[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:44

tattoorious schreef:
Ik ben het met jullie eens dat face to face contact makkelijker is, maar wanneer de betrefende shop zo'n anderhalf uur verderop zit rijd je toch minder makkelijk langs. En echt, dat zou ik met liefde doen nadat ik bevestiging heb dat mijn globale idee kan.

De shop heb ik eerst per telefoon gecontact om het een en ander te vragen, daarna moest ik mailen.

Uit het antwoord bleek echter dat mijn mail zeer slecht was gelezen en zei de artist dat, wat hij dacht dat mijn wens was, mogelijk was (op de implantaten). Daar heb ik op geantwoord en nogmaals beschreven wat mijn wens wel is en toen kreeg ik antwoord terug van een ander uit de shop waaruit wéér bleek dat mijn mail slecht was gelezen en toen keeg ik te horen dat ze me niet wilde helpen.

Best balen want ik zoek een artist niet zomaar uit natuurlijk. Ik vind de stijl wel echt belangrijk, als ik naar de portfolio's kijk van de meeste tattooshops, loop ik daar gewoon niet warm voor. Ik heb blijkbaar een specifieke smaak en er zijn maar een paar artists waar ik enthousiast van wordt.

De reden dat ik hier ook even vraag of er redenen zijn waarom tattoeren op implantaten lastiger is, is omdat iemand van jullie er misschien ervaring mee heeft of weet waarom het dan lastiger is. Zelf spreek ik mijn arts in November pas weer, dus dan zal ik het zeker ook vragen, maar ik zou tegen die tijd eigenlijk liever al iets verder zijn in het contact met de tattoo artist die de tattoo dan zou gaan zetten (een of twee jaar na de operatie dan).

Heel eerlijk zou ik er dan geen tattoo laten zetten, als je nu al het idee hebt dat je mails niet goed gelezen worden. Wat voor stijl zoek je? Misschien dat wij hier nog artiesten weten die goed zijn in iets soortgelijks.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:17

Yasmine schreef:
Ik begrijp dat het vervelend is om zo'n antwoord te krijgen, maar aan de andere kant kan je het advies van een echte tattoo artist wel meer vertrouwen dan dat van onbekenden op het internet, om het zo te zeggen :) Kan je niet een paar andere artists contacteren om te kijken wat zij zeggen? Ik ken er zelf niets van, maar kan me inbeelden dat tattooëren op een implantaat best gevaarlijk kan zijn omdat de naald best diep gaat en zo misschien lekkage kan veroorzaken. Op zich heel erg netjes van deze artist dat hij aangeeft het niet aan te durven; hij had het ook gewoon kunnen doen met gevaar voor jouw gezondheid als hij er verder niet veel van kent. Heeft je dokter hierin al advies gegeven? Misschien kan hij je meer vertellen?

Als jij denkt met je machine een implantaat lek te prikken dan mag je mij sowieso niet tatoeëren. :=
Mag toch hopen dat ie gewoon in de huid prikt en niet in het weefsel er onder. :+

tattoorious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:53

Needje schreef:
Yasmine schreef:
Ik begrijp dat het vervelend is om zo'n antwoord te krijgen, maar aan de andere kant kan je het advies van een echte tattoo artist wel meer vertrouwen dan dat van onbekenden op het internet, om het zo te zeggen :) Kan je niet een paar andere artists contacteren om te kijken wat zij zeggen? Ik ken er zelf niets van, maar kan me inbeelden dat tattooëren op een implantaat best gevaarlijk kan zijn omdat de naald best diep gaat en zo misschien lekkage kan veroorzaken. Op zich heel erg netjes van deze artist dat hij aangeeft het niet aan te durven; hij had het ook gewoon kunnen doen met gevaar voor jouw gezondheid als hij er verder niet veel van kent. Heeft je dokter hierin al advies gegeven? Misschien kan hij je meer vertellen?

Als jij denkt met je machine een implantaat lek te prikken dan mag je mij sowieso niet tatoeëren. :=
Mag toch hopen dat ie gewoon in de huid prikt en niet in het weefsel er onder. :+

Ja, dat is dus het gekke, het is een shop waar jullie hier in het topic erg enthousiast over zijn en een van de shops die jullie me aanraadde. Ik heb de e-mails nog door een tweetal vriendinnen laten lezen en die vonden het ook maar gek hoe deze shop terug reageerde. Ze vonden mijn mails duidelijk, de enige feedback die ik kreeg is dat het misschien allemaal wat lang is opgeschreven maar ze vond dat nog geen excuus om tot drie keer toe mijn e-mails slecht te lezen.

