Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:44

Hoe gaat het thuis trainen bij jullie? :) ik kan niet wachten tot de sportscholen weer openen. Mijn crossfitbox begint vanaf deze week weer met de kids lessen, maar dan buiten. De eigenaar heeft flink zijn best gedaan binnen, waardoor we, als de sportscholen weer open kunnen, veilig en op afstand van elkaar kunnen trainen.

Voor thuis heb ik crossfitringen gekocht. Heel blij mee en op internet vind ik heel veel nieuwe oefeningen om te doen en te leren. Wat ik niet vind, zijn oefeningen voor de benen en billen. Ik denk zelf aan assisted pistol squats en jumping squat/lunges, maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet. Misschien hebben jullie ideeën? :D

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:29

Adamootje schreef:
Hoe gaat het thuis trainen bij jullie? :) ik kan niet wachten tot de sportscholen weer openen. Mijn crossfitbox begint vanaf deze week weer met de kids lessen, maar dan buiten. De eigenaar heeft flink zijn best gedaan binnen, waardoor we, als de sportscholen weer open kunnen, veilig en op afstand van elkaar kunnen trainen.

Voor thuis heb ik crossfitringen gekocht. Heel blij mee en op internet vind ik heel veel nieuwe oefeningen om te doen en te leren. Wat ik niet vind, zijn oefeningen voor de benen en billen. Ik denk zelf aan assisted pistol squats en jumping squat/lunges, maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet. Misschien hebben jullie ideeën? :D


Training hier gaat lekker! Ben sinds ik goed op m'n (eiwitrijke) voeding ben gaan letten wel aardig sterker geworden! :D binnenkort is m'n deadlift 1RM testen! Voorals haal ik m'n setjes van 3x3 reps nog steeds (elke week doe ik 2,5 kg erbij) Ik moet inmiddels naar 87,5 kg komend weekend! :D best trots gezien m'n 1rm in januari 90 kg was! Daarna niet meer getest. Dus ben wel benieuwd hoe ver ik richting de 100 kom. Dat is wel echt m'n goal hahah. Zo'n magisch cijfer :')

Wat betreft de crossfit ringen: zoek op YouTube is naar TRX exercises. Ik heb een TRX en denk dat t miss qua mogelijkheden redelijk gelijk is? Wellicht vind je daar nog inspiratie!

Fijn dat je crossbox al de aanpassingen gedaan heeft :D hopelijk snel aan de slag!

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:05

Goeie tip, bedankt! Ik heb al een paar oefeningen gevonden die ik eventueel zou kunnen doen. :D

Goed bezig met trainen, Jessica! 100 is inderdaad een magisch getal. :D Wat betreft voeding: dat is zo belangrijk!

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:15

Adamootje schreef:
Goeie tip, bedankt! Ik heb al een paar oefeningen gevonden die ik eventueel zou kunnen doen. :D


Toppie! Veel succes!

Vandaag komen m'n SBD knee sleeves binnen! *\o/*

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:18

Ik vermijd dit topic dus serieus bijna omdat ik zo jaloers op je ben Jessica :')

Ik ben een beetje van de home workouts afgestapt, ik vind het gewoon echt niet leuk... Maar ik mis echt trainen zo!

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:03

Eulogy schreef:
Ik vermijd dit topic dus serieus bijna omdat ik zo jaloers op je ben Jessica :')

Ik ben een beetje van de home workouts afgestapt, ik vind het gewoon echt niet leuk... Maar ik mis echt trainen zo!


:+

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:35

Jongens, mijn crossfitbox is weer open! *\o/* De afgelopen twee dagen al twee trainingen meegedaan, maar nu heb ik spierpijn. :')

linoleum

Berichten: 6505
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:06

Mijn sportschool doet ook weer buiten groepslessen! Niet wat ik normaal doe of wil doen. Maar het is beter dan thuis niks doen. Dus maandag een BBB training gedaan en nu spierpijn :')
Morgenavond weer :D

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:37

Wat fijn dat jullie sportschool buiten trainingen geeft!
Ik heb zelf een bootcamp in elkaar geflanst, vanaf as maandag ga ik dat met mijn maatje doen. Thuis doe ik heel afentoe een workout maar ik kan mezelf er nauwelijks toe aanzetten.

