Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Skyr was lekker tot ze het vernieuwden ofzo
Rebecca schreef:Ik heb het eigenlijk niet zo moeilijk , al paar dagen hoofdpijn maar gok dat dat wat mijn suikerverslaving is .
Heb mijzelf nu lekker getrakteerd op een klein zakje chips (22g) , zo lekker na een week streng eten
Kenniscentrumsuiker schreef:Fysiologisch bestaat suikerverslaving niet, snoepen is gewoontegedrag dat aangeleerd is door conditionering van prikkels die met snoep te maken hebben, niet met suiker. Dit aangeleerd gedrag voldoet niet aan de criteria van ‘afhankelijkheid van een middel’ zoals verwoord in de DSM-IV en door de WHO. Verslaving aan suiker bestaat niet, noch fysiologisch noch gedragsmatig, en komt dan ook niet voor op lijsten van middelen of stoffen die verslavend of potentieel verslavend zijn (Nutt, 1997). Omdat suikerverslaving niet bestaat zijn er geen behandelingsprogramma’s voor suikerverslaafden. Dat de volksmond spreekt van zoetekauwen, suikerjunks, zoetebekken en snoepkonten is slechts een afgunstige toespeling op het plezier dat sommige mensen beleven aan hun snoepen.
Gowlan schreef:Zoo dit topic gaat veel te hard, ging het afvallen ook maar zo hard haha
IMANDRA schreef:Rebecca schreef:Ik heb het eigenlijk niet zo moeilijk , al paar dagen hoofdpijn maar gok dat dat wat mijn suikerverslaving is .
Heb mijzelf nu lekker getrakteerd op een klein zakje chips (22g) , zo lekker na een week streng eten
FYI: Suikerverslaving bestaat dus niet!Kenniscentrumsuiker schreef:Fysiologisch bestaat suikerverslaving niet, snoepen is gewoontegedrag dat aangeleerd is door conditionering van prikkels die met snoep te maken hebben, niet met suiker. Dit aangeleerd gedrag voldoet niet aan de criteria van ‘afhankelijkheid van een middel’ zoals verwoord in de DSM-IV en door de WHO. Verslaving aan suiker bestaat niet, noch fysiologisch noch gedragsmatig, en komt dan ook niet voor op lijsten van middelen of stoffen die verslavend of potentieel verslavend zijn (Nutt, 1997). Omdat suikerverslaving niet bestaat zijn er geen behandelingsprogramma’s voor suikerverslaafden. Dat de volksmond spreekt van zoetekauwen, suikerjunks, zoetebekken en snoepkonten is slechts een afgunstige toespeling op het plezier dat sommige mensen beleven aan hun snoepen.