Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:09

Ik vind de snot steeds minder worden qua product. Scruncht steeds pluizige uit .
Geef toch de voorkeur aan de ecru potion, alhoewel deze niet helemaal cg is vanwege de alcohol.
Ben ook wel fan van de curl activator van flora and curl .

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:35

Ik heb gisteren de bestelling gedaan bij het Kruidvat. Donderdag ophalen. Ik denk toch dat ik eerst heel veel moet testen voordat ik de ideale routine heb gevonden. Ik ben benieuwd of Yari erg zwaar valt. Ik heb alleen de shampoo, misschien dat ik de conditioner ook wel ophaal om het zo in zijn geheel te testen (het merk) en in de conditioner van Yari zit geen proteïne en in mijn bestelde conditioner wel. (met oog op de tip hier om niet te veel proteïne te doen)

Ik zag in filmpjes dat als je niet wilt dat je haar inzakt je veel producten moet gebruiken op water basis. Maar dat staat op de verpakking? En een butter, creme is wat zwaarder dan een spray, mousse?
Ook handig om een keer hele lichte producten te gebruiken en dan weer hele zware om te kijken wat het verschil doet.

Gaat denk ik wel heel wat geld, producten en badhairdays kosten om de juiste routine te vinden haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:42

Dat staat bij de ingredienten, ik zou sowieso alles met shea butter erin mijden, dat is echt voor coil krullen meer dus vanaf 4. En kennelijk verzwaard glycerin ook. Vaak staat aqua vooraan bij veel producten, daarnaast kun je bvb een leave-in conditioner voor refreshen ook verdunnen met water en in een apart spuitflesje doen. Dat ga ik met die van yari doen zodra mijn oude van nature box volledig op is, dan gaat de yari aangelegd met water daarin. Ik merk wel dat mijn haar vandaag zacht is en gisteren met snot was het stug. Nu zal ik wel nooit helemaal krullen krijgen, maar het is nu al 10.000 keer beter dan eerst qua waves. Ik vind het vooral grappig hoe mijn roots volledig een slag om zichzelf heen doen, jammer dat de rest dat niet doet nog.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:35

Hoi! Ik lees stiekem mee maar had nu een vraagje. Ik heb er erg last van dat mijn haar slierterig wordt en hierdoor een soort ‘wet’ look houdt.

Producten die ik gebruik:
Curlessence shampoo + conditioner
Nivea curl plumping mouse
Nivea curl defining cream

Routine:
Haar wassen 2x in de week
Haar borstelen voor het haar wassen en met conditioner in
Aanbrengen mouse en cream op vochtig haar
Scrunchen met handen en katoenen t shirt
Ploppen in katoenen shirt voor 1 uur
Daarna aan de lucht laten drogen

Haarsoort:
Type: 2B?
Dikte: Dik
Porositeit: hoog
Elasticiteit: hoog
Dichtheid: hoog

Mijn haar heeft echt een dag nodig om te drogen. Dit is de dag na het wassen. Het is dus helemaal droog maar lijkt heel strengerig en een soort van nat. Ik vind het er meer uitzien alsof ik 3 weken mijn haar niet heb gekamd.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kam ik het dan toch maar uit om iig fatsoenlijk erop uit te kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Excuus voor de verschrikkelijke uitgroei en vieze spiegel. :Y)

Maar mijn vraag is, hebben jullie tips in mijn routine hoe ik van die ‘wet’ look afkom? Ik hoop toch stiekem meer gedefinieerde krullen te kunnen krijgen zonder het te hoeven kammen. Als in net de douche uit kom heb ik echt heel veel krullen, maar zodra het droog is wordt het dus het bovenstaande. Mijn haar is wel heel erg zwaar, dus ik denk dat het daardoor ook uitzakt.

Kan ik iets veranderen in mijn producten of routine?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:11

Jorex schreef:
Voor mijn gevoel is bij mij de snot te zwaar of misschien gebruik ik er ook wel teveel van, maar ik denk niet dat ik die weer ga aanschaffen. Hier nog geen problemen gehad met de yari overigens, normaalgesproken wel snel last van jeuk. Ik gebruik daarvan nu de leave-in en curl maker. En ik wil eens de creme-gel daarvan aanschaffen. Maar ik gebruik nu de curl maker al als een soort gel, want die wordt ook hard. Dus ik snap niet echt het verschil tussen die, de activator en de creme-gel, ze hebben dus eigenlijk 3 gel producten dan?

Ik vond in de comments bij kruidvat ook dat glycerin funest is voor fijn haar en zowel bij de maker als bij snot staat ie als tweede ingredient. Ik ga denk ik zowel de activator en de creme-gel ophalen nu het tweede halve prijs is en eens kijken of dat beter werkt voor mij.

Als je activator + creme + gel gebruikt snap ik wel waarom het te zwaar is. Snot kun je ook super verdunnen met water en aanbrengen op erg nat haar helpt ook goed bij het verdunnen.

IwanLuver schreef:
Zijn hier ook producten bij met Proteïne?