Hardlopen doe ik nog wel 3x per week (+/- 10 km).

Ik hoop dat de sportschool ook snel toestemming krijgt om buitenlandse te organiseren.

Veel plezier Linoleum en Adamootje

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:30

Lekker hoor, linoleum! BBB = benen, billen, buik?

Ik heb de afgelopen weken zeker 4x per week thuis getraind met kettlebells, dumbells en weerstandsbanden. Dat was blijkbaar toch wel voldoende effectief; deadliften ging gisteren namelijk erg lekker en ik had niet het idee dat ik erg in kracht achteruit was gegaan.

linoleum

Berichten: 6505
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:31

Klopt helemaal Adamootje! En na bijna 2 maand niks doen was het nogal heftig :x

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:51

Mijn Crossfit box doet ook buiten trainingen, ik ben heel blij! Al kan ik niet wachten tot we gewoon naar binnen mogen, daar kunnen we ook prima 1,5 meter afstand houden.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:08

Hier nog niks open, dus lekker .. saai thuis trainen :+ Spiermassa blijft er netjes aan, alleen m’n gewicht niet. Ben 4kg kwijt dus zit nu redelijk lean, niet helemaal de bedoeling.

Als alles echt pas weer 1 september open gaat, damn. Bye bye gainz

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:12

Ik heb al 2 maanden niks gedaan.
Toen ik ziek was (bijna zeker Corona) gingen de sportscholen dicht.
Ik heb gewoon de motivatie niet meer gehad daarna...

De sportschool is nu bezig om te kijken hoe ze eventueel buitensportgroepslessen gaan aanbieden.

Ik ben spiermassa kwijtgeraakt en 1,5 kg aangekomen.

linoleum

Berichten: 6505
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:32

Ik ben ook duidelijk aangekomen en ben bang ook wel wat spieren kwijt. Maar verwacht dat prima weer op te bouwen als ik weer volledig kan trainen.

Ik hoop dat m’n spierpijn morgen wel wat weggezakt is, anders moet ik m’n groepsles afmelden :')

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:59

Die paar kilo's zijn zo weer weg! :D Ik heb de afgelopen weken ook veel baksels gemaakt (en opgegeten) en dat heeft ook wel de nodige 'schade' aangericht. := Goed, nu maakt het toch niet meer zoveel uit, want grote kans dat we toch niet op vakantie kunnen deze zomer. :7

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:32

Fijn dames!
Weer lekker aan de slag allemaal!

@courses, nog even volhouden! Hopelijk kan je eerder dan 1 september bij je sportschool terecht! :D

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:03


Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:28

Interessant, Needje! :j

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:51

Aaaahhh morgen 1RM tests op squat, bench en deadlift *\%/*

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:23

Succes, Jessica!

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:57

Thanks Ademootje!

Bij deze de resultaten (ten opzichte van januari):
Squat: 80 kg (+60kg, kon in januari nieteens een lege stang normaal squatten..)
Bench: niet verbeterd ten opzichte van laatste 1rm en blijft op 47 kg
Deadlift: 102,5 kg (+12,5kg)
Ook nog overheadpress meegepakt die had ik nog nooit getest: 37,5 kg

Al met al niet ontevreden! Squat boven verwachting goed, deadlift m'n doel van 100 kg ook voorbij gegaan! :D

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:44

Jessica, erg netjes! :j Gefeliciteerd met de behaalde resultaten. :D

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:55

Dankje! *\o/*

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:28

Maanlicht schreef:
Mijn Crossfit box doet ook buiten trainingen, ik ben heel blij! Al kan ik niet wachten tot we gewoon naar binnen mogen, daar kunnen we ook prima 1,5 meter afstand houden.


Hier nu ook buiten trainingen, ik heb dit weekend weer de eerste keer getraind bij de box :D.
Ik vind het echt heerlijk buiten trainen, tenminste met dit weer wel.
Donderdag weer een training ingepland!