De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:08

Jij gebruikt je verstand, en wij ook, germie. We komen gewoon tot een andere conclusie. Laat de ander dan in hun waarde. Ik volg ook het advies van de deskundigen, en heb - zoals de overheid aanraadt - altijd een voorraadje eten in huis voor noodgevallen, ook voor mijn huisdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:10

germie schreef:
Joman schreef:

Waar is dit nu voor nodig? Het wordt echt een beetje irritant.
Doe jij vooral wat jou goed lijkt en laat anderen in hun waarde en doen wat hen goed lijkt :)

Wel grappig trouwens: als jij in contact bent geweest met iemand die besmet is, en ze bevelen je quarantaine, denk je dan nog even naar de dierenwinkel te gaan om hondenbrokken te gaan halen?

Nou, zoals reeds al eerder gemeld: je mag niet dokter google geloven, want een 'leek' weet minder dan een deskundige. Maar diezelfde leken mogen nu wel deskundigen tegenspreken.
Dat zie je bij het mijden van die Job, maar ook aan de reacties tegen bijv mvdende.

Ik volg gewoon de adviezen en gebruik mijn verstand.

Niets agressief of passief, gewoon realiteitszin.
En bij leren werkt de kracht van herhaling. Dus herhalen dat je de officiele adviezen moet volgen.

Overigens doodt Lysol het human coronavirus.

Ah, jij werpt je op als de persoon die de boodschap van het RIVM uitdraagt, en wij moeten leren?
Dus eigenlijk heb jij het bij het juiste eind en wij verkopen allemaal onzin? Jammer, want mensen volgen hier gewoon hun eigen pad en handelen naar eigen goeddunken. Toch bijzonder dat jij jezelf blijkbaar verheven voelt. Zo kun je geen discussie voeren met elkaar.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:13

Ik vind trouwens de sfeer in het topic heel naar worden. Als je zegt dat je bepaalde producten extra hebt staan nu ben je meteen een angsthaas en een paniekzaaier. Als we hier een flinke uitbraak krijgen geloof/hoop ik niet dat het normale leven gewoon doorgaat. Ik heb niet voor een jaar voorraad ingeslagen maar babyvoeding, dierenvoeding en belangrijke houdbare levensmiddelen toch wat extra gekocht. Ben je dan meteen een paniek zaaier?

Laten we hopen dat het allemaal niet zo'n gaat gaat lopen. Maar een beetje extra hygiëne en oplettendheid kan geen kwaad denk ik. Ik schud bijvoorbeeld ook geen handen meer.. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:15

Tiffany schreef:
:+ Ik dacht tijdens het boodschappen doen even een desinfecterend handgelletje mee te nemen.. overal uitverkocht. Volgens de medewerkster van de Kruidvat is er nergens meer een desinfecterend gel meer te krijgen en rijden mensen stad en land af.

Ik heb nog twee flesjes in de salon, en een fles 80% alcohol, 3 dozen handschoenen en een doos mondkapjes.... wie biedt? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:16

Er wordt altijd advies gegeven om wat dingen op voorraad te hebben dus dat is niks nieuws.
Mensen die dat nog niet in huis hadden, zich zorgen maken over dit virus en de huidige situatie er rondom, gaan dat nu doen - sommige misschien wat meer dan als anderen - en dat is idd niet gek vind ik. Dat is inderdaad echt niet meteen paniek zaaien - er zitten zeker mensen bij die meteen iets 'overboard' gaan, maar om wat extra's in huis te halen nu is idd niet meteen paniekzaaien vind ik. Hier hebben we dus altijd wel genoeg op voorraad qua verzorging en eten voor zeker een week a 2 weken en voor de dieren langer, maar sommige dingen waar ik wat minder van had momenteel zoals WC papier, heb ik dan wel weer besteld voor de volgende boodschappen bestelling om weer wat extra's te hebben bv. En ook voor de dieren nu Iets eerder voer besteld.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:16

LadyMadonna schreef:
Tiffany schreef:
:+ Ik dacht tijdens het boodschappen doen even een desinfecterend handgelletje mee te nemen.. overal uitverkocht. Volgens de medewerkster van de Kruidvat is er nergens meer een desinfecterend gel meer te krijgen en rijden mensen stad en land af.