Ik heb een proteïneloze routine. Mijn haar heeft dat namelijk niet nodig en ik denk heel veel type 2 ook niet. :n

Fair, is het ook nog hard als het zo "nat" lijkt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:35

Nee ik gebruik alleen leave in en snot op mijn wasdag, maar dat worden dan altijd plakkaten haar die ik tijdens het drogen nog uit elkaar trek. Ik gebruik nu juist helemaal niks naast de snot. En ik vind de maker daardoor dus fijner als gel, want die is minder stevig/zwaar.
Dit is hoe het nu zit, heb er vandaag weinig aan gedaan behalve even refreshen met de leave in van Yari en door de harde wind fietsen. :')
Afbeelding

Het is nu vele malen zachter dan gisteren.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:48

PeerAppel schreef:
Fair, is het ook nog hard als het zo "nat" lijkt?

Nee dat niet, maar je voelt wel dat er product in zit.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:07

Ik zweer ook bij een denman brush. Zonder die borstel heb ik pluizige krullen en met die borstel geen pluizige krullen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:16

xxxmh schreef:
Ik zweer ook bij een denman brush. Zonder die borstel heb ik pluizige krullen en met die borstel geen pluizige krullen.

Wat is er zo bijzonder aan die borstel? Ik zie hem wel eens voorbij komen in vlogs..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:36

Borstelen jullie ook nog na het wassen?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:58

Ik borstel nooit. Toen ik het over mijn schouders had wel, maar toen was ik minder met de krul bezig. Nu heb ik een kortere coupe en borstel ik het niet.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:18

Hmm ik heb na wat testjes gedaan te hebben een hoop spullen gekocht met proteïne. Ik heb haartype 3a/b dus hopelijk is het niet te zwaar. Mijn haar droogt erg snel, is ontzettend kwetsbaar/breekbaar, dun en fijn. Ik ben heel benieuwd.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:24

LinSa schreef:
Hmm ik heb na wat testjes gedaan te hebben een hoop spullen gekocht met proteïne. Ik heb haartype 3a/b dus hopelijk is het niet te zwaar. Mijn haar droogt erg snel, is ontzettend kwetsbaar/breekbaar, dun en fijn. Ik ben heel benieuwd.

Mijn haar is ook binnen 1,5 u helemaal droog. Zelfs korter denk ik.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:29

marleen_usar schreef:
Borstelen jullie ook nog na het wassen?

Alleen tijdens de styling borstel ik mijn haar. Dan is het kletsnat en komt het rechtstreeks onder de douche vandaan.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:56

Ik heb op jullie aanraden een microvezel handdoek gekocht, ben benieuwd of dat nog verschil maakt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:01

Ja zo.n handdoek werkt echt goed, ik merkte direct verschil.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:55

Ik heb zo'n microvezel wikkel handdoek van de action.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:16

Nature93 schreef:
xxxmh schreef:

Wat is er zo bijzonder aan die borstel? Ik zie hem wel eens voorbij komen in vlogs..

Krijg je mooie pluisvrije krullen van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:23

Werkt hij het zelfde als de tangle teezer?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:37

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:50

Nature93 schreef:
xxxmh schreef:

Het is een styling borstel met een rubberen backing. Als je zeiknat haar met je producten erin doorkamt in secties dan creert die borstel wat tension waardoor je haar beter clumped en weer op springt. Plus dat je veel minder pluis hebt. Althans dat is mijn ervaring.
Je kunt hem op verschillende manieren gebruiken. Voor mij was die een echte game changer. Ik gebruik hem altijd om te brush coilen en dan blijven mijn krullen gemiddeld 6 dagen goed.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:50

Hoe houden jullie jullie krullen in vorm?
Ik was 1 x per week met dagelijkse referesh met alleen spuit met water hou ik ze goed. Maar ben benieuwd of het ook zonder referesh zou kunnen.
Ik heb fijn haar laag poreus, laag elastisch type 2/3
Ik heb al diverse producten gebruikt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:04

Ik was het 1 keer per week en tussendoor hoef ik er niks aan te doen. Ik slaap met een hoge knot en dat werkt ook goed.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:15

Gisteren mijn haar nog gewassen met alleen een conditioner. Daarna ingewikkeld in een T-shirt met een activator en ermee geslapen.
Nu een beetje nat gemaakt en klein beetje potion erin en zit prima.
Normaal slaap ik ook met een knot in bovenop. Satijnen slaapmuts vind ik niet zo fijn zitten.
Eigenlijk refresh ik maar haar elke dag, anders zit het niet fijn. Heb een refresh gemaakt van leave in en water en heb een kant en klare .
Wat gebruiken jullie als refresh?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:08

Ik heb nu de Garnier Loving blends
https://www.etos.nl/producten/loving-bl ... 24545.html
Had hem per ongeluk gekocht in plaats van de andere die aangeraden werd :')
Weet iemand of deze CG proof is?
Ik heb ook de kruidvat? curl mouse gekocht, hopelijk blijven mijn krullen beter zitten nu.
Ik ga nog eventjes de Yari green conditioner gebruiken, want die was wel fijn.

Ik twijfel nog of ik een diffuser ga halen omdat het wel duur is :j