Ik vind het ook weer zowat om de shop hier zo in het topic te noemen, dus dat doe ik maar niet. Ik twijfel nog of ik ze morgen bel om toch nog wat tekst en uitleg te krijgen maar ik heb ze inderdaad afgeschreven. Ze hebben wel een unieke stijl die ik zo ook niet heb gezien bij andere shops, maar ik heb nog twee artists op mijn nominatielijstje op dit moment.

En een snelle googlesearch betreffende het tattoeren met implantaten leverde niet enorm veel resultaten op, maar ik zag toch enkele dokters aangeven dat het geen enkel probleem is. Mits het natuurlijk hygienisch wordt gezet e.d. en daar mag ik bij de shops die ik op het oog heb toch wel vanuit gaan :). Uiteraard zal ik het ook overleggen met de artsen hoor, maar ik verwacht daar geen problemen mee.

IvysToeter

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:36

Nou word ik toch benieuwd naar welke shop het is....
En eigenlijk ook naar hoe je de mailtjes dan opgesteld hebt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:41

In seizoen 4 van InkMaster USA hebben ze ook gewerkt op borsten met implantaten.
Heb daar niemand over horen zeuren dat het lastig was of wat dan ook iig.

Daarbij, als ik implantaten heb en ik wil een tattoo op mijn borst laten zetten meld ik ook niet dat ik implantaten heb. Zou niet weten waarom ze dat zouden moeten weten.
En ik kan me nog steeds niet voorstellen wat het probleem zou zijn.
Elk stukje lijf is anders om op te werken.
Waarom zou dan een implantaat ineens het onmogelijk maken?!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:55

Dat is wel heel kort door de bocht, ik kan al zo een aantal reden noemen en ik ben geen artiest en heb geen implantaten.

1. Over verse littekens kan niet getattoeerd worden, deze vervormen nog.
2. Artiest is hier niet ervaren mee dus durft het niet aan
3. Omdat soms de implantaten eruit worden gehaald en je dus niet weet wat het resultaat is van de tattoo.

Heel erg gek is het dus niet :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:02

De derde reden is nogal onzin vind ik. Als er een vrouw een tattoo op haar buik wil kan die ook vervormen als ze kinderen krijgt. Dat doen ze toch ook gewoon?

Naar mijn weten worden implantaten toch ook onder de borstspier geplaatst? Er zit dus huid en een spier over. What can go wrong?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:28

Mensen, wees gewoon blij dat de artiest er eerlijk voor uit komt het niet te zien zitten. Beter dat dan dat tattoorious straks met iets rondloopt dat niet naar haar zin is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:54

tattoorious schreef:
Ik ben het met jullie eens dat face to face contact makkelijker is, maar wanneer de betrefende shop zo'n anderhalf uur verderop zit rijd je toch minder makkelijk langs. En echt, dat zou ik met liefde doen nadat ik bevestiging heb dat mijn globale idee kan.

De shop heb ik eerst per telefoon gecontact om het een en ander te vragen, daarna moest ik mailen.

Uit het antwoord bleek echter dat mijn mail zeer slecht was gelezen en zei de artist dat, wat hij dacht dat mijn wens was, mogelijk was (op de implantaten). Daar heb ik op geantwoord en nogmaals beschreven wat mijn wens wel is en toen kreeg ik antwoord terug van een ander uit de shop waaruit wéér bleek dat mijn mail slecht was gelezen en toen keeg ik te horen dat ze me niet wilde helpen.

Best balen want ik zoek een artist niet zomaar uit natuurlijk. Ik vind de stijl wel echt belangrijk, als ik naar de portfolio's kijk van de meeste tattooshops, loop ik daar gewoon niet warm voor. Ik heb blijkbaar een specifieke smaak en er zijn maar een paar artists waar ik enthousiast van wordt.

De reden dat ik hier ook even vraag of er redenen zijn waarom tattoeren op implantaten lastiger is, is omdat iemand van jullie er misschien ervaring mee heeft of weet waarom het dan lastiger is. Zelf spreek ik mijn arts in November pas weer, dus dan zal ik het zeker ook vragen, maar ik zou tegen die tijd eigenlijk liever al iets verder zijn in het contact met de tattoo artist die de tattoo dan zou gaan zetten (een of twee jaar na de operatie dan).