Ik heb nog twee flesjes in de salon, en een fles 80% alcohol, 3 dozen handschoenen en een doos mondkapjes.... wie biedt? :')

Ik zou het op marktplaats zetten, delen op Facebook, en kijken hoeveel men er voor biedt. Misschien verdien je er nog wel lekker aan :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:17

Net interview in frankrijk gezien met een arts, daar de eerste dode ook. Zijn zorg het verspreidt zich nu verder ondanks alle maatregelen eerder genomen. Waardoor remmen lastig wordt en hij ervan uitgaat dat net nog wel even doorsuddert zo en hij hoopt situatie zoals Italie te kunnen voorkomen,

Nieuws uit Heinsberg, de supermarkt daar is aardig leegverkocht. Gelukkig heeft kennis huis nu vol, haar dochter heeft flink ingeslagen waardoor ze zich wel even redt thuis

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:19

cursebreaker schreef:
Er wordt altijd advies gegeven om wat dingen op voorraad te hebben dus dat is niks nieuws.
Mensen die dat nog niet in huis hadden, zich zorgen maken over dit virus en de huidige situatie er rondom, gaan dat nu doen - sommige misschien wat meer dan als anderen - en dat is idd niet gek vind ik. Dat is inderdaad echt niet meteen paniek zaaien - er zitten zeker mensen bij die meteen iets 'overboard' gaan, maar om wat extra's in huis te halen nu is idd niet meteen paniekzaaien vind ik. Hier hebben we dus altijd wel genoeg op voorraad qua verzorging en eten voor zeker een week a 2 weken en voor de dieren langer, maar sommige dingen waar ik wat minder van had momenteel zoals WC papier, heb ik dan wel weer besteld voor de volgende boodschappen bestelling om weer wat extra's te hebben bv. En ook voor de dieren nu Iets eerder voer besteld.

Zo iemand ben ik dus. :)

Ik heb nu een voorraadje aangemaakt omdat ik die normaliter niet heb. Werd me ineens bewust van het feit dat ik nog geen 2 dagen kan blijven koken als ik eventueel de deur niet meer uit mag.

Vergeet trouwens niet ook maandverband en medicijnen, als we dan toch bezig zijn. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:20

Ik heb een liter volgens datasheet verdunde Chemgene hld4l te koop. Iemand interesse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:21

germie schreef:
Ik heb een liter volgens datasheet verdunde Chemgene hld4l te koop. Iemand interesse?

Poh, is dit je meest zinvolle bijdrage die je kunt leveren? Wederom getemd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:21

Karl66 schreef:
Het verschilt van jaar tot jaar, maar met de griepprik is de kans op griep volgens het RIVM gemiddeld 40% kleiner. Dat betekent dat 40 van de 100 mensen geen griep krijgen. Maar dus 60 van de 100 wel. Dat maakt het griepvaccin in vergelijking met andere vaccins niet erg effectief.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik/werking

Als je dus denkt dat je vanwege de griepprik geen voorzorgsmaatregelen hoeft te nemen, dan vergis je je. Voor alle duidelijkheid, ik ben helemaal niet tegen de griepprik en ik denk dat je de risico's voor risicogroepen zeker verkleint. Maar dat wil niet zeggen dat de griepprik een vergelijkbare immuniteit biedt als de vaccins tegen kinderziektes.

Dus al die mensen die zich de afgelopen jaren, ondanks de griepepidemieën, "normaal" gedroegen en nu opeens zichzelf allerlei extra beperkingen opleggen, die verder gaan dan er geadviseerd wordt, houden zichzelf echt voor de gek als ze nou opeens denken dat ze de zwakke groepen in de samenleving moeten beschermen.

Oh maar ik vergelijk het niet met de vaccins tegen kinderziektes. Mij is verteld dat je met de griepprik inderdaad nog wel griep kan krijgen, maar dat die dan wel wordt afgezwakt.
En dat is volgens mij wèl in alle gevallen zo.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:22

Joman schreef:
germie schreef:

Joh, als je je aan iemand ergert, dan is er ook gewoon een negeerknop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:24

Joman schreef:
germie schreef:

Iemand anders vraagt ook wie biedt voor alcohol. Wat is het verschil?
Dan moet je ook over die ander temmen. Punt.
Laatst bijgewerkt door germie op 27-02-20 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:25

Ik vraag mij bij die handgel altijd af of er niet veel bacteriën op het flesje zelf gaan zitten? Eigenlijk moet je na gebruik het flesje ook desinfecteren. En wel middel werkt dan voldoende? Zijn er mensen die nu al niet meer voor de fun gaan winkelen of ergens uit eten gaan? Met een incubatietijd van 2 weken loop je eigenlijk 2 weken achter met wat je op dat moment aan besmettingen ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:27

germie schreef:
Joman schreef:

Iemand anders vraagt ook wie biedt voor alcohol. Wat is het verschil?

