Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:03

Ik hou 2000 kcal aan normaal gezien. Nu 1550 op met avond eten. Dan rond 1/2 uur een salade van rond de 500 kcal en rond 5 uur 2 crackers met kaas. Dan morgen maar weer effe kijken hoe ik uitkom.

Tis lastig idd maar plannen helpt me wel en ook dat ik niet de enigste ben die het lastig vind....

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:09

Welkom allen!

Ik werk ook onregelmatig (en studeer ook). Maar werk in de zorg en de nachten zijn slaapdiensten. Dus kan wel gewoon een normaal ritme aanhouden. Dat scheelt een hoop. Als je echt nachtdiensten hebt lijkt me wel lastiger.
Heb wel eens gelezen dat er geadviseerd wordt normale tijden met normale maaltijden aan te houden. Maar kan me daar weinig bij voorstellen eigenlijk.

Hier alweer geen heel goede dag. Stukje taart en nootjes gehad. Maar die zijn nu op. Verder wel redelijk weinig gegeten, dus misschien valt het mee. En de hele dag stil gezeten om te studeren.. :n

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:22

Ik heb echt te ongezond gegeten daarnet. Gevulde paprika's met gehakt, sperziebonen, mais, ananas, champignons en mascarpone er door heen. := Ik had geschat op 400kcal per paprika en heb er 1,5 op. Wou het liefst beide opeten maar heb me kunnen inhouden. Ik had geen honger meer maar vind het zonde om eten weg te gooien.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:26

Ik heb een goede dag vandaag. Zit op 1200 kc, zo nog uurtje bodypump en in de avond 6 melba toastjes met een gekookt ei. Heb ook 50 minuten gewandeld vanmorgen. Voor de rest alleen maar gezeten, dus dat is minder.

Zo even nog op de weegschaal, dan kan ik dat gewicht bij de diëtiste aanleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:53

Ff serieus Zertab. Begrijp je het echt niet of wil je het niet snappen? Je eet nu met dit aantal kcal echt veel te weinig... waarom houd je niet die 1800 aan en ben je zo belachelijk streng voor jezelf?!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:54

Ieder heeft toch zijn eigen manier hier? Ik ga toch ook niet moeilijk doen als mensen aan intermitting fasting doen? Omdat dat nou eenmaal niet mijn methode is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:56

Omdat er een verschil zit tussen een methode die voor jou persoonlijk niet werkt en gewoon gevaarlijk weinig eten. 1200 is gewoon niet genoeg en het feit dat je er hier elke keer mee loopt te pronken doet mij een beetje denken dat je vooral graag wil laten zien hoe weinig je eet ipv op een gezonde manier gewicht verliezen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:57

Oké, dan blijf ik wel uit het topic. Als ik blijkbaar alleen maar pronk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:00

Zertab schreef:

Dat zegt letterlijk helemaal niemand dus stel je nou ook niet zo aan zeg. Mensen wijzen je er alleen elke 10 minuten op dat je gewoon echt veel te weinig eet, en elke keer zeg je 'ohja, ik zal erop letten' en ga je vervolgens met precies hetzelfde verder. Dat is een beetje onzinnig lijkt mij?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:00

Zertab schreef:
Ieder heeft toch zijn eigen manier hier? Ik ga toch ook niet moeilijk doen als mensen aan intermitting fasting doen? Omdat dat nou eenmaal niet mijn methode is?

Omdat je behoorlijk het slechte voorbeeld geeft zo, is het niet handig als je dat steeds benoemd als je zo weinig eet. Als jij 1200 benoemd als een goede dag, gaan gok een een boel andere mensen denken als ze netjes op 1800 zitten: "oh ik eet echt veel te veel.", terwijl dat in feite echt helemaal niet zo is.

Er is je meermaals gemeld dat 1200 veel te weinig is en zelf gaf je aan dat je diëtiste je zei 1800 aan te houden, dan begin ik me af te vragen of je het er niet om doet als je zegt dat 1200 een goede dag is en dat terwijl je ook nog eens sport die dag.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:02

Ik zou 1200kcal ook zeker niet doen nee! Jij doet echt veel op een dag (wandelen én sporten er bij). Ik zou gewoon die 1800kcal aanhouden waarvan je zei dat je dat ging doen een paar dagen geleden. Lijkt me veel gezonder.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:11

Zertab schreef:

Heel vermoeiend dit elke keer weer.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:30

Neverland schreef:
Ik heb echt te ongezond gegeten daarnet. Gevulde paprika's met gehakt, sperziebonen, mais, ananas, champignons en mascarpone er door heen. := Ik had geschat op 400kcal per paprika en heb er 1,5 op. Wou het liefst beide opeten maar heb me kunnen inhouden. Ik had geen honger meer maar vind het zonde om eten weg te gooien.

Valt toch wel mee voor avond eten hoeveel kcal dat zijn? En heel ongezond is het niet toch? Of is mijn beeld van ongezond verkeerd?