Maar dan juist. Als je specifiek een bepaalde stijl wilt en grote voorkeur hebt voor een bepaalde artist, moet je daar persoonlijk naartoe gaan. 1,5 uur rijden is niet zo ver.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:15

Ik reis ook een uur en kwartier voor een teken afspraak, de eerste keer er 10 minuten gezeten maar hij moest de maten van Mn arm hebben.. so be it.. daarnaast is t een leuke stad dus gelijk dagje uit van gemaakt :D

En verder wat mars zegt, ik heb er alleen maar respect voor, wellicht voel je je afgewezen maar later ben je hem ongetwijfeld dankbaar :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:23

Ik heb een leuke instapagina gevonden:

http://instagram.com/suckytattoos

Ik snap wel dat de artiest voorzichtig is. Misschien inderdaad de volgende keer niet mailen maar langs gaan. Dan kan je het beter uitleggen en misschien snapt de artiest het dan beter. Ik heb wel eens 2 uur gereden voor alleen tekenen en bespreken. En daarna nog 2 keer 2 uur voor de 2 sessies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:43

Die insta-pagina :oo

tattoorious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:14

superpony schreef:
tattoorious schreef:

Maar dan juist. Als je specifiek een bepaalde stijl wilt en grote voorkeur hebt voor een bepaalde artist, moet je daar persoonlijk naartoe gaan. 1,5 uur rijden is niet zo ver.

Ja, maar dat doe ik dan toch nog steeds niet op de bonnefooi? Met zoiets groots waarbij veel ontwerpwerk wordt verwacht van de artist is telefonisch of mailcontact vooraf toch handiger?

Ik heb eerst gebeld maar ze wilde graag een mail en die heb ik gestuurd, op hun verzoek dus. En ik rijd echt met alle liefde langs de shop, wanneer ik weet dat het zin heeft. Dus ik orienteer me eerst via telefoon of mail bij een artist. Dat geeft hem ook de kans om zich voor te bereiden op de afspraak die daarna zou volgen.

Wie de naam van de shop en de mailwisdeling wilt weten mogen zeker een pb sturen, ik twijfel nog steeds over in het forum benoemen omdat het eigenlijk niet zo netjes is.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:23

Mars schreef:
Mensen, wees gewoon blij dat de artiest er eerlijk voor uit komt het niet te zien zitten. Beter dat dan dat tattoorious straks met iets rondloopt dat niet naar haar zin is.

Precies dit :o leuk is het niet als je geweigerd word maar het is bijna altijd in je eigen belang en de reden hier vind ik echt niet vergezocht.
Wel is het natuurlijk vervelend als je mailtjes niet goed gelezen worden. Lees wel dat anderen je mailtje wat lang geschreven vonden en tja, ik weet wel dat artists vaak niet op hele verhalen in de mail zitten te wachten maar gewoon een to the point beschrijving wat je wil en waar, etc.
Is absoluut geen excuus om je mails slecht te lezen en ik weet natuurlijk ook niet wat je precies hebt geschreven, naar wie en wat de reactie was, maar zou eventueel toch proberen een mail wat meer bij de essentie te houden en niet te langdradig, mocht dat van toepassing zijn :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:24

Ik zie niet in waarom je de naam van de shop überhaupt wilt vernoemen. Ze hebben gewoon uiteindelijk netjes gehandeld door aan te geven het niet aan te durven.

Dat de mail niet juist gelezen werd (volgens jou) heeft niets te maken met de kwaliteit van de shop.

Ik zou zeggen; jammer maar helaas. Zoek naar een shop die wel past bij jou wensen en eisen. Er zijn er genoeg.

tattoorious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:54

Nogmaals, (en hierna houd ik er zelf over op want het heeft verder niet zoveel zin) ik vind het geen enkel probleem opzich dat ze aangeven de tattoo niet te willen zetten. Dat is aan de shop zelf. Misschien heeft het ermee te maken dat het op een implantaat is, misschien omdat ze geen zin hebben in het ontwerp, misschien omdat de afspraak nog te ver weg zou zijn om de tattoo te zetten. Het doet er allemaal niet toe.

Wat ik niet ok vind is dat mijn emails slecht gelezen worden, het waren ook weer geen enorme opstellen... Een eerste keer is nog ok om even niet goed te lezen maar daarna is het wel vermoeiend om nog een keer en nog een keer uit te leggen wat ik wil en dat ik geen 'kopie' wil van de stijl van het voorbeeld wat ik meestuurde maar dat ik contact met ze opzocht vanwege hún stijl. En om eerst te horen dat ze wel een tattoo kunnen zetten en dan ineens te horen krijgen dat het allemaal niet kan, dát vind ik wel vervelend. Maar het is nu eenmaal zo gelopen en deze shop past dus klaarblijkelijk niet bij mij. Ik zoek inderdaad gewoon een andere shop. En ook die shop bel of mail ik eerst vóór de tekenafspraak. Want die wil ik zeker wel face to face hebben, maar voor die tijd moet er toch en beetje duidelijk zijn of ze het ontwerp wel wíllen maken. Dus bij deze over en uit met dit onderwerp ;).

