2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoTwixLeft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:55

Skyr een keer geprobeerd. 2 proefbakken, waarvan ik de 2de uiteindelijk toch maar heb weg gegooid. Ik kreeg het echt niet weg zo vies vond ik het :') Maar ik hou sowieso niet zo yoghurt

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:24

Jnien schreef:
Ik eet de zero noodles. Goed afwassen en eventueel daarna even koken in bouillon. Daarna gewoon wokken met de groentjes.. nomnommmm..

Zero noodles zijn goed te doen als je ze verwerkt in je gerecht :j bouillon geeft meteen meer smaak :D Ik vind de textuur best aangenaam!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:37

Zoo dit topic gaat veel te hard, ging het afvallen ook maar zo hard haha :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:42

Rebecca schreef:
Skyr was lekker tot ze het vernieuwden ofzo :+

Haha ik merk dus echt 0,0 smaakverschil. Bedoel je de Arla Skyr? Waarom hebben ze die grootverpakkingen aardbei hier niet :n

Anyway, ik pak altijd Arla Vanille Skyr met coco pops :o Nommmmmm. Daar kan ik echt van genieten <3

Rebecca schreef:
Ik heb het eigenlijk niet zo moeilijk , al paar dagen hoofdpijn maar gok dat dat wat mijn suikerverslaving is .

Heb mijzelf nu lekker getrakteerd op een klein zakje chips (22g) , zo lekker na een week streng eten <3

FYI: Suikerverslaving bestaat dus niet!

Kenniscentrumsuiker schreef:
Fysiologisch bestaat suikerverslaving niet, snoepen is gewoontegedrag dat aangeleerd is door conditionering van prikkels die met snoep te maken hebben, niet met suiker. Dit aangeleerd gedrag voldoet niet aan de criteria van ‘afhankelijkheid van een middel’ zoals verwoord in de DSM-IV en door de WHO. Verslaving aan suiker bestaat niet, noch fysiologisch noch gedragsmatig, en komt dan ook niet voor op lijsten van middelen of stoffen die verslavend of potentieel verslavend zijn (Nutt, 1997). Omdat suikerverslaving niet bestaat zijn er geen behandelingsprogramma’s voor suikerverslaafden. Dat de volksmond spreekt van zoetekauwen, suikerjunks, zoetebekken en snoepkonten is slechts een afgunstige toespeling op het plezier dat sommige mensen beleven aan hun snoepen.

@Gowlan: haha echt he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:45

Klopt Imandra , de vanille was goddelijk . Tot ik opeens gore mierzoete verpakkingen had := , nooit meer 1 gehaald.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:53

Zeker dat 't door de verandering van het recept komt? Of was het misschien een slechte batch?
Wel zonde hoor :(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:53

Gowlan schreef:

Nou dat zou fijn zijn!

Ik had vandaag een etentje omdat mijn peetoom 60 was geworden.
Dus absoluut niet gezond gegeten, vooral het toetje was een calorieën bom. :=
Maar goed zo vaak ga ik niet uit eten, dus voor 1 keer moet kunnen. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:54

IMANDRA schreef:
Zeker dat 't door de verandering van het recept komt? Of was het misschien een slechte batch?
Wel zonde hoor :(

Heb geen idee

Het is ook best prijzig om zomaar weer even te proberen -O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:55

Gowlan schreef:

Oh yes please! Haha

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:06

Knudd schreef:
Zero noodles zijn goed te doen als je ze verwerkt in je gerecht :j bouillon geeft meteen meer smaak :D Ik vind de textuur best aangenaam!

Precies!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:27

IMANDRA schreef:
Rebecca schreef:
Ik heb het eigenlijk niet zo moeilijk , al paar dagen hoofdpijn maar gok dat dat wat mijn suikerverslaving is .

Heb mijzelf nu lekker getrakteerd op een klein zakje chips (22g) , zo lekker na een week streng eten <3

FYI: Suikerverslaving bestaat dus niet!

Kenniscentrumsuiker schreef:
Fysiologisch bestaat suikerverslaving niet, snoepen is gewoontegedrag dat aangeleerd is door conditionering van prikkels die met snoep te maken hebben, niet met suiker. Dit aangeleerd gedrag voldoet niet aan de criteria van ‘afhankelijkheid van een middel’ zoals verwoord in de DSM-IV en door de WHO. Verslaving aan suiker bestaat niet, noch fysiologisch noch gedragsmatig, en komt dan ook niet voor op lijsten van middelen of stoffen die verslavend of potentieel verslavend zijn (Nutt, 1997). Omdat suikerverslaving niet bestaat zijn er geen behandelingsprogramma’s voor suikerverslaafden. Dat de volksmond spreekt van zoetekauwen, suikerjunks, zoetebekken en snoepkonten is slechts een afgunstige toespeling op het plezier dat sommige mensen beleven aan hun snoepen.

Daar zijn de psychologen nog helemaal niet zo over uit. Maar het is in ieder geval niet te vergelijken met een drugsverslaving. Als het ergens bij de in buurt komt fysiologisch is het een cafeïneverslaving. Maar waar de meeste discussie over is, is of het vergelijkbaar is met een gokverslaving.

