[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:13

Weten jullie toevallig of er ook webshops voor haarproducten zijn die wel eens korting geven ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:33

Trui jij hebt geen krullen maar slag in je haar. Ik heb hetzelfde, mijn haar is ook stijler als het langer is omdat het dan te zwaar is. Maar het gaat echt niet ineens enorm krullen als je het kort knipt hoor. Je krijgt gewoon meer slag dan.
Wat bij mij goed werkt is ‘s avonds douchen en met nat haar gaan slapen, dan zit het stukken beter dan als ik het gewoon laat opdrogen ‘s ochtends.

Iris82

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:57

Precies. Je hebt geen krullen.

Ik heb ook veel slag in m'n haar, ik zal eens proberen wat foto's te maken van mijn krullen als ik ze wat kneed en wat producten erin doe.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:00

Fenrir schreef:
Trui jij hebt geen krullen maar slag in je haar. Ik heb hetzelfde, mijn haar is ook stijler als het langer is omdat het dan te zwaar is. Maar het gaat echt niet ineens enorm krullen als je het kort knipt hoor. Je krijgt gewoon meer slag dan.
Wat bij mij goed werkt is ‘s avonds douchen en met nat haar gaan slapen, dan zit het stukken beter dan als ik het gewoon laat opdrogen ‘s ochtends.

Oke, even afstappen van 'mij' maar waarom heeft die vriendin datdan wel? Die ging echt van puur stijl naar hollywoodd krullen zonder ook maar enige pluis.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:03

Omdat zij een ander persoon is met ander haar en een andere reactie op de knipbeurt. Je kunt haar niet 1 op 1 met elkaar vergelijken; wat voor de één werkt, werkt voor de ander voor geen meter helaas..

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:11

Nee maar was benieuwd omdat fenrir eigenlijk het zegt alsof dat nooit kan gebeuren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:13

Ik geloof het verhaal ook niet helemaal, krullen kun je niet er in knippen, krullen zitten in de structuur.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:15

Natuurlijk kan dat, Trui. Ik dacht ook nooit dat ik krullen had maar enkel een bos pluis. Foto 1 is een jaar geleden, foto 2 is een maand geleden.
Het helpt wel om je haren in laagjes te knippen zodat het lichter wordt maar belangrijker is hoe je het verzorgt.

Afbeelding
Afbeelding

Edit: ik bedoel dus dat je best krullen kunt hebben zonder dat je, je er bewust van bent. Maar niet iedereen krijgt ineens krullen als het haar wordt geknipt. Het kan wel dat je haarstructuur in de loop der jaren verandert, zo had ik 10 jaar geleden echt nog niet zulke krullen. Maar die gebeurt niet van de ene op de andere knipbeurt. Krullen zijn niet voor iedereen weggelegd.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 01-07-18 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:18

Maar jouw haar was al niet stijl.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:20

lieveli schreef:
Maar jouw haar was al niet stijl.

Nee klopt. Was niet duidelijk en had het ook niet goed begrepen.
Maar dit is om te laten zien dat er soms krullen verborgen zitten en dat die tevoorschijn komen als je, je haar anders behandelt.
Maar bij Trui heb ik ook mijn twijfels.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:24

Ik denk dat je echt nog wel wat meer krul/grovere slag in je haar kunt krijgen Trui. Jolien's foto's laten heel mooi zien wat voeding en de juiste behandeling met je haar kunnen doen. Zo'n bos als Corelli of je vriendin zul je nooit krijgen, want je hebt een ander haartype. Maar gewoon blijven experimenteren en je vindt vanzelf de juiste methodes!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:38

Trui schreef:
Fenrir schreef:

Oke, even afstappen van 'mij' maar waarom heeft die vriendin datdan wel? Die ging echt van puur stijl naar hollywoodd krullen zonder ook maar enige pluis.