@zertab, ik begrijp niet zo goed waarom je steeds zo ver onder je BMR blijft eten terwijl je wel intensief sport. Kan je uitleggen waarom je dit doet?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:47

Zertab schreef:

Ik lees dit nu en wedden dat je nog wat gepost hebt. Dit doe je constant. _O- Succes met het ontwikkelen van een jojo-effect he! :D

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:48

Goedenavond! Al een tijdje een stille meelezer, maar ik meld me nu toch ook maar even :D Hier ook bezig met gezonder eten en meer bewegen. Ik volg momenteel Project Gezond, ik zit op het 1800 calorieën schema, tot nu toe gaat het echt super. Ik heb totaal geen honger gevoel en eet 6 keer per dag. Daarnaast heb ik totaal geen zin meer in snaaien. Ik pas hier en daar wel een beetje aan. Zo eet ik geen witte (bewerkte) suiker en alleen maar volle zuivel en verder geen bewerkte producten. Tevens 2 dagen in de week geen vlees of vis. Voel me er goed bij. Daarnaast drink ik elke ochtend verse gember met het sap van een halve citroen.
Qua beweging wandel ik dagelijks, 1 a 2 keer in de week zwemmen en ongeveer 5 keer in de week op de yoga mat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:46

Sall schreef:
Welkom welkom!!

Ik herken mij in je 2019 verhaal Bjarni :o

Succes Carlijn!

@magda klinkt goed! Bij mij liggen de tomaatjes al rustig te roosteren in de oven en ik ga zo nog even courgette halen

Hoe smaakte het?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:04

magda_90 schreef:
Hoe smaakte het?

Heerlijk :Y)
Helaas gingen we pas laat eten want mijn man was later, dus heb voor mijn gevoel iets te veel tussendoor gesnaaid (er stond worst en kaas op tafel en moest natuurlijk proeven hoe de saus smaakte }:0 )

Maar goed, nu relaxen en morgen weer een dag

Hoe was jouw pasta?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:14

Mooi zo en totaal niet herkenbaar haha, zo had ik laatst de sla maar vast opgegeten. :')

Heerlijk! Ik ga echt nog zo veel vaker internet raadplegen voor recepten. Ik vind mijn eten de laatste tijd maar saai namelijk. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:45

__Sannne schreef:
Zertab schreef:

Heel vermoeiend dit elke keer weer.

Ik post niet omdat ik het ook heel erg vervelend vind elke keer.
Je neemt ook het topic over alsof je het zelf hebt geopend.

Daarbij ben je ongezond bezig onder je BMR en dat za op den duur allen maar tekorten opleveren in je bloedwaarde. Je maakt jezelf zo ziek en je zal het er weer aanmoeten eten wat je nu jezelf tekort doet.

Idd , welkom JOJO effect !

Succes Zertab , zoek AUB hulp bij een diëtist ipv zo aanmodderen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:09

Nou hier gaat alles ook lekker. Calorieën tellen doe ik persoonlijk niet aan, wel houdt ik mijn gewicht natuurlijk bij. Dat zakt lekker. Het intermittend vasten werkt dus denk ik wel goed. En van een knagend gevoel in je maag ga je gelukkig niet dood, als je 15 kilo te zwaar bent. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:18

Hier elke dag tussen de 1700 en 1800 kcal, vandaag op 1804 kcal en inmiddels 1,7kg kwijt sinds startgewicht 2 december. Morgen evaluatie op de sportschool over mijn fitnessprogramma en dan gelijk weer even een rondje sporten. Gister nog baantjes gezwommen, afwisselend schoolslag en borstcrawl 60 banen in 50 minuten gered (met pauzes, dus minder dan 1 minuut per baan gezwommen ruim).

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:21

Zertab schreef:

Ja mensen, zullen we elkaar gewoon in ons waarde laten? Zertab loopt nota bene bij een diëtiste hoor.. al zou zij twee dagen niks eten, dan is het haar zaak. Ik neem aan dat zij geen anorexia heeft of zwaar ondergewicht, of heb ik ergens overheen gelezen?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:22

Hier ook weer een nette dag. Ben ook erg druk geweest vandaag. Dus weinig tijd om tussendoor te snaaien. Nu wel moeilijk hoor, om niet te snaaien. Opzich wat kcal betreft zou nog wel iets kunnen.. dus ik twijfel haha..

Morgen weer een nette dag in de planning. Mijn dagen vooruit plannen met wat ik eet geeft mij wel een stukje houvast en inzicht.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:35

ItsMe2 schreef:
Hier ook weer een nette dag. Ben ook erg druk geweest vandaag. Dus weinig tijd om tussendoor te snaaien. Nu wel moeilijk hoor, om niet te snaaien. Opzich wat kcal betreft zou nog wel iets kunnen.. dus ik twijfel haha..

Morgen weer een nette dag in de planning. Mijn dagen vooruit plannen met wat ik eet geeft mij wel een stukje houvast en inzicht.

Plan je dan wat je eet?

Dat gevulde paprika gerecht wat voorbij kwam klinkt wel goed. Ga ik even terugzoeken en opslaan.

Zertab haar eerste afspraak moet nog komen en de vorige keer had de diëtiste geadviseerd rond de 1800 kcal te eten heeft ze hier verteld.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:54

Ik ben een Semi stille meelezer, en niet zo’n poster.

Maar ik vind het fijn te lezen dat andere mensen goed gaan of juist ook af en toe struggles hebben, maar toch doorzetten. Geeft mij moed, haha!

Vandaag voor het eerst een mindere dag gehad. Ik had nog zo’n trek vanavond, alleen heb ik dus zo’n 150 gram kaas weggewerkt net... :oo
De weegschaal was ook niet heel lief vanochtend, maar ik denk dat ik ongesteld moet worden, dus ik ga er maar vanuit dat dat ermee te maken heeft.

Maar goed! Ik maak 1x per week een foto van m’n figuur, en daar was ik vandaag dus wel heel erg blij mee! Ik zie al flink verschil!

En morgen weer een dag. Gaan we er weer tegenaan!