Om (wederom) aan je volledigheidssyndroom te voldoen, daar heb ik ook op getemd.
Het voegt allebei niks toe en het draagt niet bij aan de discussie. Dit is een discussieforum, dus voer deze dan ook ipv onzinnige berichten te plaatsen die niets toevoegen. Ik heb geen zin om mensen te negeren/te foeien omdat mensen niet gewoon inhoudelijk en serieus op een onderwerp kunnen ingaan. Nota bene een onderwerp dat al heeft gezorgd voor duizenden doden en 80.000 besmettingen. Daar kun je wel wat beters op reageren dat berichten zoals die jullie nu hebben geplaatst :) (lijkt me).

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:27

Je kunt van Germie zeggen wat je wilt, maar ze volgt het nieuws wel heel goed haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu niet voor mijn shopplezier in een grote mensenmassa ga lopen, ga de kat niet op het spek binden want griep/verkoudheid/corona zijn in de beginfase totaal niet te onderscheiden van elkaar. Dus opletten voor alle niezende proestende mensen, geen zin in, blijf lekker thuis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:29

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:29

Joman, waarom mag je zoiets niet vermelden?

Geintjes over corona mochten altijd wel en staan zelfs in het topic.
Mijn opmerking of die van Tiffany zijn in deze niet anddrs, dan moet elk geintje dus ook de corona op de skipisten verwijderd worden.

Ondertussen gooi ik er nog eentje in:
De 11stedentocht is afgelast, men zegt wegens te weinig ijs, maar insiders weten wel beter.
Laatst bijgewerkt door germie op 27-02-20 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:30

Urbiezira schreef:
cursebreaker schreef:

Zo iemand ben ik dus. :)

Ik heb nu een voorraadje aangemaakt omdat ik die normaliter niet heb. Werd me ineens bewust van het feit dat ik nog geen 2 dagen kan blijven koken als ik eventueel de deur niet meer uit mag.

Vergeet trouwens niet ook maandverband en medicijnen, als we dan toch bezig zijn. :+

Ik ook. En nee ik ben niet in paniek maar gewoon bewust geworden dat het inderdaad handig is bepaalde dingen in huis te hebben. Wij gaan vaak laat nog "even" naar de winkel. Ja er zijn ook 2 doosjes tampons meegegaan :+ :') net zoals een doosje paracetamol en extra luiers en wc papier. en blijf dit in het vervolg ook gewoon doen trouwens. Maar als je dat zegt ben je meteen hysterisch.

En iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt maar val een ander toch niet zo af.
Spoiler:
En niet huilen omdat je dalijk brandende billetjes hebt van het krantenpapier (grapje he)
..

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:30

Als ik handgel gebruik, doe ik de handgel op een hand, sluit ik het flesje en gooi ik het weer in m'n tas voordat ik de handgel uitsmeer. Ik stop het flesje niet in m'n mond, dus ik hoef 'm ook niet te ontsmetten.

Ik ga elke werkdag in de binnenstad lunchen en vooralsnog is daar niks aan veranderd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:32

Tiffany, grapjes maken mag niet van Joman. Ze temt er al over, jouw alcohol , mijn chemgene. Nu jouw krantenpapier.

Ze mogen dan elk geintje gaan verwijderen. En dan valt het topic uit elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:35

germie schreef:
Tiffany, grapjes maken mag niet van Joman. Ze temt er al over, jouw alcohol , mijn chemgene. Nu jouw krantenpapier.

Ze mogen dan elk geintje gaan verwijderen. En dan valt het topic uit elkaar.

Mijn god wat ben jij flauw zeg... Ongeloofloos. Zo enorm kinderachtig.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:36

Tiffany schreef:
Spoiler:
En niet huilen omdat je dalijk brandende billetjes hebt van het krantenpapier (grapje he)
..

Gelukkig zijn er nog vele andere manieren om je billetjes af te vegen :j

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:36

Oké, oké, laten we allemaal even diep ademhalen en een chillpil innemen. :+ Ik vind het leuk om te sparren met elkaar en verschillende meningen te lezen, en grapjes moeten IMO kunnen, zolang we het maar netjes houden.