Die vriendin heeft toch ook geen krullen, dat is gewoon slag. Mijn haar ziet er uit zoals die laatste foto van haar en ik heb ook geen “echte” krullen hoor.
Of het pluist of niet ligt aan je haar (en/of de verzorging)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:09

Jolien87 schreef:
Natuurlijk kan dat, Trui. Ik dacht ook nooit dat ik krullen had maar enkel een bos pluis. Foto 1 is een jaar geleden, foto 2 is een maand geleden.
Het helpt wel om je haren in laagjes te knippen zodat het lichter wordt maar belangrijker is hoe je het verzorgt.

[ [url=m/5QoTQw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bRvTfT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: ik bedoel dus dat je best krullen kunt hebben zonder dat je, je er bewust van bent. Maar niet iedereen krijgt ineens krullen als het haar wordt geknipt. Het kan wel dat je haarstructuur in de loop der jaren verandert, zo had ik 10 jaar geleden echt nog niet zulke krullen. Maar die gebeurt niet van de ene op de andere knipbeurt. Krullen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Dit bedoel ik dus. Ik heb misschien nu niet echt krullen, maar er zit wel zoiets. Wat ik dus wil duidelijk maken, is dat ik op zoek ben naar de juiste verzorging voor mijn haar zodat die slag etc ook goed tot zijn recht komt en niet zoals op foto 1 inderdaad dat het alleen maar pluist, dus wat ik nu heb..

Ik kwam hier ook binnen met de vraag met welke verzorging ik ervoor kon zorgen dat mijn slag/krullen beter uitkwam.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:43

En volgens mij heb je zat tips gekregen op alle vragen die je hebt gesteld.
Er is geen kant en klare lijst met wat je moet doen, dit is voor iedereen een kwestie van trial & error. Het kost wat moeite maar dat levert je meer op dan hier altijd maar vragen stellen.

Ik zie niet anders dan dat iedereen hier uitgebreid op al je vragen reageert en probeert mee te denken maar je zult zelf ook op onderzoek moeten gaan. Ik heb het je al eens eerder gezegd maar het zou je sieren als je ook eens op andermans posts reageert en niet alleen maar tig reacties plaatst over je eigen haar waar wij ook allemaal de tijd voor nemen om op te reageren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:45

Drunksheep schreef:
Nou, ik kreeg een mail terug dat het bij Kinki het beleid is dat het vanuit de salon zelf wordt opgelost en dat mijn mail is doorgestuurd naar de salon -O-

Ik vroeg me af hoe het uiteindelijk is opgelost. :(:)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:46

Ja ik ben ook heel blij met alle tips!!!! Ik zeg nooit dat ik dat niet ben.

En met reageren op anderen, ik probeer als ik iets mooi vind etc erop te reageren, maar tips geven ga ik niet doen als ik niks zeker weet. Want dan zou ik verkeerde info verstrekken en ik weet niet veel van haar af.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:52

Jolien87 schreef:
Drunksheep schreef:
Nou, ik kreeg een mail terug dat het bij Kinki het beleid is dat het vanuit de salon zelf wordt opgelost en dat mijn mail is doorgestuurd naar de salon -O-

Ik vroeg me af hoe het uiteindelijk is opgelost. :(:)

Niet :')

De enige reactie die ik heb gekregen (via het hoofdkantoor) is dat mijn foto's het niet deden in de mail. Ik heb nieuwe foto's verstuurd maar heb nog helemaal niets gehoord. Ik ga er morgen nog een mailtje over sturen, en anders gooi ik het openbaar op social media. Ze kunnen me wat :Y)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:02

Trui, ik denk dat je wat dingen moet proberen, zou er niet teveel insmeren maar gewoon luchtig houden. Ik had vroeger ook heel veel pluis haar (nog steeds wel, zal wel eens een foto maken na het föhnen :')). Toen was het nog korter en toen stond het dus ook bol.
Nu was ik het gewoon, masker erin, laat het drogen tot het bijna droog is en het 'laatste' stuk föhn ik dan, doe er een beetje olie in en kan dan me haar naar 1 kant en draai me haar dan met mijn vinger zodat er een mooie slag in komt. :) Maar ik heb dan wel lang haar nu.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:12

Drunksheep, dat meen je niet. :wow:
Ik zou ze ook zeker niet meer al teveel sparen en hierna de stap naar de social media nemen. Het heeft lang genoeg geduurd en het verbaast me echt dat de kapper niet alles of alles heeft gezet om dit meteen op te lossen.

