten. Maar 100% gaat mij niet lukken. Heb niet zo heel veel zin om zoveel op te offeren. Merkte dat ik de laatste tijd veel dingen met kaas at. Veel vette en ongezonde dingen. Er slopen steeds weer ongezonde gewoonten in. Nu ga ik gewoon een maand lang geen kaas eten zodat ik weer minder ga gebruiken / bijna niet meer. Heb besloten deze maand geen kcal te tellen maar houd het wel in de gaten. En ga daarbij me alleen vandaag en 1 juli wegen. :P

Mijn dag vandaag:
O: speltpistolet met zongedroogde tomaat hummus + 1 appel en 1 wilde perzik
L: Pasta salade (50 gram pasta) met hak salade mix (italaliaanse) en sla
T: borrelnootjes provenciale (gaan aan het water liggen)
A: Gevulde paprika tomatensaus met linzen, courgette, champignon en denk ik wat cashewnoten fijngehakt.

B: work-out, zeker 10.000 stappen en 20 minuten fietsen haha.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:29

Marlinderooz, knap dat je een maand vegan bent gegaan! Ik zou het zelf echt niet kunnen, aangezien we hier thuis elke dag vlees en zuivel eten en ik het simpel weg te lekker vind om op te geven. Ik heb wel echt veel respect voor mensen die het toch doen, dus lekker bezig (:

Kimmie, dat vakantiegevoel heb ik ook echt last van. Moet nog hard aan het werk voor school, maar het is nu zulk lekker weer dat je gewoon achterover wilt leunen en niks meer gedaan krijgt |( Door je EJ verhaal krijg ik nu ook zin om naar de winkel te gaan en gewoon lekker te shoppen..! Ik wil nog een nieuwe rijbroek, zadeldekje en handschoenen en wie weet wat ik nog meer meeneem als ik door de winkel loop... Dat wordt sterk blijven, haha :')

Dilan, dat ontbijtje ziet er echt super lekker uit zeg!! Is dat nou een twix bovenop... :9

Mijn lijstje voor vandaag is nog niet helemaal af, maar we gaan vanmiddag barbecuen en ik heb nog niet alle calorieën van het vlees geteld. Ik weet wel dat het heel veel gaat zijn, dus ik ga proberen geen stokbrood oid. te eten omdat daar ook best veel kcal inzitten... Ik merk dat ik het lastig vind om gezonde dingen te eten bij een barbeque. Heeft iemand daar nog tips voor, aangezien ik sowieso nog wel vaker ga barbecueën deze zomer...

O: Yoghurt Griekse stijl 0.1%, muesli, handje blauwe bessen en wat mango
T: 2 rijstwafels kipfilet + hummus
L: 2 hamburgers, 2 braadworsten, 2 witte bolletjes en wat ketchup/curry + ijsbergsla, komkommer en cherry tomaatjes als topping ( 1100 kcal ;( )
A: crackers en rijstwafels met hummus/cottage cheese, kipfilet/kaas, rucola, komkommer en tomaat
T: fruit mix van kiwi, mango en appel
Totaal kcal is ongeveer 2100

Totaal iets anders dan eten, maar ik ga vanmiddag een buitenritje maken met m'n verzorgpaard. Echter, het zadel dat hij had, past echt niet meer en hij heeft zelfs een plekje ervan op z'n rug gekregen... Oftewel, die wil ik liever echt niet meer gebruiken, ook al wordt het een stapritje, omdat hij dus echt heel slecht ligt. Er is nu dus geen zadel voor hem, maar wel een barebackpad. Zouden jullie met een bbp op buitenrit gaan? Hij is echt heel lui/rustig en zet nooit echt een stap verkeerd. Hij is maar één keer een beetje geschrokken, en toen draafde hij een stukje en daarna was het weer goed. Ik heb echter nog niet heel lang rij ervaring, maar 1 jaar, en heb nog maar 1x op een bbp gereden. Dus ja, ik twijfel een beetje, want stel het gaat mis dan lig ik er naast. Maar aan de andere kant, lijkt het me ook weer leuk om te proberen... Beetje tegenstrijdig allemaal, maar wat zouden jullie doen? :\

