Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Joman schreef:
Waar is dit nu voor nodig? Het wordt echt een beetje irritant.
Doe jij vooral wat jou goed lijkt en laat anderen in hun waarde en doen wat hen goed lijkt
Wel grappig trouwens: als jij in contact bent geweest met iemand die besmet is, en ze bevelen je quarantaine, denk je dan nog even naar de dierenwinkel te gaan om hondenbrokken te gaan halen?
Nou, zoals reeds al eerder gemeld: je mag niet dokter google geloven, want een 'leek' weet minder dan een deskundige. Maar diezelfde leken mogen nu wel deskundigen tegenspreken.
Dat zie je bij het mijden van die Job, maar ook aan de reacties tegen bijv mvdende.
Ik volg gewoon de adviezen en gebruik mijn verstand.
Niets agressief of passief, gewoon realiteitszin.
En bij leren werkt de kracht van herhaling. Dus herhalen dat je de officiele adviezen moet volgen.
Overigens doodt Lysol het human coronavirus.
Tiffany schreef:Ik dacht tijdens het boodschappen doen even een desinfecterend handgelletje mee te nemen.. overal uitverkocht. Volgens de medewerkster van de Kruidvat is er nergens meer een desinfecterend gel meer te krijgen en rijden mensen stad en land af.
LadyMadonna schreef:Tiffany schreef:Ik dacht tijdens het boodschappen doen even een desinfecterend handgelletje mee te nemen.. overal uitverkocht. Volgens de medewerkster van de Kruidvat is er nergens meer een desinfecterend gel meer te krijgen en rijden mensen stad en land af.
Ik heb nog twee flesjes in de salon, en een fles 80% alcohol, 3 dozen handschoenen en een doos mondkapjes.... wie biedt?
cursebreaker schreef:Er wordt altijd advies gegeven om wat dingen op voorraad te hebben dus dat is niks nieuws.
Mensen die dat nog niet in huis hadden, zich zorgen maken over dit virus en de huidige situatie er rondom, gaan dat nu doen - sommige misschien wat meer dan als anderen - en dat is idd niet gek vind ik. Dat is inderdaad echt niet meteen paniek zaaien - er zitten zeker mensen bij die meteen iets 'overboard' gaan, maar om wat extra's in huis te halen nu is idd niet meteen paniekzaaien vind ik. Hier hebben we dus altijd wel genoeg op voorraad qua verzorging en eten voor zeker een week a 2 weken en voor de dieren langer, maar sommige dingen waar ik wat minder van had momenteel zoals WC papier, heb ik dan wel weer besteld voor de volgende boodschappen bestelling om weer wat extra's te hebben bv. En ook voor de dieren nu Iets eerder voer besteld.
Karl66 schreef:Het verschilt van jaar tot jaar, maar met de griepprik is de kans op griep volgens het RIVM gemiddeld 40% kleiner. Dat betekent dat 40 van de 100 mensen geen griep krijgen. Maar dus 60 van de 100 wel. Dat maakt het griepvaccin in vergelijking met andere vaccins niet erg effectief.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik/werking
Als je dus denkt dat je vanwege de griepprik geen voorzorgsmaatregelen hoeft te nemen, dan vergis je je. Voor alle duidelijkheid, ik ben helemaal niet tegen de griepprik en ik denk dat je de risico's voor risicogroepen zeker verkleint. Maar dat wil niet zeggen dat de griepprik een vergelijkbare immuniteit biedt als de vaccins tegen kinderziektes.
Dus al die mensen die zich de afgelopen jaren, ondanks de griepepidemieën, "normaal" gedroegen en nu opeens zichzelf allerlei extra beperkingen opleggen, die verder gaan dan er geadviseerd wordt, houden zichzelf echt voor de gek als ze nou opeens denken dat ze de zwakke groepen in de samenleving moeten beschermen.
Joman schreef:germie schreef:Ik heb een liter volgens datasheet verdunde Chemgene hld4l te koop. Iemand interesse?
Poh, is dit je meest zinvolle bijdrage die je kunt leveren? Wederom getemd.
germie schreef:Joman schreef:
Poh, is dit je meest zinvolle bijdrage die je kunt leveren? Wederom getemd.
Iemand anders vraagt ook wie biedt voor alcohol. Wat is het verschil?
Urbiezira schreef:cursebreaker schreef:Er wordt altijd advies gegeven om wat dingen op voorraad te hebben dus dat is niks nieuws.
Mensen die dat nog niet in huis hadden, zich zorgen maken over dit virus en de huidige situatie er rondom, gaan dat nu doen - sommige misschien wat meer dan als anderen - en dat is idd niet gek vind ik. Dat is inderdaad echt niet meteen paniek zaaien - er zitten zeker mensen bij die meteen iets 'overboard' gaan, maar om wat extra's in huis te halen nu is idd niet meteen paniekzaaien vind ik. Hier hebben we dus altijd wel genoeg op voorraad qua verzorging en eten voor zeker een week a 2 weken en voor de dieren langer, maar sommige dingen waar ik wat minder van had momenteel zoals WC papier, heb ik dan wel weer besteld voor de volgende boodschappen bestelling om weer wat extra's te hebben bv. En ook voor de dieren nu Iets eerder voer besteld.
Zo iemand ben ik dus.![]()
Ik heb nu een voorraadje aangemaakt omdat ik die normaliter niet heb. Werd me ineens bewust van het feit dat ik nog geen 2 dagen kan blijven koken als ik eventueel de deur niet meer uit mag.
Vergeet trouwens niet ook maandverband en medicijnen, als we dan toch bezig zijn.