Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tutti_Frutti schreef:Gebruikt er hier iemand een mindfulness of andere mental health app? Ik ben hier nu naar aan het kijken, en eventueel ook naar een mindfulness cursus in het nieuwe jaar.
Heb het gevoel dat alleen therapie wekelijks me niet de handvatten geeft die ik nodig heb. Structuur vasthouden vind ik ontzettend lastig, helemaal nu alles dicht is. Mijn vriend probeert mij hierin te ondersteunen, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik mijn zelfredzaamheid en onafhankelijkheid compleet kwijt ben. Zonder hem of anderen kan ik eigenlijk maar weinig, en plannen moeten constant worden aangepast aan mijn grillen op dat moment. Dat hoort er natuurlijk een beetje bij, maar ik merk dat ik hier zelf moeite mee heb. Niet perse omdat ik mijn omgeving er niet mee lastig wil vallen, maar meer omdat ik het gevoel van individualiteit kwijt ben. Ik gebruik nu Asana Rebel voor wat yoga thuis en slaap meditaties, maar zoek toch iets anders om uit te proberen.
bloemm schreef:Eens met Goldie. Verandering is altijd spannend! Ga ervoor, je moet soms een beetje aanmodderen om erachter te komen waar je op je plek zitals dit het niet is, is er in deze arbeidsmarkt vast wel weer wat anders voor je
!
Ik heb ook even een vraagje aan de kenners; ik werk nu 6 jaar bij hetzelfde bedrijf maar heb een hele leuke baan in de buurt gevonden. Gesprek was goed en mag binnenkort een dagje meelopen. Ik heb ze verteld dat ik overspannen thuis heb gezeten en nu werk aan het opbouwen ben (zit op 16 van de 28u). Nu weet ik alleen niet of ik in problemen kom met het uwv/huidige werk als ik van baan verander in mijn herstel periode. Maar dit is echt een kans en wil 'm echt grijpen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Celebi schreef:bloemm schreef:Eens met Goldie. Verandering is altijd spannend! Ga ervoor, je moet soms een beetje aanmodderen om erachter te komen waar je op je plek zitals dit het niet is, is er in deze arbeidsmarkt vast wel weer wat anders voor je
!
Ik heb ook even een vraagje aan de kenners; ik werk nu 6 jaar bij hetzelfde bedrijf maar heb een hele leuke baan in de buurt gevonden. Gesprek was goed en mag binnenkort een dagje meelopen. Ik heb ze verteld dat ik overspannen thuis heb gezeten en nu werk aan het opbouwen ben (zit op 16 van de 28u). Nu weet ik alleen niet of ik in problemen kom met het uwv/huidige werk als ik van baan verander in mijn herstel periode. Maar dit is echt een kans en wil 'm echt grijpen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Dit kan, maar je hebt meldplicht bij het nieuwe bedrijf en je mag niet meer werken dan je nu aankan (dus 16 van de 28 uur). Je moet dus in je nieuwe bedrijf of een lager contract krijgen of ook daar opbouwen. Dat moet je dus met hun bespreken. Als je wel meer uur gaat werken verlies je kortgezegd het recht op steun van het UWV als je wel weer een terugval krijgt.