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:06

Ik reageer gauw even op jouw vraag Sneeuwvlok.
Met mijn eigen paard zou ik het niet doen, maar dat komt omdat dat echt een trut is en alles eng vindt in het bos. Sowieso ben ik niet zo heel goed in zonder zadel rijden, mijn balans is dan echt prut.
Ik zou voor jezelf kijken, hoe is je balans? En ben je zelfverzekerd genoeg? Wat je ook zou kunnen doen, is bijvoorbeeld een beetje spelen en er in de bak opgaan met bbp. Dan kun je meteen kijken hoe hij is en kun je desnoods nog een stukje stappen in het bos. Toen mijn paard een singelwondje had, ging ik lekker even vrijheidsdressuur doen en er even op zonder zadel in de bak. Wel met mensen erbij overigens, je weet nooit, ze kunnen altijd wat doen. Als mijn paard overigens heel braaf was geweest en het helemaal gewend was (en ikzelf geen last had gehad van angst), had ik het misschien wel gedaan. Dat moet je voor jezelf afwegen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:36

BBP zou best kunnen als je hem vertrouwt! Ik vind dat sowieso lekkerder zitten dan een zadel :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:19

@Sneeuwvlok: Ik zou het gewoon proberen met de BBP.

@Marlinde: Succes met vegan eten! Ik zou vooral mijn kwark heel erg gaan missen denk ik.

@Dilan: Je ontbijt ziet er super lekker uit! Wat is het precies?

@Lis_Ol: De energie komt van het sporten, echt zo fijn. De blaar is inmiddels meer een open wond. Ik loop al twee dagen op slippers maar hij is nogal hardnekkig }>.

@Kim: Wat heerlijk dat je weer hebt kunnen rijden en dat ze zo fijn liep!

Ik doe een maand alcoholvrij. Ik drink sowieso nooit veel, maar met dit mooie weer en terrasjes die weer open zijn is het toch erg lastig om de wijn en cocktails te laten staan. Maar wel even beter. Ik heb zaterdag mijn eerste fitness fotoshoot dus wil dan wel op mijn best zijn. Ben er best een soort van zenuwachtig voor. Ik doe al jaren modellenwerk, maar fitness is toch een vak apart en heel anders poseren. Het is sowieso een spannende week, morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan. Ik werk al 2 jaar niet ivm burn-out en herstel dus wel weer heel spannend maar ook leuk.

Vanmorgen heb ik een hele zware workout gehad en heb met het squatten een spiertje verrekt in mijn bovenbeen, dus sowieso een week niet squatten. Ik hoop dat de andere oefeningen wel gewoon gaan want ik haal zoveel energie uit de trainingen.

Eten gaat hier over het algemeen best goed, alleen gister weer flink over mijn calorieen heen gegaan omdat ik 1,5 Humble&Crumble koek heb gegeten 's avonds :+. Uiteindelijk kom ik over de hele week op een daggemiddelde van 1745 calorieen, dus dat is wel oké.

Lijstje voor vandaag:
L: twee vezelrijke crackers ruim belegd met cottage cheese en runder rookvlees
T: skinny peach frozen yoghurt, paar olijven
A: salade niçoise
T: aardbeien, halve H&C koek
B: uur CrossFit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:06

Kimmie, naar de EJ vind ik altijd een geweldig uitje. Zelfs als ik maar weinig nodig heb :D

Sneeuwvlok, BBP zou ik niet gauw doen om meerdere redenen. 1: ik ben niet zo'n held, 2: mijn paard schrikt buiten nogal eens en ik zit zonder zadel niet zo stevig, 3: mijn paard is een draver en zit echt beroerd in draf zonder zadel :')
Maar als je zelf goed zit en je paard vertrouwd, kan het prima :j

Maanlicht, het is een recept van @pbpmetjoyce op instagram. Zit wat fruit, chiazaad, kwark, een koekje (of in mijn geval cruesli) en eiwitpoeder in. En topping naar keuze. Op haar profiel staan altijd leuke receptjes voor ontbijt die ook goed in mn lijstje passen :)
Spannend, fotoshoot! :D Ik kan dat dus echt niet. Ben totaal niet fotogeniek. Leukste foto's zijn degene waarvan ik niet weet dat ze genomen worden :')
Wat voor functie heb je een gesprek voor? Ook wel ff spannend, weer aan het werk na een burn out.
Balen dat je een spier verrekt heb. Bovenlichaam trainen kan dan nog wel. En misschien andere oefeningen voor je benen?

Ik ben net 4 uur op stal bezig geweest. Eerst een rondje gereden. Was 8,5 km, maar we zijn anderhalf uur weg geweest. Titane was vrijdag wat ziekig van zn enting, dus we hebben voornamelijk gestapt.

Daarna Mattvey nog even aan het werk gezet samen met mijn vriend. Beestje is zo bang en sinds ik eraf gelanceerd ben zijn we zo veel stappen achteruit gegaan :\
Dus nu zijn we echt miniscule stapjes aan het zetten, in de hoop dat we hem op een dag kunnen rijden.