Zojuist 8 maaltijden in de koelkast gezet. Ingevoerd in MFP: 340kcal per maaltijd: 42khd, 12v, 16ew. Nasi: 150g zwarte rijst, 100g surinaamse rijst, 200g zero rijst, 8 eieren, 200g prei, 200g peen, sum&sam nasikruiden, 400g tofu, 25ml olie, 75ml ketjap manis, 30g suiker (, water) en dan nog wat specerijen als nootmuskaat, kerriepoeder, kaneel en paprikapoeder.

Als het als lunch (of tussendoor) gebruikt wordt, dan zonder extra groenten. Bij de avondmaaltijd tover ik er nog wat groenten bij.

Ik moet nu mijn hondjes van mijn bed jagen en daar heb ik geen zin in. Ze liggen onwijs zoet te slapen. Maar ik wil ook naar bed en dan moeten zij in de bench (ik slaap heel slecht met honden op bed, en één van de twee gaat graag bij mijn hoofd liggen en grommen als ik me dan beweeg).

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:44

Ik vond skyr de laatste keer dat ik het had dus echt niet te eten. Ik neem liever kwark! Al lustte ik dat tot kort geleden ook niet echt dus misschien lust ik inmiddels ook wel skyr. De Franse magere kwark van de appie is het goedkoopst dus ik neem die haha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:02

Die vind ik dus veel te zuur. Brrr..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:36

Skyr,,, paar geprobeerd, Ja met smaakje gaat nog (maar dus meer suikers) maar de gewone nee, Bah
Ik eet roeryoghurt met mueslie 's ochtends. Vult prima , en kost geen drol.
Waarschijnlijk stap ik in het voorjaar weer over op de smoothies. Die bevielen me veel beter haha

Verder gisteren een off day gehad. Manlief had bedacht naar de mac te gaan.. ehh okeeee Nouja vooruit
Ben ook gestopt met roken dus moet mezelf af en toe wat gunnen.

Oh en las ik rijstwafels? Ja die van het plaatje rebecca die zijn echt lekker,
Maar ik eet alle rijstwafels. Lekker met kaas, of smeerkaas, pasta. Maar om mee te nemen eigenlijk altijd met pindakaas, dan blijven ze namelijk lekker. Met de rest worden ze slof.
Helaas mag ik eigenlijk maar 1-2 x per week pindakaas. Is dus altijd wel een traktatie.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:31

Suikerverslaving vind ik een lastige, denk dat het niet om de suiker gaat maar het voedsel op zich, anders eet je imo een pak suiker leeg en pak je bijv geen chips, koekjes etc om aan de suikers te komen.
Bijv. cola drink ik (voor mijn gevoel) echt weg als een verslaafde. Ik moet het nù hebben, moet direct op en daarna het liefst nog een blik/glas/fles.
Cola hebben we alleen nog in huis door sodastream of als we visite hebben max 2 flessen echte cola. Sodastream cola smaakt wat flauw en de prik is (imo) te laf, geeft dus niet de voldoening als "echte cola". Thuis is het er dus eigenlijk al niet meer, maar als we ergens anders zijn en ze hebben "echte cola"....

Ik denk dat ik vandaag maar gewoon ff ga genieten van de pizza die mn vriend vanavond wil eten. Net gewogen en sta op -1,4kg.
Ik weeg me trouwens altijd 's ochtends, maar is dat erg? Ivm lege maag en misschien vals beeld. Of is een vast tijdstip belangrijker dan het tijdstip op zich?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:43

dat idd! Want als je op woensdag slecht eet en woensdagavond weegt, weeg je bijv 90 kilo, en op donderdag ochtend 85, terwijl als je woensdag gezind eet dat je 89 weegt in de avond en 84 in de ochtend. Dus volgens mij is vast moment id belangrijker

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:50

Ik zou zoiets wel kunnen doen :') s avonds en s ochtends wegen, maar dan meer om te ontdekken hoeveel mn lichaam heeft opgeruimd zeg maar _O-

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:59

Ik deed dat voorheen wel... sochtends en savonds wegen, was echt een obsessie.

Nu weeg ik wel elke ochtend....maar dan heb ik aant eind van de week een gemiddelde

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:04

Dat is voor mij al een reden om juist niet elke dag op de weegschaal te gaan staan. Het moet ook een beetje gezond in mn hoofd blijven -O-

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:06

Zojuist mijn weegmomentje gehad, ik ben 1,5kg kwijt *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:15

Super!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:21

Goed bezig!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:22

Goed bezig ook, Atalja!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:12

Ik heb vanmorgen de Skyr vanille geprobeerd met Cruesli chocola. Lekker! Wel dik 500 calorieën helaas. := Maar die cruesli is zooo lekker.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:38

Het heet wellicht niet officieel suikerverslaving, maar je kan wel degelijk hoofdpijn krijgen van het veranderen van een levensstijl met veel suikers naar een levensstijl met weinig suikers. Het goede nieuws is: je gaat je daarna alleen maar fitter voelen! :-)