Hier zie je goed hoe mijn haren inmiddels beginnen te krullen. De bovenkant heeft meer tijd nodig maar dit is echt wel meer dan alleen een beetje slag.

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:21

Mooi hoor! Hoe heb jij die krul er in gekregen dan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:27

Dankjewel. Ze hebben er schijnbaar altijd al gezeten maar ik gaf ze nooit echt de mogelijkheid om goed te krullen. Na het douchen borstelde ik het altijd met grof geweld en maakt het dan vast. En als er pluis kwam dan borstelde ik gewoon weer of ik gebruikte de stijltang.
Nu gebruik ik CG producten, dus zonder sulfaten, parabenen, siliconen en uitdrogende alcohol en en borstel ik het nooit meer als het droog is.

Op deze foto zie je heel goed hoe op sommige plekken al heel stevige krullen zitten. Dat ziet er nu een beetje gek uit en het is niet de mooiste foto omdat dit geleidelijk aan gaat en er niet op alle plekken evenveel kruldefinitie te zien is.

Afbeelding

Trui, om nog even het verschil tussen jouw en mijn haar te laten zien: ook met lang haar had ik al aardig wat slag/krullen in mijn haren. Je ziet duidelijk dat jouw haar veel steiler is, op de korte en lange stukken.
Dit was voordat ik het liet knippen: alles op één lengte.

Afbeelding

Verwacht dus niet dat je echt krullen gaat krijgen, hooguit wat slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:28

Sorry ik breek even hier in met n vraag....
Verf m’n haar al 20 jaar, in rood/ koper tinten.
Nu blijft niks echt lang zitten, heb alles wel zon beetje geprobeerd.
Qua shampoos kan ik alleen tegen hele natuurlijke en die ik heb isvoor geverfd haar dus hoef ik heen tips over.
Was m’n haar om ongeveer 3 dagen.
Nu gebruik ik kappersverf. Ook na 3 weken weer goudblond haar.

Blijft henna beter zitten?
Of weet iemand echt goede kappersverf?
Kijk t verbleekt altijd, weet ik en mag ook.
Maar deze ( Kiss kappersverf) is echt prut..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:32

Ik gebruik sinds kort weer henna en ik kan het iedereen aanraden die rood haar wil. Het is permanent en vaagt in de loop der tijd hooguit een beetje uit. Je moet het dus wel bijhouden maar het is niet schadelijk voor je haar dus dit kan geen kwaad.
Lush heeft 4 verschillende kleuren: puur hennarood, kastanjerood, bruin en zwart. Bruin en zwart zijn met indigo en worden niet rood. Ik heb de eerste keer met bruin gemengd om het blonde beter te dekken maar gebruik nu alleen hennarood en kastanjerood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:33

Voordeel van Henna is dat het gezond is voor je haar, het bouwt op (laag over laag) en het is goedkoper dan gewone verf. Dus Henna kan je gerust elke week opnieuw aanbrengen, en hoe langer je het gebruikt hoe dieper/ intenser de kleur zal zijn.
Kijk maar naar het haar van Jolien, zij gebruikt ook Henna en je ziet de kleur op de verschillende foto's steeds dieper/ intenser worden.

Nadeel van henna, het kan chemisch reageren met gewone haarverf (moet minimaal 6 weken niet chemisch geverfd zijn als je aan henna wilt beginnen), je komt er moeilijk vanaf (ontkleuren na jaren henna is echt een crime (Weet ik uit ervaring), het ''stinkt'', het kan navlekken (het trekt nog een aantal dagen na in), en het intrekken duurt lang (c.a. 8 uur wil je een diep resultaat)!!!!

Ik heb weer behoorlijk wat uitgroei en grijze haren, maar ben juist van de Henna af. Zou ik nogmaals voor paars of oudroze gaan deze zomer? Of andere tips van mooie kleurtjes die ik kan proberen? :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:56

Ik vond het altijd juist wel lekker ruiken! :oo