O: zie eerdere foto :+
L: 1 knackebrod met vega filet americain en ei, 1 knackebrod met pindakaas
T: vegan protein bar, latte caramel
A: zoete aardappel, broccoli en vega kipstukjes.
T: bakje Skyr

Kcal: 1573
Beweging: rustige ronde paardrijden, grondwerk en zo nog even hardlopen

Probeer langzaamaan wel wat meer plantaardig te gaan eten. Voornamelijk minder zuivel, omdat ik hier enigszins gevoelig voor ben.
Zijn gelukkig steeds meer alternatieven :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:48

Dilan: Excuus, was een beetje moe gisteravond dus niet goed opgeslagen in mijn hoofd denk ik haha.
Jouw ontbijt vanmorgen, smaakte het net zo lekker als het eruit ziet?
Wat vervelend van je angst met je paard, ik hoop voor je/jullie dat het vertrouwen snel terug komt!
Lekker lijstje voor vandaag :j

Marlinde: Succes met het vegan eten, ik vind het knap hoor. Ik denk dat ik inderdaad ook wel heel erg zou gaan verlangen naar kaas :')

Kimmie: Aai, klinkt niet prettig! Paard :p er lang uit geweest of niet? Wel super fijn dat je nu weer langzaam kan gaan opbouwen.
Hoelang duurt je opleiding nog? Sterkte ermee! Wat goed dat je relatief gezonde keuzes kon maken met de bbq!

Sneeuwvlok: Lekkere groente op een spies voor de BBQ, courgette, paprika, champignons. Dat doet mijn moeder altijd en ik eet daar altijd lekker van mee als ik bij hun ben :)
Hoe was je buitenrit gegaan? Met zadel of BBP? ik zou persoonlijk buiten niet zonder zadel gaan, niet omdat ik mijn paard niet vertrouw maar schrikken kunnen ze altijd en ik de bak kan hij dan geen kant op.

Maanlicht: Aai, dan is het echt een rottige blaar zeg! Succes met je sollicitatie morgen! wat voor job is het?
Ik moet zeggen, ik beweeg de laatste weken ook meer (in opdracht van de bedrijfsarts) en icm gezonder eten merk ik dat ik ook meer energie krijg. Alleen ik ben niet van de fitness, vind het echt knap als ik je filmpjes/foto's voorbij zie komen. Sterkte met je verrekte spier!

Was al om 6.00 uur richting de wei gegaan om te maaien :') dus toen even 0.5 liter water naar binnen gegooid om om 8.30 te ontbijten.
O: smoothie van 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 125 gr aardbei/banaan/blauwe bes, 2 dikke rijstwafels, 1 met 15 gr smeerkaas light en de ander met een plakje kipfilet met komkommer.
T: 1/2 sinasappel.
L: Salade met rucola, geitenkaas, walnoten, appel, ui en honing <3
T: andere 1/2 sinasappel, plakje bananenbrood.
A: 200 gr boemkoolrijst met courgette, champingnons, paprika, ui en prei en een roomschijf.
T: 175 gr kwark aardbei/framboos.

Misschien dat ik er vanavond nog wat bij neem, zit nu met dit alles pas op 1261 en dat vind ik toch echt te weinig. Nog even bedenken wat dat dan wordt. Misschien iets van nootjes/een klein schaaltje chips.

Even offtopic, zo begon mijn dag na het maaien, hoe lief <3
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:00

Ahh wat een lieve foto Lis! <3
Mijn ontbijt smaakte heel goed :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:31

@Dilan: Oh thanks! Ik ga haar even opzoeken. De functie waarvoor ik een gesprek heb is grafisch vormgever. Gaat wel een re-integratie traject worden, dus rustig opbouwen.

@Lis_Ol: Dank je wel! Ja ik ben ook best wel trots op mezelf. Doe het nog geen jaar, maar het is zo fijn!
Wat een heerlijke foto!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:35

Succes alvast! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:12

Spannend Jip, hopelijk is het wat voor je. :D

Ik heb vandaag toch een beetje anders gegeten haha. Had als lunch gevulde paprika met linzen, courgette, champignon, sjalotje en tomatensaus. En als avondeten twisterfrietjes met vegan mayo. Was erg lekker allemaal. :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:22

Dank jullie wel! Je eten klinkt heel lekker Marlinde!

Lijstje voor vandaag:
L: twee vezelrijke crackers ruim belegd met cottage cheese en runder rookvlees
T: skinny peach frozen yoghurt
A: salade niçoise
T: magere kwark met frambozen, halve H&C koek
B: uur CrossFit