Vragen mogen per pb als daar behoefte aan is.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:11

Drunksheep schreef:
Bij deze mijn nieuwe plaatje <3 staat aan de buitenkant op mijn enkel. Wel weer een boos huidje.
[ [url=m/qvhc30.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaaf! Ook met al die kleuren <3 <3 <3 <3
Even geen tijd om alles bij te lezen. Is dat een Pokémon?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:15

Ik heb je mail dus gelezen.
En wat je terug hebt gekregen.
Ik vind, aan de hand wat je terug hebt gekregen, dat de eerste mail in ieder geval goed gelezen is en netjes beantwoord.
Er word nergens gezegd dat ze NIET op implantaten tattooeren.
Maar ze geven aan dat de plekken van de operatie eerst goed genezen moeten zijn (wat volgens hun 1 á 2 jaar duurt)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:18

Namira542 schreef:
Drunksheep schreef:
Bij deze mijn nieuwe plaatje <3 staat aan de buitenkant op mijn enkel. Wel weer een boos huidje.
[ [url=m/qvhc30.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaaf! Ook met al die kleuren <3 <3 <3 <3
Even geen tijd om alles bij te lezen. Is dat een Pokémon?

Nee, het is Spyro <3, van een gameserie die ik gespeeld heb, zelfs nog op de Playstation 1. Hiermee is mijn gameverslaving begonnen eigenlijk haha.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spyro_(series)

En dankjewel trouwens!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:40

Ochjeetje, wat slecht. Hier heb ik ook al zo vaak spelletjes van gespeeld 8)7 8)7
Ik zie het nu ook haha.. :D

tattoorious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:50

Het is nooit mijn bedoeling geweest een welles-nietes spelletje te maken van het delen van mijn teleurstelling over de mailwisseling. Dat was ook nog eens bijzaak bij de vraag die ik had. Ik kwam hier in het topic in de hoop steun en advies te krijgen voor de komende zeer spannende en moeilijke periode voor mij, en van een aantal kreeg ik dat ook.

Maar ik voel me dusdanig gekwetst (oa over het openbaar delen van persoonlijke bevindingen gepresenteerd als feiten van de via pb gedeelde informatie) dat ik besluit uit dit topic te stappen en zoek mijn benodigde informatie elders.

Ik wens jullie een mooie voortzetting van dit topic waarin vooral prachtige resultaten worden gedeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:53

Hè dat vind ik vervelend om te horen... Succes en sterkte in ieder geval komende periode! :(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:56

Sterkte komende tijd tattoorious! En ik hoop dat je tzt een artiest vind die aansluit bij jouw wensen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:59

tattoorious schreef:
Het is nooit mijn bedoeling geweest een welles-nietes spelletje te maken van het delen van mijn teleurstelling over de mailwisseling. Dat was ook nog eens bijzaak bij de vraag die ik had. Ik kwam hier in het topic in de hoop steun en advies te krijgen voor de komende zeer spannende en moeilijke periode voor mij, en van een aantal kreeg ik dat ook.

Maar ik voel me dusdanig gekwetst (oa over het openbaar delen van persoonlijke bevindingen gepresenteerd als feiten van de via pb gedeelde informatie) dat ik besluit uit dit topic te stappen en zoek mijn benodigde informatie elders.

Ik wens jullie een mooie voortzetting van dit topic waarin vooral prachtige resultaten worden gedeeld.

Sorry maar het is absoluut niet mijn bedoeling om je het gevoel te geven dat je uit het topic moet ofzo.

Het spijt me dat ik mijn mening openbaar heb gedeeld.

Ik wens je heel veel sterkte de komende periode en bij het herstel van je operatie.
En ik hoop dat je tzt een artist kunt vinden die bij je wensen past.
En dat je wellicht hier nog een foto plaatst van je tattoo

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:03

He wat naar tattoorious. Ik heb je met mijn mening iig niet willen kwetsen, excuses als het wel zo over is gekomen. Ik wil je veel sterkte wensen voor de periode die er aan zit te komen en hoop van harte voor je dat je een artist gaat vinden die bij je past en dat jij over een paar jaar met een prachtig kunstwerk rond mag lopen. Ik twijfel er niet aan dat dat helemaal goed gaat komen :(:)

Vind het ook niet heel netjes van je IvysToeter dat je het nodig vind om achter de rug van de persoon om dit zo in het topic te posten, ook al is het een mening :n had dan gewoon rechtstreeks een pb'tje gedaan met het hoe en waarom.